Lehekülgi: 1 2 |
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 07.04.15 09:17
|
|
|
Haagise valik ja soovitused
Vaatasin, et sellisest teemast polegi veel kuskil korralikus autofoorumis pikemalt juttu.
Võiks siia teemasse panna kirja haagise nõudluse, soovi, soovitused ja omad kogemused ja näiteks ka infot jne (mõtlen seda, kui inimene haagist hakkab
valima, mitte hetke ostu-müügi soovi). Samuti võiks siin rääkida ka teistest haagistest peale kerghaagiste.
Amor, Brentex, Kernu, Tiki, Respo, Thule jne.
Näiteks minule ei ole Tiki just väga head muljet jätnud. Kasutanud aastaid nende käru, midagi otseselt ära pole lagunenud, aga tundub kuidagi sihukene
nigelakene.
Brentexi omad on muidu ka head, aga mulle ja vajadustele ei sobi need plastist porikad.
Siiamaani on jätnud parima mulje Respo keevishaagised ja kehva mulje nende poltliideshaagised. Selles suhtes, et poltliides on tõesti veidi odavam,
aga see tasub end siis ära, kui sellega ei ole plaanis terve käru kasutusaja jooksul kordagi raskemaid asju vedada kui passis numbrid lubavad.
Keevishaagis on selles mõttes parem, et jaksab vedada ka passis olevatest numbritest raskemaid asju, ilma et asjade all ära laguneks. Lisaks
keevishaagistel on pealesõidurampide avad ette puuritud.
Kindlasti meeldivad plekist poritiivad, sest neile saab peale astuda. Plastist omadele ei saa. Ja veel need, millel on veel lisatoed haagise kereni.
Näiteks kõrge poorte korral esimene astumine selle toe peale, teine poritiiva peale, kolmas juba kasti. Nagu trepp.
Nii 1 kui 2 silla korral eelistatum oleks just lehtvedru, sest odavam remont ja pakub pikemat kilometraa˛i. Torrosioonil on mureks hind ja lühike
vastupidavus aeg. Lehtvedruga parem sõit.
Oma vedusid arvestades on minu nr 1 valik olnud 3x1,5m mõõtmetele lähedane haagis aga kindlasti kõige kõrgema poorte variandiga. Kasutanud madala
poortelist Tiki haagist, no see on olnud paras nuhtlus. Küll ei püsi asjad kastis, ei saa puid vedada, külmkappe jms raske kinni tõmmata selle
pisikese poorte ääre vastu jne.
Mõõtude poolest seetõttu, et siis haagis minu meelest veen enamvähem normaalse pikkusega (üldpikkus ~5m), ja kast on nö varuga, st vedades tüüpilisi
ehitusmaterjale, mahuvad need vähemalt kasti sisse, mitte ei pea neid poolviltu vms vedama. Vedades lauamaterjali jms, mille tavaline pikkus on 6m,
see veel mahub talutavalt sinna ära koos üleulatusega tagaosast.
Kindlasti soovitan esi ja tagaluugi tugevdusi. Ilma nendeta on mõlgid jms kerge tulema sõltuvalt asjade kinnitamisest haagises või ühest
äkkpidurdusest haagisega.
Kes veab jällegi raskeid asju ja soovib seda just teha kerghaagisega ja ei soovi, et see välja paistaks, see võiks valida 2 sillalise. Aga niisama ei
ole mõtet, kui sellega on palju manööverdamist. Sest rehvikulu on, ei taha tagurdades keerata ja näiteks tühjalt kuskil aias üksi haagisega
manööverdades (ise lükates, ilma autota siis) on teda üpris raske keerata.
Piduritega haagisel. Kas haagisele siis nö lukustatav veopea, et saaks ka tagurpidi sõita koormaga või eelistate tavalist?
--
Vana Tiki haagise sain sõbralt ja teisele sõbrale läks. Hetkel omale valisin Respo 1 sillalise, enda haagise lasin teha täpselt sellise nagu soovisin.
Kuni tonn sellele kerghaagisele peale ajades pole seda arugi saada haagist väljast vaadates. Pole rattad koopas ega lössis.
--
Minul on üks küsimus. Mis värk on haagistel sellega, et kui on 1) tavalised tuled 2) tavalised tuled ja LEDid segamini 3) täis LED tuled haagiste
variandid. Ja kas tavaliste tuledega haagistel võib vahetada näiteks tulekorpuse või ääretuled või sarvtuled jne LEDide vastu ja kas nad hakkavad ka
tööle? Ja kas ajab ka auto elektroonika segamini?
Omal selline näide, mis tekitab küsimusi. Aasta vana kerghaagis. Kõik LED tuled tehasest. Veetud aasta vana Mersu maasturiga. Mersul 13 pin ots,
haagise 7 pini peale üleminek (MB org) vahel. Ja tulemus? Armatuuris näitas haagise tulede viga. Ei põlenud ühe poole suund (aga ohukad põlesid) ja
teise poole pidurituli.
Täpselt sama haagis panduna hiljem VW Toaregi sappa - hoiatustuled armatuuris, ajas VW isegi segamini ja VW-ga oli haagisel tuledel selline disko taga
et ise ka enam aru ei saanud, mis põles või mitte. Miks nii? Respo meestelt kuulnud on nende LEDid ei taha enamasti just MB margiga läbi saada.
Ja kui on tuled segamini, ehk näiteks tuleblokk haagisel on tavaline, aga ääretuled on LEDid, kuidas siis süsteem toimib, ilma et auto armatuuris
ühtegi hoiatustuld oleks? Kuidas siin Ohmi seadus töötab? Sest kui näiteks võtta ostetud LED ääretuli, siis seal ei ole ühtegi takistit vahel ja
korpusele on märgitud vist 0,3W, ja vahetada tavaline selle vastu?
--
Küsimus ka selles osas, et kes on haagist mingi pikalt omanud ja kes on haagise ressursi ära kasutanud, mis haagisest edasi saab? Viite vanarauda või
püüate putitada ja läheb kuskile maale ala väiketraktori taha vms?
--
Ühesõnaga minu kogemusest soovitus, et pigem võtta haagis kerge varuga (raam, veermik, kasti suurus jne) ja mitte niiväga hinda taga ajada, sest nagu
näha, kunagi ei tea aastate jooksul ette, mida täpsemalt vead või kuna jääb nö väikeste kasti mõõtmetega haagis väikeseks (mõtlen pigem laiuse
suhtes). Lisaks kitsa haagisega on kehva tagurdada, sest suuremate autode korral pole sirgelt minnes haagist küljepeeglitest nähagi. Laiema haagisega
saab iga autoga tagurdatud, sest haagist on peeglitest ilusti näha. Kindlasti ka kinnituspunktide rohkus nii kastis sees kui väljapool. Viimasel ajal
on tootjad nendega miskipärast koonerdama hakanud ja just kasti välisküljel on neist puudus.
|
|
|
raimo21
huviline
Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 07.04.15 09:27
|
|
|
Brenteks käru peaks olema neist kõige asjalikum.
Korralik raam ja lehtvedrud teevad sellest täitsa asjaliku käru.
Muidugi teeb tiki ka sama raamiga nagu brenteks, aga siis läheb hind käest ära.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 07.04.15 09:32
|
|
|
Ise kasutan ja soovitan Respo keevisraamiga haagist. Vajadusel suudab vedada ka suuremat koormat. Hind ja kvaliteet on paigas!
|
|
|
|
raimo21
huviline
Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 07.04.15 10:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ülks
Ise kasutan ja soovitan Respo keevisraamiga haagist. Vajadusel suudab vedada ka suuremat koormat. Hind ja kvaliteet on paigas! |
Brenteks sama keevis raamiga, aga odavam.
|
|
|
prual84
huviline
Registreerunud 20.11.07
Asukoht: harjumaa,kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4(ajalugu) a3 hetkel
|
postitati 07.04.15 13:59
|
|
|
Tere,minu soovitus oleks respo või kernu,näen neid kõiki firmasid tsinkimises, parima ja tugevama raamistikuga,minu soovitatud aga see puhtalt minu.
|
|
|
Mürr
huviline
Registreerunud 02.05.12
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 15:07
|
|
|
Mina soovitaksin ikka seda , millega kõige rohkem kokku puutunud- Brentex-it.Lisaks keevisraamile on tugevdatud mõlemad ported hinna sees.Plastist
poritiiva eelis on see, et kui kuhugi vastu juhtub sõitma, siis see ei lähe mõlki, ega murdu.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 07.04.15 16:58
|
|
|
Mina soovitaks ka Respot ja võimalusel võtta 2 teljega millega saab mida iganes vedada kartmatta, et rattad lääpa vajuvad. Oleneb muidugi mida vedada
vaja on. Piduritega haagisel peavad vastavad load ka olema, et vedada võiks. Et Respo porikad mõlki läheks peab ikka korralikult kuhugi otsa ajama.
Tiki on silma jäänud ainult kõverate ja vedelate portetega.
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 07.04.15 17:15
|
|
|
Ise kasutan vajadusel Respo 750M351L150 haagist ja midagi halba
küll öelda ei saa.
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
crazy
huviline
Registreerunud 26.03.05
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 , A6 C5 1,9tdi
|
postitati 07.04.15 19:21
|
|
|
Kui on vaja Respo haagiste kohta infot, aitan hea meelega! Seletan kõik ära kuni ostuni välja. Kuna töötan ise ka seal.
Oleme parandanud ka teiste firmade haagiseid, olen näinud igasugust tsirkust
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 07.04.15 19:36
|
|
|
Kas aga keegi suudaks välja tuua erinevate tootjate haagiste puudused?
Kasutanud erinevate tootjate haagiseid, leian, et tööd teevad kõik ühiselt, kui mõistuspäraselt kasutada.
Olnud kasutuses 1-2 kõrgendustega ning nii ühe kui kahe teljelised, rääkimata kuplitest.
2 teljeliste + vöiks isiklikust kogemusest nimetada seda, et olenemata veosest on kaalujaotus nagu parem, kui sama veosega 1 teljelisel, ka kuplite
tehnoloogia on paranenud, seda just tuuletammi kahanemise ja ökonoomsuse näol.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
prual84
huviline
Registreerunud 20.11.07
Asukoht: harjumaa,kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4(ajalugu) a3 hetkel
|
postitati 07.04.15 19:47
|
|
|
Isiklikult tean 2kernu topeltsillaga käru mis saavad vatti ja üle tonnasi igapäevaselt ja omanikud juba aastaid väga rahul.Üldiselt eestis
kuumtsingitud käruraamid käivad meilt läbi ja peale vaadates võtaks kindlasti respo ja kui ma ei eksi siis respo meil turuliider.
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 20:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Mina soovitaks ka Respot ja võimalusel võtta 2 teljega millega saab mida iganes vedada kartmatta, et rattad lääpa vajuvad. Oleneb muidugi mida vedada
vaja on. Piduritega haagisel peavad vastavad load ka olema, et vedada võiks. Et Respo porikad mõlki läheks peab ikka korralikult kuhugi otsa ajama.
Tiki on silma jäänud ainult kõverate ja vedelate portetega. |
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1)
ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 07.04.15 20:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1)
ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
| Järelikult näitena: kui eesolev traktor on alla 1800Kg registrimassiga ning tootja lubab vedada vähemalt 1700Kg registrimassiga haagist, siis on ju kõik korras.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 21:08
|
|
|
Nimeta mõni vedur selliste andmetega, mis on ise alla 1800 ja temale lubatud haagis 1700?
|
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 21:23
|
|
|
Tavaliselt on haagis 1500kg
2000kg siis max auto registrimass
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 21:42
|
|
|
Enamasti on need üheteljelised haagised kuni 750kg täismassiga, mis teeb ju tegelikult suht väikse koorma. See ongi selle pärast, et B-kati ära
mahuks. Tegelikult on nende raam sama, mis kangematel, aga sealt edasi läheb asi pidurite peale.
Ja väga tähtis on poltliide, mitte keevis. See ongi point.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 07.04.15 22:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Nimeta mõni vedur selliste andmetega, mis on ise alla 1800 ja temale lubatud haagis 1700? | Tõesta, et ühtegi sellist olemas pole.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 22:01
|
|
|
B kat-i järgi vedurit ei saa valida. Q7 täismass on mingi 3,2t ja B kat-le jääb sellega sisuliselt ainult 300kg kingakarp.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.15 22:06
|
|
|
Eesti registris pole kahjuks. Üle 2t on kõik vedurid, mis 1,7t tohivad haakida.
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Nimeta mõni vedur selliste andmetega, mis on ise alla 1800 ja temale lubatud haagis 1700? | Tõesta, et ühtegi sellist olemas pole.
|
|
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 08.04.15 08:27
|
|
|
Mida võiks haagise ostul vaadata?
Kas olete vaadanud haagise alla? Mitu risttala seal on, milline on risttalade vahe, ja millest risttalad on tehtud? Teine asi mida vaadata on põranda
vineeri paksus. Miks sellest räägin? No näiteks kui on soov panna tõesti tonnine kott peale või näiteks raske neljarattaline kerghaagise kasti.
Teine asi mida vaadata, on haagise tiisel. Mis materjalist, milline, palju tugevdusi jne. Ehk kas sõita vaid lubatud kaaluga kuskil euromaanteel ja
midagi ei juhtu või on kaal üle ja saab ka minna külavaheteele või metsateele. Siin tuleb nüüd 1 ja 2 teljelise vahe.
Kahe sillaga haagis võib näiteks teel ujuda ja hüplema hakata.
Samuti võiks väga suurte masside vedamisel hoopis mõelda äkki selle täishaake haagise peale? Keegi siin Tartus veab autosid sellisega. Kas need USA
stiilis poolhaagise stiilis pick-upi haagised on meiemaal lubatud? Mõtlen need, mis USA kastikatel sinna kasti keskele, tagasilla peale toetuvad.
--
Omal siis hetkel vaid 2015a Respo haagis. Eelmine oli 2014 Respo oma, siis mingi 2004 Tiki 265 vms nimega. Siis üks vana 2 teljeline tiki mingi 2000
algusest, kus üks sõitis tiislile külje pealt sisse, sugulasel 2014 Brentexi BREN-3015H haagis mida kasutasin pikemalt. Olnud ka mingi noname
autoveotreiler. Ja siis alates 2005-st aastast kasutanud ka väga palju erinevaid rendihaagiseid ja neid juba igalt tootjalt ja
sildade/suuruse/kastidega.
Positiivse kogemuse on jätnud need plastiga furgoonhaagised. Väga mõnusad kasutada. Just need, millele sõidusuunas üleval sälk sees on. Need
kandilised külmkapi kujulised tendiga variandid, neid ei jõua maantee hool nõrgema mootoriga auto vedadagi ja kütusekulu on ulmeline.
Selles suhtes saan öelda, et kui ei ole plaanis X teedele ronida ja kunagi midagi rasket vedada ega 2-4 rattalisi haagisesse ajada jne, siis
põhimõtteliselt vist ei olegi vahet milline käru firma valitakse ja milline haagis. Aga kehva haagis võtta ja siis avastada, et oi, mul on nüüd vaja
sellist asja vedada ja siis hiljem vaatad, et sillad läbi, tiisel kõver, raam propelleris vms, siis on juba hilja.
Palju haagise eluiga võiks olla? Kas võiks arvestada näiteks 5 aastat? Eeldan, et harva kasutades ja lubatud kaalu piires asju vedades võib selle aja
vähemalt 2 korrutada. Ütleme nii, et kui võtta näiteks soodukaga 600 eurine haagis, alahindad end ja vead raskemaid asju ja haagise tapad 2 aastaga
ära on aastas kulu 300. Aga kui võtad näiteks karmima 1000 eurise haagise (uurid juba raami, sildasid, rehve, risttalasid, vineeri jms) ja vead mida
iganes vaja on mõistuse piires ja haagis elab näiteks 5 aastat, on aastakulu vaid 200 euri. Aga samas teise variandi puhul tead, et võid üle koormata
ja pole probleemi. Samas esimese koormad üle ja siis mõtled, et nonii, kuna miskit nüüd katki läheb või kas ma sihtkohta koos haagisega üldse jõuan.
Oma Respole lasin panna plastkaane ka peale. Uuel plastkaanel pole enam neid gaasamorte, mis vahepeal moes olid. Natukene nuriseks, et kaane avamine
võiks veidi kergemalt käia. Mulle tundus, et vanal gaasamordiga kaanel käis kergemalt avamine. Ja lõpp võiks sujuv olla (mul mingi õli tegi ükskord
kaane ise lahti, tegi lahti aidates tõstmisele käega kaasa ja siis nöörist kinni ei võtnud ja lasi täiega üles tõusta. Ma mõtlesin et kaan kukub juba
autole selga...nihuke pauk käis). Lisaks uued on tuulekindlamad. St et kui kaan on lahti, siis ta ei lipenda kui tallesaba. Nt võrreldes mingi 2+
aastat vana kaanega.
Üpris säästlikuks on läinud neid uued plast kaaned. Lisaks lihtsam neid ka ära võtta, kui vanasti.
Näide 3.0TDI C6-ga. Kiirusel 100 km/h seieri järgi: ainult auto: 5-6L/100km, auto koos tühja haagisega koos plastkaanega: 8-10L/100km, auto koos
haagisega koos plastkaanega umbes 600 kg lastiga: 11-12L/100km. Üle tonni vedades kulu suureneb, just eriti kui on linnasõitu või kiirendamisi palju.
Kusjuures C6 viskas selle haagisega 600 kg vedades, kast S peal ja lapats kolmveerandi peal kiirendades isegi errori ohukolmnurgaga armatuurile. Mingi
et ala: NB! Haagis sabas. Edasi ei mäleta, seal oli ala: liiga suur kiirendus S re˛iimis, ohtlik, kasuta käigukasti D re˛iimi. Niikui D peale panid,
oli hoiatus läinud. Teiste autodega pole kiirendust suurt lasti vedades proovinudki.
Ma C6-ga vedasin midagi ühe teljelise kerghaagisega, siis kaalu peale sõites oli kogukaal 3850kg koos inimestest tühja autoga, aga täis pagassi ja
täis haagisega. Seega seaduse järgi ainult B katiga 3500kg silmas pidades ei oleks tohtinudki sõita. Ma ei mäleta, Audi A6 C6 koos plastkaanega Respo
1 sillalise 1,5x3m haagisega kaalus kokku mingi ala 2450 kg vms. Äkki oli isegi gramm vähem.
Mul tuli meelde, kuidas tuttav oma Tiki haagisest aastaga lahti sai. Muidugi vedas ka ülekaalu kõvasti, suurtel kiirustel ja ka külavaheteel jne. Aga
kuna inimesel on ka väga raske jalg ja auto mis jala sirutamist kenasti võimaldab, ma ei imesta. Ükskord juhtusin nägema, parklas seistes, kuidas
parklas sõideti ja siis keerati peateele ja kus kiirendati. Muidugi autoks oli konksuga BMW M5. Lahe oli vaadata kogu pilti, aga valus on vaadata
seda, mis haagis selle kiirenduse peale tegi ja kuidas tugijalg peaaegu vastu maad puudutas ja milline hüpe toimus käiguvahetusel. Ilma haagiseta ei
saa arugi, et auto tagaosa kohe niipalju liigub kiirendusel. Kui samamoodi jätkab, ma ei usu, et tal ükski haagis vastu peab, olenemata tootjast.
Seega tõesti, nagu autogi puhul, väga palju oleneb sellest tihendist, kes toodet kasutab. Mõne käes võib sama haagis kesta 5+ aastat, teine suudab
selle sama haagise juba garantii ajal vanarauaks teha.
Küsimus siin Respo töötajast kasutajale: palju kaalub Gansi 3x1,5m haagisele minev plastkaan reaalselt? Ehk piltlikult kui palju on 750M301L150 0.42
haagis ilma ja koos kaanega?
Lihtsalt selles mõttes, et hea lähtepunkt, kui palju saab asju haagisesse panna. Ametlikult siis: Kui täismass on 750 kg. Tühimass haagisel on 329kg
ja seega kandevõime on 421kg. Palju siis kandevõime koos kaanega oleks? -100 kg?
Hetkel kasutada ka Saksa tootja platvorm haagis, 2 teljeline, 2x6m kastiga. Päris jube loom on
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.04.15 20:37
|
|
|
Hea meel on, et selline teema siia tekkis. Huvitav lugemine. Peaksin isegi ilmselt käru ostma, on teist nii palju renditud, et tasunuks pigem kohe
poodi minna.
Aga veelkord sellel poltliide vs keevisliide teemal: Ma olen aru saanud, et poltliide on ikkagi parem (räägime hetkel kergetest piduriteta
haagistest), kuna neid annab vahetada ja pingutada, aga kui keevitus murdub, siis seda tsingitud asja ikka suht paha üle keevitama hakata (vaja tsink
maha lihvida, keevitada ja siis mingi spreiga katta, rooste läheb enivei). Parandage kui eksin, siin paar venda vist seotud nende tootjatega ?
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 08.04.15 21:09
|
|
|
Kaspar, võtad ja keevitad vajadusel, pole seal midagi keerulist. Poltidega haagised on üldjuhul odavamad, raam tehtud U-profiilist, on nõrgad ja
vedelad. Mina võtaksin iga kell kokkukeevitatud respo haagise. Kasutan respo paadikäru juba mitu aastat, ei oska küll kurta.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 09.04.15 04:53
|
|
|
Mina ütleks, et pole olemas kehva käru vaid idiootidest kasutajad ja oma vajadusi väga väärastunult hinnata oskavad toote soetajad. Endal sai samuti
mingil hetkel rentidest laenutatavatest ära rümastatud ja tehniliselt tavaliselt mittekorras kerghaagistest villand. Vajadused olid selged ja sai
soetatud kõrgendatud portedega tiki lihtsam kerghaagis. Asi on mind teeninud juba väga palju aastaid ja ei mingeid muresid. Mul piisas mõnest korrast
asja välja laenutamisest väga headele tuttavatele kui mured algasid - peale topiti ilmselt üle tonnised hunnikud vanametalli (hiljem väiksemad lapsed
"paljastasid", mis käruga tehti ja käru enda kahjustused rääkisid enda eest). Nüüdseks loomulikult asi jälle korras, aga ise targem, et tööriist
tuleb enda jaoks osta ja kes siis iganes ka sooviks "soodsamalt" hakkama saada võivad rahulikult rendipunkti jalutada, mitte minult asja
kasutamiseks paluda.
Kokkuvõtteks - nendele ma tikit ei soovita, kes oma vajadusi hinnata ei oska ja tahavadki asju looma moodi kasutada . Mina sain küll selle hinna eest, millega ise soetasin asja, mida ma tahtsin
ja respo oleks olnud umbes täpselt 2x kallim samas komplektsuses tol ajahetkel. Kuna ka kohti, kus asja vaja võis minna oli mitu, siis oleks pigem
kaks samasugust tikit soetanud, et ei peaks asja ühest kohast teise tassima . Brentex jäi hinna poolest sinna keskmisesse alasse, aga mingid veidrused olid kõrgendatud portede saadavusega.
Paneks ka mingeid mõtteid siia just kasutamise poolelt.
Minule isiklikult näiteks ei istu kahe teljelise või sillalise (loe neli ratast haagisel) järelhaagisega ringi vuramine. Kui koorem on kerge, siis
olen vähendanud nii rendi kui ka enda üheteljelisel haagisel rehvi rõhke, et sõit mugavam ja pehmem oleks nii endale kui kärus veetavale. Kahe
silla/teljega on seda palju raskem saavutada ja sõltumata siis vedrustusest kipub asi ikkagi kehvematel teedel taga mängima ja "ringi kargama".
Hetkel kasutan tugevdatud külgedega MS rehvi, et poleks muret ei suvel ega talvel. Koormusele vastavad, aga tavalised rehvid jäid liiga lödideks ka
õige rehvirõhu ja maksimaalse lubatud koormuse juures.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Lauri_O
huviline
Registreerunud 04.02.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 2.5 TDI A4; 2x 2.8 A6 Q; Audi S8.
|
postitati 09.04.15 05:37
|
|
|
Ise käisin just eile Tartus Respos kohapeal pakkumist võtmas, ja kui ma teenindajaga suhtlesin ja mainisin Tikit ja teisi käru tegijaid siis tuli
müügijuhi suust ühene ja konkreetne lause, et nad ei konkureeri teiste firmadega ja kui küsisin miks siis vastati mulle et vaadake Respo aastast
läbimüüki ja kvaliteeti. Ja kui hakkasin uurima kandevõime kohta siis öeldi et seaduste kohaselt ei tohi jah haagis ületada seda 750 kg massi kuid
Respo üheteljeline käru kannatab kenasti tonnist koormat ning 2 teljeline maksimaalselt 1.5 tonnist koormat, need sõnad tulid Respo müügijuhi suust,
kuid iseasi on see kes peab kinni seadustest ja kes ei pea. Igatahes lähiajal lähen Resposse oma 2 teljelisele järgi kuna käru kvaliteet ja hind on
ikka üli paigas võrreldes mingi Tiki taki kärudega mille porded hakkavad juba 100km tunnikiirusel loperdama nagu kilukarbi küljed. Eks igaüks ostab
oma silma ja rahakoti järgi kuid kvaliteeti hinnates siis Respo kindlasti 1. kohal. Kõige lihtsam on ju minna vaadata reaalselt üle üks Respo haagis,
siis Tiki, ja Brentex ning siis juba näed miks on hinnavahe ja miks liiguvad ringi enamused Respo haagised, ja teiseks on see Tiki nagu mingi kuradi
LHV-pank kes end iga poe nurgal üritab ennast pähe määrida kuna muidu poleks läbimüüki ja kliente.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 09.04.15 05:50
|
|
|
Lauri_O'le lisaks. Enda hetke valikuks oleks samuti Respo kui vajadused peaksid kardinaalselt muutuma, kuna antud ajahetkel pole tooteid enam
võrrelda vaja kui kvaliteedi ja hinna suhet arvestada. Kahjuks polnud see nii aastaid tagasi, kui kõik olid sellistes "lapsekingades" ja alles
õppisid oma ja konkurentide vigadest .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|