VilburA3
huviline
Registreerunud 24.09.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.09.12 11:08
|
|
|
Audi 80 1.6td 59 kw 1991a probleem keemisega
Jama siis selline, et tee peal hakkas temp tõusma, sai kohe soojendus põhja lükatud, kuid sooja ei puhunud. Sleppisin auto ära, hakkasin uurima asja-
paisupaagis surve sees. Esimene mõte oli, et äkki oli vedelikku liiga vähe, kuskile õhu sisse tõmmanud, panin siis paisupaagis täis, õhutasin nii
palju, kui selline mootor laseb. Panin auto tööle- temp hakkas jälle kiiresti tõusma, sooja ei puhu ning ka radika ja mootori vaheline ülemine
jahutusvedelikulõdvik tundus käsitsi pumbates täiesti tühi ja kuum, sama moodi ka lõdvik, mis tuleb salongiradikast. Pika juta peale siis äkki on
keegi sellise asjaga kokku puutunud, oskab anda paar head nõuannet? Või on kusagile mingit meest, kes vaikselt nokitseb selliste asjadega? Viimane
just sellepärast, et auto ei ole just kõige uuem, ning peab vaatama et remont üle auto hinna ei lähe...
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 24.09.12 14:04
|
|
|
Veepump otsas? Kuigi ülemine lõdvik ei tohiks sellegi poolest tühi olla, kui kuskil muidugi leket pole. Mootoriõli puhas/normis?
|
|
|
|
VilburA3
huviline
Registreerunud 24.09.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.09.12 16:56
|
|
|
Jama ongi selles, et mootoripumba kontrollimiseks on vaja väga palju lammutada, kuigi ta on küll eraldi rihma alt, läheb korpus ikkagi mootoririhma
alla. Kuid samas, paisupaagist mingi aeg mingi kogus vedelikku ära kaob, siis peaks ju nagu pump töötama? Õli on puhas, kuid ma avastasin täna, et
plokikaane vahelt immitseb õli läbi, ja kardan, et plokikaane tihend pekkis, kuid kas audil on siis selline võimalus, et jahutusvedelik jookseb
täpselt kuidagi niimoodi silindrisse, et seda kohapeal käimisest aru saada ei ole? Tagant valget ei viska...
|
|
|
LastResort
huviline
Registreerunud 27.08.10
Asukoht: Jõhvi/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 "00.a 1.9l 85kw Quattro
|
postitati 24.09.12 17:03
|
|
|
Veepumba maha võtmine ei ole raketi teadus. Sai oma Audilgi see maha võetud.
Kuna sul lõdvikud tühjad, ja mootor läheb kiiresti kuumaks ja lööb surve sisse, siis nõustun kasutaja ülks- iga, et sul arvatavasti pumb otsad andnud.
Debiilsus ei tule maha sooja vee ja seebiga.
|
|
|
|
teemees
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 avant 1,9 tdi 81kw
|
postitati 24.09.12 18:15
|
|
|
Teen pakkumise plokikaane tihendi surmale. Omal läbi elatud, samasugune mootor sarnase masina peal. Vahetasin plokikaane tihendi ja termostaadi (igaks
juhuks), plokikaas käis spetsialistide juures, sisse sai uus jahutusvedelik ja sõidab juba kolmandat aastat.
|
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 24.09.12 18:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teemees
Teen pakkumise plokikaane tihendi surmale. Omal läbi elatud, samasugune mootor sarnase masina peal. Vahetasin plokikaane tihendi ja termostaadi (igaks
juhuks), plokikaas käis spetsialistide juures, sisse sai uus jahutusvedelik ja sõidab juba kolmandat aastat. |
Minul nii õnnelikult ei läinud, olid samad sümptomid ja viga peitus plokikaanes. Mootoriks oli 1.6TD 44kw golf 2 peal.
|
|
|
VilburA3
huviline
Registreerunud 24.09.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.09.12 19:23
|
|
|
olgu, pakkumisi kahte varianti. pumba-meestele saan õelda nii palju, et võtsin lõdvikud pumba tagant lahti, käsitsi ringi ajades tundub kõik ok ning
ka labad ei olnud tuntavate muudatustega. Pumpa arvasin ka ise esimese asjana. Nüüd aga tuleb arvatavasti ette võtta siis veits põhjalikum remont, ala
plokikaas maha. on äkki soovitusi, kust saaks või mida kasutada "special-tools"-idena? autodata annab neli tööriista, mida on vaja
lukustamiseks-kinni keeramiseks.
Nii palju äkki veel, et kui äkki ikkagi keegi teab, kas on mõnda nn. vana kooli meest, kellel olemas vajalikud tööriistad mootori lahti
võtmiseks/kokku panemiseks, võiks teada anda. Ise olen mootoreid lapanud küll, aga alati on olemas olnud spetsiifilised riistad, ilma nendeta kaine
peaga asja kallale ei asu
|
|
|
VilburA3
huviline
Registreerunud 24.09.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.10.12 22:36
|
|
|
Lõpuks siis asi nii kaugele jõudnud:
kõigepealt võtsin maha veepumba ja termostaadi. Pump oli kaetud päris paksu roostekihiga, kuid siiski töötas. Termostaat oli korras( kontrollida saab
seda kuumas/keevas vees, kas avaneb). Muud üle ei jäänud, kui hakata plokikaant maha võtma. Tuli ette väikseid viperusi, näiteks ei olnud mul
plokikaane poltide jaoks spetsiaalset võtit12-torx nr 12, see tuli osta. kõrgsurvepump läks lukku nr 10 väikse narre pika padruniga ning nukkvõll
paraja paksusega metallplaadi ribaga. Pilt oli siis see, mida kartsin, kuid ei lootnud- nimelt oli klappide vahel pragu, ja veel neli tükki, kõikide
klappide vahel- ühesõnaga plokikaan peetis. Nüüd siis tuleb otsida uus kaan, ning lasta lihvida!
|
|
|
S.Lumi
huviline
Registreerunud 05.05.13
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.05.13 19:19
|
|
|
Kas leidsid uue kaane? See kaane asi on neil tüüpviga ja korralikke kaani raske leida.
Pmtl. läheb peale ka 1,9l kaan aga ma ei tea kui hästi siis mootor tööle hakkab.
Mul omal sama mootor ja minul on probleem madalas õlisurves. Arvan et õlipump vajab vahetust.
Aga kuna auto ise ka juba vana ja odav, siis ei teagi kas kulutada raha remondile, või leida ullike kes mu saani ära ostaks. Samas tegemist väga öko
ja odavate pidamiskuludega mootoriga.
|
|
|
Smm
huviline
Registreerunud 07.01.10
Asukoht: järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.05.13 16:05
|
|
|
Mina viiks esialgu kaane survestamisse. Ei pruugi ju täitsa läbi olla. Ja kui ongi pragu läbiv, siis annab neid ju keevitada ka.
|
|
|
S.Lumi
huviline
Registreerunud 05.05.13
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.06.13 20:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Smm
Mina viiks esialgu kaane survestamisse. Ei pruugi ju täitsa läbi olla. Ja kui ongi pragu läbiv, siis annab neid ju keevitada ka. |
Jap!
Mul ka plaan oma mootor elustada. sest no ma ei tea ühtki mootorit mis oleks nii odav ja nii säästlik!
maanteel 4-5 ja linn 5,5-6,5
see on tase mida on raske ületada ka praegustel autodel. ja kui pidamiskulusi arvestada, siis läheb suu laiale naerule, sest teised samase küttekuluga
autod vajavad ikka kordades rohkem hooldust kui need vanakesed!
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
ccayser
huviline
Registreerunud 27.02.08
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 1.6 TD
|
postitati 16.06.13 10:05
|
|
|
Mul on kolm sama mootoriga masinat. Kõigil on plokikaantes kusagil praod sees. Üldiselt olid praod kahe klapi vahel, aga praegu peast täpselt ei
mäleta ka. Igastahes sõidavad masinad mul nende praguliste kaantega kenasti ja pole probleeme täheldanud. Kahel mootoril on plokikaane tihend
lennanud. Ühe sümptomiteks oli tagant tulev valge suits, teisel sama nagu siin teemas kireldatud. Plokikaane tagasi panemisel kindlasti kasuta
njuutonvõtit ja pane ka uued poldid. Peale seda, kui oled mootori taas kokku keeranud, tee paar tiiru ka tühjalt mootorile paar ringi peale. Siis saad
veenduda, et mootor käib vabalt ringi ja tõrkeid ei teki. Esialgu võid klapikambri kaane tagasi panna vana tihendiga, sest ca 1000km pärast tuleb teha
kaanele järelpingutus (võimalik, et mu mälu petab sellel kohal). Võid viia plokikaane ka survestamisse, mina isiklikult seda ei teinud vaid puhastasin
kaane ära, panin kokku ja siiani sõidavad mõlemad masinad korralikult.
|
|
|
S.Lumi
huviline
Registreerunud 05.05.13
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.06.13 18:59
|
|
|
See plokikaan on veidi murelaps küll. Üheks lahenduseks on termostaadi vahetus jahedama vastu. ma ei tea kas siis ka küttekulu muutub, vähemalt kaan
säilib paremini.
Aga enivei, see mootor on öko! Ka siis kui midagi juhtuma peaks. Uutel mootoritel üks pumppihusti maksab lammaris 150 euri, ja neid ikka aegajalt
läheb. Pluss muud kulud.
|
|
|