Lehekülgi: 1 2 |
indro
meeskond
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.04.03 10:59
|
|
|
koonus filter & sumpa modimine
Ei hakanud kahte eraldi teemat tegema, jahuks selle asja ühes kohas läbi
Paljud vast teavad, et mul testmiseks hetkel koonus peal ja plaanis on teha talle veel korralik shield, lisaõhu asi ära lahendada ja tegelikult üldse
Green-i koonus panna (kui see umbes samas hinnaklassis on samade näitajatega).
Küsimused mis minusugusel dumbuseril tekkisid, on järgmised :
1. Kuidas on koonusfiltriga, kas "suurem" on alati parem ?
2. Kuidas kaugemas tulevikus koonus mootorile mõjub (talveks kavatsen ta küll ära võtta), räägitakse et vähendab mootoritööiga ?
Ja sumpa kohta ka paar küsimust :
1. Plaan võtta kat vahelt ära ja seda nii, et
paun jääks alles, (ülevaatuse seisukohast siis), või tasuks teistmoodi kuidagi teha ?
2. Kuna uut sumpajooksu ei kannata osta, siis oli ka väike plaan tagumist potti
väheke modida, (võibolla sõelad välja jne), samas olen kuulnud, et siis muutub vastusurve ja see on siiski tähtis, kuidas selle asjaga täpsemalt on
?
Vabandan kohe ette, kui netis täpselt sellisel teemal juba kuskil jahutud ja minul asi kuidagi kahe silma vahele jäänud.
|
|
|
|
kristyan
huviline
Registreerunud 20.11.02
Kasutaja on eemal
Auto: s8
|
postitati 01.04.03 12:35
|
|
|
Sumpal võtsin ma ka tagumise potil sõelad välja ja auto läks madalatel põõretel palju erksamaks.
Kohalt minna on väga raske ilma naela ringi lastmata ja hääl ei läinud ka eriti valjumaks kui muidu.
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 01.04.03 13:45
|
|
|
Loogiliselt võttes suurem koonus peaks parem olema, annab rohkem õhku läbi, aga seda vahet sa tagumikuga vaevalt tunned. Mis sumpsi puutub siis
korralik torukokollektor igati abiks. Kati eemaldamine samuti tuntavalt asja muudab (eriti vanematel isenditel kipuvad puhta umbes olema). Mis puutub
püttide tühjaks loopimisse, siis ma eriti optimistlik ei oleks kuna teatavasti kipuvad siis tekkima igasugused resonantsid mis takistavad gaaside
väljumist ja tekitavad mõtetut metalset plärinat. Kati asendaksin korraliku resoga (ülevaatusega tekib arvatavasti jama) ja taha otsiks mõistliku
firma poolt valmistatud sport püti(d). Sellisel juhul peaks juba mineku vahet tagumikuga tunda olema ja erit just siis kui pöörded lõpupoole kisuvad.
Sellise ürituse puhul saad kaasa ka mõnusa madala jõmina mida pöörete kasvades lausa lust kuulata. Muidugi vajalik peale seda ka pritse (karba) ümber
regullida, sest kui välja läheb teistmoodi tuleub ka sisse vastavalt sellele lasta. Ei tähenda penakulu kasvu pigem vastupidi.
|
|
|
Absolut
huviline
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Corvette C5 `01
|
postitati 01.04.03 14:38
|
|
|
kui viimast potti ostam hakkad siis saan vist sullegi abiks olla, sest leidsin täna kogematta ühe "augu" kust simonz`i toodangut hea hinnaga
saab...homme lähen endale midagi sealt kokku leiutama...
|
|
|
raivo
huviline
Registreerunud 15.11.02
Asukoht: Pealinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.04.03 14:38
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tuumamees
Küsimused mis minusugusel dumbuseril tekkisid, on järgmised :
1. Kuidas on koonusfiltriga, kas "suurem" on alati parem ?
Ei pidavat olema alati parem. Küsisin ise kah seda ennem kui omale koonuse ostsin. Miks? kahjuks ei mäleta enam.
2. Kuidas kaugemas tulevikus koonus mootorile mõjub (talveks kavatsen ta küll ära võtta), räägitakse et vähendab mootoritööiga ? |
üldiselt ei pea seda talveks ära võtma, eeldusel et sa mingit meeletut CAI'd sinna ei areta. või kui aretad, siis piisab ka selle cai
eemaldamisest.
teoreetiliselt võib ta mootori eluiga vähendada, aga usun et sa jõuad auto juba 5x maha müüa, ennem kui miskit tunda annab. see probleem pidi rohkem
Turboga autosid puudutama( ja pisut valusamalt )
Tsitaat: | Esialgne postitaja tuumamees
Ja sumpa kohta ka paar küsimust :
1. Plaan võtta kat vahelt ära ja seda nii, et
paun jääks alles, (ülevaatuse seisukohast siis), või tasuks teistmoodi kuidagi teha ?
2. Kuna uut sumpajooksu ei kannata osta, siis oli ka väike plaan tagumist potti
väheke modida, (võibolla sõelad välja jne), samas olen kuulnud, et siis muutub vastusurve ja see on siiski tähtis, kuidas selle asjaga täpsemalt on
? |
kõige mõtekam tõesti see vahelt ära võtta, kuna muidu võib sellist imelikku lärmi tekitada (resonantsi nagu siin juba mainitud on).
endal plaan sama asi teha, ning soovitati Kadaka teel asuvat Summuti maailma (või muu analoogse nimega koht) kus töö pidi kiire ja kvaliteetne
olema.
ma lasin spetsiaalselt ehitada omale "sport"püti. tulemus oli see, et auto ainult lärmas, ning minek nüüd küll ei paranenud. pigem halvenes.
ainult plärinat Sa sealt saad (fleimi teema raudselt) muud küll midagi. ainult siis kui lased ära vahetada täis jooksu (alates kollektoritest kuni
lõpuni) siis märkad vahet.
siin räägin omast kogemusest ning paluks mingit fleimi nüüd siin mitte tekitada.
|
|
|
ZZZ 705
huviline
Registreerunud 23.03.03
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI 80 1.8 S -91
|
postitati 01.04.03 16:39
|
|
|
HELLO
Aga kuidas see viimasepoti tühjendamine käib? kas pealt lõhki ja sisu välja ning lõpuks kinni?
|
|
|
Burn
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Q & E39
|
postitati 01.04.03 16:46
|
|
|
Täpselt nii ta käib. Hääl läheb küll julmemaks (see nn. audilörin tuleb rohkem esile) ja seda eriti siis 5 and up silindri puhul. Mineku poole pealt
ta kehvemaks ei lähe, kui ainult tagumisega 1-0 teed.
Suzuki Bandit 1200, 2,5 sek 0-100
|
|
|
|
ZZZ 705
huviline
Registreerunud 23.03.03
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI 80 1.8 S -91
|
postitati 01.04.03 16:52
|
|
|
mul ainult 4 silindrine
aga tõmme siis läheb paremaks?
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 01.04.03 18:21
|
|
|
njah, räägitakse et kui EL-i jõuame lähima aasta-paari jooksul, siis läheb jamaks, kui kat. peab olema, aga teda all pole. Millegipärast usun, et
aparaatidega on võimalik kindlaks teha, kas katt on all ja töötab või mitte. Muidu oleks pooled autod juba saksas ilma katita...
|
|
|
ACE16V
huviline
Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900
|
postitati 01.04.03 19:24
|
|
|
1. Plaan võtta kat vahelt ära ja seda nii, et
paun jääks alles, (ülevaatuse seisukohast siis), või tasuks teistmoodi kuidagi teha ?
2. Kuna uut sumpajooksu ei kannata osta, siis oli ka väike plaan tagumist potti
väheke modida, (võibolla sõelad välja jne), samas olen kuulnud, et siis muutub vastusurve ja see on siiski tähtis, kuidas selle asjaga täpsemalt on
?
_________________________________
kaldun arvama et kati asendamine toruga asja hullemaks ei tee(v.a.ülev).
20V mootoril võiks "vabamaks" muuta viimase poti küll(või vahetada spordiks), kuna olen kusagilt kuulnud(loe lugenud) et audidel hoolitseb
vasturõhu eest keskmine pott. vasturõhku on vaja keskmistel ja madalamatel pööretel momendi saavutamiseks. kui tahad "kõrgeid" kW-e, siis
löö kõik siledaks(ei soovita). btw 20V-l on üks hea asi juba standardis - torukollektor nimelt
|
|
|
mack
huviline
Registreerunud 17.12.02
Asukoht: sõitsin lõunasse
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0
|
postitati 01.04.03 21:29
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tuumamees
1. Plaan võtta kat vahelt ära ja seda nii, et
paun jääks alles, (ülevaatuse seisukohast siis), või tasuks teistmoodi kuidagi teha ?
|
ülevaatuse vendadel peaks suht ükskõik olema kas sul on see paun seal või mitte, aga karta on, et kui sul kat eemaldatud siis co ei jää kindlasti
katiga autole lubatu piiridesse (0,5 vist oli max)ja nii nad selle kindlaks teevadki
mul tuttava a80 86 a 1,8 66 kw on passis kat kirjas, ülevaatusel vennad otsisid segaseks ennast ja mida pole seda pole, samas co oli lubatu piirides
ja nii nad siis oletasid , et ju see kat seal ikka on kuskil, kui co oleks üle 0,5 olnud vaevalt oleks ülevaaatus tehtud saanud.
|
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 01.04.03 22:31
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tuumamees
1. Plaan võtta kat vahelt ära ja seda nii, et
paun jääks alles, (ülevaatuse seisukohast siis), või tasuks teistmoodi kuidagi teha ?
|
Kui plaan ikka KAT minema lüüa, siis mina soovitaks sul selle kati sealt komplektselt ilma lõhkumatta ära võtta ning garaasi riiulipääle paremaid aegu
ootama panna. Point nimelt selles, et kui ülevaatusel või kunagi lähitulevikus EU-ga sellel teemal probleeme tuleb siis saab selle kohe ja valutult
tagasi installida. Põhimõttelislt mingit rämetat tõmmet selle KATi jee löömisega juurde kyll ei tule, kui tuleb siis karta on et mootor närib rämedalt
õli ja see jääkidemöga on kati umbe tõmmanud & co.
Igatahes mina olen üks neist kes kohe (kuulujuttede põhjal) selle Kati-poti alt ära aretas ja kruvika tyhjaks urgitses, ning sama pott sai alla tagasi
toppitud, ainuke asi et sinna potti sisse sai toru installitud, muidu tekkitas sellist rämedat kõlinat. Igatahes igasugune juttude põhjal olev effekt
et a'la seljatugi hakkab ragisema jäi tulematta, ning roheliste seisukohalt olen yxs kole looduse resotaja, ülevaatusel kah CO tõusis, kusjuures
koos kattiga oli asi praktiliselt 0.
Sumpariga on nii, et kui lihtsalt midagi tühjaks lõhud siis saad ainult kõvema hääle, teinekord isegi häiriva ja muud ei midagi. Soovitaksin sul ikka
miski firma potti alla toppida ntx remus. Või kui mõni spetsialist oskab midagi normaalset keevitada siis oleks see kah alternatiiviks.
|
|
|
kYbb
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: WRX
|
postitati 02.04.03 06:04
|
|
|
Oma Coupel sai kat eemaldatud ja koos õhufiltri karbi "juustutamisega" läks tiba erksamaks küll (vahetades 3 käigule käis korraks kets veel
ringi, enne vaevu teisega rehvi libistas). Kat-i asemele sai lihtsalt toru pandud (lambda andur sai ka torusse aretatud) Coupe kat mul siiani alles ja
väikese papi eest olen nõus selle eksperimentide tarvis loovutama. Tagapütt oli Coupel niigi väsinud ja kati eemaldamine tegi hääle tüki maad
valjemaks. Kui su Quattrol tagapütt korralik, siis ära seda küll ära retsi, sest see sinu autole ilgelt pappi maksab. Osta parem mingi otse läbi
universaalpütt (n Simons) ja lase põlved külge monteerida.
|
|
|
|
A 90
huviline
Registreerunud 20.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 Type 85 Quattro, Sinine Peugeot
|
postitati 02.04.03 07:21
|
|
|
nii nii, küsin ka siis asjakohast. läinud nädalavahetusel tekkis kahtlane auk taga summi torusse. tekkis plaan kohe sport summ alla panna. käisin siis
seal Walkeris (hiteci või midagi sellise kõrval) seal mees vaatas ütles et oi oi tehase poolt toru kollektor ja 60'ne toru põhja all. Kas jutt
õige et põhimõtteliselt piisab kui aint tagumise otsa ära vahetan , kuna põhja all olev toru ja pütt pidi niigi olema lihtsalt läbiv toru. momendil
lörin on aus aga tips valjuks kisub. kas on tolku kui ülejäänud jätan samaks ja vahetan aint tagumise püti ära ?
või peaks midagi muud ka vahetama, et efekt ja asi ära tasuks ?
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 02.04.03 11:53
|
|
|
Sumpa osas jään vastuse võlgu, aga kogemustest katiga - toru läbiga jäin vahele. Et mitte osta originaal katti (mille hinda ma parem ei hakanud
uurima), sai ostetud mingi universaal katt ja vahele aretatud. Mul oli lugu nimelt selles, et kati keraamika põrus lahti ning hakkas sõiduajal
metalset kolinat tekitama.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 02.04.03 15:18
|
|
|
Räägiks siis omadest kogemustest kahh nats.
Mul on siis tehtud nii et katt on vahelt läind kogu kupatusega ning viimane pütt on sport. Vahel on veel orig. reso. See et hääl parem on, ei vaja
seleteamist. Mis aga puutub MINEKUSSE siis ei muutund midagi ja ei hakkagi muutuma kui sa ei tee kollektorit ja kogu jooksu. Kõik muutused on
psühholoogilised! Lisaks filtri kohapealt on tehtud nii et (koonust ei saa panna) sitakogumise krempel on vahelt läind ja toru jookseb pampri ava
taha.
Ehk siis asi on nii nagu Raixx eespool kirjutab...
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 02.04.03 15:42
|
|
|
Selle parema mineku koha pealt on ICE-l õigus - muutused on psühholoogilised. Üldse on nii, et ükskõik mida autol vahetad-remondid, kohe on nagu uus
...
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.04.03 07:29
|
|
|
Räägi mis moodi koonuse sinna aretad
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.03 15:20
|
|
|
Nu sealt kus muidu võetakse soe õhk ja sealt kus muidu õhk peale tuleb... sinna panna vahe jupp ja tuua koonus otse ette iluvõre taha
|
|
|
|
päkapikk
huviline
Registreerunud 18.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4Q & Mx5
|
postitati 05.04.03 18:55
|
|
|
koonusest - kui sa ei ehita korraliku külmaõhu juurdepääsu või ei pane kohta kust saad külma õhku on asi mõttetu (või negatiivne). Teoreetikud ütlevad
2-3 kraadi kõrgem temp -1hp (see küll racing maailmast-aga ikkagi)
sumpast - kõik väljalaske õgvendamised kannavad eesmärki - parem kõrgetel pööretel, iseenesest 2,3 20V on kõrgelt käiv mootor. Mis puutub kati
asendamisse siis kunagi ise tehtud varjant: poti sisse kati asemel pandud läbipuuritud seintega toru ja ülejäänud ruum täidetud kivivillaga.
torukollektor - 2,3 20V-l pandi audile 1989 ja 90'nda poole peale kuskil. Pärast ilmselt avastati, et liiga kallis lõbu. Kui seda veel pole siis
soovitan selle vidina leidmisest alustada. Vaja ka veel peale kollektorit olev tükk "kaasa võtta", edasi peaks väljalase sama olema.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.03 14:11
|
|
|
Selle kati koha pealt... kas see kivivill seal see ära ei söestu ve??? seal ikkagi ju kuumus veel üpriski suur...
|
|
|
|
mike
huviline
Registreerunud 13.01.03
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 3.0 Q
|
postitati 06.04.03 14:37
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ranz
Selle kati koha pealt... kas see kivivill seal see ära ei söestu ve??? seal ikkagi ju kuumus veel üpriski suur... |
eks neid kivivillasid on kah erinevaid. ega iga kivivilla ei tohi ka ehitusel nt korstna lähedusse panna!
www.auto24ring.ee
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.03 14:44
|
|
|
Seda küll jah... kuid tahad sa öelda et korstna temperatuur küündib 1000C-ni... ei usu nagu eriti... kuid selline temp on umbes väljalaske kollektoris
sees, katini jõudes see küll tiba jahtub aga mitte märgatavalt.
Ärga kõvasti pekske kui seda temp asja valesti mäletan... koolist juba pikk aeg möödas ka
|
|
|
|
päkapikk
huviline
Registreerunud 18.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4Q & Mx5
|
postitati 12.04.03 13:10
|
|
|
Tsitaat: | kuid tahad sa öelda et korstna temperatuur küündib 1000C-ni... ei usu nagu eriti... kuid selline temp on umbes väljalaske
kollektoris sees, katini jõudes see küll tiba jahtub aga mitte märgatavalt.
|
Ega ma tea mis sest kivivillast seal sai. Kindel on see, et kivivill kannatab otsest tuld (loe: temperatuuri ja mitte segi ajada klaasvillaga) vabalt.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |