V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 17.11.04 11:28
|
|
|
mootori soojendamine
Talv ukse ees ja sellega seoses järgmine küsimus: kas on mõistlik V6 2,6 mootorit pärast külmalt käivitamist pikalt kohapeal soojendada või tuleks
üsna kähku sõitu alustada? Sõltub see äkki kasutatavast õlist ka natuke?
|
|
|
galen
huviline
Registreerunud 01.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 2.6 V6, koda kahene aiatraktor
|
postitati 17.11.04 11:41
|
|
|
Haa, mul on tegelikult sama dilemma. Küll mitte väga mootori seisukohast -- mootorile pidada kerge vedu rohkem meeldima kui kohapeal tiksumine - ka
külmana, KUID ühes teises teemas välja tulnud info, et väidetavalt see mootor luristab +10 juures juba esimese km jooksul keskeltläbi 40l/100km kohta
ning mul on tööle 5km, siis ehk on kütusekulu seisukohast kasulikum lasta tal 10 minutit hoovis tuksuda ja alles sisi minema kimada. Boonuseks siis
juba täiesti soe ja jääst sulanud auto kah 
teab keegi palju see mootor kylmast peast tunnis thühikäigul benssu võtab ?
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.04 11:50
|
|
|
nu kui lugeda auto manuali, siis seal soovitatakse ikka kohe jugama panna mitte kohal käiata
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 17.11.04 21:03
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja galen
KUID ühes teises teemas välja tulnud info, et väidetavalt see mootor luristab +10 juures juba esimese km jooksul keskeltläbi 40l/100km
kohta | Kompu järgi küll erilist vahet pole. Ise olen praegu veel suht kohe peale käivitamist liikuma hakanud, alla -10°C vast laseks
juba paar minutit enne soojeneda.
|
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 18.11.04 09:39
|
|
|
Minul V6 tahab kohapeal mingi 3 min käia, hoides pöördeid 1 200 peal. Kui kohe külmast jugama panna, ei taha käimakast üldse tööd teha ning kompu
järgi kulu 40 /100'le. Kui pöörded langetab normi, siis ka bena kulu normis ning käigukast töötab korralikul. E-klassi 280 (rida 6) ei taha
samuti külmast peast käike vahetada, vaid piirdub 1-2 käiguga. Soojenedes läheb kõik normi.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 18.11.04 11:40
|
|
|
Jah, mul hoiab ka külmana käivitades pöördeid veidi aega kõrgemana. Ja käigukast teeb hääli, kui kohe minema panna. Ilmselt määrimise puudulikkus.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 18.11.04 21:00
|
|
|
Auto käima ja seni kuni klaasid puhtaks saan ongi paras aeg liikuda
Üldiselt liikuda võib, aga see rohkem kulgemine, mis soovitatav. Linnaliiklusesse kohe küll ei sööstaks.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.11.04 23:26
|
|
|
Koolis õpetati et miski 2 minutit oleks norm kohapeal lasta asjal enne tööda, et siis on õlide liikuvus juba norm maal. Ja ega tegelt ongi norm aeg
kui omekul paned masina tööle ja lükkad ta lumest puhtaks, siis vast olekski norm liiklema hakata.
|
|
|
|
peep
klubiliige
Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 19.11.04 07:37
|
|
|
Eks kõik oleneb kasutatavatest õlidest ja välistemperatuurist. Kui just kamazi või zigulli õliga ei sõida, vaid tänapäevase kvaliteetõliga ja
temperatuur on kõrgem kui -18 ei ole kohapeal soojendamine kindlasti soovitatav. Külmalt töötades kulub mootor kümneid kordi rohkem kui soojalt ja
tühikäigul käies soojeneb mootor väga aeglaselt võrreldes sõitmisega. Ainuõige on mootor käivitada, lasta hetk kohapeal käia ja siis sõita esimesed
kilomeetrid madalama käiguga, hoides pöördeid tavapärasest natuke kõrgemal, kuid vältida tugevaid kiirendusi ja maksimumpöördeid.
Kui on külmem, siis jah, oleks soovitatav mõned minutid kohapeal käitada. Kui autol on mingi rike, mis ei võimalda miinuskraadide juures sõitu
alustada, siis aitab remonditöökoda või pole vana ja väsinud auto puhul mõtet enam sellistele nüanssidele, nagu külmkäivituse protseduur, tähelepanu
pöörata.
Bensu kulu koha pealt ei oska väita aga vaevalt koheselt sõitu alustades summaarselt seda palju rohkem kulub, pigem vastupidi ja lisaks on bensiin
ikkagi suhteliselt odav võrreldes mootori detailidega.
|
|
|
ryblik
huviline
Registreerunud 21.07.03
Asukoht: Göteborg, Rootsi
Kasutaja on eemal
Auto: hetkel autotu
|
postitati 19.11.04 08:30
|
|
|
Aga diiselmootori puhul?
C.R.E.A.M.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 19.11.04 09:27
|
|
|
Täna hommikul 8 paiku oli Mustamäel -8.5°C. Auto käivitus täiesti normaalselt ja tühikäik oli täpselt sama, mis soojemate ilmadega. Klaasid väljast
paari minutiga puhtaks ja vaikselt liikuma. Kütusekuluks ei näidatud seegi kord midagi müstilist.
|
|
|
|
peep
klubiliige
Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 19.11.04 19:09
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ryblik
Aga diiselmootori puhul? |
Ei tohiks vahet olla, toitesüsteemi ju see teema ei puuduta.
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 20.11.04 15:38
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja andres
Minul V6 tahab kohapeal mingi 3 min käia, hoides pöördeid 1 200 peal. Kui kohe külmast jugama panna, ei taha käimakast üldse tööd teha ning kompu
järgi kulu 40 /100'le. Kui pöörded langetab normi, siis ka bena kulu normis ning käigukast töötab korralikul. E-klassi 280 (rida 6) ei taha
samuti külmast peast käike vahetada, vaid piirdub 1-2 käiguga. Soojenedes läheb kõik normi. |
Kui paljudest eelool kirjutanudest omavad AT kasti? Arvan, et minu puhul on tegu kasti kaitsmisega, ehk kast tahab veidi soojeneda, enne kui tööd
hakkab tegema.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.11.04 15:44
|
|
|
Äkki õli vana juba? sest teatavasti tuleb automaatides seda ka miski kilometraazi tagant vahetada.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.11.04 18:12
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja andres
Kui paljudest eelool kirjutanudest omavad AT kasti? Arvan, et minu puhul on tegu kasti kaitsmisega, ehk kast tahab veidi soojeneda, enne kui tööd
hakkab tegema. | Avatarilt on vist hetkel kangi kuju näha. 
|
|
|
|