Lehekülgi: 1 2 |
Taim0
huviline
Registreerunud 24.02.14
Asukoht: Austraalia/Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 1999 A6 Avant Quattro 4.2 V8 220 KW
|
postitati 05.02.15 08:41
|
|
|
4.2 V8 läheb kohal käies keema
Targad aidake !
1999 A6 4.2 V8 laheb kohal käies keema.
Teepeal ühtlaselt sõites üle 60 kraadi väga tõusta ei taha. Linnas saab 70c-ni pressitud.
Termostaat või muid häid ideid?
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 05.02.15 09:32
|
|
|
Termostaat jah. Kaabliga ajus võiks ka veidi ringi käia. Vedelikke pole segamini paisupaagis? See küll viitaks suuremale probleemile. Radikad umbes?
Salongiradikas nt.
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 05.02.15 09:56
|
|
|
Numbritest, mida edastasid, võib järeldada, et termostaat on lahti. Vastasel juhul peaks temp olema stabiilselt 90. Kui sellise olukorras kohal
töötades tekkib keemisprotsess, pelgan, et jahutusvent ei hakka tööle. Ei mäleta, millise tempi juures ta lülitub, kas 92 v. 95. Aga seda saad
katse-eksitusmeetodil kontrollida (ventika käivitumist). Kuna ise ei ole juhtmetega tegelev kodanik, ei hakka oletama, mida mõtlev karbike polstrite
varjus sulle teada anda võib (mootori harjad, lülitusandur, katkestus jne.).
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 05.02.15 10:03
|
|
|
Kui paisupaagis on peale jahutusvedeliku ka muid hüdraulilisi komponente (õli), või tegu olla juba plokikaane tihendiga. Sel juhul aga peaks paagis
olema korralik surve juba enne 90 degrees. Keera leige mootori tempiga kork maha, anna pöördeid ning jälgi, kui aktiivne elu paisupaagis keerlema
hakkab.
|
|
|
Taim0
huviline
Registreerunud 24.02.14
Asukoht: Austraalia/Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 1999 A6 Avant Quattro 4.2 V8 220 KW
|
postitati 05.02.15 10:06
|
|
|
Vahetab siis termostaadi ära ja uus tosool sisse. Peale seda tavotinäpu juurde, kui kasu ei ole.
Tänud!
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 05.02.15 10:25
|
|
|
Keemamineku põhjuseks ei ole avatud termostaat.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 05.02.15 12:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Keemamineku põhjuseks ei ole avatud termostaat. |
Enda kogemused räägivad sama. Pigem termostaadi pärast ei lähe soojaks. Kohapeal keemamineku põhjuseks kardaks kõige rohkem plokikaane tihendit, või
mikromõrasi juba.
|
|
|
seitsmene
huviline
Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4,2
|
postitati 05.02.15 12:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Keemamineku põhjuseks ei ole avatud termostaat. |
Avatud termostaat tõesti keemaminekut ei tekita. Seevastu suletud termostaat võib seda esile kutsuda küll.
Praegu on õues ka natuke külmemaks läinud - mis seal jahutusvedelikuks sees on üldse? Kui liiga "vesine" jahutusvedelik on, siis külmaga saab ka
imepäraseid anomaaliaid, vedelik lihtsalt kipub kohati külmuma.
|
|
|
rkrimm
huviline
Registreerunud 09.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8 4.2TT man projekt; S6 2,2t man.
|
postitati 05.02.15 13:46
|
|
|
Keegi tarkadest teab kui palju peaks mootori tagumine andur temperatuuri näitama üldse? Näidikutesse annab info kaane eesotsas olev aga kuivõrd palju
on mootoritagune kuumem?
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 05.02.15 14:04
|
|
|
Termostaat võib olla ka kuskile poole peale kinni kiilunud... Ta ei pea olema ju täiesti lahti või täiesti kinni.
Kui on natuke lahti, siis võibki olla, et sõites ei lähe soojaks, aga seistes ei tule piisavalt lahti, et maha jahutada.
Ma igal juhul vahetaks esimese asjana termostaadi ära ja kui see ei aita, siis vaataks edasi juba.
Muidugi saab teha ka "sniffer" testi jahutusvedelikule ja kontrollida, kas sinna läheb heitgaase või mitte, kuigi siis oleks pigem just suure
koormuse all tuksis asi.
Ka on näiteks küsimus, et kas näiteks jahutusvent käivitub üldse?
|
|
|
|
mnjah
klubiliige
Registreerunud 01.03.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: S2
|
postitati 05.02.15 17:29
|
|
|
Loodan, et läheb teemasse, mitte ei reosta seda ..
Aga kui vent ei rakendu, kas siis ongi "normaalne", et keema läheb?
Ja kas see reaalne, et salongi radikas (umbes näiteks) on üle kuumenemise põhjustajaks?
|
|
|
varemax
huviline
Registreerunud 27.03.11
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b8 2,0 tdi 2008
|
postitati 05.02.15 17:45
|
|
|
Salongiradika umistuse pärast küll üle ei tohiks üle kuumeneda. Tasuks jah termostaat üle kontrollida.. edasi juba hakkavad suuremad tööd.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 05.02.15 17:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mnjah
Loodan, et läheb teemasse, mitte ei reosta seda ..
Aga kui vent ei rakendu, kas siis ongi "normaalne", et keema läheb?
Ja kas see reaalne, et salongi radikas (umbes näiteks) on üle kuumenemise põhjustajaks? |
1. Jah on. Kui auto seisab ja mootor käib. Tuult pole, venti pole, suur ring läheb samuti kuumaks ja miski teda ei jahuta.
2. Ei ole reaalne. Salongiradikas on või ei ole, mootori töö seisukohast pole see tähtis. Küll aga esiklaasi läbipaistvuse seisukohast talvel
ntx...
Aga teemaalgatale tuleks ilmselt (vblla lolle) küsimusi esitada:
- kui keema läheb, palju siis tempi näitab?
- kuidas sa üldse tead või millest järeldad, et keema läheb?
- kas jahutusvedelik on normis?
Sest tundub, et see auto on multivigane.
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.02.15 17:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: varemax
Salongiradika umistuse pärast küll üle ei tohiks üle kuumeneda. |
Miks ei, ringlus ei toimi ja lähebki keema.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.02.15 17:53
|
|
|
Samuti võib suur radikas umbes olla et ei jahuta tühikal.
|
|
|
vibro
huviline
Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.02.15 19:50
|
|
|
Lase mootoril kohapeal tõõdata ja kui temp hakkab sajani jõudma ja vent tõõle ei hakka siis katsu radikat või torusid. Kui kõik kuumad siis viga
vendis või mõnes vendiga seotud anduris aga kui radikas külm siis mingi ummistus kuigi ummistuse või mitteavaneva termostaadiga läheks ka sõites keema
nii et pigem ikka vendiga seotud jama, kõige lihtsam oleks puruks kaitse.
Ja mõrase kaane või kaanetihendiga peaks ka sõites temp tõusma päris kiiresti sajani ja veesärgis oleks siis korralik surve.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 05.02.15 20:12
|
|
|
Kirjutasin esmasele postitusele vastates, et 60C temp maanteel sõites annab tunnistust sellest, et termostaat ei täida oma funktsiooni ehk siis on kas
täitsa avatud või pooleldi avatud. Kui ka linnas sõites ei tule normaalset tempi ülesse, ainult ~70, lisab see probleemile veendumust. Miks ma nii
arvan? Aga sellepärast, et oma 2,8-l on sama jama, termostaat avaneb, aga ei sulgu piisavalt kiiresti (olen keetnud vahetatud termostaati koos uuega
ning veendudnud veas). Ja seetõttu jahutab maanteel maha rohkem kui vaja. Kui aga kohapeal tühikäigul läheb keema ehk siis ajab paisupaagist jahutust
välja, on väga tõene, et ventikas ei lülitu sisse. Kui jahuti oleks umbes, siis oleks sõidu ajal temperatuurid teised ja välistatud pole ka võimalus,
et võib isegi keema minna- radikast ei käi vedelikku piisaval hulgal läbi, mootor aga kuumeneb, ülevoolu kaudu vedelik paisupaaki ja tulemuseks ongi
kaanealuse osa niisutamine tosooliga. Minu 2,8-l on linnas temp 90, kohapeal tühikäigul samuti. Ei mingit keemist, sest vent töötab.
Stihli jutt on õige, salongi radikas ei mängi migit rolli, tema on jahutussüsteemi kõrvaline osa ja tema töö põhimõte on sooja anda. Küll saab teda
aga kasutadal mingil põhjusel ülekuumenema kippuva mootori lisajahutuseks (kraanid lahti, temp max. ja soojendusmootor max pööretele).
Keema minemise korral peaks temp olema kinnises süsteemis ~105+.
Kui oleks vigane kaane tihend (õli ei pea isegi paisupaagis olema), siis korras termostaadiga hakkaks ka 70-80C temp juures jahutust välja ajama.
Surve süsteemis (kaane tihend): 70-80C juures keera maha paisupaagi kork, anna gaasi - paagi sisu peab jääma suhteliselt rahulikuks. Kui sisu hakkab
kiiresti kerkima, on 95%, et tihend on õhtal.
Ventika töö: töösoe mootor ~90C, lase tuksub. Vent peaks lülituma 92 juures tööle, seier ei peaks isegi liikuma.
Madalad töötemperatuurid sõidu ajal: 99% termostaat vahetusse. Termostaadi vahetus on loomulikult lõbus toiming, püüa seostada muude töödega, mida
saab veel teha (rihmad, rullid, veepump, generaatori kontroll)
Rohkem ei oska soovitada, aga ehk on sellestki abi.
|
|
|
EigoP
huviline
Registreerunud 25.03.09
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDi
|
postitati 06.02.15 21:16
|
|
|
Mul vennal oli kah samal autol keemisega jama. Vennal läks aga koguaeg keema, ei aidanud sõitmine kah (suvel ). Nimelt oli temal termostaat kinni,
kuna uut polnud kiiresti võtta siis sai nina lahti tehtud ja rihmade tagant termostaat kuidagi välja sikutatud. Sai siis termostaat sest ära lõhutud
ja tagasi pandud
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 07.02.15 06:57
|
|
|
Kui termostaat on kinni, siis tegutseb ainult väike ringvool ja jahutus peabki keema minema sõltumata sellest, kas vent lülitub protsessi või ei.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 07.02.15 18:05
|
|
|
Kui termostaat on kinni, ei saagi ventilaator käima minna, sest radiaator jääb külmaks.
|
|
|
raul55
huviline
Registreerunud 09.12.09
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 07.02.15 21:06
|
|
|
Võib vabalt olla veepump.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 07.02.15 22:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raul55
Võib vabalt olla veepump. |
Ja siis ei lähe maanteel soojaks mootor?
|
|
|
Taim0
huviline
Registreerunud 24.02.14
Asukoht: Austraalia/Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 1999 A6 Avant Quattro 4.2 V8 220 KW
|
postitati 19.02.15 11:54
|
|
|
Sain siis peale pikka keerutamist juppide tellimisega vahetatud veepumba, rihmad rullikud ja termostaadi. Uus tosool ka sees.
Tundub et toimib. Istub seal 75-85 kraadi juures. Pikka sõitu pole veel teinud, aga algus on paljulubav ja kohal käies enam keema ei lähe.
Tänud targematele!
|
|
|
raimo21
huviline
Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 19.02.15 16:33
|
|
|
Austraalias on 75 kraadi täiesti normaalne
|
|
|
Taim0
huviline
Registreerunud 24.02.14
Asukoht: Austraalia/Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 1999 A6 Avant Quattro 4.2 V8 220 KW
|
postitati 20.02.15 22:43
|
|
|
Auto eestis, puhkusel hea kruiisida.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |