arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 01.05.13 18:12
|
|
|
Diisel plus vesi ?
Kuna ma masuudipressidega väga sinapeal pole siis uurin natuke võimalikke tagajärgi.
Täna suutsin oma masuudipressile vett tankida. Mootor töötas täpselt niipalju kui filtris puhast kütet oli ja siis suri longates välja.
Hetkel sain pilli jälle tiksuma aga sees natuke kripeldab.
Milliseid kahjustusi võis vesi teha pumbale ja pihustitele ?
Pan veel ära märkima, et tegemist pole Audiga .....aga masuut on masuut
|
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 01.05.13 18:17
|
|
|
Kui vesi filtrist edasi ei jõudnud siis ei saanud seal midagi ka kahjustada.
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 01.05.13 18:20
|
|
|
Vesi käis läbi pumba ja pihustite .
|
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.05.13 18:46
|
|
|
Mis sorti diisliga tegemist? Kõrgsurvepumbaga, otsepritse, pööriskambriga, common rail, pumpdüüs?
Üldiselt on probleem selles, et veel puuduvad määrivad omadused ja lisaks on ta veel üsna "kare". Oleksid sa nt jahutusvedelikku tankinud, oleks oht
palju väiksem.
Olenevalt mootorist võis kahjustuda nt pumba plunser, pumppihusti, nukaplaat, pihusti nõel jpm.
Ega muud polegi väga soovitada, kui kogu kütusesüsteem läbi pesta, värske kütus sisse ja loota, et seekord vedas. Igaks petteks võid ka 2T õli
kütusele lisada.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.05.13 19:46
|
|
|
Veel pole määrivaid omadusi jah aga kui just sadu kilomeetreid vee ja diisli seguga ei sõitnud, siis ei tahaks küll uskuda et midagi ära kulus. Ega
puhas diisel ka päris määrdeaine pole. Pigem ma ise sellises olukorras kardaks seda et vesi sattus ehk liiga suures koguses silindrisse ja et seal
miskit kurja ei teinud. Vett ju ei põleta ega suru kokku.
Ma pole absoluutselt diislite kohapealt teadja mees, nii et parandage, kui päris võsa räägin.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 01.05.13 19:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Veel pole määrivaid omadusi jah aga kui just sadu kilomeetreid vee ja diisli seguga ei sõitnud, siis ei tahaks küll uskuda et midagi ära kulus. Ega
puhas diisel ka päris määrdeaine pole. Pigem ma ise sellises olukorras kardaks seda et vesi sattus ehk liiga suures koguses silindrisse ja et seal
miskit kurja ei teinud. Vett ju ei põleta ega suru kokku.
Ma pole absoluutselt diislite kohapealt teadja mees, nii et parandage, kui päris võsa räägin. |
Vesi silindris ei tee midagi. Ja vaevalt ta sinna jõudiski kuna vesi jõudis enne pumpa mis enam piisavalt survet ei tekitanud ja mootor seiskus.
Igasugune vähemääriv aine kütusesüsteemis on kahjulik. Tuleb lihtsalt loota, et asi ok. Sama on ka bensiini ja lihtsalt kuivalt käivitamisega.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.05.13 20:14
|
|
|
Vajab pump siis nii kõva määrimist, et isegi kuiva käivitusega võivad pilpad taga olla? Vesi silindris teeb palju kurja. Kui näiteks esiotsaga nii
sügavasse vette sõita, et õhuvõtust vesi sisse tõmmatakse, on üsna suur tõenäosus hüdrolöögi tekkeks. Sellega seoses võib kepsu kõveraks lüüa, või mis
iganes nõrgim lüli järgi annab. Sama toimub ka liigse õliga põlemiskambris. Gaase saab kokku suruda, vedelikku mitte.
Aga jah, kui juba pumbast vesi kaugemale ei jõua, siis langeb see variant ära.
Parandan ennast: läbi pihusti ilmselt sellist kogust vett ei tulekski korraga, et see midagi seal teha saaks, peale kokku surumist paisatakse see ju
õhuseguna kohe väljalaskesse ja vee suuremat kogunemist silindrisse ei teki. Minu viga.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 01.05.13 21:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Vajab pump siis nii kõva määrimist, et isegi kuiva käivitusega võivad pilpad taga olla? Vesi silindris teeb palju kurja. Kui näiteks esiotsaga nii
sügavasse vette sõita, et õhuvõtust vesi sisse tõmmatakse, on üsna suur tõenäosus hüdrolöögi tekkeks. Sellega seoses võib kepsu kõveraks lüüa, või mis
iganes nõrgim lüli järgi annab. Sama toimub ka liigse õliga põlemiskambris. Gaase saab kokku suruda, vedelikku mitte.
Aga jah, kui juba pumbast vesi kaugemale ei jõua, siis langeb see variant ära.
Parandan ennast: läbi pihusti ilmselt sellist kogust vett ei tulekski korraga, et see midagi seal teha saaks, peale kokku surumist paisatakse see ju
õhuseguna kohe väljalaskesse ja vee suuremat kogunemist silindrisse ei teki. Minu viga. |
Nja just tahtsin öelda, et kui esiotsaga diislisse sõidad läheb ka keps kõveraks.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.05.13 21:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Vajab pump siis nii kõva määrimist, et isegi kuiva käivitusega võivad pilpad taga olla? Vesi silindris teeb palju kurja. Kui näiteks esiotsaga nii
sügavasse vette sõita, et õhuvõtust vesi sisse tõmmatakse, on üsna suur tõenäosus hüdrolöögi tekkeks. Sellega seoses võib kepsu kõveraks lüüa, või mis
iganes nõrgim lüli järgi annab. Sama toimub ka liigse õliga põlemiskambris. Gaase saab kokku suruda, vedelikku mitte.
Aga jah, kui juba pumbast vesi kaugemale ei jõua, siis langeb see variant ära.
Parandan ennast: läbi pihusti ilmselt sellist kogust vett ei tulekski korraga, et see midagi seal teha saaks, peale kokku surumist paisatakse see ju
õhuseguna kohe väljalaskesse ja vee suuremat kogunemist silindrisse ei teki. Minu viga. |
Sa pole vist päris täpselt kursis, milliste tolerantsidega on koostatud nt kütusepumbas liikuvad osad, rääkimata piezo-elementidega pihustitest.
Vesi või suure veesisaldusega kütus võib neis seadmetes põhjustada muuhulgas mehaanilist korrosiooni.
Loodaks ka, et see vesi seal liiga kaua ei liigelnud.
Nagu ma ütlesin teema tõstatajale: pese süsteem läbi, uus filter, tilk 2T õli(DPF-ga auto puhul mitte) ja loodetavasti ei ole sellel juhtumil mingit
tulevikku ulatuvat mõju.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.05.13 21:44
|
|
|
Pole ilmselt väga kursis jah diiselautode pumpadega. Vene traktorite omasid olen küll näppinud iga nurga pealt aga nende võrdlemine sõiduauto omadega
on vist veidi kohatu.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 02.05.13 03:34
|
|
|
Minu kogemus veega. Koheselt tuksis kütusepump. Sai paari päeva jooksul kogu paak ja süsteem laiali võetud ja käbi pestud. Uuele kütusele lisatud
2taktilise õli, et määret parandada. Mis autoga täpsemalt tegu? Võta kütuseregulaator maha ja vaata, kas on metallipuru täis. Seda peaks vaatama luubi
all, kui palja silmaga näha, siis juba väga hull... Kui on näha, siis tavaliselt vahetatakse koos kütusepumbaga ka see välja.
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
|