jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 25.02.14 08:50
|
|
|
Rehvi kiirus- ja koormusindeks
Härrased.
Kas võib kasutada ja mis "lisaboonused" kaasnevad tootjapoolsetest normidest madalama kiirus- ja koormusindeksiga rehvil?
Sõiduato.
Tehas annab 225/55 R16 99Y. Just 99Y on maru suur indeksihunnik.
Kavas kasutada alternatiivina 95-96 V-W indeksiga suvesusse. TÜV-l sellest numbrit ei tehta, küllaga võib üksus "sini-valge" värvilise sõidukiga
normia hakata. Tehn. passis pole ühtegi märget rehvide kohta.
See juriidilinepool niiväga ei huvitagi, küllaga sõidumugavus 99Y vs 95-96 V-W.
On mdalamate indeksitega rehv n-ö "vedelam", peaks vist nagu olema?
Masin iseenesest C6 avant naftapress nelikvedu.
Tulistage arutelu, mis tugineb praktikal. Teoreetiliselt annab 96 koormusindeks välja ilusti registrimassi ka telgedele.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.02.14 09:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Härrased.
Kas võib kasutada ja mis "lisaboonused" kaasnevad tootjapoolsetest normidest madalama kiirus- ja koormusindeksiga rehvil?
Sõiduato.
Tehas annab 225/55 R16 99Y. Just 99Y on maru suur indeksihunnik.
Kavas kasutada alternatiivina 95-96 V-W indeksiga suvesusse. TÜV-l sellest numbrit ei tehta, küllaga võib üksus "sini-valge" värvilise sõidukiga
normia hakata. Tehn. passis pole ühtegi märget rehvide kohta.
See juriidilinepool niiväga ei huvitagi, küllaga sõidumugavus 99Y vs 95-96 V-W.
On mdalamate indeksitega rehv n-ö "vedelam", peaks vist nagu olema?
Masin iseenesest C6 avant naftapress nelikvedu.
Tulistage arutelu, mis tugineb praktikal. Teoreetiliselt annab 96 koormusindeks välja ilusti registrimassi ka telgedele. |
Sõitsin ise ca 10 000 km, talverehviga, mille koormusindeks oli 94/T. Autoks oli 2007 C6 3.0 TDIQ. Rehvid kulusid ühtlaselt, olid mugavad ja probleeme
ei esinenud. Ühe rehvi sõitsin löökaugus puruks, aga see oli selline auk, et seal oleks ka õige koormusindeksiga rehvi puruks sõitnud.
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 25.02.14 11:19
|
|
|
99 on ju 775 kg. 4x775=3100 kg, mis on kõvasti üle C6 täismassist. Kiirusindeks Y = 300km/h, mis on samuti täiesti ajuvabalt suur. Reaalselt piisaks V
= 240 km/h kindlasti juba.
Mida suurem on kiirusindeks seda pehmem reeglina rehv on = kulub kiiremini. Omal kogemus käes W indeksiga Pirelliga, mis kulus 1 hooajaga sama palju
kui H indeksiga Cont 2 hooajaga.
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
priidik
huviline
Registreerunud 17.04.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.02.14 14:19
|
|
|
C6 V8-l olid ka talveks sellised lamellid, kuigi nõutud olid reinforced ehk siis tugevdatud küljega, sai alguses tavalised pandud. Nendega polnud muud
midagi kui et kole vedelaks tegid auto.
Praegusel autol tootja nõuab samuti tugevdatud rehvi. Eelmine aasta, jällegi lamellid, paar kuud sõitu tegi just esimeste rehvidega 1-0. Ise ei saanud
midagi aru, et valesti oleks aga kui alt ära võtsime, siis olid seest rehvipuru täis ja küljed mõralised. Teisisõnu oli paari kuuga rehv selline, mida
töökoja juhataja sõnul autole alla ei tohiks panna. Mine sa tea, ehk oleks pidanud lihtsalt rohkem rõhku sees hoidma, kuid enam isiklikult katsetama
ei hakka.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 25.02.14 20:57
|
|
|
Kui viis paksu ja raske pagas autos on, siis sõida ettenähtust madalama koormusindeksiga rehviga läbi aukude pisut ettevaatlikumalt. Kui enamasti vaid paar inimest autos on, siis on 95 koormusindeksiga rehv
täiesti piisav. Muus osas vaevalt midagi märkad. Kiirusindeks on nagunii Eesti teedel sõites huumor. Sõidumugavuse ja juhitavuse koha pealt mängib
rehvitootja ja mudel palju suuremat rolli.
Siim89, lihtsalt neljaga korrutades koormusi arvutada ei saa. Isegi Quattrotel langeb esisillale ligi 60% auto massist, esiveolistest rääkimata.
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 26.02.14 09:59
|
|
|
V200, mida rohkem läheneb auto täismassile, seda rohkem hakatakse koormama tagaistet ja pagasiruumi. Seega vist ikkagi võib üsna tuugalt seda asja
neljaga korrutada.
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
Procon-Ten
klubiliige
Registreerunud 07.08.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 2.2T 20V q '85 & Audi Q7 3.0TDI '13 & VW Transporter 1.6D '86 & VW Caravelle 2.1 WBX
|
postitati 23.05.18 08:34
|
|
|
Tõstatan uuesti seda vana teemat natuke.
Kätte jõudis aeg hakata uusi suverehve ostma ning sooviks natuke teiste kogemusi/nõu küsida. Auto, mis vajab uusi jalavarje on A6 2.5TDI quattro '99a
sedaan.
Rehvide osas on hetkel kaks pakkumist, kas 225/45 R17 91Y või 225/45 94Y XL. Erinevus siis selles, et viimane on suurendatud kandevõimega rehv.
Auto maksimaalse lubatud telgede massi (E 1205 kg T 1160 kg) järgi võiks justkui 91 koormusindeks olla piisav, kuid kas siin tuleks võtta arvesse ka
veel rehvi muid parameetreid (rehvi serva kõrgus) ning eelistada siiski tugevamat rehvi?
|
|
|
Petu
|
postitati 23.05.18 10:47
|
|
|
Isiklikult sõiduauto puhul nagu C5 ja C4 hoiaksin XL rehvidest eemale kui kasutad autot tavalise liikumisvahendina, millest ootad ka mugavust.
Rehvidest sõltub nii suur osa sõidumugavust. Näiteks olen kasutanud talveks XL rehve 16 tolliseid(205/55 ja 205/65 indeksiga 96) ning üllatuseks oli
R17 225/45/17 91V suverehviga sõita isegi pehmem ja mugavam. Arvasin, et 16 tolli on igatepidi ikka mugavam ja pehmem. Muidugi oleneb ka rehvi
tootjast ja mudelist mugavus, aga isiklikult ostan enda autole ainult õige kaaluindeksiga rehve, et mugavam sõita oleks. Ehk 91 oleks massiindeks mida
mina eelistan ning võimalusel eelistan madalamat kiiruseindeksit näiteks V(240km/h) on suht madal suveka kohta juba.
C5-l peaks ka 91 olema sobilik.
https://www.car.info/en-se/audi/a6/c5-102962/specs
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.05.18 13:12
|
|
|
Kõik oleneb ka rehvitootjast ja muide ka konkreetsest rehvipartiist. Paljud rehvimüüjad on pikemat aega hädas müüdud soodsa hinnaga rehvidega, millel
on probleem ka rehvile kaasa tikitud speksiga lubatud koormustel.
Põhiline klientide kaebus seisneb selles, et kui auto on seisnud üle 4-6 tunni kuskil ja alustada sõitmist siis auto teeb 5-10 minutit teel
plöta-plöta üles-alla enne, kui läbi vajunud ovaalistunud rehviraamistik "pöörleva olukorraga" jälle kohaneb. Hiina rehvide kohta on see juba
habemega teema, aga kui seda teevad ka hea brändi nimega rehvid juba siis pole millestki enam nagu rääkida.
|
|
|
|
MEEMEES
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tampere, Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C7 BI-T, Audi TTQ, Audi A3 2009,SeaDoo 300hp,Hanomag1934, Ford Scorpio RS Mk1, BMW E39,Honda CBR F4S2
|
postitati 24.05.18 04:56
|
|
|
Neljakandistunud rehve olen täheldanud Hankook V12 Evo2 ja Federali rehvidel, samas Goodridel pole sellist muret olnud (rehvid on uued).
|
|
|
Procon-Ten
klubiliige
Registreerunud 07.08.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 2.2T 20V q '85 & Audi Q7 3.0TDI '13 & VW Transporter 1.6D '86 & VW Caravelle 2.1 WBX
|
postitati 24.05.18 06:11
|
|
|
Hetkel oli plaan selline, et uuteks rehvideks võtaks Sava Intensa UHP 2 rehvid. Internetis leiduva info põhjal tundub, et üldiselt on tagasiside nende
suhtes positiivne.
Kas piiripeal koormusindeksiga rehvide kasutamisega võib kaasneda ka kiirem kulumine? St, kas neil XL rehvidel on vaid küljed tugevemad või mustri
enda osa ka?
Avastasin dokumentidest, et veermiku kontrollis prinditi kunagi välja selle auto reaalsed teljekoormused. Mainiks ka ära, et autos oli testimise
hetkel julgelt 100+ kg mees.
|
|
|
Petu
|
postitati 24.05.18 06:25
|
|
|
Kui tehas näeb ette sellist indeksit, siis ei saaks öelda, et piiri peal. Kulumise kohta ei oska öelda. Pole sama rehvimudelit ja mõõtu erinevate
indeksitega tarbinud. Kui sa leiaksid sellised tehnilised andmed C5 kohta nagu see link, siis võiks vist kindlam olla selles.
See on C4 kohta tehase tehnilised andmed: https://www.dropbox.com/s/ngw1xvyq9bl5ss7/1996_10_a6av_c4_25tdiquattro.pdf?dl=0
|
|
|
Procon-Ten
klubiliige
Registreerunud 07.08.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 2.2T 20V q '85 & Audi Q7 3.0TDI '13 & VW Transporter 1.6D '86 & VW Caravelle 2.1 WBX
|
postitati 27.07.18 10:44
|
|
|
Panen siia teiste jaoks ka kirja enda teema lahenduse. Võtsin siis ikkagi juuni alguses need Sava Intensa UHP2 225/45 R17 91Y rehvid ära. Natuke jäi
see koormusindeksi teema küll kripeldama, kuid tagantjärgi võib öelda, et toimivad küll C5 all. Mõni aeg tagasi käisin selle autoga suhteliselt
täislastis Austrias ära ja ei saa öelda ühtegi kehva sõna antud rehvide kohta
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.18 20:09
|
|
|
Koormusindeks on number, kuni milleni tootja garanteerib asjade toimimise nii, nagu nad toimima peavad. Koormusindeksit ületades tootja ei garanteeri,
et rehv vastu peab. See ei ole mitte "kõlblik kuni" vaid pigem "parim enne".
|
|
|