zaddam
huviline
Registreerunud 06.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 c4 quattro 1.8t
|
postitati 30.01.13 14:21
|
|
|
Audi 100 C4 2.6 - 1993 - zaddam
Otsustasin ka teha ühe auto kohta teema, mille "omanikuks" olen saanud . Omanikuks jutumärkides seetõttu, et pole saanud autot ümber kirjutada oma
nimele võõrandamiskeelu tõttu. Auto ostsin eelmise aasta oktoobri kuus ühe 15 aastase poisikese käest, kes sellega paar kuud oli ringi rallitanud ja
auto sain kätte peaaegu vanaraua hinnaga, kuna vigu oli oma jagu.
Autot vaatama minnes ei laadinud autol generaator, mille tõttu õhtul hämaras oli üsna kehva proovisõitu teha, sest tuled olid väga hädised ning lisaks
ei julgetud puhurit tööle panna, kuid ega seegi sooja ei tootnud.
Muidu auto ise oli veermiku poolest päris vaikne, rooli väristas ja eriti palju veel pidurdades.
Sai siis hakkatud ostumüügi dokumente vormistama ja auto tiksus kõrval kuni järsku viskas jahutusvedeliku välja paisupaagist.
Müüja seletama, et ju kuumenes üle, et ventilaatori andur jamab ja kui juhe järgi, et siis jahutus koguaeg täiega järgi ja seetõttu oli pistik anduri
küljest eemaldatud (jällegi seetõttu, et ainult aku pealt sõitis). Müüjal endal oli uus andur olemas, aga oskamatu nagu ta oli, oli seegi lihtne asi
vahetamata.
Sai siis selle nalja pärast hinda veelgi alla kaubeldud ja käed löödud ja ostumüügi dokument vormistatud.
Jahutusvedelik uus sisse valatud ja proovitud tööle panna, kuid aku ei vedanud enam tööl, lükkates läks käima kuid 500 meetrit hiljem jäin tee peale
ning sai auto omale koju veetud nööri otsas.
Järgmise päeva hommikul tehtud pilt, kus taustaks paistab ka mu bmw.
Siis sai autot uurima hakkatud ja pagasnikust leitud mõned varuosad, milleks olid klapikambrikaane tihendid ja plokikaanetihendid, ilmselt oli keema
minemise pärast arvatud, et kaanetihendid läbi ja usun, et ostumüügi ajal see jahutusvedeliku välja lendamine polnud sellel autol esimene kord. Kuna
kohe ostul jäi silma, et jahutusvedeliku paisupaagil peenikese vooliku kinnituskoht oli katki ja paak ei saanud rõhku pidada, siis lootsin, et keema
on läinud ainult selle tõttu. Peale paisupaagi vahetust pole mingit muret olnud, ning ka mootori õli, kui ka jahutusvedelik on mõlemad ilusti puhtad,
et ehk ilmselt kaanetihendid korralikud.
Ostule järgneval päeval sai ka kiirelt generaatori laiali lammutatud ning harjad ära vahetatud mis praeguseks on aidanud, kuid siiski need vaskrõngad
viimase piirini kulunud.
Peale seda sai autoga juba vaikselt sõitma hakkata.
Mis siis veel autoga tehtud on:
S4 märk tagant eemaltatud
Esimese stange praod ja mõrad kokku sulatatud
Reg. numbrid otse külge sätitud
Paisupaak vahetatud
Salongi soojendusradikas vahetatud, mis oli seest kakti ja jahutusvedelik käis sealt otse läbi, ilma et radikas soojaks oleks läinud.
Korralikumad talverehvid alla, millega kadus ära igasugune rooli väristamine nii sõites kui pidurdades.
Tuledelüliti laiali lammutatud ja seal paar asja kinni liimitud/sulatatud kuna ei fikseerinud suunatule kangi ühtegi asendisse (hetkel veel töötab,
kuid ilmsel võib lähitulevikus vaja mnna uut lülitit)
Keskluku vaakumpump lahtivõetud ja külmjooted eemaldatud
Signalisatsioon ja puldist kesklukk lisatud
Raadio sisse pandud ja tagumistes ustes kellegi poolt konserviavajaga tehtud aukudesse kõlarid paigaldatud.
Armatuuris enamus läbi olnud pirnid vahetaud.
Soojendus süsteemis air flow klapp (G113) oli katki ja ainult ühes asendi (kinnises). Sai liimitud ja korda tehtud.
Mis veel vajab tegemist:
Pooltelje kaitsekumm vahetada
Generaator korralikult taastada
Stange iluvõred + udutuled
Summuti kinnitused vahetada, hetkel viimase piiri peal
Tuledelüliti välja vahetada.
Juhi istmeraam/käetugi vajab veidi keevitamist
Tagumine iste akukoha pealt kunagi põlenud ja pole ideaalne
Tagumise luugi käepide puudu ja avamine ainult seest hetkel
Tagumise kojamehe kinnitus puudu (kojamehe süsteem ise lahtivõetud, puhastatud ja määritud)
Tagant laes valgustil lüliti katki, sama viga ka kõrvalistuja poolsel kohtvalgustil
Käsipidur tahab kergelt peale jääda (aitab äkki supportide puhastus/remontkomplekt või uued käsipiduri trossid)
Juhiukse iluliist puudu
Termostaat vajab ka vist vahetust, -25kraadiga vajub sõites temperatuur alla kuigi radika ees papp, ning radika mõlemad lõdvikud on kergelt soojad.
Tegemist jätkub, kuid minu arvates ei midagi hullu ja kõik kergesti likviteeritavad vead.
Talvemõnusi on ka saanud veidi proovida, kuigi tegemist on kahjuks ainult esiveolise masinaga...
Ja hetkeseis
|
|
|
GWallace
huviline
Registreerunud 26.03.11
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 2.7 140kW Quattro
|
postitati 30.01.13 14:45
|
|
|
Tegemist on, aga plaanid vähemalt on suured. Edu!
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 30.01.13 16:24
|
|
|
Võiks esmamuljest öelda, et vedas sellel audil kohutavalt et sinu otsa sattus.
Paksu rahakotti!
|
|
|
Remo
huviline
Registreerunud 06.08.10
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Mercedes-Benz , BMW , Audi
|
postitati 30.01.13 17:47
|
|
|
Nii kaua, kui sa seda vanakooli V6 mootorit remontima ei pea hakkama, on sellisega päris muhe ringi sõita. Ülejäänud vead on üsna lihtsad korda teha.
Igal juhul edu ja jaksu.
Got ARB and nitrous?
|
|
|
|
zaddam
huviline
Registreerunud 06.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 c4 quattro 1.8t
|
postitati 31.01.13 09:15
|
|
|
Loodan ise ka, et mootorit pole ehk vaja niipea näppida, sest selle kohta igasugu õudusi kuulnud, isegi termostaadi vahetust pole veel ette võtnud,
kuna seegi nõuab juba rohkem asjasse süvenemist, et mis ja kuidas...
Ja siiani õnneks vigade kõrvaldamiseks paksu rahakoti pole veel vaja läinud. Ja üldine mulje on nii, et kõige odavam auto, mis siiani soetanud olen,
on osutunud kõige mugavaimaks ning ka veermiku poolest kõige vaiksemaks.
Aga see 110kw, liigub edasi päris viisakalt, eks see esialgu tundub nii, sest enne liigelnud rohkem ringi ainult 66kw ja 73kw'iga
Ostes oli raadio koha peal tühi auk, kuid pagasnikust sai leitud ka raadio, kenwood kdc-534u, millel ekraan ei töötanud ja oli täiesti pime.
Just eile sai seegi korda tehtud, kõrvaldades külmjoote 5 takistil, interneti avaruste andmetel erinevatel kenwoodi raadiotel tüüpviga.
Kui kellegil veel juhtub olema mõni taolise veaga kenwood, siis pilt probleemsetest takistitest (võetud internetist)
Aga üks mure on, mida ei oska öelda, kas peabki nii olema, või on siiski mingi jama, nimelt esimesele aknale ei puhu eriti õhku, nii kui panna, et
sooja puhuks ka alla või otse keskele, siis jääb õhuvool esiklaasile väga väheseks ja klaas kipub uduseks minema. Puhub puhtaks vaid siis kui õhuvool
ainult aknale suunatud. Kas peabki nii olema?
|
|
|
jorgen
huviline
Registreerunud 04.01.06
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 1992 2.8
|
postitati 01.02.13 10:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Remo
Nii kaua, kui sa seda vanakooli V6 mootorit remontima ei pea hakkama, on sellisega päris muhe ringi sõita. Ülejäänud vead on üsna lihtsad korda teha.
Igal juhul edu ja jaksu. |
Huvi pärast, et mis seal siis minema peaks või mis selle remondihirmu taga on? Küsin, sest ise nüüdseks üle 5a V6 2.8 liigelnud ja küll midagi hullu
ei oska öelda. Ptüi ptüi ptüi muidugi
Aga autoomanikule tõesti paksu rahakotti ja kindlat meelt!
|
|
|
Remo
huviline
Registreerunud 06.08.10
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Mercedes-Benz , BMW , Audi
|
postitati 01.02.13 11:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jorgen
Tsitaat: | Algselt postitas: Remo
Nii kaua, kui sa seda vanakooli V6 mootorit remontima ei pea hakkama, on sellisega päris muhe ringi sõita. Ülejäänud vead on üsna lihtsad korda teha.
Igal juhul edu ja jaksu. |
Huvi pärast, et mis seal siis minema peaks või mis selle remondihirmu taga on? Küsin, sest ise nüüdseks üle 5a V6 2.8 liigelnud ja küll midagi hullu
ei oska öelda. Ptüi ptüi ptüi muidugi
Aga autoomanikule tõesti paksu rahakotti ja kindlat meelt! |
Ei ega seal nüüd nii väga selliseid kindlaid asju ei olegi, mis raudselt ja paratamatult ära lõpevad. Lihtsalt seda, et kui satud halvasti hooldatud
isendi otsa, siis on mootori remont väga mõttetu ja kulukas. Lihtsam ja odavam on uus mootor vahele tõsta, aga kindlam ja kallim lõbu on vana mootor
korda teha. Minul läheb 2.8 V6 mootoriga kaheksas aasta ja üldiselt on kenasti vastu pidanud, aga eelmisel aastal sai tehtud mootoril terve ülemise
otsa remont.
Got ARB and nitrous?
|
|
|
|
zaddam
huviline
Registreerunud 06.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 c4 quattro 1.8t
|
postitati 21.11.13 08:46
|
|
|
Pole pikalt teemasse kirjutanud, kuid see selleks, et auto enamus suvest seisis, kuid jahedamate ilmade tulekuga autoga ikka mugavam liigelda ja nii
sai siis auto sõidukorda seatud ja kindlustus ja ülevaatus tehtud.
Mis vahepeal tehtud autoga on ka:
Pooltelgedel vahetamist vajanud kaitsekummid vahetatud
Siis sai ostetud teine generaator ja see ära taastatud ja peale pandud, kuna veidi helisüsteemi ka autos. Tänu sellele vana generaator müügis, vajab
ka veidi taastamist, kuid muidu töökorras, kuid laeb ~13.7 voldiga.
Esimene stange on teine, kuid tahaks sinna veel udutulesi koos udutuledele mõeldud võredega.
Summuti on all ilusti kinni, kuigi veidi kehvasti, sest kõik ühes tükis keevitatud kuni peale katalisaatoriteni, ehk kui kunagi vajadus alt võtta,
siis ketaslõikugi abi vaja.
Tagumise luugi käepide ja lukustussüsteem kõik töökorras.
Pidurid kiirelt üle käidud ja ka käsipidur töötas piisavalt, et ülevaatus läbida.
Iluliistusi veidi paremini külge pandud, kuigi ideaalseks saades tuleks kõik uste iluliistud uued osta, kuid nii vanale autole ei näe mõtet ainult
liistude eest välja käia umbes 100- 150 euri...
Peal ka uus aku, mis oli kuskil vist 65AH kanti, võiks ilmselt tegelt suurem olla.
Kasutatud naelrehvid all, millel mustrit umbes 5mm.
Kehva kilega tagumised aknad toonitud, tulemus üsna jube silmale, kuid parem kui ei midagi.
Mis autol veel tegemist vajaks:
Ülevaatusel öeldi, et esimesed stabika puksid võiks järgmiseks ülevaatuse ajaks vahetada.
Siis tagant üks pidurikaitse plekk üsna ära roostetanud.
Ja ise tahaks autole külge saada veel siis:
Pagasnikus luugi küljest katteid.
Pagasniku seda rulood/katet või kuidas seda nimetadate.
Ette udutulesi.
Esimesed poritiivad üle värvida.
Juhipoolne küljepeegel veidi kehva.
Muidu auto igapäevases kasutuses ja sõita on hea.
Kui kellegil huvi, siis mõistliku hinna eest võiks auto ka maha müüa.
Mingi aeg lisan ka pildid auto hetke seisukorrast.
|
|
|
zaddam
huviline
Registreerunud 06.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 c4 quattro 1.8t
|
postitati 26.01.14 16:50
|
|
|
Autol uus omanik, võib teema lukku panna.
|
|
|
|