Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Multitronic dünaamiline õli ja filtri vahetus kodustes tingimustes. (Vastuseid: 0 | Vaatamisi: 2764)
enrico-
huviline



Registreerunud 23.09.11
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Kasutaja on eemal


postitati 24.11.13 13:52 Tsiteeri
Multitronic dünaamiline õli ja filtri vahetus kodustes tingimustes.



Tere

Sai teostatud 2002a. A6 3.0 Bensukal kasti õli ja filtri vahetus.
Sai siis reede õhtul töö ette võetud ja laupäeval lõpuni viidud.
Kuna endal tekkis töökäigus mitmeid mõttepause, seega panen teile ka lugemiseks kiire õpetuse, kuidas õlifilter vahetada...

Õpetus kehtib vaid esiveolise puhul!

1. Summutaja torud tuleb eest ära saada (kuna ise kartsin, et polte kätte ei saa, siis lõikasin torud lihtsalt kasti kõrvalt pooleks ja pärast keevitasin uuesti kokku)
2. Sillatala tagumisel poldid lahti lasta, et rohkem ruumi töötamiseks oleks.
3. Lasta kastist õli välja (Kuna spets võtit käepärast polnud, siis keerasin kasti kahte poolt koos hoidvad poldid paar mm lahti ja õli sai välja voolata)
4. Kasti küljest eemaldada pistik ja käiguvahetus tross. Lisaks eemaldada käigukasti padjad koos käppadega.
5. tagumise kaane poldid lahti keerata ja kaas eemaldada. (Vastu vaatab hüdraulika blokk)
6. Hüdraulika blokil 3 nr 10 võtmega keeratavat polti lahti keerata ja eemaldada vedru, mis hoiab kinni käiguvahetus hooba. Nüüd peaks kogu see blokk logistades välja tulema.
7. Nüüd tuleb eemaldada parempoolse võlli otsas olev kummist ratas (hea oleks seda teha tõmmitsaga, kuid ma kiskusin kordamööda krukeerajaga)
8. Kummiratta alt tuleb välja 1 splint, mis hoiab võlli kinni - eemalda see ja selle taga olev seib.
9. Eemalda kõik õlitorude kummiseibid (10mm paksud 4tk otsast kollaseks värvitud ja üleval pool asetsev 2cm diameetriga õlitoru ümber paiknev metalli ja kummiga tihendus seib. Lisaks vasakul üleval olev õlitoru - u. 30cm pikk)
10. Nüüd eemalda kõik kasti 2-e poolt koos hoidvad poldid ja kast peaks pooleks tulema.
11. Kasti tagumise poole sees on filter koos toruga 3-e poldiga kinni. Eemalda poldid, eemalda plastik toru filtri küljest ja ka väike metallist toru filtri küljest (püüa jätta metallist toru kinnitusklamber terveks - mul filtriga uut kaasas polnud)
12. Torud uue filtri külge, uus filter 3-e poldiga paika.
13. Kontrolli, et kumbki võll poleks kastist väljapoole nihkunud. Võta mõlema võlli otsast kinni ja logista paremalt vasakule ja vastupidi, kuni tunned, et on paigas. Lisaks vaata üle, et mustad plastikud mis kasti sees on oleksid ilusti paigas...
14. Eemalda vana kasti tihend ja paigalda uus (kasuta hermeetikut, sest muud moodi ei saa seda pabertihendit paika)
15. Tõsta kasti tagumine pool uuesti paika. Jälgi, et käiguvahetus pulk satuks õigesse pessa.
16. Kinnita kasti poldid. Paigalda parempoolse võlli seib, splint ja kummiratas. Vasakule üles nurka paigalda see 30cm pikk õlitoru. Paigalda kõik 5 kummiseibi, mis eelnevalt eemaldasid.
17. Tõsta paika hüdraulika blokk. Kui kohe paika ei taha minna, siis las sõber keerutab ratast edasi-tagasi samal ajal. Keera bloki poldid kinni 3tk.
18. Pane paika käiguvahetushooba hoidev vedru.
19. Pane tagasi käigukasti tagumine kaas. Kuna sellele eraldi tihendit kaasas pole, siis paigaldad vana tihendiga kasutades hermeetikut.
20. Kinnita kasti käiguvahetus tross ja pistik. Pane tagasi sumpsid, käigukasti padjad, käpad ja kinnita sillatala.
21. Oled valmis õlivahetuseks.

Mina kasutasin õlivahetuseks treilli otsa käivat vedeliku pumpa ja aiavoolikut. lisaks keerasin lahti õliradikast tagasivoolu toru ja lasin sealt u. 5l välja samal ajal, kui sõber uut õli peale pumpas.

Dünaamiline õlivahetus kodustes tingimustes:

1. Leia 2 sõpra.
2. Keera lahti õliradikast tagasitulev toru ja lase nõrguda.
3. Keera lahti kasti all olev õlitaseme kontrollpunn (kuuskant) ja lükka voolik sealt sisse (meil ei mahtunud ja panime lõppu jupi kütusevoolikut). Ava töölauale õli kanistrid ja laud paiguta auto alla.
4. 1 sõber pane autosse, teine õli pumpama ja ise hoia ämbrit radika torude all. (Kohti võib vahetada vastavalt soovile)
5. Nüüd hakkab 1 pumpama õli (kanistri peal on tasemed, mille järgi näed palju pumbatud). Pumpab 2L sisse ja teine sõber käivitab mootori - liigutab käigukangi D asendisse ja hoiab pidurit all. Nüüd hakkab tagasivoolust õli jooksma. Sõber pumpab kogu aja peale. Lased u. 5 liitrit õli välja ja suretate mootori välja - sõber jätab pumpamise ka seisma samaaegselt. Keerad radika toru kinni.
Nüüd uuesti auto tööle (drive ja pidur) ja õli pumpama. Aeg ajalt katkestad pumpamise ja võtad pumba toru eest, kuni hakkab kontrollavast õli tagasi voolama. Sellel hetkel on õli kastis piisavalt ja võid korgi kinni keerata.


Minul kulus kogu tööks u. 9h ja kõik peale õli lisamise tegin üksi. Tööst oli palju kasu. Käiguvahetusi enam tunda pole. Vana filter oli toodetud autoga u. samal ajal, seega pole seda mittekeegi kunagi vahetanud.

Õli ostsin tööks 12L ja alles jäi 1,5L Samas kui läbipesu poleks teinud, siis oleks 4 liitriga ära teinud, sest pool vana õli oleks sisse jäänud.


Kogu teksti mitte võtta puhta tõena, sest vb jäi midagi praegu kirjutades kahe silma vahele, ning vb on võimalik ka teisiti.






Töö läks mulle maksma 120€ õli + 25€ filter ja tihend + 8€ hermeetik + 40€ Tõstukiga garaa˛i rent tuttavalt.
Enamasti CVT kasti õli hind u. 15€L (mul õnnestus parem diil välja võluda)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 60.0% - SQL: 40.0%]