Lehekülgi: 1 2 3 |
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 25.10.04 16:55
|
|
|
Aku kohta teavet vaja !
millist akut eelistada?
kas kuiv element (ehk siis OPTIMA)?
geeliga aku?
või tavaline elektrolüüdiga aku?
või on veel mõnda tüüpi akusid?
mis on nende akude + ja - sed?
vaja oleks diisel autole
rääkige omadest kogemustest erinevate firmadega
ette tänades 
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.10.04 17:40
|
|
|
Ca 1K eest saab normaalse suurusega aku diisli jaoks, et ei ole mõtet sinna miskit muud toppima hakata kui just raha ülearu pole, sest otima hiinad
hakkavad alates miski 4,5K
|
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 04.12.03
Asukoht: prnu/tln
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 85kw '94
|
postitati 25.10.04 18:37
|
|
|
kasutan siiani B4 originaal akut. optimat pean isiklikult (kasutasin 2 kuud) tõesti ekstreem tingimustes kasutamise akuks. ise selle alla raha ei
mataks välja arvatud juhul kui raha ajab üle või ekstreemne situatsioon tingiks (audiovõistlus, mingi matk).
mina ei täheldanud optima yellowtopi ja B4 originaal valge plöraka töös mitte mingit vahet.
kahjuks optimale kohaseid tingimusi tekitada ei olnud võimalust 
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 25.10.04 19:47
|
|
|
aga sellest geeliga akust teab keegi midagi?
see vist nagu aru saand olen et mingi uus toode
väidetavalt hooldevaba!
ja hind pidi olema tavalisest ca kuni 200.- kallim
optima kohta olen kuulnud niipalju et esimene pauk tal nagu hea aga pikka käivitust ei kannata? et kooleb nagu ära?
oskab keegi selle kohta miskit kosta?
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 25.10.04 19:53
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ranz
Ca 1K eest saab normaalse suurusega aku diisli jaoks, et ei ole mõtet sinna miskit muud toppima hakata kui just raha ülearu pole, sest otima hiinad
hakkavad alates miski 4,5K |
põhimõte nagu olekski selles et asi vastu ka peaks
sellist firmat nagu on "RAYLITE" ei usalda enam kuna liiga palju akusid tuttavatel p** läinud
et ca 2 aastat käib ja peale seda ... osta uus
räägivad ka et BOSCH-i aku pidi vist mingi testi võitja olema või miskit et ca 13a kasutatud ja ilusti vastu pidanud
ei taha eriti iga asta uut akut osta, et kui osta siis juba miski korralik asi
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 26.10.04 13:43
|
|
|
Osta tavaline oma auto spetsifikatsioonidele vastav happeaku. Hooldada pole seal ju tegelikult midagi. Peale erakordselt kuuma suve võid ju
elektrolüüdi taseme üle kontrollida ja vajadusel destvett lisada, aga see pole kontimurdev töö. Eriti, kui sul aku kapoti all on.
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 26.10.04 15:14
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
Osta tavaline oma auto spetsifikatsioonidele vastav happeaku. Hooldada pole seal ju tegelikult midagi. Peale erakordselt kuuma suve võid ju
elektrolüüdi taseme üle kontrollida ja vajadusel destvett lisada, aga see pole kontimurdev töö. Eriti, kui sul aku kapoti all on.
|
usu see on kontimurdev töö 
ei jõua jälgida kogu aeg seda taset suve jooksul kontrollisin ja lisasin
vett sinna ikka oma mitu korda aga lõppude lõpuks ikkagi ühel hetkel aku kuival ja nüüd siis ka p**s
ei ole küll eriti hooletu auto suhtes aga vahest ununeb ja näe mis juhtub
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.10.04 15:24
|
|
|
Selle 13a aku kasutuse kohta natuke kahtle... suht ükski aku ei pea sellist aega vastu kui ta just riiulil ei seisa.
Soovitada julgen nime nagu euroglobe, suht odavad hinnad ka nagu avastasin. Oli nimelt selline aku autol peal kui ostsin, nüüdseks juba siis peaks asi
olema ca 3a vanune ja võistlustel on saanud asja laadida 16V pingega ning ega võim just ka masinas lahjemate seast ei olnud... ning siiamaani on aku
täiesti korras, mitte kordagi pole veel otsa saanud )va korra kui genekas lõppes, siis lasi veel aku peal miski 25km sõita ) et julgen soovitada.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 26.10.04 16:04
|
|
|
Driver,kui sa pidid ühe suve jooksul oma akusse juba mitu korda vett lisama,siis oli see aku sul juba tüma.Reeglina lisatakse dest vett heal juhul
kord aastas,seda juhul kui auto laadimissüsteem on korras.Mina pole vist oma autodest ühelgi pidanud seda kunagi juurde valama.Ja see veekadu tekib
reeglina siis kui laadimisega on miskit mäda,liig kõrge ntx.
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 26.10.04 18:05
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja QUATTRO
Driver,kui sa pidid ühe suve jooksul oma akusse juba mitu korda vett lisama,siis oli see aku sul juba tüma.Reeglina lisatakse dest vett heal juhul
kord aastas,seda juhul kui auto laadimissüsteem on korras.Mina pole vist oma autodest ühelgi pidanud seda kunagi juurde valama.Ja see veekadu tekib
reeglina siis kui laadimisega on miskit mäda,liig kõrge ntx. |
laadimsvooluga asi korras, kontrollitud!
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 27.10.04 12:44
|
|
|
Ilmselt on su praegune aku nii vana ja sulfateerunud, et ka normaalse laadimisvooluga läheb nii kuumaks, et vesi seal ära aurab. Pole ka mul kunagi
reaalset vajadust ühtegi akusse vett lisada olnud.
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 27.10.04 20:09
|
|
|
ootan ikka teadjate nõu! 
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 27.10.04 20:10
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
Ilmselt on su praegune aku nii vana ja sulfateerunud, et ka normaalse laadimisvooluga läheb nii kuumaks, et vesi seal ära aurab. Pole ka mul kunagi
reaalset vajadust ühtegi akusse vett lisada olnud. |
vana ta kohta küll öelda ei saa kuna eelmise aasta suvel või aasta lõpu poole sai see alles ostetud
aga kas see vee aurustumne ei või oleneda sellest et mul aku pealt see kate puudu ? et mootori kuumus pääseb hästi ligi äkki?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 27.10.04 20:28
|
|
|
Ostetud sai küll alles eelmine aasta,aga kui kaua ja mis tingimustes see asi enne kuakil laos seisis?
Tean ise ühte firmat,mida enam õnneks ei eksisteeri,kes üritasid müüa siin eestis rootsi laojääke,mis saagi võileiva hinna eest kätte ja olid juba
siis pooleldi tümad.Leiti angaar,sebiti akud sinna ja siis järjest laeti ja müüdi.Keskmine eluiga oli kuskil aasta ja päris paljud said omale niiöelda
garantiikorras "uue" aku.Ise olen ostnud nüüd ainult akadeemia tee akukeskusest,ja siiani olen rahul.Ja driver,kas sinu aku on ikka mõeldud
spetsiaalselt diiselmootorile?
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 29.10.04 14:53
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja QUATTRO
Ostetud sai küll alles eelmine aasta,aga kui kaua ja mis tingimustes see asi enne kuakil laos seisis?
Tean ise ühte firmat,mida enam õnneks ei eksisteeri,kes üritasid müüa siin eestis rootsi laojääke,mis saagi võileiva hinna eest kätte ja olid juba
siis pooleldi tümad.Leiti angaar,sebiti akud sinna ja siis järjest laeti ja müüdi.Keskmine eluiga oli kuskil aasta ja päris paljud said omale niiöelda
garantiikorras "uue" aku.Ise olen ostnud nüüd ainult akadeemia tee akukeskusest,ja siiani olen rahul.Ja driver,kas sinu aku on ikka mõeldud
spetsiaalselt diiselmootorile? |
nii sinna peale oli kirjutatud
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 03.12.05 13:41
|
|
|
et siis millist akut valida soovitab keegi?
masin on 1,9D ja genekal kiri 70A
kataloogis oli kirjas vist 72Ah
või ei teeks ka 100Ah liiga?
milline tootja? neid tekib iga päevaga turule juurde vist.
stalker?
zap
....
|
|
|
kaljukoll
huviline
Registreerunud 26.04.03
Asukoht: jõgevamaal
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5 TDi;Kawasaki kvf 4x4
|
postitati 03.12.05 16:40
|
|
|
see 100 ah ei mahu sul sinna aku karpi ära,aga 74 või 82 ah peaks mahtuma küll - soovitan soojalt kas siis exide ,boschi või mis veel parem - varta
blue dynamic seeriast, enda traktoril juba miski 5 aastat varta aku ja ei ole ka -30 nega alt vedanud,igasugustest korea jms akudest käi suure kaarega
mööda.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 03.12.05 19:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kaljukoll
see 100 ah ei mahu sul sinna aku karpi ära,aga 74 või 82 ah peaks mahtuma küll |
tegu vana 88-93 passatiga, ja karpi seal ei ole. usun et sätib ka 35cm või pikema 100A sinna, kuigi kõrgust pole mõõtnud.
|
|
|
Pikkpoizz
huviline
Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.
|
postitati 03.12.05 20:20
|
|
|
ei tea kas tegin miskit valesti aga enne oli b4-l 45 ah aku mis nyyd esimeste kylmadega ää kooles, ostsin 75 ah se raylite silveri
|
|
|
Ifi
huviline
Registreerunud 27.08.05
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100
|
postitati 03.12.05 22:03
|
|
|
tee omale selgex mida ostad ? Hinda või kvaliteeti? kui sa hinda taga ajad siis võta RAYITE, kui kvaliteeti siis BOSCH
terv.ifi
PS! võrdle samade parameetritega akusid
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.12.05 15:40
|
|
|
Päris nii see tegelt pole, et odav sitt ja kallis hea... ise oman nt vägagi odava otsa akut, 62Ah Euroglobe firma oma ning sellise letihind peaks
jääma alla 700.-. See aku on minu masina peal olnud miskit üle kolme aasta millest kaks aastat on see saanud mega peenestamist SPL võistlusel, kus
seda tugevalt koormatakse ning siis laetakse uuesti ca 15.5V pingega. Praeguste külmadega ei anna see aku veel miskeidki vananemise märke... et igati
julgen soovitada selle firma odavat akut.
|
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 05.12.05 09:39
|
|
|
ostsin miski stalkeri nimelise käki. välimus nagu vanal vene akul siuke valge klots. ja ilmselt igasugu euroglobed ja zap ja stalker ongi üks ssama
asi ainult teine kleeps peal
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 05.12.05 11:51
|
|
|
Naise japsil Varta kuiv aku. 3 aastat hetkel iga (sügisel täitus), 95% ainult linna sõit, a'la 4 km edasi ja siis õhtul sama palju tagasi. Hetkel
sülitan 3x üle õla - kui Tartus öösel -10 oli, siis peale 2 päevast seismist läks ilusti käima.
|
|
|
drizzle
huviline
Registreerunud 29.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C5 TDI
|
postitati 05.12.05 12:00
|
|
|
Varta Blue Dynamic vs Exide Ultra - kumba soovitate?
Edit: otsustasin Varta kasuks netikommide põhjal.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |