Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi A4 Avant 1.9 TDI - 2000 - HK89 (Vastuseid: 3 | Vaatamisi: 1529)
HK89
huviline

Avatar


Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q

postitati 26.05.14 07:18 Tsiteeri
Audi A4 Avant 1.9 TDI - 2000 - HK89



Tere!

Mõtlesin, et ehk pole minu käru ka nii kole, et otseselt varjama peaks ja et äkki on tulevikus, kui autot müüma hakkan, kellelgi huvi näha, mis elu ta elanud on. Sellest ajendatuna lisan ka oma auto siia rubriiki.


Autoks 2000.a B5 1.9 TDI, 85 kw PD variant.

Varustuse koha pealt algselt järgnev:

- poolelektrilised sportistmed
- S-rool
- kliima
- püsikiirusehoidja
- CD-boks ja väike woofer
- 2x el. aknad
- paar turvapatja
- peeglisoojendused
- aknapesudüüside soojendused
- lukkude soojendused
- polsterdatud mootoriruum (mingi põhjamaade pakett vms)
- eesmised ja tagumised udutuled
- nahkkattega käigukanginupp ja käsipidurikang
- suusakott

Ise olen juurde pannud/muutnud järgneva:

- käetugi
- 350W inverter
- AUX-sisend makile, kassetiosa lõhkusin välja ja panin ava kinni.
- toonklaas
- uued veljed: 18'' Ronal R7
- woofri koha peale polstrisse auk ja võre (heli puhtam)
- pisut madalamad vedrud
- kelladele kroomrõngad

Tulevikus plaanis helisüsteemiga midagi põnevat teha.


2013.a sügisel toodud Saksamaalt, Eestis sõitnud ainult minu käes, selle ajaga umbes 20 000km. Meeletu tuunimise asemel on mulle kõige tähtsam, et auto oleks võimalikult heas korras. Seda oli ta juba õnneks ostes - sillajuppidest piduriklotsideni ja ketasteni kõik vahetatud, mitte ühtegi roostetäppi. Otsustasin uuemate asemel antud auto kasuks, kuna vajasin väikeste ülalpidamiskuludega ökoliikurit. Senini on end õigustanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KKaaleste
huviline

Avatar


Registreerunud 06.10.10
Kasutaja on eemal


postitati 26.05.14 08:03 Tsiteeri


Ah, et sina oledki see mees kes need ronal 7-med ära ostis.
Kena velg, kahju et autost pilte ei näe..


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
HK89
huviline

Avatar


Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q

postitati 26.05.14 08:25 Tsiteeri


Ma arvan, et jutt käib nendest velgedest, mis siin foorumis müügil olid. Neid ma tegelikult ei ostnud...Ostsin sõbra käest samad asjad, aga poole odavamalt. Mis pilte puudutab, siis vabandan - ei saanud piltide lisamisele algul pihta, nüüd sain.





http://static4.album.ee/files/1149/75/large_28743801_BCX4.jpg


http://static4.album.ee/files/1149/75/large_28743797_yPBS.jpg

http://static4.album.ee/files/1149/75/large_28743799_7pTM.jpg

http://static4.album.ee/files/1149/81/large_28745333_dC65.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
HK89
huviline

Avatar


Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q

postitati 12.06.14 22:35 Tsiteeri
Kliimaradika ventilaatori parandamine



Hiljuti avastasin, et tühikäigul viskab kliimapumpa iga 20-30 sekundi järel tagant ära ja normaalselt külma ei puhu. Maanteekiirusel mingil määral puhus, aga ka üsna puudulikult. Sai siis hakatud uurima. Veakoode ei näidanud. Vana vag-com kaabliga output teste tehes näitas kliima siduri koha pealt errorit ja elektriline vent lihtsalt ei hakanud tööle. Econ-nuppu vajutades aga võttis edukalt korraks pumba taha. Kiire guugeldus andis nii palju infot, et kliimapump pidavat end ülalkirjeldatud äralahutamisega rikkimineku eest kaitsma, kui elektriline vent ei toimi - vastasel juhul kuumenevat lihtsalt üle, sest kliimasüsteemis tsirkuleerivat gaasi ei jahutata piisavalt.

Igatahes, sel hetkel ma veel päris täpselt ei teadnud, milles asi on. Kuna venti kontrollivad ka üks või kaks releed (219 ja/või 373, täpselt ei mäleta kahjuks), sai kõigepealt arvutiga neid proovitud - klõpsusid, järeldasin, et korras. Järgmine loogiline samm tundus olevat vaadata, kas tollesse venti üldse üldse vool läheb. Vastav pistik (helepruun) on roolivõimu õlireservuaari juures. Arvutiga uuesti vastava vendi output testi tehes näitas multimeeter pistikust kenasti umbes 13V, millest järeldasin, et vendi mootor on läbi.

Siinkohal peaks veel mainima, et viga võib vahel olla ka kliimasüsteemi rõhulülitis ja mingis termostaadi laadses asjas - vähemalt välismaises audifoorumis nii väideti. Aga sellisel juhul ei tohiks vendi pistikuni üldse vool jõuda.

Olgu öeldud, et antud ventilaatori mootor justkui remontimisele ei kuulu - seda reedab viis, kuidas mootori korpus kinni pandud on, aga kui suuta õiged harjased leida ning rootor korralikult lihvida, on see sama edukalt ja väikeste kuludega tehtav nagu iga teise elektrimootori puhul.

Aga nüüd samm-sammult, juhuks kui keegi sama probleemiga peab rinda pistma:

1. Vendi mahavõtmiseks tuleb natuke lammutada ja ruumi on ebamugavalt vähe. Asub ta 1.9TDI puhul kõrvalistuja pool. Minimaalselt on selle kätte saamiseks vaja maha võtta õhuvõtutoru ja hammasrihma plastikkate; soovituslik on esipaneeli ülemised tähikud ka lahti keerata, et seda natuke võimalik eemale kangutada oleks.

2. Vendi juhe kulgeb pistikuteni väga kitsastest kohtadest ja kinni on ta nii klipperite kui ka metallist klambritega. Viimased on korduvkasutatavad, aga kõiki neid kätte saada on paras peavalu, kuna minu käed lihtsalt ei mahu esipaneeli ja mootori vahele neisse kohtadesse, kust juhe jookseb - kel väiksemad, see pusigu. Mina lõikasin pistiku juurest juhtme läbi ja tõmbasin ta lihtsalt klambrite vahelt läbi - hiljem tinutasin korralikult kokku ja vedasin mujalt, mugavamast kohast. Esipaneeli küljes hoiab kogu vendikupatust kinni üks väike ristpeaga kruvi - alles selle eemaldamisel on võimalik mootori raami roteerida nii, et see pesast väljuks.


http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767715_wL8x.jpg


3. Kui kogu kupatus käes, tuleb kõigepealt tiivik ära võtta (tagurpidi vindiga mutter), seejärel mootor raami küljest eemaldada (3 tavamutrit).

4. Mootori korpus on mitmest kohast kinni pressitud, lahti saamiseks läheb vaja terava otsaga torni ja haamrit - tuleb ainult ettevaatlik olla, sest sama taktikaga tuleb see pärast uuesti kokku panna ja tore oleks mitte pudedaks peksta neid nn pressimiskohti.

5. Lahti võttes peaks avanema selline vaatepilt:

http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767719_Lx36.jpg

Need neli harjast tuleb välja vahetada. Mina kasutasin selleks salongiventilaatori harjaseid - muid lihtsalt ei leidnud. Hinnaks 3,5 € 2 tk eest. Antud vidinate valikul tuleb silmas pidada, et need oleks enam-vähem sama kõvadusega kui originaalid, vastasel juhul on rootoril ruttu sooned sisse kulunud.

6. Lihvisin harjased õigesse suurusesse ja vahetasin välja - vaja läheb tinutuskolbi ja tina (mikroelektroonikatinal on vastavad ained nakkuvuse parandamiseks juba sees).

Uus vs vana:

http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767721_WqUt.jpg

Harjaste pesasid tuleb tagant natuke painutada, pärast sealt pingutusvedrud sisse toppida ja tagasi painutada. Vedrud kipuvad minema vupsama ja pärast on tükk tegemist, et pingul harjaste vahelt rootorit läbi pressida, vajab natuke näpuosavust ja paari tavalist kruvikeerajat; lisaks rahulikku meelt ja kannatlikkust. :D


http://static4.album.ee/files/1150/91/large_28772919_NVkZ.jpg


7. TEGIN SUURE VEA. Olin laisk ja mõtlesin, et panen rootori treipinki - et ei viitsi lihvimisega aega raisata, pigem trein kohe siledaks. Tulemuseks oli, mulle endalegi üllatusena, see et rootori lammellid sulasid ühtseks tervikuks. Olin mõttes ja ei saanud enne aru, et asi p####s kui terve tööpind oli üle käidud. :D Lammellidest sai lamell. Nii kuumaks läks, et lamellide vahed sulasid täies mahus täis. Elektri mõttes tulemuseks kena, tihe lühis. Võimalik, et asi oli muidugi minu puudulikus treimisoskuses, liiga nüris teras või mõlemas kokku... Jama lugu igatahes.


http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767725_5KuS.jpg


Hetkeks olin üpris veendunud, et mu isetegemisprojekt on selleks korraks lõpetatud ja olin juba valmis telefoni haarama, et tuttava kaudu Autoasjast jupp ära tellida, aga siis tekkis veel üks mõte. Sai välja otsitud mikroelektroonika puuride komplekt. Hakkasin kannatlikult selle kuradi miniatuurse puuriga lamelle taastama - põhimõtteliselt graveerisin uued vahed. Kõigepealt punkt punkti kõrvale augud läbi, siis risti ja lõpuks sai puuri otsaga servad tasaseks tehtud. Higi tilkus ja käed värisesid.


http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767727_Kzpg.jpg


Aga umbes 2-3 tundi, 4-5 puuri ja paar klaasi veini hiljem oli tulemus selline:

http://static4.album.ee/files/1150/70/large_28767729_mgBk.jpg

Selleni jõudmiseks tuli lisaks puuriosavusele kogu pind veel üle lihvida ka, kasutasin paberit karedusega 400, 1200 ja 2000.

8. Puhastasin mootori seest ära, määrisin puksi (teine ots on kuullaagri peal) ja ladusin kokku. Kinnitasin esipaneeli külge, juhtme vedasin mugavuse mõttes ülevalt servast, panin väikeste klipperitega diskreetselt selle randi alla, kuhu kapoti tihend kinnitub.

9. Lülitasin kliima sisse ja nautisin külma salongi. Korras. Ei tea kui palju antud vidin poes maksab, aga ebay-s olid enam-vähem talutavat muljet jätvad osad 150-190 $, minul läks 7 €. Näis, kaua kestab. Sama metoodikaga (treimise asemel kohe lihvitud, khm-khm) remonditud kütusepump kestis mul probleemideta umbes 40 000 km, seejärel müüsin auto maha. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 25.7% - SQL: 74.3%]