Lehekülgi: 1 2 |
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 16.05.13 09:43
|
|
|
Audi A4 1.9TDI 66kw 1996.a.
Seisis auto ~kuu aega soojas garaazis, peale seda oli aku tühjaks saanud.
Laadisin aku korralikult täis ja hakkasin peale tagasi panema.
Jõudsin klemmid peale panna ja kinni keerata, kui genekast hakkas valget tossu ja kärsahaisu tulema.
Võtsin aku maha ja udisin ka geneka maha. Sai ostetud siis uus genekas, mis aga tekitas samasugust kärsakat ja tossu nagu vana genekas tegi, kui aku
järgi lükata..
Ehk keegi oskab niimoodi tekstipõhisel ekspertiisil öelda, milles võib viga olla?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.05.13 09:49
|
|
|
Kontrolli generaatori ergutusahel ja veendu, et lühist pole (short to ground).
|
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 17.05.13 00:59
|
|
|
Nii, sai kõiki juhtmeid jälitatud, ükski katki ei olnud. Proovisime ilma genekata aukut ühendada, mis õnnestus. Aga ei läinud põlema armatuuri
taustavalgustus, raadio ei funganud, tuled põlesid, ohukad jäid peale. Käima proovides käis starter lihtsalt ringi(undas tühja)
Mis tal nüüd siis hakkas?
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.05.13 19:33
|
|
|
Aku sai vale pidi peale?
Kui jah siis kaastunne omanikule.
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 20.05.13 08:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Aku sai vale pidi peale?
Kui jah siis kaastunne omanikule. |
Aku läks õiget pidi peale. Starterit lahti lammutates leidsin tõmberelee(vist) seest ohtralt õli..
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.05.13 19:57
|
|
|
Ilmselt ühendasid aku laadijaga valet pidi.
Nüüd on aku vastupidine + asemel on -
Täiesti tühja akuga on se lmselt võimalik.
Kui proovida nüüd õigeks laadida siis tuleb laadijast samasugust suitsu nagu generaatoristki.
HOIATUS! Ära mõtle akut prooviks teistpidi peale visata!
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 20.05.13 21:53
|
|
|
Lahe teema. Anna hiljem tead mis sellise jamaga läbi läks. Endalgi
huvitav teada. Akusid tagurpidi laetud ennegi. Endal õnneks pole juhtunud.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 21.05.13 09:45
|
|
|
Kusjuures selleks tagurpidi laadimiseks ei peagi klemme tagurpidi panema. Kui aku on ikka täiesti kuiv, siis on juhtunud seda ka täiesti korrektse
laadimiskäigu puhul, et imeb ennast tagurpidi täis. Tänapäevaste imejunnidega on see ilmselt võimatu, aga tavaliste oldschool laadijatega on sellist
nalja olnud ka varem.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.05.13 11:55
|
|
|
Nii lihtsalt ja niisama ilma inimese sekkumata (loe: rumaluse või inimliku eksimuseta) see siiski ei käi.
See vastab tõele, et happe aku saab nn tagurpidi laadida aga selleks on vaja siiski ka ise midagi teha, et selline protsess algatada. Lihtsalt niisama
ei vali aku omale polaarsust.
Lihtsalt niisama ei muutu laadija sees ka alalisvoolu sillas anood millekski muuks või eraldiseisvalt ka dioodi polaarsus. Teiste sõnadega ei ole see
planeedil Maa kehtivate füüsika seadustega lihtsalt võimalik.
Ainult inimlik teadmatus / eksimus saab sellise tulemuse põhjuseks olla ja vahet pole ka selles, kas kasutusel on oldschool laadija või mida iganes
toiteseade.
Lisa vaata: http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_acid_battery
"/.../ The charging process is driven by the forcible removal of electrons from the positive plate and the forcible introduction of them to the
negative plate by the charging source.
Negative plate reaction:
PbSO4(s) + H+(aq) + 2- e → Pb(s) + HSO−4(aq)
Positive plate reaction:
PbSO4(s) + 2H2O(l) → PbO2(s) + HSO−4(aq) + 3H+(aq) + 2- e "
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Kusjuures selleks tagurpidi laadimiseks ei peagi klemme tagurpidi panema. Kui aku on ikka täiesti kuiv, siis on juhtunud seda ka täiesti korrektse
laadimiskäigu puhul, et imeb ennast tagurpidi täis. Tänapäevaste imejunnidega on see ilmselt võimatu, aga tavaliste oldschool laadijatega on sellist
nalja olnud ka varem. |
|
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 21.05.13 19:48
|
|
|
Aku oli jah täitsa tühi. Kasutasin oldschool laadijat. Klemmid olid siiski õigetpidi peal.
+ ja - tagurpidi olla ei saa, kuna pirni sain akupealt põlema(pluss plussi ja miinus miinusesse)
Pigem tekitab kahtlust tõmberelee(vms), ehk kuidas sinna sisse see õli sai...
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 21.05.13 20:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaigooV
Aku oli jah täitsa tühi. Kasutasin oldschool laadijat. Klemmid olid siiski õigetpidi peal.
+ ja - tagurpidi olla ei saa, kuna pirni sain akupealt põlema(pluss plussi ja miinus miinusesse)
Pigem tekitab kahtlust tõmberelee(vms), ehk kuidas sinna sisse see õli sai... |
Pirnil on täiesti pohlad mispidi talle voolud peale tulevad. Aga selle tagurpidi laadimise kohalt.. teooria on paraku üks ja praktirka miskit muud.
Oleń paraku reaalselt näinud kuidas aku suudab polaarsused ära vahetada, ilma et oleks ise valesid liigutusi teinud. Too aku oli nii tüma, et
sealt oli multimeetriga võimalik mõõta veel 0,13V enne laadija järelepanekut.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 21.05.13 20:24
|
|
|
Tavalisel hõõgniidiga pirnil pole jah vahet, mis pidi tööle paned teise. Tal vaja ainuld vooluringi.
|
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 22.05.13 07:24
|
|
|
Ütleme, et pluss ja miinus vahetusidki ära, starter saab ikka ringi käia?
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 22.05.13 08:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaigooV
Ütleme, et pluss ja miinus vahetusidki ära, starter saab ikka ringi käia? |
Jah saab, sest starter käib tagurpidi ringi.
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 22.05.13 08:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: A4TQ
Tsitaat: | Algselt postitas: RaigooV
Ütleme, et pluss ja miinus vahetusidki ära, starter saab ikka ringi käia? |
Jah saab, sest starter käib tagurpidi ringi. |
Sellepärast ta lihtsalt ringi käibki?
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.05.13 08:34
|
|
|
Starter on üks väreseid asju mis terveks jäi.
Kas ka peale remontimist?
Tõmberelee valesti kokkupanemine võib lõppeda tulekahjuga!
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 22.05.13 08:35
|
|
|
Kui starteri mootor tagurpidi ringi käib siis pendiksit välja ei visata.
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 22.05.13 08:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Starter on üks väreseid asju mis terveks jäi.
Kas ka peale remontimist?
Tõmberelee valesti kokkupanemine võib lõppeda tulekahjuga! |
2x Genekas ka tuksis.
Starteril võtsin ainult tõmberelee maha, täna proovin kogu kupatuse maha võtta.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.05.13 08:58
|
|
|
Lihtsa multimeetri, millega see elementaarne osa kontrollida leiad ka suurest toidupoest hinnaga ca 6-15EUR.
Ilmselt vajad aga siiski ka kellegi abi ja nõustamist, sest elekter ei ole äraarvamise mäng.
|
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 22.05.13 09:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Lihtsa multimeetri, millega see elementaarne osa kontrollida leiad ka suurest toidupoest hinnaga ca 6-15EUR.
Ilmselt vajad aga siiski ka kellegi abi ja nõustamist, sest elekter ei ole äraarvamise mäng. |
Eks peab uurima.
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 24.05.13 04:10
|
|
|
Starteri tõmbereleed kuskilt eraldi ka osta on võimalik? Või peaks terve starteri ära vahetama?
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 05.06.13 19:07
|
|
|
Niiiiii...
Ostsin uue starteri, akuga(see millega ennegi sai testitud) ühendades käib taaskord samamoodi ringi nagu eelmine starter..
Ohutuled jäävad lihtsalt põlema, ei hakka vilkuma.
Teine katse oli laenatud akuga, sellega proovimisel hakkas mingi ränk pinin käima.. Starter ei teinud aga mõhkugi..
Ideid?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.06.13 19:45
|
|
|
Kõik pingestatud punktid starteril, generaatoril, kaitsmetel jne on kontrollitud? Pinge polaarsusega nüüd kõik ok? Aku klemmidel on milline
mõõtepinge?
|
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.06.13 21:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaigooV
Niiiiii...
Ostsin uue starteri, akuga(see millega ennegi sai testitud) ühendades käib taaskord samamoodi ringi nagu eelmine starter..
Ohutuled jäävad lihtsalt põlema, ei hakka vilkuma.
Teine katse oli laenatud akuga, sellega proovimisel hakkas mingi ränk pinin käima.. Starter ei teinud aga mõhkugi..
Ideid? |
Kahjuks võib enamus elektroonikat olla surnud.
Lisaks on ilma asjata ostetud starter (ei põlenud läbi)
Läbi on põlenud kaks generaatorit.
Idee: edasiste kahjude vältimiseks rohkem ise mitte parandada. Tuleks otsida keegi kes autoelektrit jagab.
|
|
|
RaigooV
huviline
Registreerunud 16.05.13
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9TDi 66kw
|
postitati 06.06.13 04:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Tsitaat: | Algselt postitas: RaigooV
Niiiiii...
Ostsin uue starteri, akuga(see millega ennegi sai testitud) ühendades käib taaskord samamoodi ringi nagu eelmine starter..
Ohutuled jäävad lihtsalt põlema, ei hakka vilkuma.
Teine katse oli laenatud akuga, sellega proovimisel hakkas mingi ränk pinin käima.. Starter ei teinud aga mõhkugi..
Ideid? |
Kahjuks võib enamus elektroonikat olla surnud.
Lisaks on ilma asjata ostetud starter (ei põlenud läbi)
Läbi on põlenud kaks generaatorit.
Idee: edasiste kahjude vältimiseks rohkem ise mitte parandada. Tuleks otsida keegi kes autoelektrit jagab. |
Starteri oleks mingiaeg pidanud nagunii ostma. Aga eks peab siis suuremaid rahasi ootama jääma, et spets vennike kohale vedada..
Edit// Aga kuidas saab lihtsalt seistes selline pobleem tekkida? (mis iganes ka katki pole)
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |