Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Toimus väike plekimõlkimine (Vastuseid: 42 | Vaatamisi: 5788)
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 19:28 Tsiteeri
Toimus väike plekimõlkimine



Juhtus selline asi, et sõitsin mööda ees aeglaselt (u. 20-30 km/h) sõitnud autost, kes otsustas minu möödasõidu ajal vasakule pöörata, näidates suunatuld alles siis kui kõrval olin (enne kokku saamist kõrval olles nägin ainult üheks korraks tema eesmist suunatuld vilkumas) ja minu tagumine uks/poritiib ning tema esimese stange nurk/poritiib said kokku. Minu süü seisneb selles, et see möödasõit toimus asulas ja kohe selle ristuva tänava juures, kuhu teine auto tahtis pöörata, oli reguleerimata ülekäigurada. Sõitsime peateel. Kuigi loomulikult veendusin, et ülekäiguraja läheduseski pole ühtegi jalakäijat ega jalgratturit, siiski ülekäigurajal on möödasõit keelatud. Selles mõttes olen mina süüdi. Samas teine juht poleks tohtinud ilma manöövri ohutuses veendumata vasakule pöörata. Möödasõitu alustasin mina enne kui tema vasakpööret ja selles mõttes veendusin möödasõidu ohutuses, et ei olnud näha ühtegi jalakäijat ega ratturit ning ka kõrvalteedelt ühegi auto nina ei paistnud, ees oli ka pikalt tühi. Võibolla kellelgi mingi sarnane situatsioon läbi elatud ja teab öelda, kuidas kindlustus asja lahendas? Arvatavasti pole asi nii lihtne, et üks pool on 100% süüdi?
Jutu illustreerimiseks väike algeline pilt. Mina- A, teine auto- B


http://imageshack.us/a/img27/7351/avarii.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 22.09.12 19:37 Tsiteeri


Ilmselt jääd seaduse silmis süüdi ikkagi sina. Ja seda tõenäoliselt 100%-selt. Miks? Sest esiteks sooritasid sa möödasõitu ristmikul (mis on teadupärast keelatud), teiseks ülekäigurajal (mis siis, et ei olnud inimesi seal hetkel). Vast leitakse ka kolmas põhjus. Kahju muidugi, et nii läks, aga midagi ilmselt parata pole ja ilmselt sa ka süüdi jääd.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 19:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Ilmselt jääd seaduse silmis süüdi ikkagi sina. Ja seda tõenäoliselt 100%-selt. Miks? Sest esiteks sooritasid sa möödasõitu ristmikul (mis on teadupärast keelatud), teiseks ülekäigurajal (mis siis, et ei olnud inimesi seal hetkel). Vast leitakse ka kolmas põhjus. Kahju muidugi, et nii läks, aga midagi ilmselt parata pole ja ilmselt sa ka süüdi jääd.

Teine on õige, esimene äkki mitte?

§ 52. Möödasõidukeeld
(1) Vastassuunavööndi kaudu ei tohi juht mööda sõita:
1) kui ei ole täidetud käesoleva seaduse § 51 lõikes 3 nimetatud tingimused;
2) piiratud nähtavusega teelõigul;
3) ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevatel juhtidel on tee andmise kohustus;
...

Möödasõit toimus peateel (teistel "anna teed" märgid).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 22.09.12 19:53 Tsiteeri


See võib küll jah õigus olla sul. Pole päris kindel. Aga jah, üldjuhul sellistes avariides jäävad süüdi ikka need, kes möödumisel on. Samuti see ülekäiguraja teema...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 20:03 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Aga jah, üldjuhul sellistes avariides jäävad süüdi ikka need, kes möödumisel on.


Kui ülekäigurada poleks olnud, oleks vastaspool 100% süüdi. Samas ega pööret sooritav juht ei tohtinud ju arvestada sellega, et "siin on ülekäigurada ja kui ma vasakule pööran, siis peeglisse vaatama ei pea, sest keegi ei tohi mööda sõita". Kuulsin sellist asja, et kohtupraktika põhjal loeb see, millised autode osad on kokku puutunud. Kui laks oleks tulnud mulle auto esiossa, siis järelikult hakkas ta pöörama minu ees olles ja ma oleks pidanud nägema või jõudma reageerida. Kuna laks tuli mu tagaossa siis järelikult ma olin juba üle poole autoga eespool.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 22.09.12 20:23 Tsiteeri


Tegelikult on siin huvitav õiguslik olukord. Siin on vähemalt kolm asja, mida peab arvesse võtma:
1. möödasõit ristmikul - LS § 52 lg 3 keelab möödasõidu ristmikel, v.a. juhul, kui tegemist on ristmikuga, kus teistel juhtidel on tee andmise kohustus. Kuna kasutaja 100 kirjutab, et ta oli peateel, siis seega oli tal õigus mööda sõita.
2. ülekäigurada - see ei puutu asjasse. Möödasõiduhetkel ei olnud kumbki auto ülekäigurajani jõudnud ja seega ei ole see antud olukorras oluline. Möödasõitu EI TEOSTATUD jalakäijate ülekäigurajal. See, et ta ülekäigurajale jõudes oli vastassuunavööndis, ei tähenda veel möödasõitu.
3.vasakpöörde märguanne -
3.1 möödasõitev juht - LS § 51 lg 3 p. 2 - möödasõitja peab olema veendunud, et samal sõidurajal pole eessõitja andnud märku vasakpöördeks. Kuna seda väidetavalt ei olnud, siis pole ka möödasõitja rikkunud seda kohustust.

Kunagi ammu tuli välja kohtulahend, mis on jõudnud nüüdseks LS-i - tee andmisega seonduvalt. Kui sa lähened peateele, mis on ühesuunaline, siis sa pead teed andma sellele autole, kes seal sõidab - olenemata sellest kus suunas ta liigub ja olenemata sellest, kas sina teadsid, et sa lähened ühesuunalisele teele (LS § 57 lg 1). Seega ei ole kõik nii must-valge. LS § 33 lg 2 p. 8 paneb juhile kohustuse enne manöövrit veenduda selle ohutuses. Kasutaja 100 veendus selles, kuid teine juht seda ei teinud (millest annab tunnistust see, et kasutaja 100 auto TAGUMINE uks ja poritiib on rikutud. Seega oli teise juhi vasakpöörde manöövri alustamisel kasutaja 100 auto tema kõrval ja seega ei kontrollinud teise auto juht manöövri ohutust.
Antud olukorras ma väidan, et kahjude tekkimises on süüdi vasakpööret teinud juht. See, et ülekäigukohal (kunagi tuevikus peale möödasõitu, mis toimus ENNE ülekäigukohta) on kasutaja 100 auto vastassuunavööndis, ei oma selle avarii juures tähtsust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 22.09.12 20:28 Tsiteeri


Manöövri sooritaja peab veenduma manöövri ohutuses, st vasakule pööraja peab igal juhul veenduma, et tema manööver ohutu on.

Muidugi on olukord vaieldav, kuid mingil juhul ei saa Sa olla 100% süüdi isegi arvestades asjaolu, et ülekäigurajal mööda sõita ei tohi.

Ilmselt lahenevad sellised olukorrad sõltuvalt kummagi juhi juristi pädevusest, kuid sellegipoolest ei näe ma võimalust, et hoolimatu vasakule pööraja ja avarii põhjustaja saab puhtalt pääseda. Asjaolu, millele mina antud situatsiooni puhul veel rõhuksin, on see, et aeglaselt liikuja peab hoidma võimalikult paremale ja laskma teised mööda.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 20:31 Tsiteeri


Vastaspool kirjutas vabatahtlikult alla "Olen vastutav liikluskahju põhjustamise eest" lahtrisse. Iseasi muidugi kuidas hiljem nende faktide tõendamisega lood on ja kas/kuidas teise autojuhti jutt muutuda võib, sest ega liiklusõnnetuse toimumise blanketil mingit pika jutu kohta pole ja seal on märgitud vaid see, et mina olin möödasõidul ning tema vasakpööret sooritamas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 22.09.12 20:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
Ilmselt lahenevad sellised olukorrad sõltuvalt kummagi juhi juristi pädevusest, kuid sellegipoolest ei näe ma võimalust, et hoolimatu vasakule pööraja ja avarii põhjustaja saab puhtalt pääseda. Asjaolu, millele mina antud situatsiooni puhul veel rõhuksin, on see, et aeglaselt liikuja peab hoidma võimalikult paremale ja laskma teised mööda.


Ma ei usu, et see "aeglaselt liikuja" argument läbi läheb vaidluse korral, kuna seljuhul väidab vastaspool, et ta seepärast liikuski aeglaselt, et ta hakkas sooritama manöövrit vasakule.
Pigem on siin ikkagi see tagumine uks ja poritiib kõige paremad "tunnistajad". Ja "sarnase mõistliku isiku" printsiip, kes ei oleks kunagi möödasõidule läinud, kui eesoleval autol vasakpöörde tuli plingib.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 21:07 Tsiteeri


Seda kuhugi küll ära ei märkinud kuna kirjutas alla, et peab ennast süüdi, aga vastaspool peale avariid sooritas oma vasakpöörde ära ning sõitis u. 100 m edasi ja peale seda keeras väiksele tupiktänavale maja kõrvale ning hetkel kui tema auto taga peatusin, oli juba autost väljas ja kõndis maja poole. Kui ma poleks saanud kiirelt tagasipööret teha ja järgi minna, võibolla polekski teda leidnud. Ise põhjendas seda sellega, et seal polnud kusagile parkida. :) Mainin ka ära, et tegu oli 70-aastase mehega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 22.09.12 21:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Vastaspool kirjutas vabatahtlikult alla "Olen vastutav liikluskahju põhjustamise eest" lahtrisse. Iseasi muidugi kuidas hiljem nende faktide tõendamisega lood on ja kas/kuidas teise autojuhti jutt muutuda võib, sest ega liiklusõnnetuse toimumise blanketil mingit pika jutu kohta pole ja seal on märgitud vaid see, et mina olin möödasõidul ning tema vasakpööret sooritamas.

Kui fikseeriti standardblanketil, siis peaks olema seal ka ju märgitud autode paiknemine koos tekitatud kahjudega (märgitud auto kujutisel kohad, kus on kahjustused, s.h. teise poole auto kahjustused). Pilte ei teinud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 21:18 Tsiteeri


Jah, autode paiknemine õnnetuse hetkel ("liiklusõnnetuse toimumise skeem", lehe keskel. Ununes küll tänavate nimed ja liiklusmärgid peale märkida, "Liiklusõnnetuse koht" lahtris on märgitud vaid tänava nimi, millel avarii toimus) ning tekkinud kahjud ("Tähistage noolega kokkupõrke koht ja suund" ning "Nähtavad kahjud" on täidetud. Pilte ei teinud. Õnnetuskohal polekski saanud teha, eks nüüd hiljem kindlustus arvatavasti teeb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
hamlet
huviline



Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal


postitati 22.09.12 21:28 Tsiteeri


Oled süüdi nii või teisiti kui täpne olla. Aga kua teine pool ennast süüdi tunnistas siis jää ootavale seisukohale ja vast saad kindlustuse kulul auto korda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 22.09.12 21:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Jah, autode paiknemine õnnetuse hetkel ("liiklusõnnetuse toimumise skeem", lehe keskel. Ununes küll tänavate nimed ja liiklusmärgid peale märkida, "Liiklusõnnetuse koht" lahtris on märgitud vaid tänava nimi, millel avarii toimus) ning tekkinud kahjud ("Tähistage noolega kokkupõrke koht ja suund" ning "Nähtavad kahjud" on täidetud. Pilte ei teinud. Õnnetuskohal polekski saanud teha, eks nüüd hiljem kindlustus arvatavasti teeb.


Selle info põhjal ma ei näe mingit põhjust muretsemiseks. Pildid oleks võinud teha ka õnnetuskohast eemal. Seda selleks, et hiljem ei saaks keegi väita, et tegelikult need vigastused ei olegi SELLE õnnetusega seotud. Digitaalsel kujutisel on alati kaasas "sõrmejälg" - kuupäev ja kellaaeg, mis on võimalik siduda blanketil oleva infoga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 22.09.12 21:40 Tsiteeri


Tegelikult arvatavasti küll vist ise tehtud piltidel nö. juriidilist jõudu poleks, sest pildi infosse salvestub see kuupäev/kellaaeg, mida kaamera sel hetkel näitas, aga kaamera kuupäeva/kellaaega on võimalik ise tahtlikult valeks ("õigeks") muuta. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 22.09.12 21:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Tegelikult arvatavasti küll vist ise tehtud piltidel nö. juriidilist jõudu poleks, sest pildi infosse salvestub see kuupäev/kellaaeg, mida kaamera sel hetkel näitas, aga kaamera kuupäeva/kellaaega on võimalik ise tahtlikult valeks ("õigeks") muuta. :)


Pangaväljavõtteid, maksekorraldusi jne on võimalik Photoshopiga muuta. Sama lugu on e-mailidega. Ka neid on võimalik "mudida", aga need on "kirjaliku taasesitamist võimaldava" dokumendina pädevad. jne.jne. Kui juba tõesti väga detailseks minnakse, siis võetakse pilti teinud aparaat ekspertiisi, kus siis tuvastatakse, kas seal on midagi muudetud või mitte. Teadaolevalt on logifailid samasugsed "näpujäljed".


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
reizor
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal

Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2

postitati 22.09.12 22:19 Tsiteeri


Olen sarnases situatsioonis olnud ja olukord lõppes liiklusõnnetusega. Minu ees sõitis põhjendamatult aeglaselt veoaauto. Tema taga sõites tungis salongi autoheitgaasid, mis ei olnud kõige meeldivama lõhnaga (pikivahe korral oli täpselt sama mure). Lükkasin suuna sisse ning ootasin natukene ja alustasin möödasõitu. Jõudsin tema kõrvale, kui ta mulle peale keeras ning üritas vasak pööret sooritada. (Sooritas selle pöörde ilma suunata või siis lükkan suuna alles pöördel sisse) Kohapeal me asja klaariks ei saanud, sest ta oli surmkindel, et ta näitas suunda, ning mina alustasin veendumatult möödasõitu. Hiljem surus politsei peale, et teeksime 50/50, kuid see ei rahuldanud mind. Pärast pikemat vaidlust ja argumenteerimist, suutsin ennast süüst vabastada ning kindlustus remontis minu sõiduki.

Aga kui sul allkiri olemas, siis peaks asi korras olema. Lähed kindlustusse selle ankeediga ning paned kõik kirja. Kindlustus helistab süüdlasele (kui ta vanem härrasmees, siis vast ütleb ta lihtsalt, et oli süüdi ning asi lahenenud.)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 23.09.12 00:49 Tsiteeri


Pm .2 varianti, kas 50/50 süülisus vöi siis 100% süülisus sinu kahjuks.
Hetke seisuga tundub isiklikult, et sulle jääb pigem 100%, kuna olukorda möjutavaid nüansse on veidi enam, kui kaasliiklejal.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
huljes
huviline

Avatar


Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q

postitati 23.09.12 05:09 Tsiteeri


Minu arvamuse kohapealt ei jää sa süüdi.
Endal täpselt samasugune avarii läbi elatud, seda küll asulast väljas ning ilma ülekäigu rajata. Tookord oli mu naine vasakpöörde sooritaja rollis, isegi suund korralikult eelnevalt sisse lülitatud, kuid süüdlaseks jäi siiski tema. Möödasõidul olev auto sai samuti kahjustada tagumise ukse ning tiiva peal ning määravaks saigi kahjustuste asukoht, vaielda ei olnud enam suurt midagi, proovisime, aga tulutult. Meie vabariigi liikluseeskirja järgi on möödasõidul vasakpöörde sooritajaga kokku põrkamine täiesti OK seni kuni tema tagaust ei taba:D Sai ka kasuisa kunagise töökaaslase käest nõu küsitud(ca 20 a kogemusega politseinik liikluses) ning ka tema arvamus oli meie kahjuks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ultra2005
huviline

Avatar


Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual

postitati 23.09.12 05:11 Tsiteeri


Seda kui auto venib ees ja sa tahaksid hirmsasti mööda minna kuid jätad manöövri tegemata nimetatakse nö. kõhutundeks. See tunne on lugematul arvul kordi päästnud liikluses ebameeldivatest juhtumistest. Mitmeid kordi on olnud maanteel juhuseid kus vasakpöörde jaoks aeglustusrajale naasemine tuleb katki jätta kuna mingi rullnokk otsustab samal ajal sealtkaudu möödasõitu sooritada. Silmad ja kõrvad liikluses lahti ja õnnetusse sattumise tõenäolsus väheneb tunduvalt :)


XZN M16
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
audicabrio
huviline

Avatar


Registreerunud 30.08.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: C4 2,5TDiQ Avant;C2 2.1;C6;Cabrio;200 2,2TQ, Suzuki Tl1000R,D-max,Renegade800

postitati 23.09.12 05:22 Tsiteeri


Oman juhust kus tegin ise maanteel vasakpööret ning tagantsõitja tuli lennuga selga, õnneks sain enne tagasi tõmmatud, suund oli pikalt sees. Vastaspool pani kaldast alla olematute sõiduvõtete tõttu. Möödasõitnud politsei ei hakanud asja isegi uurima, vaid ütles konkreetselt ära et möödasõitu tegev juht on 99%alati süüdi ning sõitsid minema. Sinu juhtum on täpselt selline, mida igapäevaliikluses võiks sadu kordi juhtuda, kuna piisavalt on neid suunatuleta "ahve" kes võtavad hoo maha ning siis oled taga nagu bingo lotos et mis manöövri ta nüüd järgmiseks teeb. Õnneks pole pähe tulnud mööda sõita, vaid hetke oodanud, et mis edasi saab.

Sinu kasuks räägib fakt, et ta tunnistas end allkirjaga süüdi. Võid ka mainida kuskil ära, et vastaspool lahkus sündmuskohalt ning pidid ta ise üles otsima. See on tema kahjuks töötav asjaolu. Miskipärast arvan, et võid isegi selle 1% sisse mahtuda, kes ei jää süüdi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raineys
huviline



Registreerunud 03.05.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Saab 9-5 2.3t

postitati 23.09.12 06:30 Tsiteeri


Eks need politseinikute vastused ole ka seinast seina olenevalt enda vanusest. Ajaga kõik muutub ja praktikad samamoodi.

Mina oma lolli seadusekuulekusega ütleks, et igal juhul on see 70-aastane vanake süüdi (arvestades praegust juttu), aga kõike võib juhtuda. Mõni politseinik/kohtunik ei "kuula" seda juttu, et ühel oli suund ja teisel ei olnud jne. Nii see asi otsustataksegi. Kellegi suva järgi siiski.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 23.09.12 07:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: goblin
2. ülekäigurada - see ei puutu asjasse. Möödasõiduhetkel ei olnud kumbki auto ülekäigurajani jõudnud ja seega ei ole see antud olukorras oluline. Möödasõitu EI TEOSTATUD jalakäijate ülekäigurajal. See, et ta ülekäigurajale jõudes oli vastassuunavööndis, ei tähenda veel möödasõitu.


Kas siiski selle punkti järgi ei või seda lugeda möödasõiduks ülekäigurajal? Et möödasõit algab sellest hetkest kui vastassuunavööndisse lähed ja lõpeb siis kui naased oma sõidurajale?

möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 23.09.12 07:36 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Kas siiski selle punkti järgi ei või seda lugeda möödasõiduks ülekäigurajal? Et möödasõit algab sellest hetkest kui vastassuunavööndisse lähed ja lõpeb siis kui naased oma sõidurajale?

möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites


Vaata - kahju tekitamise seisukohast on oluline tegevuste jada, mis viis kahju tekitamiseni. Ehk - kas kahju tulenes otseselt süülisest käitumisest ja milline on otsese kahju tekkimiseni viinud süüline käitumine. Juuresolevalt skeemilt on näha, et ülekäigurada on PEALE seda, kui toimus kahju tekitamine. Kui ülekäigurada oleks olnud vahetult ENNE ristmikku, siis oleks olnud Sul probleem olemas. Avarii hetkel Sa polnud veel ülekäigurajani jõudnud ning teoreetiliselt (ma ei tea, kas ka reaalselt) oleks Sa jõudnud oma sõiduritta tagasi.
Lisaks kõigele, mis eelnevalt on kirjutatud - LS § 17 lg 5 p. 3 - "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti".
Mina näen kogu situatsioonis kõige olulisemaks "tunnistajaks" siiski Sinu auto vigastuste asukohta. Kui oleks olnud situatsioon, kus kahjustused oleks olnud: 1. Sinu auto parem esimene nurk 2. teise auto esitiib ja juhiuks, siis saaks teine pool väita, et ta oli manöövrit tegemas. Hetkel aga on selge, et ta ei olnud manöövrit veel tegemas ning alustas sellega siis, kui Sa olid tema kõrval. Vastasel juhul oleks olnud selline olukord, nagu ma just kirjeldasin kahjustuste näol.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
goblin
huviline

Avatar


Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: nelivedune

postitati 23.09.12 07:47 Tsiteeri


Selle süülise käitumisega ma tahtsin seda öelda, et avariihetkel Sa ülekäigurajal möödasõidu keeldu ei rikkunud. Seda tegid Sa kunagi tulevikus PEALE avariihetke, ja isegi see on vaieldav.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 47.1% - SQL: 52.9%]