Piiramatu dünaamiline suutlikkus – Audi RS 5 Cabriolet
Piiramatu dünaamiline suutlikkus – Audi toob turule RS 5 Cabriolet. See pehme katusega neljaistmeline kabriolett ahvatleb elegantsuse ja jõu unikaalse
kombinatsiooniga. Selle 4.2FSI, kõrgete pööretega V8 mootori väljundiks on 331 kW (450 hobujõudu). V8 kiirendab selle kõrgete tehniliste näitajatega
sportauto 0 – 100 km/h 4,9 sekundiga.
Välisdisain
RS 5 Cabriolet puhul saab Audi dünaamika endale eriti ilusa kuju sõiduki voogavas külgprofiilis, mida iseloomustavad perfektselt tasakaalustatud
proportsioonid ja teravad detailid. Lainjate alaservadega kiilukujulised sõidutuled valgustavad “Xenon plus” esilaternate ja LED-päevasõidutulede
valgusribadega. Suured õhuvõtuavad on sängitatud silmapaistva kujuga esipõlle sisse, mille otsad ulatuvad kuni splitteri servadeni.
Lävekarpide lisaosad ja rattakoobaste laiendused domineerivad selle sõiduki välimust külgvaates; RS 5 Cabriolet õlga defineeriv tornado-joon on
joonistatud paistma välja eriti teravana. Välispeeglite korpus on alumiiniumikarva, sellal kui esiklaasi raami pind ning aknakanalite ja pehme katuse
boksi katte dekoratiivsed liistud on valmistatud matist anodeeritud alumiiniumist.
RS 5 Cabriolet kerge tekstiilkatus ulatub üle avarate proportsioonidega interjööri nagu madala võlviga kuppel; spetsiaalne vahtmaterjali kiht katuses
tagab kõrgetasemelise akustilise mugavuse. Vaid ühe nupuvajutusega avaneb katus 15 sekundiga ja sulgub 17 sekundiga ning seda koguni sõidukiirusel
kuni 50 km/h. Avatuna mõjutab see vaevu avara pagasiruumi suurust – see vajab vaid 60 liitrit selle 380-liitrisest kogumahutavusest. Tagaistme
seljatoed on eraldi kokkuklapitavad ja pagaasiruumi tagumise istumisalaga ühendav luuk parandab sõiduki mitmekesisust, kuna võimaldab vedada ka
suuremaid esemeid. Spetsiaalsed tugevdused aitavad kaasa kabrioleti kere suure jäikuse saavutamisele ning alumiiniumist eesmised poritiivad
kompenseerivad osaliselt tugevduste näol lisandunud raskust.
Elegantsed LED-valgusribad helendavad tagalaternates, mis töötavad täielikult ilma traditsiooniliste hõõglampideta. Sarnaselt tuledele disainiti ümber
ka tagumine kaitseraud; selle difuusor on nüüd palju kõrgem ning kärgjas võredetail ümbritseb kaht suurt ellipsikujulist väljalaskesüsteemi
summutitoru. Pagasiruumi kaanel on peen matt süsinikust spoileriserv suurema alla suunatud surujõu saavutamiseks; selle saab lisavõimalusena lasta
värvida kerevärvi.
Audi RS 5 Cabrio mõõdud on järgmised: pikkus 4 649 mm, laius 1 860 mm ja kõrgus on 1 380 mm ning teljevahe on 2 751 mm. Pakutakse kaheksat välisvärvi
– monokroomne, neli metallik- ja pärlefektiga värvi ning kolm kristallefektiga värvi. Pehme katus on saadaval musta, halli, punase või pruunina.
Interjöör
RS 5-le iseloomulikuks eristavaks detailiks on perforeeritud nahkkattega kolmekodaralise disaini ja “lõigatud” alaservaga rooliratas.
Multifunktsionaalsed juhtnupud on intuitiivsed, nagu ka kõik muud juhtseadised. Lisavarustuse hulka kuuluva MMI navigatsioon “Plus” süsteemi terminal
vajab näiteks ainult kuut põhinuppu põhimenüüde jaoks ning Audi drive select süsteemile piisab vaid ühest juhtnupust. Valged numbrid mustadel
ringskaaladel pakuvad tugevat kontrasti ja on lihtsalt loetavad. Sportlikule stiilile orienteeritud juhid leiavad juhi infosüsteemist ringiaegade
mõõtmiseks stopperi ja õli temperatuurimõõdiku.
Sportistmed on elektriliselt reguleeritavad, kõrgete külgmiste paneelidega optimaalse toe pakkumiseks külgedelt, integreeritud peatugede, nimmetoe ja
väljatõmmatava reietoega. Need on polsterdatud naha ja Alcantara kombinatsiooniga või lisavarustusena musta või hõbedase Fine Nappa nahaga. Kõik
nahatüübid on pigmenteeritud, et takistada polstri kuumenemist päikese käes. Istmete puhul pakutakse alternatiivina käsitsi reguleeritavaid
korvistmeid või ventileeritavaid kliimakontrolliga komfortistmeid.
Audi RS 5 Cabriolet interjöör on kujundatud mustana; interjööri lagi ehk pehme katuse sisekiht on lisavarustusena tellitav hõbedasena. Peened
kroomdetailid, tagasihoidlikud kõrgläikelised mustad liistud ja süsinikust ehisdetailid rõhutavad selle sõiduki dünaamilist välimust.
Tehnika
RS 5 Cabriolet saab oma veojõu kõrgete pööretega loomult edasi pürgivalt FSI otsesissepritsega V8 mootorilt. Selle 4 163-kuupsentimeetrine töömaht
tagab väljundina 331 kW (450 hj) 8 250 pöördel minutis ning maksimaalseks pöördemomendiks on 430 Nm vahemikus 4 000 kuni 6 000 pööret minutis. 4.2FSI,
mis pannakse käsitsi kokku Ungaris, Győris asuvas tehases, saavutab erivõimsuseks 79,5 kW (108,1 hj) mootori töömahu ühe liitri kohta; iga
hobujõud peab liigutama ainult 4,267 kg sõiduki raskusest. Lisavarustusena saab tellida sportväljalaskesüsteemi musta värvi summutiotstega.
Kahe siduriga käigukaste nagu RS 5 Cabriolet 7-käiguline S tronic iseloomustab tõhususe kõrge tase, mida parandab selle mudeli puhul veelgi kõrgeima
käigu suur ülekandesuhe. Käiguvahetused toimuvad nii kiiresti ja sujuvalt sidurite vaheldudes, et on vaevu tajutavad. Stardikontrolli funktsioon
(Launch Control) on kasulik paigaltvõtu abiline võidusõidurajal. See muudab võimalikuks optimaalse stardi, vabastades siduri paigaltvõtu jaoks
ideaalsel mootori kiirusel.
Audi RS 5 Cabriolet spurdib nullist 100-kilomeetrise tunnikiiruseni 4,9 sekundiga. Sõiduki tippkiirus on piiratud 250 kilomeetrile tunnis; kliendi
soovil saab Audi suurendada selle 280 kilomeetrini tunnis. Jõulise V8 kombineeritud kütusekulu on 10,9 l/100 km.
quattro nelikveo juurde kuulub ka iselukustuv kroon-ratastega keskdiferentsiaal, mis tavaolukorras jagab veojõudu esi- ja tagasilla vahel suhtes
40:60, kuid vastavalt vajadusele ka kuni 70% veojõust esisillale ning kuni 85% tagasillale. Lisaks uuendatud nelikveoskeemile pakub Audi tagasillale
ka eriti dünaamiliselt häälestatud elektrooniliselt juhitavat sportdiferentsiaali, mis jagab aktiivselt veojõumomendi tagarataste vahel ning seeläbi
auto stabiilsust ja juhitavust piirolukordades – suurtel kiirustel, kurvilistel ja libedates oludes, veelgi parandab.
Kui ratas hakkab suurel kiirusel kurvi võttes kurvi siseküljel haaret kaotama, siis pidurdatakse seda kergelt enne libisema hakkamist – see hoiab RS 5
Cabriolet äärmuslikes sõidutingimustes erakordselt kaua neutraalsena.
Kere
Selle neljaistmelise kabrioleti kere on tehniliselt väga keeruka konstruktsiooniga. Paljud esi- ja tagavedrustuse osad on valmistatud alumiiniumist.
Kiirusetundlik roolivõimenduse süsteem rakendab elektromehaanilist ajamit; see annab otsest ja tundlikku tagasisidet roolimise kohta ning on äärmiselt
tõhus. Kere on 20 mm võrra madalam Audi A5 Cabriolet kerest; selle kinnitused on jäigemad ning selle põikstabilisaatorid on suuremad ja tugevamad.
Standardvarustusse kuuluvad poleeritud 10-kodaraga disainiga kergmetallveljed, suurusega 9 J x 19 koos 265/35 rehvidega; 20-tollised veljed kolme
erineva atraktiivse disaini ning 275/30 suurusega rehvidega on saadaval lisavarustusena.
Pidurisüsteem rakendab kaalusäästva lainedisainiga sisemiselt ventileeritud perforeeritud kettaid; esiketaste läbimõõt on 365 mm. Pidurisadulad on
värvitud mustaks; esipidurid töötavad kumbki kaheksa kolviga. ESC stabiliseerimissüsteemil on sportre˛iim ning see on soovi korral ka täielikult
deaktiveeritav.
Audi drive select kuulub RS 5 Cabriolet standardvarustusse. Juht saab kasutada seda funktsiooni rooliajami, 7-käigulise S tronicu, seguklappide ja
väljalaskesüsteemi heliklappide karakteristikute varieerimiseks, valides mugavusre˛iimi, automaatse re˛iimi või dünaamilise re˛iimi; kui paigaldatud
on MMI navigatsioonisüsteem, siis on kasutatav ka individuaalne re˛iim.
Süsteemi saab ühendada ka sportdiferentsiaali, adaptiivse kiirushoidiku ja dünaamilise rooliseadme, mille ülekandearv on varieeritav peaaegu 100%
võrra sõiduki kiiruse funktsioonina.
Veel üheks lisaks, mida kontrollitakse Audi drive select süsteemiga, on sportvedrustus “Plus” koos dünaamilise sõidukontrolliga (ingl k Dynamic Ride
Control ehk DRC) – see on täiesti mehaaniline süsteem, mis toimib ilma mis tahes viivituseta. Iga diagonaalselt vastastikku paiknev amortisaatorite
paar on omavahel ühendatud hüdrauliliste õliliinide ja keskklapi kaudu; suurel kiirusel kurvi võttes suurendab see süsteem kurvi välisküljel vedrule
koormust mitteavaldava esiratta tuge. Amortisaatorite karakteristikud on reguleeritavad kolmele tasemele.
Varustus
Kõik Audi A5 mudelivalikule pakutavad abisüsteemid on lisavarustusena saadaval ka RS 5 Cabriolet´le. Adaptiivne püsikiirusehoidja hoiab liikluses
neljaistmelise kabrioleti soovitud kaugusel eessõitvast sõidukist ning abistab juhti pidurdamisel. Kiirusel alla 30 km/h tunnis algatab see
hädaolukorras niinimetatud täispidurdamise. Audi side assist seirab sõiduki taha jäävat ala aitamaks tagada turvalist reavahetust. Audi lane assist
muudab lihtsamaks valitud sõidurajal püsimise. Parkimisabi “Plus” on soovi korral täiendatav tagurdamiskaameraga.
Multimeedia valdkonnas pakub Audi laiaulatuslikku modulaarset komponentsüsteemi; valiku tipuks on MMI navigatsioon “Plus”, millel on mahukas
kõvaketas, DVD-draiv ja 7-tolline värviline ekraan. Ideaalseks täienduseks on Audi connect koos autotelefoniga, mis võimaldab ühendada RS 5 Cabriolet
Internetti. Audi connect tagab sõitjatele võimaluse surfata vabalt veebis oma mobiilsete seadmetega läbi integreeritud raadiokohtvõrgu kuumkoha. Audi
connect hõlmab ka juhi vajadustele vastavaks kohandatud onlainteenuseid – need ulatuvad Audi onlainliiklusinfost kuni navigeerimiseni Google Earth’i
kujutiste ja Street View abil.
Audi RS 5 Cabriolet hakatakse Saksamaal tootma 2013. aasta algusest ja orienteeruv baashind Saksamaal on 88 500EUR.
|
|