MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.03 08:15
|
|
|
Aut. kasti õli check
Niisiis ei saa üle ega ümber ikka oma kasti õlitasemest..
Küsimus selline, et millal on kõige õigem õlitaset kontrollida. nimelt panin eile sooja mootoriga õlitaseme täpselt normi, ehk siis täpselt kahe
punkti vahele, täna hommikul.. ca 3-4 min käinud auto (ja ka 50m sõitnud esimese käiguga) näitas varras, et õli on alla miinimumi ca 0,8~1,2cm..
Et siis kas kontrollima peab sooja mootoriga-kastiga... või külmast peast.. ???
|
|
|
Demis
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 5 cyl 20V
|
postitati 06.05.03 08:19
|
|
|
Mootor peab olema töösoe, st kolmest minutist ei piisa.
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.03 08:29
|
|
|
nojah, aga probleem nimelt ka vel selles, et veel ca kuu tagasi vahetas ka -20 kraadiga peale 1 min soojenemist perfektselt käike, nüüd ei taha ka +10
jures enam esimeselt teisele vahetada... peale ca 2km sõitu lükkab teise sisse ja siis pole ka kolmas enam probleemiks.. soe kast vahetab kõiki käike
perfektselt.. ühesõnaga külm kast on hakanud jamama.. enne oli kõik okas...
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 06.05.03 09:06
|
|
|
Kas kasutad õiget õli? Õli tase ikkagi ja veel kord?
Kontroll temp. oli minumäletamist mööda +60 juures?
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.03 09:14
|
|
|
õli ikka õige jah.. [atf, dextron II (oli vist nii)] Seda tean, et tegelikult ei tohiks sõitma hakata enne, kui kast 60 kraadi aga no krt.. soe kast -
tase normis, käike vahetab, külm kast, õli vähe ja käike ei vaheta... Probleem tekkinud hiljuti..
Siis veel.. teab keegi inimlikku moodust kasti õli vahetuseks.. Ise olen kunagi aju küljest ära võtnud tal ja siis jooksis küll õli välja... aga
kuidas "see tegelikult käib" ?
Ning, räägitakse, et kaste mitut erinevat sorti.. sellel, mida mina lammutasin oli filtriks küll vaid selline.. noh, ütleme tihe metallist
rest/sõel... kas see on ka kõik?
Tänud vastajatele ...
|
|
|
martinjev
huviline
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8 aut. -95.a
|
postitati 06.05.03 11:56
|
|
|
sel ongi ainult tihe metallsõel filtriks. koos õliga tuleb vahetada reeglina ka vilter ja põhjatihend. õli saad nii välja lasta et keerad lahti selle
toru kinnitusmutri mille sees õlimõõtevarras käib. ja taset tuleb kontrollida töösooja mootoriga. soovitan õli juurde valada, sest kylma motoga peab
varras kah ikkagi rohkem näitama.
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.03 12:54
|
|
|
Saad sa, Martin, ühe teene teha.. nimelt näiteks homme hommikul kontrollid õli taset.. no ütleme 10-20 sek. käinud mootoriga ja siis kui kuhugi oled
sõitnud miskid kilomeetrid, siis vaatad uuesti ja kas on õlitasemes mingi muutus olnud... Samas, kui keegi teine seda teha saab, siis palun....
|
|
|
martinjev
huviline
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8 aut. -95.a
|
postitati 06.05.03 19:12
|
|
|
hommikul kella 11-ni olen vaba kyll. kui tahad võin kontrollida. kus asud?
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 06.05.03 19:38
|
|
|
Üldiselt ei piisa lihtsalt soojast mootorist, et normaalset õlitaseme näitu näha. Tuleb hoida kõike käike (R, D, 2, 1) ca. paar sekundit sees ja siis
neutraalile jätta ning siis tõmma varras välja ja saad õige näidu. Muidugist mootor peab käima
Õli välja laskmine käib jah nii nagu martinjev siin kõneles, võib muidugi auto ka katusele keerata jookseb iseenesest välja Nn. filtrit pole mõtet iga õli vahetuse tagant vahetada, üle ühe või nii on
paras.
See, et ta sul kylmas olekus käike ei vaheta, see lõhnab selle järele, et õlitasemega on miski mäda. Omal miskise 90a. PMV 525ga kogemus, sai palju
õli sisse ja ei vahetand kah käike üless.
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.03 20:10
|
|
|
No krt.. täna õhtul, kui kast igati soe, just sõidust tulnud, jäin seisma... chekkisin õlitaset... ca 4mm üle normi... samas eile hommikul oli külmast
(loomulikult siis töötava mootoriga, ning isegi ca 50-100 m sõitnud) kastist umbes samapalju puudu, ehk siis ca 4mm alla normi, homme hommikul vaatan
uuesti üle... Ostsin juba tihendi ja filtri ära, varsti veel õli ka ja siis vaatb, kui see ka ei aita, siis
|
|
|
martinjev
huviline
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8 aut. -95.a
|
postitati 06.05.03 20:11
|
|
|
filtri kohta olen lugenud et see tuleb vahetada siis kui see on mustunud, rauapurud on sõela täkkeid tekitanud vm. aga teades palju see metallfilter
maksab võrreldes uuema kasti filtriga, on seda lausa lust vahetada.
Aga yldiselt, minu kogemused on et kui ikka käigud enam hästi ei lylitu, on ees suurem kasti remont. olen proovinud ka igasugu nippe ja õlilisandeid
jm. aga kui ikka need kettad läbi on, siis ei aita miski.
Amadeus, kas sul ei vahetanud käike yles kui oli liiga PALJU õli sees? seda pole ma veel kohanud et nii oleks juhtunud.
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 07.05.03 07:33
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja martinjev
Amadeus, kas sul ei vahetanud käike yles kui oli liiga PALJU õli sees? seda pole ma veel kohanud et nii oleks juhtunud. |
See oli kogemus pemariga.
To Maqu: üldiselt ei maska 100m sõitnud sooja mootoriga seda taset vahtida, sest tulemus on ikka totaalselt erinev. Sõida ikka mõned kilomeetrid maha,
niiet mootori temp oleks 90 ja kontrolli siis!
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.03 14:42
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja martinjev
hommikul kella 11-ni olen vaba kyll. kui tahad võin kontrollida. kus asud? |
ehh.. tegelikult pidasin silmas seda, et järsku kontrollid oma kasti, et kas on ja kui suur vahe on külma ja sooja kasti õlitasemes
Vaatasin siis täna hommikul täpsemalt.. Nimelt. Panin auto käima... vaatasin kohe õlitaset - varras jummala puhas.. ei tilkagi õli.. Nii, lasin siis
20 sek käia, lükkasin d sisse, hoidsin pidurit all, lasin nii u 20 sek, siis sama asi R peal ja siis uuesti D peal.. seega ca minut aega käik sees...
Kontrollisin uuesti.. varda alumine ots oli tiba õline, umbes 1-2mm õliga kaetud, aga u 2-3cm alla normi.. Õhtul seisma jättes oli ca 3mm üle normi..
Kas ei võiks olla võimalik, et filter on ikka sigaumbes ja õli ei jõua lihtsalt kogu kasti nii kiiresti.. oodates ja sõites lihtsalt survega pressib
õli laiali ja hakkab vahetama... ???
|
|
|
martinjev
huviline
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8 aut. -95.a
|
postitati 07.05.03 15:08
|
|
|
hm, sain valesti aru jah. mul näitab varras nii kylma motoga kui kuumaga, tasemete erinevus on väga väike.
ma natuke kahtlen et see vilter nii umbes on et läbi ei lase-varras mõõdab ju karteris õlihulka. aga kui lahti harutad saad täpsemalt ise sotti. ja
vaata kui õlivardal on rauapuru kasvõi paar terakest siis vaheta raudselt vilter ära
ps. taset mõõdad siis varda enne lapiga puhtaks ikka teed???
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.03 20:37
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja martinjev
mul näitab varras nii kylma motoga kui kuumaga, tasemete erinevus on väga väike.
|
Njah.. siis minu kastis ikka miski kummaline kala sees...
Tsitaat: | Esialgne postitaja martinjev
ma natuke kahtlen et see vilter nii umbes on et läbi ei lase-varras mõõdab ju karteris õlihulka.
|
Njah, aga miskipärast see filter seal ju on.. jäärelikult on ka ringlus, ja ilmselt vajub õli pikapeale karterisse, usun, et ta peab saelt vajalikku
kohta jõudmiseks ka fitri läbima.. või olen ma valesti filtri funktsioonist aru saanud... krt ei tea kah...
Tsitaat: | Esialgne postitaja martinjev
ps. taset mõõdad siis varda enne lapiga puhtaks ikka teed???
|
Irw, loogiline.. juba 5 aastaselt ju näinud, kuidas suuremad onud mootri kallal askeldades miskit varrast kogu aeg lapi sisse pühivad ja siis uuesti
ja uuesti mõõdavad..
|
|
|
martinjev
huviline
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8 aut. -95.a
|
postitati 07.05.03 20:48
|
|
|
kummaline on see kylma motoga varras ei näita ja kuumaga näitab. oleks vastupidi siis ma saaks aru veel.
Aga võibolla on kah vilter umbes, mingi teooria isegi oleks sellekohta. võibolla on mingid õlivõtukanalid kah umbes, nii enesepetmise mõttega võid ju
proovida ka keemiat lisada et loputaks kanaleid. selline keemia on ka täitsa olemas
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.03 20:56
|
|
|
hmm... peax jah uurime seda keemia varianti.. nime/tootjat ei oska nimetada?
|
|
|
sam
huviline
Registreerunud 27.10.02
Asukoht: Tallinn, Kihnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi- A6 2,8 142kw
|
postitati 08.05.03 20:27
|
|
|
audi raamatus selgelt kirjas:sõida vähemalt 10km, pargi auto tasasele pinnale, lükka käigukang tähele N, jäta mootor tööle jakontrolli õli taset.
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.05.03 20:38
|
|
|
täitsa usun, et õlitaset peab kontrollima sooja kastiga, aga ei taha kuidagi uskuda seda, et külmas kastis üldse õli ei ole.... (tähendab, et külma
kasti korral varras täiesti kuiv oleks)
|
|
|
AudiTeam
klubiliige ac aasta auto 2012 & 2013 võitja
Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"
|
|
MadMax
huviline
Registreerunud 14.05.03
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro
|
postitati 14.05.03 14:10
|
|
|
Kui tihti siis automaatkasti õli peaks vahetama. Pole enne praegust automaati omanud.....
|
|
|
sam
huviline
Registreerunud 27.10.02
Asukoht: Tallinn, Kihnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi- A6 2,8 142kw
|
postitati 14.05.03 14:16
|
|
|
automaatkäigukasti õli vahetus 30000 või 2aastat
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.05.03 15:07
|
|
|
olen kuulnud ka sellist väidet, et kasti õli vahetada peale iga teist õlivahetust..
|
|
|