Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Värvihajutuse tegemine (Vastuseid: 7 | Vaatamisi: 4427)
RainerAK
huviline



Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro

postitati 09.05.13 18:53 Tsiteeri
Värvihajutuse tegemine



Ostsin talvel jäärajal sõitmiseks ühe 80 2,8Q. Esimeste rattakoobaste servad olid veidi roostes. Otsustasin ise korda teha. Eeltööd said üsna viisakalt tehtud. Esimese korra kohta. :D
Aga värvimisega läks keerulisemaks. Tean, et parem oleks detail üleni värvida, aga kuna auto on vana ja esmaklassilist tulemust polegi vaja, siis otsustasin osaliselt värvida.
Lasin ühe tiiva servale krundi ja värvi peale. Aga maalriteibi ja muu katte eemaldamise järel jäi teibi äravõtmise kohta kõrgem rant.

Nüüd siis küsimus, et mis teisel tiival teisiti teha, et ranti ei tekiks?

Mis rant see üldse on? Kuna panin maalriteibi peale juba enne eeltööde tegemist, siis võis sinna teibi serva ka veidi pahtlitolmu ja muud sodi koguneda, mis siis koos värviga sinna kõvastus. Või tekib selline rant ka vahetult enne värvimist teipi peale pannes?

Ise mõtlesin, et võiks peale krundi pealelaskmist teibi kaugemale nihutada ja liivapaveriga randi maha võtta. Kui siis põhivärv peale lasta, siis ei peaks vahetult teibi äärde kuigi tihedat katet tegema ja äkki ei jääks teibi äravõtmisel märgatavat ranti. Või jääb? Proovisin P2000 liivapaberiga ranti eemaldada. Tuli kergelt maha, aga värv läks matiks. Andke nõu lollile, kes esimest korda autot värvib.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
erik32
klubiliige

Avatar


Registreerunud 27.06.10
Kasutaja on eemal

Auto: 80 b2

postitati 09.05.13 19:04 Tsiteeri


Palju parem on jääraja autot pintsli või rulliga värvida, sest ega sul seal midagi head nagu nii välja ei tule :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 09.05.13 19:10 Tsiteeri


Praegune rant tee lihvimispaberiga sujuvaks ja teip nihuta kaugemale sellest töödeldud pinnast ja pane kumeralt või kuidas öelda. Värvi ei tohi sihtida teibi alla


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
RParve
huviline



Registreerunud 08.05.11
Asukoht: Tuusula
Kasutaja on eemal

Auto: A6 3,0 Tdi 2005 Quattro avant

postitati 09.05.13 20:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: RainerAK
Ostsin talvel jäärajal sõitmiseks ühe 80 2,8Q. Esimeste rattakoobaste servad olid veidi roostes. Otsustasin ise korda teha. Eeltööd said üsna viisakalt tehtud. Esimese korra kohta. :D
Aga värvimisega läks keerulisemaks. Tean, et parem oleks detail üleni värvida, aga kuna auto on vana ja esmaklassilist tulemust polegi vaja, siis otsustasin osaliselt värvida.
Lasin ühe tiiva servale krundi ja värvi peale. Aga maalriteibi ja muu katte eemaldamise järel jäi teibi äravõtmise kohta kõrgem rant.

Nüüd siis küsimus, et mis teisel tiival teisiti teha, et ranti ei tekiks?

Mis rant see üldse on? Kuna panin maalriteibi peale juba enne eeltööde tegemist, siis võis sinna teibi serva ka veidi pahtlitolmu ja muud sodi koguneda, mis siis koos värviga sinna kõvastus. Või tekib selline rant ka vahetult enne värvimist teipi peale pannes?

Ise mõtlesin, et võiks peale krundi pealelaskmist teibi kaugemale nihutada ja liivapaveriga randi maha võtta. Kui siis põhivärv peale lasta, siis ei peaks vahetult teibi äärde kuigi tihedat katet tegema ja äkki ei jääks teibi äravõtmisel märgatavat ranti. Või jääb? Proovisin P2000 liivapaberiga ranti eemaldada. Tuli kergelt maha, aga värv läks matiks. Andke nõu lollile, kes esimest korda autot värvib.
Kas sa lakki ka kasutasid.Parem saab kindlasti siis kui selle krunditud osale lased värvi peale natuke kaugemale aga lakid tiiva üleni.Kuigi raja masinal pole sel mōttet aga kui huvi on siis miks mitte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 09.05.13 22:08 Tsiteeri


Teibiga üldiselt hajutamist teha ei saa. Mina olen nii teinud, et mingisugust piiret värvitavale alale ei pane. Heal juhul 10-15 cm eemale panen riidetüki vms, et värvitolm liiga kaugele detailil ei lendleks. Peale õrnade kihtidena värvi laskmist olen värvi üleminekukoha vesiliivapaberiga väga kergelt üle lasknud ja siis lakk peale. Lakk muidugi samuti ilma teibita ja hiljem olen veel hajutuskohale lasknud laki hajutamise sprayd. Kõige lõpus jälle vesiliivakas vaheldumisi poleerpasta ja polerijaga, kuni pind on peegel. Täitsa talutav tulemus tuli aga eeltöös unustasin olulise elemendi - lakibensiiniga pinna puhastamine. Talvel lasi värv kere küljest lahti end.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
RainerAK
huviline



Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro

postitati 10.05.13 06:29 Tsiteeri


Tänud hea nõu eest! Proovin õhtul teha niimoodi, et panen teibi koos muu kattega värvitavast alast kaugele ja teibi äärde värvi ei lase. Lakk on muidu ka olemas, aga seda pole veel peale lasknud. Kindlasti lasen lõpuks.
Jääraja autole polegi tulemus nii oluline, võiks ka pintsliga värvida, aga pigem tahaks proovida, kui hästi saab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
RainerAK
huviline



Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro

postitati 16.05.13 08:09 Tsiteeri


Värvimine ja lakkimine sai nüüd tehtud. Kui teinekord jälle tegema peaks sellist tööd, siis värvitavat detaili osaliselt kinni katma üldse ei hakkaks, vaid jätaks kohe kogu detaili lahti. Muidu pane teip kaugele tahad, mingi värviudu satub ikka teibi äärde ja teibi eemaldamise järel jääb nähtav triip.

Värvimise tulemus sai päris hea, aga lakikiht jäi ebaühtlane - mõnes kohas korralikult läikiv, aga mõnes kohas matt. Ühte kohta lasin vist lakki liiga lähedalt ja õnnestus lakk voolama saada ja tekkis selline alla voolav mõne cm pikkune lakinire. Kas selle saaks peenikese liivapaberiga välja ja kas poleerimine muudaks kogu esitiiva ühtlaselt läikivaks? Enne poleerimist ilmselt kogu tiib liivapaberiga matiks? Tegemist metallikvärviga.

Veel üks küsimus: lakina kasutasin Motipi 500ml sprayd. Kas sellest üldse piisab kahe esitiiva üleni lakkimiseks või peaks teise purgi veel ostma, et korralik lakikiht saaks? Mingi osa lendas kindlasti uduna minema ka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
audi_a4_v6
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Q7 3.0TDI -14

postitati 16.05.13 08:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: RainerAK
Värvimine ja lakkimine sai nüüd tehtud. Kui teinekord jälle tegema peaks sellist tööd, siis värvitavat detaili osaliselt kinni katma üldse ei hakkaks, vaid jätaks kohe kogu detaili lahti. Muidu pane teip kaugele tahad, mingi värviudu satub ikka teibi äärde ja teibi eemaldamise järel jääb nähtav triip.

Värvimise tulemus sai päris hea, aga lakikiht jäi ebaühtlane - mõnes kohas korralikult läikiv, aga mõnes kohas matt. Ühte kohta lasin vist lakki liiga lähedalt ja õnnestus lakk voolama saada ja tekkis selline alla voolav mõne cm pikkune lakinire. Kas selle saaks peenikese liivapaberiga välja ja kas poleerimine muudaks kogu esitiiva ühtlaselt läikivaks? Enne poleerimist ilmselt kogu tiib liivapaberiga matiks? Tegemist metallikvärviga.

Veel üks küsimus: lakina kasutasin Motipi 500ml sprayd. Kas sellest üldse piisab kahe esitiiva üleni lakkimiseks või peaks teise purgi veel ostma, et korralik lakikiht saaks? Mingi osa lendas kindlasti uduna minema ka.

Poleerimine ongi värvi lihvimine, lihtsalt peeneteralise pastaga, selle laki voolamise koha võiks ju liivapaberiga maha nühkida, aga muus osas proovi enne lihtsalt poleerida, korraliku pasta (tegelikult mitu erinevat. alustad jämedamateralisest või kuidas iganes seda kutsutakse) ja masinaga ja ära siis värvi liiga kuumaks lase selle masina all jne.


Ära kunagi lükka teist meest nurka, kust ainus väljapääs on üle su enda.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 33.3% - SQL: 66.7%]