raspuutin
huviline
Registreerunud 17.02.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 2,0TDI
|
postitati 27.02.13 11:15
|
|
|
Diisli tahmafilter?
Autoks A4 Avant 2,0TDI,105kw,2009a.Kas ja kui töökindel asi see on ja kuidas oleks kasulik söita et säästa selle tahmumist et tekiks probleemid?Siiani
pole probleeme esinenud,aga kui siis kas lööb armatuuris vastava märgutule pölema,mis siis tuleks teha?
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 27.02.13 11:22
|
|
|
Märgutuli hakkab põlema jah. Sõita tuleks vahepeal pikemaid otsi, mitte ainult linnas... Või natuke suuremate pööretega. Vahepeal hilisemad
kaiguvahetused ja madalamad käigud... Kui põlema hakkab siis tuleb viia töökotta või mõne pädevama foorumlase juurde, kes ära põletaks...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.02.13 11:57
|
|
|
Reegel nr 1: kasuta/taga õlivahetusel õige mootoriõli, mis on mõeldud DPF-ga autole.
|
|
|
|
Summutaja
huviline
Registreerunud 13.11.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 176kW 2010 Quatro Full S-Line
|
postitati 27.02.13 12:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Märgutuli hakkab põlema jah. Sõita tuleks vahepeal pikemaid otsi, mitte ainult linnas... Või natuke suuremate pööretega. Vahepeal hilisemad
kaiguvahetused ja madalamad käigud... Kui põlema hakkab siis tuleb viia töökotta või mõne pädevama foorumlase juurde, kes ära põletaks...
|
Kui hakkab põlema, siis esialgu pole vaja töökotta viia. Vii masin maanteele, sõida 4 käiguga / 2500 rpm mingi 15-30 min (ühtlaselt). Filter peaks
ennast ise puhtaks põletama. Kui see aga ei aita, siis tasub juba kas esindusse minna või kellegi asjatundja juurde, kes selle kas läbi põletaks või
üldse välja lõikaks ja progreks.
Ja nagu eelmine kasutaja mainis, siis väga tähtsal kohal on õli. Samuti ära tangi solki, vaid osta teada tuntud kütuse müüjatelt (% on väiksem, et
saad vastu pükse). Tean, et vene kütusel on väävli tase kordades kõrgem, kui EU kütusel.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 27.02.13 12:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Summutaja
Kui hakkab põlema, siis esialgu pole vaja töökotta viia. Vii masin maanteele, sõida 4 käiguga / 2500 rpm mingi 15-30 min (ühtlaselt). Filter peaks
ennast ise puhtaks põletama. Kui see aga ei aita, siis tasub juba kas esindusse minna või kellegi asjatundja juurde, kes selle kas läbi põletaks või
üldse välja lõikaks ja progreks.
Ja nagu eelmine kasutaja mainis, siis väga tähtsal kohal on õli. Samuti ära tangi solki, vaid osta teada tuntud kütuse müüjatelt (% on väiksem, et
saad vastu pükse). Tean, et vene kütusel on väävli tase kordades kõrgem, kui EU kütusel. | On sul mõni uuring või tõestus ette
näidata, et vene kütuse kasutamine ajab dpf umbe? Minu a6 poolteist aastat 99% vene kütuse peal sõitnud ja pole seda jama. Samuti aint lühikesed
otsad. Ca 2 km x2 päevas ja naisterahva kasutuses... Ka mujal peale eu on olemas uusi diisel autosi... Kuigi see läheb teemast välja juba veits...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 27.02.13 13:24
|
|
|
Lisaks õigele mootoriõlile tuleks u. korra nädalas "lõõrid puhtaks lasta". Mõjub hästi samas EGR-ile ja cooleritele. Talv, lühikesed otsad ja
penskari sõidustiil = ummistunud detailid.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Summutaja
huviline
Registreerunud 13.11.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 176kW 2010 Quatro Full S-Line
|
postitati 27.02.13 14:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Tsitaat: | Algselt postitas: Summutaja
Kui hakkab põlema, siis esialgu pole vaja töökotta viia. Vii masin maanteele, sõida 4 käiguga / 2500 rpm mingi 15-30 min (ühtlaselt). Filter peaks
ennast ise puhtaks põletama. Kui see aga ei aita, siis tasub juba kas esindusse minna või kellegi asjatundja juurde, kes selle kas läbi põletaks või
üldse välja lõikaks ja progreks.
Ja nagu eelmine kasutaja mainis, siis väga tähtsal kohal on õli. Samuti ära tangi solki, vaid osta teada tuntud kütuse müüjatelt (% on väiksem, et
saad vastu pükse). Tean, et vene kütusel on väävli tase kordades kõrgem, kui EU kütusel. | On sul mõni uuring või tõestus ette
näidata, et vene kütuse kasutamine ajab dpf umbe? Minu a6 poolteist aastat 99% vene kütuse peal sõitnud ja pole seda jama. Samuti aint lühikesed
otsad. Ca 2 km x2 päevas ja naisterahva kasutuses... Ka mujal peale eu on olemas uusi diisel autosi... Kuigi see läheb teemast välja juba veits...
|
Mingit tõestust mul pole, aga mida rohkem on seal igasugu koostisosi, seda rohkem peaks loogiliselt võttes ka põletades jääke tagant välja tulema.
Fakt on see, et väävli tase on RUS kütuses kõrgem. (Rus kütuse all ei mõtle kütust, mis on mõeldud EU turule).
|
|
|
raspuutin
huviline
Registreerunud 17.02.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 2,0TDI
|
postitati 27.02.13 17:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Summutaja
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Märgutuli hakkab põlema jah. Sõita tuleks vahepeal pikemaid otsi, mitte ainult linnas... Või natuke suuremate pööretega. Vahepeal hilisemad
kaiguvahetused ja madalamad käigud... Kui põlema hakkab siis tuleb viia töökotta või mõne pädevama foorumlase juurde, kes ära põletaks...
|
Kui hakkab põlema, siis esialgu pole vaja töökotta viia. Vii masin maanteele, sõida 4 käiguga / 2500 rpm mingi 15-30 min (ühtlaselt). Filter peaks
ennast ise puhtaks põletama. Kui see aga ei aita, siis tasub juba kas esindusse minna või kellegi asjatundja juurde, kes selle kas läbi põletaks või
üldse välja lõikaks ja progreks.
Ja nagu eelmine kasutaja mainis, siis väga tähtsal kohal on õli. Samuti ära tangi solki, vaid osta teada tuntud kütuse müüjatelt (% on väiksem, et
saad vastu pükse). Tean, et vene kütusel on väävli tase kordades kõrgem, kui EU kütusel. |
No tänud!Kuigi tangin enamjaolt Soomes ja Neste tanklas kus on see hetkel Pro Diesel ja kui eestis tangin siis samuti Nestest.Kas tasub selle eesti
Neste peale kindel olla,kuigi eks igaltpoolt vöib solki saada aga ega ma sellistest körvalistest tanklatest ei tangi,eestis olles ikka Tallinnast.
Ja kui natike seda saksakeelset raamatut uurisin ja tölkisin siis seal mainiti jah et tuleb söita 2000 pöörde juures 60km/h 3-4 käiguga ,aga sellise
öpetuse järgi pole vöimalik,kuna 3,nda käiguga 2000 pöörde juures kiirus suurem ja 4,ga ka ei klapi kokku.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.02.13 18:19
|
|
|
Pead natuke valdkonna teemast juurde lugema ja süvenema. See kõik on noore DPF auto juures suhteliselt probleemivaba ja süsteem hoolitseb taustal
kõige eest. Mured hakkavad siis, kui autol tekib kulum ja süsteem ei ole enam olukorra "pealik".
Asi selles, et mõningate halbade asjaolude kokkelangevus nagu "vealipud" mootori juhtmooduli registris, mis lükkavad edasi DPF iseseisva
regeneratsiooni võivad jadana tekitada olukorra, kus tahma täituvus % ületab isekäivituse loa piiri ning siis ei aita ka hull lõhkuv 1. käiguga
uhamine.
Selles mõttes vajab vananev auto reaalselt palju tihedamat hoolduskontrolli, kui tehase raamat ette kirjutab. Muide ka Soomes vahetavad paljud
autoomanikud nüüd juba mitme märgi inseneride soovitusel läbisõidu välba keskel ilma hooldusvälba nullimiseta LL (longlife) õli ja filtri. Vesi
(kondents) on vaenlane nr 1 ja selle vastu saab võidelda mitmeti; tihedam õlivahetus on üks sellest. Varem käis see soovitus pigem ainult Ida-Euroopa,
Venemaa kohta alates uutest autodest. Loomulikult on see autoomaniku VABA valik ja autofirmad ei käi sellega ka peale, kuna otseselt hooldusvälp seda
ei nõua ning garantii tingimusi ei riku. Kõik on muidugi kinni selles, kui palju keegi hoolib ja tahab autoga sõita. Liisingauto kasutaja motiivid ei
pruugi absoluutselt kattuda mõne omaniku motiividega jne.
DPF-il on oma iga ja selle töötunde vähendavad faktorid on siit läbi käinud. Vale õli, suur külmkäivituste arv, millele järgneb lühike läbisõit räsib
DPF iga loomulikult kõige rohkem.
|
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 27.02.13 19:52
|
|
|
Vt võib ju autoga sõita igast pööretel, kui miski probleem ikkagi seda regenereerimist segab siis tuleb see probleem enne leida ja parandada. Pannes
tähele mismoodi mõned vanad diislid tossavad siis DPFi jääb see toss kõik peitu juhul kui miski seda tekitab. Miski aja pärast saabki filter täis ja
algavad probleemid....
|
|
|
raspuutin
huviline
Registreerunud 17.02.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 2,0TDI
|
postitati 28.02.13 09:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Summutaja
Tsitaat: | Algselt postitas: real-illusion
Märgutuli hakkab põlema jah. Sõita tuleks vahepeal pikemaid otsi, mitte ainult linnas... Või natuke suuremate pööretega. Vahepeal hilisemad
kaiguvahetused ja madalamad käigud... Kui põlema hakkab siis tuleb viia töökotta või mõne pädevama foorumlase juurde, kes ära põletaks...
|
Kui hakkab põlema, siis esialgu pole vaja töökotta viia. Vii masin maanteele, sõida 4 käiguga / 2500 rpm mingi 15-30 min (ühtlaselt). Filter peaks
ennast ise puhtaks põletama. Kui see aga ei aita, siis tasub juba kas esindusse minna või kellegi asjatundja juurde, kes selle kas läbi põletaks või
üldse välja lõikaks ja progreks.
Ja nagu eelmine kasutaja mainis, siis väga tähtsal kohal on õli. Samuti ära tangi solki, vaid osta teada tuntud kütuse müüjatelt (% on väiksem, et
saad vastu pükse). Tean, et vene kütusel on väävli tase kordades kõrgem, kui EU kütusel. |
Tänud!Ja mis see öige mootoriöli mark oleks mis oleks köige kasulikum kasutada ja kas Forss pakub sellist öli kui laseksin seal teha öli ja filtri
vahetuse?Kui tihti soovitaksite mootoriöli vahetada,km?
|
|
|
raspuutin
huviline
Registreerunud 17.02.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 2,0TDI
|
postitati 28.02.13 09:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Reegel nr 1: kasuta/taga õlivahetusel õige mootoriõli, mis on mõeldud DPF-ga autole. |
Tänud,ja mis oleks see öige mootoriöli marka mida oleks kasulikum kasutada ja kas ka Forss,ist saab seda,kui laseksin seal öli ja filtrivahetuse
teha?Kui tihti peaks tegema vahetust,km?
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 28.02.13 10:10
|
|
|
Mina vahetasin viimase 8 tkm pealt. Oleneb kõik, kuna käin harva eestis siis vahetan seal. Enamasti 8-12 tkm. Järgmine vahetus ka nii planeeritud ja
autohooldus.ee juurde siis minek.
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.02.13 11:25
|
|
|
Vaata näiteks siit: http://ew5.earlweb.com/search.php?site=6
8-10k km või siis 2 korda aastas.
Tsitaat: | Algselt postitas: raspuutin
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Reegel nr 1: kasuta/taga õlivahetusel õige mootoriõli, mis on mõeldud DPF-ga autole. |
Tänud,ja mis oleks see öige mootoriöli marka mida oleks kasulikum kasutada ja kas ka Forss,ist saab seda,kui laseksin seal öli ja filtrivahetuse
teha?Kui tihti peaks tegema vahetust,km? |
|
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 28.02.13 17:33
|
|
|
Tegelikult on siin enamus asju juba üles loetletud.
1. Õige mootoriõli kasutamine, spets on siis VW 507.00
2. EU normidele vastav mootorikütus
3. Väldime kindlasti selliseid külmalt "500m" sõite.
4. Mina näiteks oma autol tunnen ära, kui käivitub aktiivne regenereerimine (armatuuris tulesid ei sütti). Seda võib küll katkestada, sest teatud
tingimuste täitmisel käivitub see järgmisel korral uuesti. Regenereerimine on mõistlik lõpuni teha, siis on pott nö puhas ja saab mõned 500m sõidud
lubada prügikasti väljaviimise näol.
5. DPF tuli süttib siis kui asi juba p*rse poole kisub. (näiteks teatud arv kordi auto poolt ebaõnnestunud regenereerimised jms.) Lisaks võib mängu
tulla eelsüüteküünalde tuli.
6. Väikese diisli EGT on suht madal ja võib julgelt väita, et meie kliimas ja teedel passiivne regenereerimine toimib ainult suvekuudel.
7. Pole vahet kas pöörded on madalad või kõrged, EGT on ilma koormuseta ikka regenereerimiseks madal. Aktiivseks regenereerimiseks on lisanduv
pritsetakt jm sinna juurde kuuluv hädavajalik EGT tõstmiseks.
Ühesõnaga korras masiga on tegemist suht muretu vidinaga.
Ekslik on arvata, et kõik diislid suitsevad ja dpf saab roppu vatti. Tegelikkuses on CR mootor väga puhas ja ilma DPF-ta ilma nähtava suitsuta.
Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
|
|
|
|
lauriL90
huviline
Registreerunud 15.10.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2005 A4q 3.0tdi
|
postitati 11.03.13 14:55
|
|
|
Külmalt mootor ka ei tossa? Mul paneb külmade ilmadega päris korraliku pilve tagant välja foori taga tiksudes. Mootor soe, siis ei tossa üldse. DPF
väljas.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 11.03.13 15:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lauriL90
Külmalt mootor ka ei tossa? Mul paneb külmade ilmadega päris korraliku pilve tagant välja foori taga tiksudes. Mootor soe, siis ei tossa üldse. DPF
väljas. | Hele toss? Samas ka puhastab ennast vahepeal... Kuigi põhjuseid võib alati olla palju...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
Rumsa
huviline
Registreerunud 21.04.11
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 Avant 3,0 Tdi q
|
postitati 11.03.13 16:31
|
|
|
Pole enda autol veel aru saanud, et puhastusprotsess toimiks. Hetkel läbitud ca. 10 tkm.
|
|
|
real-illusion
huviline
Registreerunud 27.09.11
Asukoht: FIN-EST
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDI 165 kw Q
|
postitati 11.03.13 16:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rumsa
Pole enda autol veel aru saanud, et puhastusprotsess toimiks. Hetkel läbitud ca. 10 tkm. |
Mul läbitud ca 40tkm ja pole ka aru saanud. Kuigi nii väidetakse, et vahepeal teeb isepuhastust...
Life is tough.
It`s tougher if you`re stupid.
|
|
|
|
jankul
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI A6 3,0TDI 171KW quattro
|
postitati 30.03.13 20:56
|
|
|
Kust ma teada saan kas mu autol on tahmafilter? Autoks A6 3,0 171kw 2007a. mootorikood vist ASB.
Tänud
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.03.13 21:15
|
|
|
Näiteks vaatad auto põhja alla või arvutiga, täituvus MVB 104.3.
Tsitaat: | Algselt postitas: jankul
Kust ma teada saan kas mu autol on tahmafilter? Autoks A6 3,0 171kw 2007a. mootorikood vist ASB.
Tänud |
|
|
|
|
tobler1
huviline
Registreerunud 25.09.12
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4 B8
|
postitati 31.03.13 07:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jankul
Kust ma teada saan kas mu autol on tahmafilter? Autoks A6 3,0 171kw 2007a. mootorikood vist ASB.
Tänud |
Näiteks vaata tehnilisest passist kas auto vastab EURO4 nõuetele.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 31.03.13 12:05
|
|
|
Üks väike näide teemasse. Eile helistas üks Q7 omanik ja kurtis auto täielikku jõuetust ning vilkuvat eelsüüteküünla tuld. Minu küsimusele, kas DPF
tuluke ka põles paar päeva tagasi, siis vastus "jaa". No selge, nüüd on filter umbes ja juba hilja midagi sundkorras põletama hakata, seega jama
majas. Ei tasu lihtsalt üle lasta neid hoiatusi. Seal on ka terve rida andureid, mis rikke korral võivad takistada põletusprotsessi. (kaks väljuvate
gaaside temp. andurit, lambda, gaaside rõhuandur). Mõistlik oleks neid aeg-ajalt arvutiga jälgida, et suurematest probleemidest hoiduda.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Robinson
klubiliige
Registreerunud 05.09.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.03.13 12:12
|
|
|
Eelnevalt jõudis ta mulle helistada,kuid telefoni teel pimesoole operatsiooni teha ju väga raske!
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Üks väike näide teemasse. Eile helistas üks Q7 omanik ja kurtis auto täielikku jõuetust ning vilkuvat eelsüüteküünla tuld. Minu küsimusele, kas DPF
tuluke ka põles paar päeva tagasi, siis vastus "jaa". No selge, nüüd on filter umbes ja juba hilja midagi sundkorras põletama hakata, seega jama
majas. Ei tasu lihtsalt üle lasta neid hoiatusi. Seal on ka terve rida andureid, mis rikke korral võivad takistada põletusprotsessi. (kaks väljuvate
gaaside temp. andurit, lambda, gaaside rõhuandur). Mõistlik oleks neid aeg-ajalt arvutiga jälgida, et suurematest probleemidest hoiduda.
|
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.04.13 11:53
|
|
|
Mul endal oli ka paar nädalat tagasi sellega siis esimene kogemus.
Olin sõitnud 2-3 nädalat ainult linnas, muidu ikka käin vähemalt kord nädala maal ja saab pikemaid otsi sõita. Siis töölt koju sõites hakkas põlema ja
ütles, et Particel Filter fault, please check owners manual vms. Kuna olin seda teemat varem sirvinud, siis teadsin, et tegutseda tuleb kohe.
Helistasin kohe sõbrale, kellel kaabel ja leppisin kokku, et õhtul lähen läbi. Juba sõbra poole sõites kustus tuli ära, kuna hakkas ilmselt ise
regenereerima. Sai siis igaksjuhuks ka kaabliga asi ära tehtud. Kestis see protsess ca 15min, kus auto tõstis ise pöörded 1500 peale ja hoidis neid
seal ja protsessi lõppedes läks tagasi normaalsetele pööretele. Pärast seda pole enam selliseid jamasid olnud.
Ühesõnaga, kui kohe reageerida ja maanteele minna, siis peaks ka auto ise selle regeneratsiooniga hakkama saama, kui aga jääda venitama, siis pole
ilmselt suurt midagi teha enam peale vahetuse/välja lõikamise.
Autoks oli A6 2007 3.0 TDI 171kW.
//edit: Maanteel pole ka sellest regenereerimisest aru saanud, aga kui linnas pikem ots ja seisma jääda, siis on tunda sellist kuuma metalli vms lõhna
vahel, kuna kaabliga regenereerides tuli sama lõhn, siis eeldan, et tegu sama asjaga.
|
|
|
|