adelante
huviline
Registreerunud 20.05.03
Asukoht: Võru-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 16.02.05 17:11
|
|
|
A6 amordid läbi
Tahaks teada kas amortide vahetusel peaks ka vedrud vahetama vähemalt esimesed peaks vist.Mida keegi soovitaks ise pooldan Boge gaasi.Oodatud kõik
jutud amortidest ja hindadest.Ette tänades.
Ikka Audi
|
|
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 16.02.05 17:23
|
|
|
Kah A6 C4 amortide vahetus millagi ees ja vedrusid ei ole plaanis küll vahetada.
Plaanis on alla panna Bilstein'id. Pidada kvaliteetsed õli/gaas amordid olema ja kataloogi järgi täpselt õiged asjad.
1000 eek tükk.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 16.02.05 17:27
|
|
|
kui just vedrud liiga madalaks pole vajunud, siis pole mingit vajadust neid vahetada. Boge on hea amort, pealegi originaali tootja aga kas gaas või
õli see sõltub sellest kas tahad pehmelt (õli) käituvat vedrustust või jäigemat (gaas). Aga Boge kättesaamisega on praegu raskusi, kuna maaletooja
Knutsson otsustas hoopis Sachs´i Boge asemel tooma hakata.
|
|
|
T.P.
huviline
Registreerunud 19.03.04
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal
Auto: puudub
|
postitati 16.02.05 18:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
kui just vedrud liiga madalaks pole vajunud, siis pole mingit vajadust neid vahetada. Boge on hea amort, pealegi originaali tootja aga kas gaas või
õli see sõltub sellest kas tahad pehmelt (õli) käituvat vedrustust või jäigemat (gaas). Aga Boge kättesaamisega on praegu raskusi, kuna maaletooja
Knutsson otsustas hoopis Sachs´i Boge asemel tooma hakata. |
boge maaletoojaid peaks 2tk olema (hulgiladusi) hetkel kahjus tolle teise nimi meelde küll ei tule....
jalgratturid jalgrattateele
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 16.02.05 19:56
|
|
|
Minuteada tulevad mõlemad niiöelda ühelt liinilt.St et boge kui ka sachs
|
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 16.02.05 20:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Minuteada tulevad mõlemad niiöelda ühelt liinilt.St et boge kui ka sachs |
tuleb jah, sellepärast jääbki arusaamatuks Knutssoni käitumine. Meil varustaja käis seal tehases, päris üks liin ei olnud aga üks tehas küll.
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 17.02.05 12:39
|
|
|
Tehas ehk Audi soovitab panna gaasid. Omal said ette ja paari kuu pärast ka taha pandud Sachs'i gaasid.
|
|
|
aifu
huviline
Registreerunud 21.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 3,2 Q sedaan
|
postitati 17.02.05 15:46
|
|
|
Teemaga seoses ka küsimus-kummad peavad kauem vastu ,kas gaas voi õliamordid.Ja hinna erinevus.Oma a6 tundub kuidagi jaik olevat,arvata,et all on
gaasamordid.Kuna 1 amort on varsti minekul,siis omal see vahetus ees.Ja kas nii tohib ,et 2gaasi ja 2 õliamorti-muidugi samal teljel samad amordid
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 17.02.05 20:58
|
|
|
no mina olen asjast nii aru saanud et õli amort peaks nagu kauem kestma, sest soovitavad et kui kruusa teid mööda palju sõitmist siis targem panna õli
aga hea tee puhul ja sportliku sõidustiili juures siis ikka gaas 
ja üldiselt peaks ikka tervel autol olema ühe sama tööpõhimõttega amordid et kui gaas siis kõigil 4-jal gaas ja kui õli siis kõik 4 õli 
sest vastasel juhul on seal üks pudru ja kapsad gaasi amort on jäik aga
õli amort on pehme ja kui nüüd sportliku sõidustiiliga sõitja oled siis ntx kurvi minnes suure hooga, gaasi amort hakkab kurvile vastu hoidma aga õli
amort see ju vastu ei lükka ja siis tekib sildadel ebaühtlane pidamine 
aga kui selline pühapäeva sõitja rohkem oled siis ma arvan et pole vahet mis amordid ja mis moodi nad sul seal all on sest siis sa ei saa nende toimest üldse arugi 
sai natuke segane jutt aga ehk saad pointile pihta  
ja hinna kohapealt on see täiesti suhteline üldiselt küll on õli amort odavam kui gaas aga ei mäleta enam firmat kes pakkus mulle õli amorti kallima
hinnaga kui oli seda gaasi amort 
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.02.05 21:16
|
|
|
Stabiilsuse ja kontrolli osas kindlasti Gaas.
Esiteks juba kõik need varem väljatoodud põhjused ja teiseks on õli-gaas amordi eeliseks see et suurematel koormustel(treppis teed ntx) ei vaju amort
põhjani läbi ja samuti ei lähe õli nii kergelt amordis vahtu,ning ei teki niiöelda tühjasid kohti.
Ja see jäikuse asi,ma ei ütleks et ainult amort nüüd asja nii ropult jäigemaks teeb,aga vedruvahetus peaks ka asja pehmemaks muutma,ajapikku väsivad
ka verdud ja ei tööta enam nii nagu nad peaksid toimetama.
Kunagi oli kuskil ka test,enam ei mäleta kus,kuid seal oli ilusti nähe et juba 10 aastat vana vedru on oma omadustelt kehvem ca 45%.
|
|
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 18.02.05 01:03
|
|
|
Kuulsin täna sellist teooriat, et V6 mootoriga A6-le ei tohi ette õliamorte pannagi - ei pea vastu/vajub liiga vastu maad.
Aga meie teed on ju sellised, et mul hakkab tagumik valutama kui kuulen sõna "sportamort".
Lõuna-eestis tuleb tihti ka kruusateedel sõita.
Et siis õli/gaas oleks parim variant?
|
|
|
lukas
huviline
Registreerunud 29.07.04
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: paar käru
|
postitati 18.02.05 07:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kirsa
Kuulsin täna sellist teooriat, et V6 mootoriga A6-le ei tohi ette õliamorte pannagi - ei pea vastu/vajub liiga vastu maad.
|
usun et see teooria ei pea paika, ega amort autot üleval ei hoia, seda teeb ikka vedru.
minu autol ka esiamordid läbi, aga enne igaks juhuks pean uurima mis variant mul taga on, panin kunagi piduriklotse vahetades tähele et olid mingid
monroe sildid. Ehk saab sealt miskit välja lugeda. Miskipärast usun et mul taga gaas, kuna tagaots on kuidagi mõnusalt jäik ja mõnus tagumiku all -
see võib tingitud olla muidugi vabalt ka tagasilla mittejärellohisemisest vaid vedamisest 
Mul oli kunagi sierral gaasid ees ja oli päris hea ja stabiilne sõita, aga automakk ei tahtnud treppis kruusateel plaati mängida. Audiga sõites seda
probleemi pole olnud 
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 18.02.05 10:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kirsa
Et siis õli/gaas oleks parim variant? |
Gaasamordi sees on ka õli. Õhu asemel on lihtsalt inertgaas.
|
|
|
|
pix
huviline
Registreerunud 02.12.04
Asukoht: Eesti Soome
Kasutaja on eemal
Auto: A8 Quattro
|
postitati 21.02.05 19:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: T.P.
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
kui just vedrud liiga madalaks pole vajunud, siis pole mingit vajadust neid vahetada. Boge on hea amort, pealegi originaali tootja aga kas gaas või
õli see sõltub sellest kas tahad pehmelt (õli) käituvat vedrustust või jäigemat (gaas). Aga Boge kättesaamisega on praegu raskusi, kuna maaletooja
Knutsson otsustas hoopis Sachs´i Boge asemel tooma hakata. |
boge maaletoojaid peaks 2tk olema (hulgiladusi) hetkel kahjus tolle teise nimi meelde küll ei tule.... |
Balti Laager.
|
|
|
san89
huviline
Registreerunud 28.01.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.03.11 10:39
|
|
|
Aasta on nüüd juba 2011, milliseid amordi brände soovitate ja millistest tuleks eemale hoida.
Mõned nimed: SACHS, BILSTEIN, MONROE.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 25.03.11 11:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: san89
Aasta on nüüd juba 2011, milliseid amordi brände soovitate ja millistest tuleks eemale hoida.
Mõned nimed: SACHS, BILSTEIN, MONROE. |
Kõigepealt alusta ise:
* mis masin Sul on
* millist sõidustiili harrastad
* kui palju sõidad
* kui palju sellest liiklemisest on kehvad teeolud
* jnejnejne.
Jube tore on seapõrna põristada ja midagi "ennustada" või siis lampi lahmida.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
san89
huviline
Registreerunud 28.01.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.03.11 17:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: san89
Aasta on nüüd juba 2011, milliseid amordi brände soovitate ja millistest tuleks eemale hoida.
Mõned nimed: SACHS, BILSTEIN, MONROE. |
Kõigepealt alusta ise:
* mis masin Sul on
* millist sõidustiili harrastad
* kui palju sõidad
* kui palju sellest liiklemisest on kehvad teeolud
* jnejnejne.
Jube tore on seapõrna põristada ja midagi "ennustada" või siis lampi lahmida. |
Mõtlesin rohkem üldisemat arutelu amortide tootjate üle, ega oota konkreetseid pakkumisi. Tavaliselt on nii, et kui mingi tootja toodab ühele auto
mudelile halva kvaliteediga varuosi, siis ta teeb seda kõigile mudelitele, sellest tulenevalt ma ei näinud vajadust panna siia oma auto andmeid.
Aga siis: A6 C4 2.0 ABK 1994
Harrastan rahulikku sõidustiili
11 000 - 15 000 km on läbisõit aastas
Kusagil 20% sellest sõidan kruusateel.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 25.03.11 20:09
|
|
|
Karta on, et hetkel toodetava kraami kohta saab adekvaatset statistikat alles 3-4 aasta pärast teha. Ma võin kah öelda, et minu käes bilstein ei
kestnud, liiga jäik ja tänu sellele 20tkm ja õõtsusid c4 kerel. Sachs kestis 60tkm ja monroe kestnud ~80tkm samal isendil. Paraku pole need kaugeltki
mitte antud ajahetkel toodetud kraami kõrval võimalik seda võrrelda . Nii et
väga subjektiivne on vähemalt minu arvamus. Pigem lähtun sellest, milliseks eesmärgiks läheb, kui palju sõidetakse ja kui palju maksab. Kui tean, et
läheb paugutamiseks, siis koni või bilstein, kui mingi ökokruiser siis monroe ja kui veidi sportlikum siis sachs - loomulikult räägin gaasist. Kahjuks
on ka tooteseeriaid ju hunnikus samadel tootjatel nii et... kellele ema kellele tütar, kes põrutab mõlemat . Kokkuvõttes, mida jäigem on amort ja mida raskem on auto seda kiiremini on amordi surma võimalik ennustada.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|