Lehekülgi: 1 2 |
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 11.11.14 12:45
|
|
|
Üleminek LED-idele
Plaanis on minna täielikult halogeenpirnide pealt ledidele, salongivalgustus, numbrituled, pargid, udukad ja päevatuled, lähi-kaug jääb
samaks(xenon).
Küsimus siis, kuhu peavad minema can-bus pirnid, kuhu mitte? Välistulede müüdavad led pirnid on kõik niigi juba can-bus?
Kas on ikka hea mõte ledidele minna, mõtlen siis seadusesilmi ja tehnoülevaatust, kellelgi kogemusi?
Olgu veel õeldud, et udukaid põletan ainult kojusaatmis eesmärgil või siis tõesti ainult maanteel.
Autoks A4 b7 2007
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 11.11.14 12:49
|
|
|
Naised saunas rääkisid, et LED pirnid ei eralda niipalju soojust kui tavalised ja kui näiteks stanges on eraldi udutuli ja seal sees LED siis talvel
võib juhtuda, et tuli jäätub kinni.
|
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 11.11.14 12:55
|
|
|
Tuli jäätub kinni, see nii lai mõiste, misasi seal täpsemalt?
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 11.11.14 13:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stenkaju
Tuli jäätub kinni, see nii lai mõiste, misasi seal täpsemalt?
|
Valgusti klaas. Halogeeniga, kui see on mõnda aega töödanud, läheb klaas kuumaks ja sulatab ise sinna lendava lume ära - LED tõenäoliselt mitte.
|
|
|
|
HK89
huviline
Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q
|
postitati 11.11.14 13:06
|
|
|
Pakun, et mõeldi jääkihi tekkimist tule klaasile. Sinna peale koguneb igasugu löga ja see kipub lõpuks tule valgustusvõimet vähendama. EDIT: Minust
jõuti ette.
|
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 11.11.14 13:15
|
|
|
Selge, aga see selleks, nagunii ei kasuta udukaid palju.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.11.14 13:25
|
|
|
Isa vaatas oma pätiks läinud poega ja mõtles - kondoom oli, oleks ju võinud kasutada, enne kui pauk käis...
|
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 11.11.14 13:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Isa vaatas oma pätiks läinud poega ja mõtles - kondoom oli, oleks ju võinud kasutada, enne kui pauk käis... |
Ilus lugu, aga teemasse ei lähe.
Udukaid kasutangi vahest nagu õeldud, siis kui vaja, mitte koguaeg näiteks pargid+udukad.
Aga unustame need udukad korraks, ju jaksan xenoni ka sinna osta, kui vaja.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 11.11.14 14:20
|
|
|
Ei noh, arusaadav, jõulud ju tulemas. Väike LED jõulupuu ka peegli külge rippuma, sinine valgus kojameeste juurde ning põhja alla ning üks puu võib
vabalt Saaremaal kasvama jääda.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 11.11.14 14:48
|
|
|
Kui valgus on korralik valge ning õige tugevusega, siis vast seadusesilmad probleeme ei peaks nägema? Paljud LED-id annavad sinakat valgust, sinaka
valgusega numbri-ja parktulede korral võidakse ülevaatuselt tagasi saata ja ilmselt on võimalik ka teel sõites trahvi saada või kodusülevaatusele
saata.
|
|
|
urki
huviline
Registreerunud 31.01.11
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: MB 212 3,5 TDI,MB 212 CNG,A4 Q
|
postitati 11.11.14 15:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Kui valgus on korralik valge ning õige tugevusega, siis vast seadusesilmad probleeme ei peaks nägema? Paljud LED-id annavad sinakat valgust, sinaka
valgusega numbri-ja parktulede korral võidakse ülevaatuselt tagasi saata ja ilmselt on võimalik ka teel sõites trahvi saada või kodusülevaatusele
saata. |
Mind peeti kinni ledide pärast ja öeldi kui tehpassis pole märget auto ümberehituse kohta ja kuna tehasevarustuses pole vanemal autol ledide märget
siis võimalik saata korduvülevaatusele.
|
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 11.11.14 20:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Ei noh, arusaadav, jõulud ju tulemas. Väike LED jõulupuu ka peegli külge rippuma, sinine valgus kojameeste juurde ning põhja alla ning üks puu võib
vabalt Saaremaal kasvama jääda. |
Ilmselt see post sul negatiivse noodiga kirjutatud, aga tõesti pole mul plaanis kuusepuud ratastel ehitada, vaid idee on lihtsalt kollane asendada
valgega, kui nagunii on tehase xenonid ees ja pargid peksavad kollast sekka.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 12.11.14 05:15
|
|
|
Jah, see on negatiivse alatooniga, kuna on mitu põhjust, miks seda mitte teha. Kui pole rahul tehase lahendustega, võib alati sellise auto osta, kus
sobivad tuled juba küljes. Näit. LED esituledega C7.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Gunnark
klubiliige
Registreerunud 27.10.09
Asukoht: Harjumaa / Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 12.11.14 09:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Ei noh, arusaadav, jõulud ju tulemas. Väike LED jõulupuu ka peegli külge rippuma, sinine valgus kojameeste juurde ning põhja alla ning üks puu võib
vabalt Saaremaal kasvama jääda. |
Tegelikult polegi nii halb idee auto kuusepuuks ehitada, asun ise nimelt Ahvenamaal ja see lisaks ju siia igava saare peale natukene särtsu küll
Aga tänud vastajatele ja kui kunagi tsivilisatsiooni pääsen, näiteks turku motonetti, siis soetan pirnid ära ja ju panen auto teemasse mõne klõpsu
kah, kuidas tulemus jäi.
|
|
|
Caesar
huviline
Registreerunud 29.10.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi RS6 4.0 TFSI
|
postitati 12.11.14 10:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain573
Naised saunas rääkisid, et LED pirnid ei eralda niipalju soojust kui tavalised ja kui näiteks stanges on eraldi udutuli ja seal sees LED siis talvel
võib juhtuda, et tuli jäätub kinni. |
Pole endal veel kunagi esituled kinni jäätunud LED tulede puhul.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 12.11.14 17:02
|
|
|
Minul on pisut küll teise tagamõttega, aga just sama plaan ja osaliselt ka juba testitud, et LED'idele üle kolida just voolutarbe vähendamise ja
valguselementide vastupidavuse suurendamise eesmärgil enamjaolt just selle valgustuse osas, mis auto välisilmet ei moonuta ja põleb pigem siis kui
auto seisab ja pole üldse liikumises. Kui keegi on kunagi viitsinud mõõta, millise voorutarbega on tavalised hõõgniidiga (tavaline/halogeen) valgustid
ja taipab midagi ka aku mahtuvusest, siis ilmselt aimab, milleks seda vahetust katsetan (pigem küll looderdan, et siiani kõik masinad pole juba ümber
tehtud - suvi ju alles ees). Suutsin 55Ah aku matkal olles puhtalt salongivalgustuse viiteajaga kustumise tõttu 3 päevaga sellisesse seisu viia, et
masin enam ei käivitunud . Tegemist oligi tegelikult testiga, kuna 100Ah
tutikas aku ootas pagassis kapoti alla keeramist sõltumata sellest, et see 55Ah oli igati elujõuline. Mõõtes voolutarvet olid erisused sama
valgustatuse juures Hõõg vs Led elementidel 10-30 kordsed sõltuvalt juba valgusti ehitusest ja valgustile reaalselt peale antavast pingest (kohati oli
parim tulemus pinget vähendada ja kasutada võimsamat elementi).
Mis nüüd välisilme puhul välistab igasugu LEDide kasutamisest tingitud probleeme on suhteliselt lihtne - kasutada Warm White elemente ja mitte ükski
ülevaatus ega ka korrakaitseorgan ei hakka MITTE KUNAGI selle kallal nokkima! Kahjuks on neil "P*rnotoodetel" kombeks erinevate pingete korral ka
erinevalt valgust eritada xxxxK silmas pidades ja see ongi ehk enamjaolt saatuslik hiljem valet "valget valgust" nähes . Masinas teadagi ei kasutata mitte 12V max vaid seda, millise pinge toodab
generaator masina vooluringlusesse. PS! Neid pimestavalt siravaid taganumbri valgusteid, mis lausa rõvedalt sinised on olen kahjuks liigagi palju
kohanud ja lausa imestan, et nad siiani veel korrakaitseorganitele näppu pole juhtunud. Kui neis pinget vähendada muudavad need ka üldjuhul valge
tasakaalu - kuidas, see on juba igaühe enda või tema usaldatud "autoelektriku" teema...
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Gunnark
klubiliige
Registreerunud 27.10.09
Asukoht: Harjumaa / Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.11.14 17:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Minul on pisut küll teise tagamõttega, aga just sama plaan ja osaliselt ka juba testitud, et LED'idele üle kolida just voolutarbe vähendamise ja
valguselementide vastupidavuse suurendamise eesmärgil enamjaolt just selle valgustuse osas, mis auto välisilmet ei moonuta ja põleb pigem siis kui
auto seisab ja pole üldse liikumises. Kui keegi on kunagi viitsinud mõõta, millise voorutarbega on tavalised hõõgniidiga (tavaline/halogeen) valgustid
ja taipab midagi ka aku mahtuvusest, siis ilmselt aimab, milleks seda vahetust katsetan (pigem küll looderdan, et siiani kõik masinad pole juba ümber
tehtud - suvi ju alles ees). Suutsin 55Ah aku matkal olles puhtalt salongivalgustuse viiteajaga kustumise tõttu 3 päevaga sellisesse seisu viia, et
masin enam ei käivitunud . Tegemist oligi tegelikult testiga, kuna 100Ah
tutikas aku ootas pagassis kapoti alla keeramist sõltumata sellest, et see 55Ah oli igati elujõuline. Mõõtes voolutarvet olid erisused sama
valgustatuse juures Hõõg vs Led elementidel 10-30 kordsed sõltuvalt juba valgusti ehitusest ja valgustile reaalselt peale antavast pingest (kohati oli
parim tulemus pinget vähendada ja kasutada võimsamat elementi).
Mis nüüd välisilme puhul välistab igasugu LEDide kasutamisest tingitud probleeme on suhteliselt lihtne - kasutada Warm White elemente ja mitte ükski
ülevaatus ega ka korrakaitseorgan ei hakka MITTE KUNAGI selle kallal nokkima! Kahjuks on neil "P*rnotoodetel" kombeks erinevate pingete korral ka
erinevalt valgust eritada xxxxK silmas pidades ja see ongi ehk enamjaolt saatuslik hiljem valet "valget valgust" nähes . Masinas teadagi ei kasutata mitte 12V max vaid seda, millise pinge toodab
generaator masina vooluringlusesse. PS! Neid pimestavalt siravaid taganumbri valgusteid, mis lausa rõvedalt sinised on olen kahjuks liigagi palju
kohanud ja lausa imestan, et nad siiani veel korrakaitseorganitele näppu pole juhtunud. Kui neis pinget vähendada muudavad need ka üldjuhul valge
tasakaalu - kuidas, see on juba igaühe enda või tema usaldatud "autoelektriku" teema... |
Parandage kui eksin- audi originaal led, kas siis drl või numbrituled ei ole 3700K/4300K. Miks siis?
|
|
|
|
Caesar
huviline
Registreerunud 29.10.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi RS6 4.0 TFSI
|
postitati 12.11.14 18:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Gunnark
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Minul on pisut küll teise tagamõttega, aga just sama plaan ja osaliselt ka juba testitud, et LED'idele üle kolida just voolutarbe vähendamise ja
valguselementide vastupidavuse suurendamise eesmärgil enamjaolt just selle valgustuse osas, mis auto välisilmet ei moonuta ja põleb pigem siis kui
auto seisab ja pole üldse liikumises. Kui keegi on kunagi viitsinud mõõta, millise voorutarbega on tavalised hõõgniidiga (tavaline/halogeen) valgustid
ja taipab midagi ka aku mahtuvusest, siis ilmselt aimab, milleks seda vahetust katsetan (pigem küll looderdan, et siiani kõik masinad pole juba ümber
tehtud - suvi ju alles ees). Suutsin 55Ah aku matkal olles puhtalt salongivalgustuse viiteajaga kustumise tõttu 3 päevaga sellisesse seisu viia, et
masin enam ei käivitunud . Tegemist oligi tegelikult testiga, kuna 100Ah
tutikas aku ootas pagassis kapoti alla keeramist sõltumata sellest, et see 55Ah oli igati elujõuline. Mõõtes voolutarvet olid erisused sama
valgustatuse juures Hõõg vs Led elementidel 10-30 kordsed sõltuvalt juba valgusti ehitusest ja valgustile reaalselt peale antavast pingest (kohati oli
parim tulemus pinget vähendada ja kasutada võimsamat elementi).
Mis nüüd välisilme puhul välistab igasugu LEDide kasutamisest tingitud probleeme on suhteliselt lihtne - kasutada Warm White elemente ja mitte ükski
ülevaatus ega ka korrakaitseorgan ei hakka MITTE KUNAGI selle kallal nokkima! Kahjuks on neil "P*rnotoodetel" kombeks erinevate pingete korral ka
erinevalt valgust eritada xxxxK silmas pidades ja see ongi ehk enamjaolt saatuslik hiljem valet "valget valgust" nähes . Masinas teadagi ei kasutata mitte 12V max vaid seda, millise pinge toodab
generaator masina vooluringlusesse. PS! Neid pimestavalt siravaid taganumbri valgusteid, mis lausa rõvedalt sinised on olen kahjuks liigagi palju
kohanud ja lausa imestan, et nad siiani veel korrakaitseorganitele näppu pole juhtunud. Kui neis pinget vähendada muudavad need ka üldjuhul valge
tasakaalu - kuidas, see on juba igaühe enda või tema usaldatud "autoelektriku" teema... |
Parandage kui eksin- audi originaal led, kas siis drl või numbrituled ei ole 3700K/4300K. Miks siis? |
Niisamuti LED lähi-kaugtuled on 5500 K
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 12.11.14 18:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Neid pimestavalt siravaid taganumbri valgusteid, mis lausa rõvedalt sinised on olen kahjuks liigagi palju kohanud ja lausa imestan, et nad siiani veel
korrakaitseorganitele näppu pole juhtunud. Kui neis pinget vähendada muudavad need ka üldjuhul valge tasakaalu - kuidas, see on juba igaühe enda või
tema usaldatud "autoelektriku" teema... |
Teadaolevalt ongi LED, kui selline, sinine. Valgeks muudetakse see fosforiga. Sinine kuma tekib ebapiisavast fosfori kogusest LED-i pinnal.
Osram ja Philips testib ka juba just WW valguse saamiseks punast Led-i, et valgusmoonutust vähendada ja sooja valguse saavutamiseks ei oleks vaja enam
sellist paksu fosfori kihti kasutada, vaid selle asemel on filtrid. Ka esimesed korraikult töötavad lambid on olemas, kuid hetkel veel liiga kallid,
et jaemüüki paisata. Coming Soon
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.03.15 10:42
|
|
|
Keegi julgeb miskeid BA9s (BA9X) sokkliga ledpirne soovitada parkidesse. Olen paari vaianti proovinud aga umbes kuu möödudes hakkavad vilkuma või
kärssavad lihtsalt maha
Viimasena olid sellised.
Head valged olid ja sobisid xenoniga.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 07.03.15 11:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Keegi julgeb miskeid BA9s (BA9X) sokkliga ledpirne soovitada parkidesse. Olen paari vaianti proovinud aga umbes kuu möödudes hakkavad vilkuma või
kärssavad lihtsalt maha
Viimasena olid sellised.
Head valged olid ja sobisid xenoniga. |
Ise olen varasemalt ostud kõik LEDid Noortehnikust ja need on üle aasta vastu pidanud. Viimati said ostetud siin foorumis ühe kasutaja käest ja ka
need on olnud üle poole aasta kasutuses ja ainus, millega on probleeme, on see festoon, mis on avandil pagasi osa laes.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.03.15 11:41
|
|
|
Ostsin ka Philipsid 14€ prooviks aga pettusin. Mingit erilist vahet küll ei täheldanud. Ehk proovin neid osrameid ka kunagi kui leian poest.
Philips Blue Vision
Ultra
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 07.03.15 20:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Ostsin ka Philipsid 14€ prooviks aga pettusin. Mingit erilist vahet küll ei täheldanud. Ehk proovin neid osrameid ka kunagi kui leian poest.
Philips Blue Vision
Ultra |
Aga missugust vahet üleüldse oodatakse? Kui on tarvis, et visuaalselt silma paistaks, st pedemajakaid auto külge, siis peaks ikka kõige odavama kauba
võtma.
Normaalne inimene kasutab nagunii originaalpirne valgustites. Ma auto juures ei oska küll leida ühtki põhjust mingisugusteks säästulahendusteks, mis
see eesmärk on, väiksem elektriarve kuu lõpus?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|