Lehekülgi: 1 2 |
madis23
huviline
Registreerunud 15.10.09
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.05.13 15:31
|
|
|
A3 1.9tdi läks keema. kiire!
Mure selline, olen Rootsis tööl ja nüüd täna koju sõites avastasin et temp on 120 peal. Keerasin kiirteepealt maha ühte parklasse ja avasin kapoti.
Tosool kees sees, ventikas ei käinud, radika lödvikud kivikõvad.
Alguse sai see vist sellest, et kolmapäeval hakkas kompu piiksuma et tosooli vähe, panin juurde ja kõik väga hea. Täna reede hommikul hakkas jälle
kompu piiksuma et tosooli vähe, ei hakkanud väga välja tegema, mõtlesin et pärast vaatan. Otseselt kuskilt mul mingit loiku all ei ole.
Veel üks nüanss, autol on peal tuningbox, selle naq "mõju" kadus ka tagant ära, natuke enne kui keema läks, ei oska arvata kas need on omavahel
seoses.
Ise pakuksin, et mure lahendus on tempi andur, mis ei anna ventikale õigel ajal märku ventikas käima panna.
Ootan targemate käest nõu, asjaga suht kiire ja kuna olen rootsis siis väga ei oska siin neid varuosi otsida. (paari lammarit siin tean ikka)
Auto on 1997 aasta a3 1.9 tdi 81kw + tuningbox!
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 24.05.13 15:40
|
|
|
Pigem on sul kaane tihend ära. Kui nii palju tosooli kaob, temperatuur kõrge ning kuskilt leket ei ole, siis on asi suhteliselt halb juba.
|
|
|
|
madis23
huviline
Registreerunud 15.10.09
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.05.13 15:48
|
|
|
Kontrollisin, õlisees ei paistnud tosooli olevat ja paisupaagis õli ka mitte.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 24.05.13 16:50
|
|
|
Kiirteel on täiesti poogen, kas vendid töötavad või mitte. Jahutusvedelik võib lekkida otse silindrisse ja sealt sumpa kaudu minema aurata. Kas valget
auru ei aja tagant välja? Üks variant on veepump, kuid siis ei kaoks palju vedelikku, vaid läheks lihtsalt keema. Mõningane kadu siiski oleks, mis
survega välja lüüakse.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
raitzzz
huviline
Registreerunud 25.08.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9tdi 81kW, e36 325i
|
postitati 25.05.13 14:09
|
|
|
Veokal lekkis jahutusvedelik plokikaanest mõra kaudu väljalaske kanalisse siis oli kõva aur taga ja summutist tilkus lausa vedelikku. Kui silindrisse
lekib siis summuti nii märjaks ei lähe, see oleneb ka ilmselt kui suur on lekke hulk. Ma arvan ka, et viga kaane tihendis või plokikaanes, veepump
ajaks lihtsalt keema.
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 25.05.13 18:30
|
|
|
Heas konditsioonis kolvigrupi keerab ka peese üleliigne kuum.
|
|
|
madis23
huviline
Registreerunud 15.10.09
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.06.13 04:32
|
|
|
Kaanetihend ära jh, aga pean veel 3 nädalat siin sellega vastu pidama. Seniakaua kuni vett hoian normis, püsib ka temp normis. 3 nädala pärast alles
saan eesti ja remonti viia. Võib vast teema sulgeda.
|
|
|
Urmo14
huviline
Registreerunud 05.07.11
Asukoht: Tallinn-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 S-line 3.0 tdi Q
|
postitati 01.06.13 08:59
|
|
|
Ei taha küll kurvastada aga 3 nädala pärast võid juba uut mootorit otsida kui nii edasi lased. Kui õlitase ei tõuse siis pressib arvatavasti
silindrisse. Kui vesi silindrisse saab ja sa euto käima paned siis annab üks neist järgi. Kas vesi või kolb. Ma ise arvan, et kolb.
Teha saad veel niipalju, et kui auto seisma jätad siis lase jahutusvedeliku ringlusest surve välja. Siis vähemalt ei lükka seistes vett silindrisse.
NB!!! Peale sõitu on ringluses suur surve ja paisupaagi kork tuleb avada ülimalt ettevaatlikult. Mitte ei keera kohe hooga maha vaid üritad surve nii
välja lasta, et korki päris pealt ei võta. Muidu kõrvetad ennast ära, kuna jahutusvedeliku temp. surve all on üle 100 kraadi.
Edu ja jaksu!
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 01.06.13 11:34
|
|
|
Võid ka proovida sõita lahtise paisupaagi korgiga. Kui välja ei keeda siis jäävad vähemalt lõdvikud ellu. Muidu oht, et lööb radika või mõne lõdviku
lõhki.
|
|
|
|
Urmo14
huviline
Registreerunud 05.07.11
Asukoht: Tallinn-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 S-line 3.0 tdi Q
|
postitati 01.06.13 12:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: madjs
Võid ka proovida sõita lahtise paisupaagi korgiga. Kui välja ei keeda siis jäävad vähemalt lõdvikud ellu. Muidu oht, et lööb radika või mõne lõdviku
lõhki. |
Pigem poolenisti avatud. Lahtisega kaotad korgi ja jahutusvedeliku
Sain ka postitusest aru, et valad vett peale. Kuumaga tekib radikasse katlakivi ja ummistad radikad ka ära. Kui võimalsus siis ikka tosool vms.
Ja kui sõites kuskil sellises kohas kus ei ole võimalust peatuda ja mootori temp hakkab tõusma siis mingil määral aitab mootorit jahutada kui salongis
puhurid lülitada põhja ja kuuma peale.
Kõik need nõuanded aitavad aga need ei ole probleemile lahenduseks.
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 01.06.13 21:46
|
|
|
Tsitaat: | Pigem poolenisti avatud. Lahtisega kaotad korgi ja jahutusvedeliku
Sain ka postitusest aru, et valad vett peale. Kuumaga tekib radikasse katlakivi ja ummistad radikad ka ära. Kui võimalsus siis ikka tosool vms.
Ja kui sõites kuskil sellises kohas kus ei ole võimalust peatuda ja mootori temp hakkab tõusma siis mingil määral aitab mootorit jahutada kui salongis
puhurid lülitada põhja ja kuuma peale.
Kõik need nõuanded aitavad aga need ei ole probleemile lahenduseks. |
Kui salongi soendus järgi ja enam sooja ei puhu siis peab kindlasti pidama jääma. Se suht tõsine ohumärk, st. jahutusvedelikku ohtlikult vähe alles
jäänud süsteemi, või pole seda seal enam üldse.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.06.13 22:25
|
|
|
Milleks seisma jääda(?!) Hoopis klaasipesu paak on vaja jahutusvedeliku tsirkulatsiooni ühendada või siis väljund otse paisupaaki ja siis sõidu pealt
5 liitrit täidet kohe roolilt tõmmates ning sõitu jätkub kuni kepsud küljepealt väljas.
Mehed, see ei ole enam naljakas ja ei taha ka ette kujutada seda pilti, kui a la autode voolus Kungens Kurva sisenedes täiel maanteekiirusel mootor
alt avaneb ja "naeratab". Treiler või mootori remont on kindlasti siis ka odavam, kui nende tagajärgedega tegeleda. Kaalu seda kindlasti.
Tsitaat: |
Pigem poolenisti avatud. Lahtisega kaotad korgi ja jahutusvedeliku
Sain ka postitusest aru, et valad vett peale. Kuumaga tekib radikasse katlakivi ja ummistad radikad ka ära. Kui võimalsus siis ikka tosool vms.
Ja kui sõites kuskil sellises kohas kus ei ole võimalust peatuda ja mootori temp hakkab tõusma siis mingil määral aitab mootorit jahutada kui salongis
puhurid lülitada põhja ja kuuma peale.
Kõik need nõuanded aitavad aga need ei ole probleemile lahenduseks. |
Tsitaat: | Algselt postitas: madjs
Kui salongi soendus järgi ja enam sooja ei puhu siis peab kindlasti pidama jääma. Se suht tõsine ohumärk, st. jahutusvedelikku ohtlikult vähe alles
jäänud süsteemi, või pole seda seal enam üldse. |
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.06.13 07:08
|
|
|
Peale sõitu kohe korki pealt keerates nii, et vedelik keema läheb = kõver kaan.
|
|
|
|
Urmo14
huviline
Registreerunud 05.07.11
Asukoht: Tallinn-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 S-line 3.0 tdi Q
|
postitati 02.06.13 08:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Peale sõitu kohe korki pealt keerates nii, et vedelik keema läheb = kõver kaan. |
Seda muidugi. Kuna surve all kannatab vedelik rohkem temperatuuri. Ei kirjutanud korrektselt. Tuleks jah lasta mootoril veidike jahtuda.
Mina ka pigem ei sõidaks sellises olukorras aga kui selline soov on siis mis teha.
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 02.06.13 09:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Peale sõitu kohe korki pealt keerates nii, et vedelik keema läheb = kõver kaan. |
Mis selle kaane siis kõveraks keerab? Liiga kiire jahtumine vä?
Isegi kui uuel mootoril plokikaas maha keerata pole see enam sirge.
Igasugused plokikaane lekked peale mootori ülekuumenemist on põhjustatud veninud kannepoltidest kuna alumiinium paisub kuumenedes terasest rohkem.
Kuuma saanud kaane puhul oleks mõistlik siiski kaanepoldid uuesti üle pingutada.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.06.13 13:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahartsi
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Peale sõitu kohe korki pealt keerates nii, et vedelik keema läheb = kõver kaan. |
Mis selle kaane siis kõveraks keerab? Liiga kiire jahtumine vä? |
Kui füüsikatunnis käisid, siis peaksid teadma seda, et vedeliku keemistemperatuur sõltub rõhust.
Auto seismajätmisel veepump enam vedelikku ringi ei aja ning osades kohtades läheb tosooli temperatuur kõvasti üle 100 kraadi - see ka põhjus, miks
paljudel turbokatel on järeljahutuspumbad.
Kui kork maha keerata ja surve maha lasta on tulemus see, et nendes kohtades läheb vedelik keema.
Jahtumist see küll mitte kuidagi ei mõjuta.
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 02.06.13 13:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Tsitaat: | Algselt postitas: ahartsi
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Peale sõitu kohe korki pealt keerates nii, et vedelik keema läheb = kõver kaan. |
Mis selle kaane siis kõveraks keerab? Liiga kiire jahtumine vä? |
Kui füüsikatunnis käisid, siis peaksid teadma seda, et vedeliku keemistemperatuur sõltub rõhust.
Auto seismajätmisel veepump enam vedelikku ringi ei aja ning osades kohtades läheb tosooli temperatuur kõvasti üle 100 kraadi - see ka põhjus, miks
paljudel turbokatel on järeljahutuspumbad.
Kui kork maha keerata ja surve maha lasta on tulemus see, et nendes kohtades läheb vedelik keema.
Jahtumist see küll mitte kuidagi ei mõjuta. |
Kas kaane ajab kõveraks rõhk või temperatuur? Keema minekuga iseenesest temp vedelikul ei tõuse, vaid pigem langeb natuke, sest aurustumine neelab
soojust.
Ära kunagi lükka teist meest nurka, kust ainus väljapääs on üle su enda.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.06.13 13:34
|
|
|
Keema minek ikka - mõelge järgi, miks üldse keev jahutusvedelik halb on. Surves ei ole asi.
Seda vist ei pea seletama, et talvel kui vesi tosooli asemel sees ning see ära jäätub on ka vähe nukrasti? (siin vähe teine füüsikaline põhjus).
|
|
|
|
audicabrio
huviline
Registreerunud 30.08.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,5TDiQ Avant;C2 2.1;C6;Cabrio;200 2,2TQ, Suzuki Tl1000R,D-max,Renegade800
|
postitati 02.06.13 13:44
|
|
|
Kas siis see ei aita kui kork maas, läheb seal sees keema ning rõhk saab langeda lahtise korgi arvelt või ajab kaane kõveraks ikka?
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 02.06.13 13:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audicabrio
Kas siis see ei aita kui kork maas, läheb seal sees keema ning rõhk saab langeda lahtise korgi arvelt või ajab kaane kõveraks ikka?
|
Ma arvan, et pigem loobib enamus vedelikust korgi august välja ja jooksutab mootori kotti...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.06.13 13:58
|
|
|
Viimast korda - rõhk ei ole see, mis kaane kõveraks teeb antud juhul.
Ma ei viitsi sellel teemal jahuda. Võtke infrapuna termomeeter ja vaadake, mis juhtub, kui niigi kuuma mootori peal tosool keema lasta.
Liigse rõhu laseb korras kork niigi ise välja.
See, et mõningal määral ära läinud tihendiga peaks kohe silindrisse tosooli vajuma ei pea ka paika. Jahutusvedelikus ei ole mingit tõsist rõhku sees,
võrreldes sellega, mis sõidu ajal silindris toimub (100+ bari diislil).
|
|
|
|
audicabrio
huviline
Registreerunud 30.08.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,5TDiQ Avant;C2 2.1;C6;Cabrio;200 2,2TQ, Suzuki Tl1000R,D-max,Renegade800
|
postitati 03.06.13 08:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Tsitaat: | Algselt postitas: audicabrio
Kas siis see ei aita kui kork maas, läheb seal sees keema ning rõhk saab langeda lahtise korgi arvelt või ajab kaane kõveraks ikka?
|
Ma arvan, et pigem loobib enamus vedelikust korgi august välja ja jooksutab mootori kotti... |
Pidasin silmas seisma jätmisel korgi avamist.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 03.06.13 10:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audicabrio
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Tsitaat: | Algselt postitas: audicabrio
Kas siis see ei aita kui kork maas, läheb seal sees keema ning rõhk saab langeda lahtise korgi arvelt või ajab kaane kõveraks ikka?
|
Ma arvan, et pigem loobib enamus vedelikust korgi august välja ja jooksutab mootori kotti... |
Pidasin silmas seisma jätmisel korgi avamist. |
Kas autokoolis ei räägitud seda? Võid järgi proovida, aga ise ei soovitaks...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 03.06.13 11:14
|
|
|
Kui juba kinnise korgi surveklapi avanedes jahutusvedeliku välja peksab, siis pole päris lõpp enam kaugel. Seni kuni asi vedelikku välja ei peksa
sellises olukorras, kus kork on tihendi puutepiirini hästi kergelt keeratud, siis pole veel maailma lõpp nii lähedal ja masina seismisel ei litsuta ka
silindrit jahutusvedelikku täis. Kui kaua asi nii kestab - hakkame kohvipaksu pealt ennustama, aga keegi seda konkreetselt ei ütle kohe kindlasti! Kui
masinal on kliima olemas, siis soovitaks see samuti töös pidevalt hoida, et sundventilatsioon radiaatorile pidevalt toimiks.
PS! Kui mingil muul põhjusel midagi lekiks ja vedelik kaoks, siis poleks vee kasutamisel jahutusvedelikule lisaks midagi erilist hullu. Kui aga asi
üle kuumeneda tahab, siis soovitan igal juhul ainult jahutusvedelikku kasutada, kuna see säästab oluliselt kõike seda toimuvat just keemispunkti näol.
|
|
|
raitzzz
huviline
Registreerunud 25.08.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9tdi 81kW, e36 325i
|
postitati 03.06.13 18:44
|
|
|
Kaane ajab kõveraks temperatuur ikka. Metall paisub soojenedes ja kui liiga kuumaks läheb siis tõmabki kõveraks + võib veel igasugu mikromõrasi või
muud [roppus] tulla. Jahutusvedelik on küll kuskil 90 kraadi lähdal, kuid see ei tähenda seda, et terve mootori temperatuur on 90 kraadi.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |