Lehekülgi: 1 2 3 |
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
DPF- i eemaldamine
Tervist! Ehk oskab keegi öelda kus oleks Viljandile kõige lähim koht kus seda eemaldust teha? Tänud.
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
|
Tuleb vist valida kas Tartu või Tallinn.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lambivana
Tervist! Ehk oskab keegi öelda kus oleks Viljandile kõige lähim koht kus seda eemaldust teha? Tänud. |
www.autohospidal.ee Tartus näiteks.
|
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
Tänud kiirete vastuste eest.
Ei tea kas mõni spets. Viljandi kanti ei viitsiks tulla? Poti saan ise tühjaks ehk teha, aga ülejäänust ei tea ma mitte muhvigi. Treilaga suht vilets
köögerdada. A äkki on siinkandis mõnel veel vaja seda teha? No ma ei tea kas see tehniliselt üldse võimalik on? Kui on, siis oleks küll jube luks
värk.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Ühe auto pärast ei hakka keegi kuskile sõitma.
Kui sa selle tühjaks ise võtad, siis saad Tartusse sõidetud küll. Olenevalt autost võib auto olla avariire˛iimis, aga 90-ga peaks saama sõidetud.
Kindlasti kontrolli ka õlitaset, kui on üle maksimumi, siis vaheta ka koheselt õli ära.
|
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
Tervist!
Viisin treilaga ära. Dpf nüüdseks väljas ja seis sama. Arvati, et miskit pihustitega viga aga tööpäev sai otsa ja ehk homme saab teada. Selle autoga
on ikka julmalt vedanud.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Helistasin, vist teada milles viga on. Homme testib selle ära ja kui on selle viga, siis saad homme korras auto kätte
|
|
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
|
Umbes DPF ongi enamasti millegi tagajärg, mitte lihtsalt viga. Milles siis viga?
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
Tore oleks, tekkis taas mingi lootus. Tänud.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Viga selles, et EGR-i klapp vahepeal kiilus avatud asendisse kinni ning auto hakkas julmalt tahmama ja turborõhk kukkus ära.
See liigne tahmamine omakorda rikkus tahmafiltri.
Nüüdseks mõlemad nuhtlused autolt eemaldatud ning EGR pime ja tundub, et kõik on okei - avariisse pole enam läinud, turborõhk paigas ning ei tahma.
|
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
Tervist!
Päris häppy tunne on, et auto korda sai ja selleks kulutatud raha asja ette läks erinevalt eelmistele tegelastele. Pihustid ka teha veel, siis peaks
ok olema. Väga asjalik ja hooliv teenindus seal hospidalis. Esimest korda näen sellist asja ja tegin koju jõudes kohe ühe topsi.
Muideks võimsuse kasv on täiesti tuntav ja seda loomulikult enne topsi või oli see egr kohe autot ostes kinni kiilunud ja ei oska võrrelda korras
autoga. Mis arvate millest kütus mustaks oli läinud?
Tänud!
|
|
|
macdiversant
huviline
Registreerunud 10.12.03
Asukoht: Tartu - Peedu - Otepää
Kasutaja on eemal
Auto: A5Q
|
|
Küsimus: minu auto(de) ihumehaanik rääkis midagi (nagu agentuur NSR e. Naised Saunas Rääkisid) seadusandluse muudatusest ja sellest, et DPF eemaldus
tahetakse Euroopas illegaliseerida. Teab sellest keegi midagi?
|
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
Olen ka kuulnud, aga loodame, et euro 6 või miskit alates. Hetkel tõesti NSR. Tohutult palju ametikohti on selleks loodud, et lihtsat inimest nu...da
ja tühjaks pressida nagu sidrunit. Keegi ju ei tea vist mis ohtu keskkonnale teeb see dpf puhastus protsess. Eks näis.
|
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
|
Mis sul passis on euro 4 või euro 5 mõlemil peaks dpf olema, euro 4 läheb ülevaatuselt ka niisama läbi vist, euro 5 vaevalt.
Mul on 2009a. auto ja passis euro 5. ülevaatusel mõõdeti tahma sisaldus 0,03 % DPF toimib.
DPF´i kontrolliks on imelihtne test, näpuks sumpsist, määrib siis dpf puudub, toimiva dpf´iga jääp näpp puhtaks.
|
|
|
Lambivana
huviline
Registreerunud 26.12.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,0
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: macdiversant
Küsimus: minu auto(de) ihumehaanik rääkis midagi (nagu agentuur NSR e. Naised Saunas Rääkisid) seadusandluse muudatusest ja sellest, et DPF eemaldus
tahetakse Euroopas illegaliseerida. Teab sellest keegi midagi? |
Seda juttu on räägitud juba üle 5 aasta ning seni pole mitte midagi muutunud.
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Mis sul passis on euro 4 või euro 5 mõlemil peaks dpf olema, euro 4 läheb ülevaatuselt ka niisama läbi vist, euro 5 vaevalt. |
Keegi ei vaata passis seda Euro numbrit, sest see pole oluline. Mõõdetakse vaid tahma sisaldust heitgaasis.
See piirmäär ei ole erinev DPF-ga või DPF-ta autode jaoks. Ehk siis vahet pole, kas sul on seal Euro 2 või euro 10.
Väljavõte kehtivast seadusandlusest:
Tsitaat: | 3) alates 1. jaanuarist 1980. a esmaregistreeritud mootorsõidukite puhul ei tohi suitsususe tase (neeldumistegur K) ületada
tootja poolt mootorsõidukile kinnitatud andmesildil märgitud taset. Kui see teave ei ole kätte saadav, siis ülelaadeta mootorite puhul ei tohi
suitsususe tase ületada 2,5 m-1 ja turbomootorite puhul 3,0 m-1;
4) mootorsõidukite puhul, mille heitgaaside suitsusus vastab direktiivi 70/220/EMÜ (muudatuste direktiiv 98/69/EÜ või hilisem) I lisa punkti 5.3.1.4
tabeli B reas esitatud piirväärtustele või direktiivi 88/77/EMÜ (muudatuste direktiiv 1999/96/EÜ või hilisem) I lisa punkti 6.2.1 tabeli B1, B2 või C
reas esitatud piirväärtustele või mis on esmaregistreeritud alates 1. juulit 2008, ei tohi suitsususe tase ületada 1,5 m-1. |
Ehk siis, kuni 0.15 on OK. Ning teate miks? Sest, kui tahmafiltril parajasti põletusprotsess toimub, ongi K sinna 0.12-0.14 kanti ning väga paljud
tahmafiltriga autod ei saaks ülevaatuselt läbi, kui "valel ajal" lähevad. See norm ei muutu sel põhjusel mitte kunagi.
See reegel, mis välistab tahmafiltri välja lõikamise juba praegu on see sama, mis keelab väljalaskesüsteemi ümberehituse.
Paraku seda praegu ei kontrollita. Samuti, nendes maades, kus kontrollitakse (näiteks inglismaa) lõigatakse tahmafilter lahti tehase õmblustest ning
pärast keevitatakse TIG-ga uuesti tehase kohtadest kinni ning seal ei ole mitte kuidagi võimalik kellelgi öelda, et seda on lõigatud vms, sest
tehasest on samamoodi kokku TIG-tud.
Ei ole vaja paanikat külvata.
Saksamaal näiteks enam ei mõõdeta üldse, vaid kontrollitakse OBD testriga mootoriajust DPF-i "valmidust" ning ilmselt läheme ka kunagi sellele
süsteemile üle. Neil kontrollitakse asja rangemalt, sest neil on DPF-ga autodel automaks väiksem ning seal on ka rangemad seadused, mis selle eest
karistuse määravad, sest tegemist on maksupettusega. Meil aga mingit DPF-i põhist automaksu ei ole.
Üldse, mis puutub kõikidesse nende ülevaatuste reeglitesse, siis enne kui kaob "must" ülevaatus ei ole vahet kes kus mida nõuab.
Praegu saab vabalt ülevaatusele sisuliselt ükskõik millisele autole, kui pisut rohkem maksta. Nii on asi olnud juba väga kaua ning ma ei näe, et see
lähiajal muutub.
Pealegi on DPF üldse kaheldava iseloomuga asi, kuna see suurendab kõikide diiselauto heitgaaside kogust.
See, et sa silmaga neid ei näe, ei tähenda, et nad vähem mürgised on… Seetõttu ei pöörata sellele ka mingit erilist tähelepanu. Saastet tahmafiltri
puudumine ei suurenda ning tahma viskavad mingil määral kõik korras vanemad autod - vahet pole.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Huumor? Vahet ei ole?
Võtad DPF välja, mootorit korda ei tee ehk probleemi lähteallikas on likvideerimata ja vahet pole?
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
See, et sa silmaga neid ei näe, ei tähenda, et nad vähem mürgised on… Seetõttu ei pöörata sellele ka mingit erilist tähelepanu. Saastet tahmafiltri
puudumine ei suurenda ning tahma viskavad mingil määral kõik korras vanemad autod - vahet pole. |
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Huumor? Vahet ei ole?
Võtad DPF välja, mootorit korda ei tee ehk probleemi lähteallikas on likvideerimata ja vahet pole?
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
See, et sa silmaga neid ei näe, ei tähenda, et nad vähem mürgised on… Seetõttu ei pöörata sellele ka mingit erilist tähelepanu. Saastet
tahmafiltri puudumine ei suurenda ning tahma viskavad mingil määral kõik korras vanemad autod - vahet pole.
| |
Lugemisoskuse omandanud on alati olnud eelisseisundis
Kogu antud teemas pole sinu poolt lahmitud lausega ühtegi seost.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
See postitus on siinsamas teemas.
Tahad väita, et DPF eemaldus ei suurenda sirtsutavate pihustite mõjul väljuvat lonti ja ei ole mingit vahet?
Tsitaat: | Algselt postitas: Lambivana
/.../ Pihustid ka teha veel, siis peaks ok olema. |
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Lugemisoskuse omandanud on alati olnud eelisseisundis
Kogu antud teemas pole sinu poolt lahmitud lausega ühtegi seost. |
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
See postitus on siinsamas teemas.
Tahad väita, et DPF eemaldus ei suurenda sirtsutavate pihustite mõjul väljuvat lonti ja ei ole mingit vahet? |
Siin teemas ei ole probleem pihustites. Põhjus, miks teemaalgatajal DPF täiesti umbes ja riknenud oli, oli kinni kiiluvas EGR klapis. Praegu auto ei
suitse ning pihusteid tegelikult ilmselt ei ole vaja vahetada. Soovitan ikkagi teema läbi lugeda enne lahmimist. Samuti võiks arvestada, et mul on
antud juhu kohta natuke rohkem informatsiooni, kui siin foorumis on. Muide tegemist on PD diisliga.
Mis üldiselt puutub väsinud pihustitesse - Väsinud pihustitega DPF-ga auto ajab täpselt samasugust vingu, nagu DPF-ta auto. Ehk siis väga suur NOx ja
CO emissioon.
Tahmafilter püüab kinni ainult nähtavad tahmaosad, mis pärast veel suurema kütusekogusega peenemaks tehakse ning nagunii välja lähevad - veel suurem
NOx ja CO emissioon.
Kui pihustid juba väsinud on, siis regenereeritakse tahmafiltrit järjest sagedamini (auto suitseb tagant sel ajal) ning kütusekulu ja heitgaaside
kogus suureneb veel rohkem. Rääkimata sellest, et peenemad tahmaosad, milleks suuremad osad põletatakse on inimese tervisele ohtlikumad, kuna
imenduvad paremini verre.
Seega jah, kui see sisse jätta, siis on asi oluliselt hullem, isegi kui pihustid mõnevõrra väsinud.
Veel enam - väsinud pihustitega autol ei ole taga mingit musta või "lonti", vaid on sinakas-valge suits, sest kütus tilgub silindrisse varem, kui
peab. Need, kes teavad midagi diiselmootorist, teavad seda, et liiga varajase pritsenurga puhul suitseb diisel sinakas-valget. Eriti just madalal
koormusel. Suurel koormusel töötab ka tilkuvate pihustitega kõik üsna rahuldavalt ning mingit tahma tagant ei tule. Vähe sellest, seda sinakas-valget
filter kuigi hästi ei püüa, auto suitseb tuksis pihustitega ka läbi DPF-i. See kõik aga ei ole üldse selle teema probleem.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Poliitreklaam?
Miks EGR kinni kiilus? Sellest kirjutad sa kus? Miks kiilub EGR kinni ja millised on selle tagajärje seosed omakorda pihustitega?
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Siin teemas ei ole probleem pihustites. Põhjus, miks teemaalgatajal DPF täiesti umbes ja riknenud oli, oli kinni kiiluvas EGR klapis. Praegu auto ei
suitse ning pihusteid tegelikult ilmselt ei ole vaja vahetada. Soovitan ikkagi teema läbi lugeda enne lahmimist. Samuti võiks arvestada, et mul on
antud juhu kohta natuke rohkem informatsiooni, kui siin foorumis on. Muide tegemist on PD diisliga. |
|
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Töötava tahmafiltriga ja eemaldatud filtriga autode vahe on selles, et viimased lasevad tahma välja enamasti maanteel(eks järvevanal vms saab ka
õigetel tingimustel põletada, aga see on erand), kus autode liiklustihedus on väiksem ning see saaste pole nii "tuntav".
DPF-ita autod, aga tahmavad linnas ja maanteel samamoodi.
Ma isiklikult pooldan seda varianti, et tahm väljutatakse maanteel, kuna linnas seda saastet nii või teisiti kõvasti rohkem ja iga vähem tahmav auto
teeb asja juba paremaks. Sellepärast on minu arust DPF täiesti õigustatud asi auto väljalaskesüsteemis.
Lauri võiks aru saada, et EGR tahmab lõpuks ka täiesti korras autol ära ja võib kinni kiiluda, mitte otsida järjekordset teemat, kus mingit mõttetut
vaidlust üles tõmmata.
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
|
Tegelikkuses tuleks tahm kokku korjata ja viia tahkes olekus kuskile töötlemisele vms. nagu tehakse seda uuetamates süsteemides, mis laevadel
kasutusel, korstnast üksnes tuleb välja veeaur
Me sööme selle tahama, mida DPF-id köhivad maanteel välja, endale sisse - teraviljatooted, juurviljad, piim, liha jne. Maanteedel sõites näete te
akendest mida tee ääres suvel - teraviljapõllud enamasti, karjmaad, juurviljapõllud
Eriti euroopas on kiirteede ääres justnimelt palju sellisied "vahehoidlaid", mis talletavad DPFi tahma ja mille me pärast ilsuti söögilauas sisse
sööme, kiidame veel toidu tegijat takkaotsa + veel kodanikud, kes leovad mingit "arusaamatut" palvet "DPFsöögi" alustuseks
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Poliitreklaam vaestele inimestele või hoomor vol2?
Mis avaldus see on, et täiesti korras autol tahmab EGR lõpuks ära? Ja siis? Miks see tahmab nii, et lõpuks kinni jääb?
Siin teemas DPF osas on õige ja põnev lugemistväärt info mitte see, mis lausetena prj üksuse poolt välja toodud vaid kõik see, mis selgitamata ehk
rääkimata on jäetud. Ei ole vahet?!
Tsitaat: | Algselt postitas: KuldarA
Lauri võiks aru saada, et EGR tahmab lõpuks ka täiesti korras autol ära ja võib kinni kiiluda, mitte otsida järjekordset teemat, kus mingit mõttetut
vaidlust üles tõmmata. |
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
|
Ehh, EGRi sittab kinni lihtsalt külmal, niiskel perioodil masina lühisõitudel kasutamine, nii lihtne see ongi. Sõitudel, kus masin ei saavuta mootori
nominaaltemperatuuri.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |