Keepitreal
huviline
Registreerunud 02.10.09
Asukoht: "Omas El3mendis"
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.08.12 10:58
|
|
|
Audi a4 õlivahetus
Tere kallid foorumikaasmaalased!
Probleem siis järgnev, et Audi a4 1.8 92kW (ADR-mootorikood) 96.a läbisõiduga 320 000km kuni viimase aastani, sai ainult kasutatud korraliku,
kvaliteet Täis-sünteetilist mootoriõli. Kuna peale seda majanduslik seisund halvenes märgatavalt sai lollisti tehtud ja asendatud täis-sünt õli
odavamat tüüpi castrol pool-sünt õli vastu.
Nüüdseks hetkeks kusagil 10 000km ja 1 aasta hiljem hakkab mootoriõli vahetus aeg kätte jõudma ning silm-nähtavalt see vana õli enam kriitikat ei
kannata.
Nüüdseks hetkeks majanduslik seis tõusuteel ja plaan panna kvaliteet Shell täis-sünt õli, siit ka küsimus:
1.Kui nüüd vahetada mootori õli, kas on mingi oht, et mootor võib üle kuumeneda või tekib pool-sünt, täis-sünt segust mingisugune vaht mootorisse?
(Selge on ka see et õlivahetusega ma kogu vana õli mootorist kätte ei saa, mingi osa ikka jääb sisse, seguneb uue õliga)
2.Nüüdseks hetkeks andis klapikambrikaane tihend ka oma töölepingu lõpetamis avalduse sisse ja jookseb nagu mahlakask, mööda mootori külge alla ja
seda veel pool-sünt õliga.. ei tea mida ta veel vedelama õliga teeb?
Peale selle, et majanduslik seisund tõusuteel, leidsin pakkumise Shell Helix Ultra 5w-40 29.-€ eest, mis poodides peaks olema kusagil 50.- € eest.
3. Kas on mõtet vahetada vana õli, uue täis-sündi vastu või panna pool-sündiga edasi?
Igasugused nõuanded on teretulnud.
Ette tänades kõigile, kes on vähegi abiks!
Vabandust kui teema kordub, ei leidnud foorumis sarnaseid postitusi.
EDIT: Unustasin ühe tähtsa küsimuse küsimata.
Nagu me teame on täis-sünt mootori õlil õlivahetus välp kusagil ~15 000km ja pool-sünt mootori õlil kusagil ~10 000km. Kui ma nüüd vahetakski vana
pool-sünt õli täis-sünt õli vastu siis kui kaua ma saaks selle uue õliga sõita ennem kuni jõuab uus õlivahetus aeg kätte?(kas see on määrav faktor, et
õlivahetusel jääb kusagil 15%-25% vanast õlist mootorisse sisse? Loogiliselt võttes siis õlivahetus välp ka väheneb?)
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 25.08.12 13:48
|
|
|
Mahlakase probeemist saad lahti, kui vahetad probleemse tihendi.
Öliks vöib ka Bp mingi seeria olla, tundub samuti hea olevat, hetkel omajagu km selle abil läbinud ja nuriseda ei saa.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 25.08.12 15:09
|
|
|
Noh, kui kardad, et võib mingi vaht tekkida sinna, siis kasuta mootori pesuvahendit (näitesk STP Engine Flush, punane pudel, maksab ca 5 euri ja üks
pudel sobib üheks õlivahetuseks ilusti). Seejärel vaheta see lekkiv tihend ära ja pane täissünt sisse. Aga ei juhtu ka midagi, kui paned niisama
poolsündi asemele täissünti. Samas, miks üldse nii vana ja suure läbisõiduga mootoris täissünti kasutada? Sobiks ju ka poolsünt (ise kasutanud alati
vanemates mootorites poolsünti, Valvoline, BP ja Comma).
|
|
|
|
Keepitreal
huviline
Registreerunud 02.10.09
Asukoht: "Omas El3mendis"
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.08.12 06:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Mahlakase probeemist saad lahti, kui vahetad probleemse tihendi.
Öliks vöib ka Bp mingi seeria olla, tundub samuti hea olevat, hetkel omajagu km selle abil läbinud ja nuriseda ei saa. |
Suur Aitäh sulle Kuits. Uurin seda Bp asja
Tsitaat: | Algselt postitas: jokerAudi
Noh, kui kardad, et võib mingi vaht tekkida sinna, siis kasuta mootori pesuvahendit (näitesk STP Engine Flush, punane pudel, maksab ca 5 euri ja üks
pudel sobib üheks õlivahetuseks ilusti). Seejärel vaheta see lekkiv tihend ära ja pane täissünt sisse. Aga ei juhtu ka midagi, kui paned niisama
poolsündi asemele täissünti. Samas, miks üldse nii vana ja suure läbisõiduga mootoris täissünti kasutada? Sobiks ju ka poolsünt (ise kasutanud alati
vanemates mootorites poolsünti, Valvoline, BP ja Comma). |
Suured tänud sulle JokerAudi. Seda STP Engine Flush asjandust pean uurima. Küsin veel, et ega seda ole kusagil hooldusraamatus vms. kohas kinlaks
määratud, millal vähe uuemal auto tuleb hakata kasutama pool sünteesi ja vähe vanemal ning mis läbisõidu pealt?
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 27.08.12 06:59
|
|
|
Tihend vaheta ära - see on ainuke asi, mis aitab lekke vastu.
Õli pane sisse vastavalt tehase kvaliteedispetsifikatsioonile. Kui ise ei oska valida, konsulteeri müügikonsultandiga ostukohas.
Shell ei ole tingimata mäekõrguselt parem seakeeduvesi, kui Castrol vms... rohkem sisetunde ja turunduse koosmõju, mida usud, seda kasuta.
Mingi valiku määrdeaineid koos hindadega leiad näiteks: http://www.maardekeskus.ee/
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 27.08.12 07:12
|
|
|
Üks variant on veel auto järgi vaadata nt Valvoline kodukalt, kus on olemas spetsiaalne nö konfiguraator, mis auto andmete järgi soovitab õlisid. Asub
siin: http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 27.08.12 09:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jokerAudi
Üks variant on veel auto järgi vaadata nt Valvoline kodukalt, kus on olemas spetsiaalne nö konfiguraator, mis auto andmete järgi soovitab õlisid. Asub
siin: http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/ |
See soovitab kõigele 5W30 ja tõenäliselt oma kalleimat õli.
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 27.08.12 09:42
|
|
|
Ei ma kõike ei proovinud, aga käisin oma masinad läbi ja siis võtsin ka
mingi 80ndate alguse saja ja ikka andis oma 5W30-t, siis ma tegin omad järeldused
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 27.08.12 20:10
|
|
|
Sobilik igati SAE 5W-30/ 5W-40 vöi SAE 10W-30/ 10W40.
Ülejäänu sisetunde/rahakoti kohaselt, et kas mineraal, poolsünt., sünt., vöi täissünteetiline öli.
Päris noname ei julgeks soovitada, kuid tuntuid ikka, samas mitsu (2000 aasta) mootorisse sai ka valatud XL Oil toodangut ja mootor nurrub siiani
probleemideta.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
|