Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: mootori soojendamine (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 2065)
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 17.11.04 11:28 Tsiteeri
mootori soojendamine



Talv ukse ees ja sellega seoses järgmine küsimus: kas on mõistlik V6 2,6 mootorit pärast külmalt käivitamist pikalt kohapeal soojendada või tuleks üsna kähku sõitu alustada? Sõltub see äkki kasutatavast õlist ka natuke?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
galen
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B4 2.6 V6, Škoda kahene aiatraktor

postitati 17.11.04 11:41 Tsiteeri


Haa, mul on tegelikult sama dilemma. Küll mitte väga mootori seisukohast -- mootorile pidada kerge vedu rohkem meeldima kui kohapeal tiksumine - ka külmana, KUID ühes teises teemas välja tulnud info, et väidetavalt see mootor luristab +10 juures juba esimese km jooksul keskeltläbi 40l/100km kohta ning mul on tööle 5km, siis ehk on kütusekulu seisukohast kasulikum lasta tal 10 minutit hoovis tuksuda ja alles sisi minema kimada. Boonuseks siis juba täiesti soe ja jääst sulanud auto kah :D

teab keegi palju see mootor kylmast peast tunnis thühikäigul benssu võtab ?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 17.11.04 11:50 Tsiteeri


nu kui lugeda auto manuali, siis seal soovitatakse ikka kohe jugama panna mitte kohal käiata


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 17.11.04 21:03 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja galen
KUID ühes teises teemas välja tulnud info, et väidetavalt see mootor luristab +10 juures juba esimese km jooksul keskeltläbi 40l/100km kohta
Kompu järgi küll erilist vahet pole. Ise olen praegu veel suht kohe peale käivitamist liikuma hakanud, alla -10°C vast laseks juba paar minutit enne soojeneda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
andres
huviline



Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw

postitati 18.11.04 09:39 Tsiteeri


Minul V6 tahab kohapeal mingi 3 min käia, hoides pöördeid 1 200 peal. Kui kohe külmast jugama panna, ei taha käimakast üldse tööd teha ning kompu järgi kulu 40 /100'le. Kui pöörded langetab normi, siis ka bena kulu normis ning käigukast töötab korralikul. E-klassi 280 (rida 6) ei taha samuti külmast peast käike vahetada, vaid piirdub 1-2 käiguga. Soojenedes läheb kõik normi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 18.11.04 11:40 Tsiteeri


Jah, mul hoiab ka külmana käivitades pöördeid veidi aega kõrgemana. Ja käigukast teeb hääli, kui kohe minema panna. Ilmselt määrimise puudulikkus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 18.11.04 21:00 Tsiteeri


Auto käima ja seni kuni klaasid puhtaks saan ongi paras aeg liikuda :P Üldiselt liikuda võib, aga see rohkem kulgemine, mis soovitatav. Linnaliiklusesse kohe küll ei sööstaks.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 18.11.04 23:26 Tsiteeri


Koolis õpetati et miski 2 minutit oleks norm kohapeal lasta asjal enne tööda, et siis on õlide liikuvus juba norm maal. Ja ega tegelt ongi norm aeg kui omekul paned masina tööle ja lükkad ta lumest puhtaks, siis vast olekski norm liiklema hakata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
peep
klubiliige



Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 19.11.04 07:37 Tsiteeri


Eks kõik oleneb kasutatavatest õlidest ja välistemperatuurist. Kui just kamazi või zigulli õliga ei sõida, vaid tänapäevase kvaliteetõliga ja temperatuur on kõrgem kui -18 ei ole kohapeal soojendamine kindlasti soovitatav. Külmalt töötades kulub mootor kümneid kordi rohkem kui soojalt ja tühikäigul käies soojeneb mootor väga aeglaselt võrreldes sõitmisega. Ainuõige on mootor käivitada, lasta hetk kohapeal käia ja siis sõita esimesed kilomeetrid madalama käiguga, hoides pöördeid tavapärasest natuke kõrgemal, kuid vältida tugevaid kiirendusi ja maksimumpöördeid.

Kui on külmem, siis jah, oleks soovitatav mõned minutid kohapeal käitada. Kui autol on mingi rike, mis ei võimalda miinuskraadide juures sõitu alustada, siis aitab remonditöökoda või pole vana ja väsinud auto puhul mõtet enam sellistele nüanssidele, nagu külmkäivituse protseduur, tähelepanu pöörata.

Bensu kulu koha pealt ei oska väita aga vaevalt koheselt sõitu alustades summaarselt seda palju rohkem kulub, pigem vastupidi ja lisaks on bensiin ikkagi suhteliselt odav võrreldes mootori detailidega.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
ryblik
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.03
Asukoht: Göteborg, Rootsi
Kasutaja on eemal

Auto: hetkel autotu

postitati 19.11.04 08:30 Tsiteeri


Aga diiselmootori puhul?


C.R.E.A.M.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 19.11.04 09:27 Tsiteeri


Täna hommikul 8 paiku oli Mustamäel -8.5°C. Auto käivitus täiesti normaalselt ja tühikäik oli täpselt sama, mis soojemate ilmadega. Klaasid väljast paari minutiga puhtaks ja vaikselt liikuma. Kütusekuluks ei näidatud seegi kord midagi müstilist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
peep
klubiliige



Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 19.11.04 19:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja ryblik
Aga diiselmootori puhul?


Ei tohiks vahet olla, toitesüsteemi ju see teema ei puuduta.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
andres
huviline



Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw

postitati 20.11.04 15:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja andres
Minul V6 tahab kohapeal mingi 3 min käia, hoides pöördeid 1 200 peal. Kui kohe külmast jugama panna, ei taha käimakast üldse tööd teha ning kompu järgi kulu 40 /100'le. Kui pöörded langetab normi, siis ka bena kulu normis ning käigukast töötab korralikul. E-klassi 280 (rida 6) ei taha samuti külmast peast käike vahetada, vaid piirdub 1-2 käiguga. Soojenedes läheb kõik normi.

Kui paljudest eelool kirjutanudest omavad AT kasti? Arvan, et minu puhul on tegu kasti kaitsmisega, ehk kast tahab veidi soojeneda, enne kui tööd hakkab tegema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 20.11.04 15:44 Tsiteeri


Äkki õli vana juba? sest teatavasti tuleb automaatides seda ka miski kilometraazi tagant vahetada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 20.11.04 18:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja andres
Kui paljudest eelool kirjutanudest omavad AT kasti? Arvan, et minu puhul on tegu kasti kaitsmisega, ehk kast tahab veidi soojeneda, enne kui tööd hakkab tegema.
Avatarilt on vist hetkel kangi kuju näha. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 32.0% - SQL: 68.0%]