Mõtlesin, et paneks ka mõne rea natuke konkreetsemalt kuhugi kirja, kuna kasutanud K&N paneeltooteid küll bensiiniröövlitel mitte diisliahjudel,
aga seda üle 13 aasta juba ja soetanud neid lisaks ja vahetanud neid kõigi oma liikurite puhul päris 1'e kokku. Enamus isikuid mõtlevad selliste
asjakeste peale vist siis kui kapoti all olev isend ise hingata ei oska ja peab "fööniga" õhku mootorisse toppima. Minu kõigi liikurite puhul siis
vastupidi, kapoti all on kõigil liikuritel "imurid", mis ise suudavad küll õhu ahmimisega hakkama saada (r4'jast kuni v8'ni välja), aga iga
"abikäsi" on teinekord rohkem kasuks kui "fööniga" isenditel.
Esmalt võiks kirja panna eeldused sellise asja kasutuseks ja kus on asi tõepoolest ratsionaalne kasutada:
1. Sul on vaba aega, et sellelaadse filtriga tegeleda ja seda soovituslikult teeoludest (tolm/asfalt) 3000-10000km max läbisõidu juures.
2. Kui masin on pidevalt sõidus ja tegelemisele aega napib, siis soovitan kahte samasugust filtrit, et vajadusel vahetad ära ja seejärel on juba
lihtsam vaba hetke leida, et masinalt ära võetud asi ära pesta ja kuivatada (loe ICE postitust, mis sellisel juhul juhtub kui aega napib
puhastusel).
3. Läbid pidevalt mägiteid (mitte banaanivabariigis), kus väga suur osa mootori tööajast on kõrgendatud koormusel.
Kohad, kus sellise asja kasutamine pole üldse ratisonaalne:
1. Oled 99% ajast pensionäri sõidustiiliga ja masina pöörded tõusevad üle 2000-2500rpm'i siis kui pidurid eemaldada ja käik sees munamäest alla
lükata.
2. Väga palju tolmuseid teid ja väga suurt tõenäosust, et Sa ei liikle seal üksi.
3. Oled lihtsalt laisk ja tõenäosus on suur, et üritad puhastamise aega kogu aeg edasi lükata või üldse totaalselt laiska panna.
4. Pidev miinuskraadis kliima, kus filtriõli on piisavalt tahke, et kogu asjal pole lihtsalt mingit efekti. Näiteks meie talvine kliima -5 ja külmemas
sellise asja kasutamine teeb sellisele filtritele lihtsalt liiga ja muudab filtri kahjuks küll täpsemalt teadmata aja jooksul (1 nädal kuni 2 kuud)
edaspidiselt kasutuskõlbmatuks (samuti enda kogemused ja prügikasti laks) - kuigi jah peab tunnistama, et jube vahva oli kui masina hingamine ja minek
oli tänu jahedale õhule ja põhimõtteliselt vabalt läbi laskvale filtrile parim, mis olla sai. Kokkuvõttes oleks odavam olnud see FUN üldse ilma
filtrita läbi elada .
Mõni punkt veel juurde. Kui kõik eelnev on ok, siis kasu on asjadest olnud nii hingamise kui kütusekulu osas. Kokkuvõttes mainin ka ära, et mingit
rahalist "kasumieffekti" pole mõtet sellise asja puhul üldse lootagi, mida paljud kahjuks mingil veidral põhjusel "loodavad" sellise asja
soetamisel. Tegemist on ikkagi asjaga, mis annab effekti seal, kus seda kasutada osatakse ja see efekt tulebki ikkagi rahakoti arvelt nagu kõik
tavalisest paremad asjad siin elus .
Enda K&N kasutuse hetkeseis on selline, et olen loobunud mõnedel liikuritel K&Ni või analoogi kasutamisest, kuna liikuri sõidumaneerid ja
tingimused kattuvad ebaratsionaalsuse all välja toodud punktidega . Samas
mõnel masinal kasutan siiani soojadel perioodidel ja ei kavatsegi loobuda. Parim efekt, mis sellisest asjast siiani olen üldse saanud on R4 20V, R5 ja
V8 vabalthingavad. Väheklapilised R4'd ja V6'd on selline "nii ja naa" ja elagu pigem stock filtritega.
Enda õnneks pole hakanud kokku arvutama, palju selle jama peale on Tartu Top Partsi ja GT Tuuningusse läbi aegade raha jäetud .
|