fate
huviline
Registreerunud 30.07.05
Kasutaja on eemal
Auto: A8 S-line, Diesel power
|
postitati 20.09.11 11:49
|
|
|
2.5, 110kw, rihma ja nukkvõllide asend?
Mootoril läks vahetusse nukvõllid koos nookurite ja hüdrotõukuritega. Rihma seibidele sai omad märgid tehtud kuid kahtlustan nukvõllide valet asendit,
hetkel mootor ei käivitu. On kuskil mingi joonis olemas?????
|
|
|
diffas
huviline
Registreerunud 14.07.10
Asukoht: Lahti
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5q 2.5TriTDI + A4 B7q 3.0TDI
|
postitati 20.09.11 14:09
|
|
|
Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema.
|
|
|
tarts
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
|
fate
huviline
Registreerunud 30.07.05
Kasutaja on eemal
Auto: A8 S-line, Diesel power
|
postitati 20.09.11 15:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diffas
Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema. |
Täpselt nii sai tehtud, aga mis asendiga rihmarattad nukkade külge käivad???
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 20.09.11 15:13
|
|
|
Üldiselt väntvõll märki, nukad märki ja kui nukad koonuse peal ja pumpa sealt pealt ei aeta siis pingutad rihma ära ja keerad nukarattad kinni.
|
|
|
|
diffas
huviline
Registreerunud 14.07.10
Asukoht: Lahti
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5q 2.5TriTDI + A4 B7q 3.0TDI
|
postitati 20.09.11 15:32
|
|
|
Ja kas õhk on välja lastud kütuseliinide / pumpa seest?
|
|
|
AndreasS
huviline
Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm
|
postitati 20.09.11 16:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fate
Tsitaat: | Algselt postitas: diffas
Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema. |
Täpselt nii sai tehtud, aga mis asendiga rihmarattad nukkade külge käivad??? | Ükskõik millise asendiga. Kui võllid ise on märgis,
siis rataste asendid ei oma tähtsust. Vänt, nukad ja pump õigesse asendisse, rihm pingule ja nukarattad kinni. Pumba asend fikseeriti sellel mootoril
minu mälu järgi 6mm poldiga.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 20.09.11 19:08
|
|
|
Kas keegi raatsiks enamvähem täpselt (rihmavahetuse) tööde käiku kirjeldada sh vajalikke momente avaldades, samuti mingeid täpsemaid pilte või koguni
mõõte vajalike lukustusrakiste kohta. Kas nukarakised jäävad paika kogu töö tegemise ajaks või kasutatakse neid vaid nukaratta pingutamisel?
Kas V6 mootoril vändaotsa poldi pingutamisega ei ole sihukest kammi nagu R5 mootoritel?
Samuti oleks hea kui esiotsa eemaldamise kohta (mind huvitab a6) mingeid juhendeid saaks. See töö vajab ilmselt paljudel tegemist aga infot
suhteliselt vähe liikvel.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 20.09.11 19:08
|
|
|
Peale kütusetorustiku lahtivõtmist ongi selle auto käivitumine ülimalt tuuga. Pump ei taha eriti hästi kütet sisse võtma hakata. Algul keera kindlasti
kõigi pihustite torud kergelt lahti, et näeksid, millal kütus pihustini jõuab. Kui kütust hakkab toru vahel pritsima, võid torud kinni keerata. Kui
siis ei käivitu, peab viga mujal olema.
Olen ise samall mootoril nukkasid vahetanud ja käivitamisega vaeva näinud. Kasutasin sellist lahendust, et võtsin filtri küljest pumpa mineva jämedama
vooliku lahti, panin sinna otsa väiksemat sorti lehtri ja valasin kütet täis. Sellist lahendust kasutades peaks kütus ise pumpa vajuma, mitte ei pea
pump kütust üles imema. Kui auto käima läheb, paned kütuse toru uuesti filtri külge ja ongi korras.
|
|
|
AndreasS
huviline
Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm
|
postitati 20.09.11 21:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Kas keegi raatsiks enamvähem täpselt (rihmavahetuse) tööde käiku kirjeldada sh vajalikke momente avaldades, samuti mingeid täpsemaid pilte või koguni
mõõte vajalike lukustusrakiste kohta. Kas nukarakised jäävad paika kogu töö tegemise ajaks või kasutatakse neid vaid nukaratta pingutamisel?
Kas V6 mootoril vändaotsa poldi pingutamisega ei ole sihukest kammi nagu R5 mootoritel?
Samuti oleks hea kui esiotsa eemaldamise kohta (mind huvitab a6) mingeid juhendeid saaks. See töö vajab ilmselt paljudel tegemist aga infot
suhteliselt vähe liikvel. | Mis kamm R5 mootoril on?
Kui ma seda tööd tegin, siis ma olin suhteliselt s*ttades tingimustes ja pildistamiseks ei olnud üldse mahti. Igatahes nukarakised jätsin mina terveks
ajaks nukkade külge. Kaks 2-3mm paksu umbes 2x2cm metallplaadikest mis pannakse nukkvõlli otsas olevatesse piludesse. Need pannakse mootori tagumisse
otsa ja ei sega mitte kuidagi mootori eesosas toimuva töö kulgu. Vasaku nukkvõlli taga on vaakumpump mis tuleb küljest ära kui seda kinni hoidvad
poldid lahti keerata. Ei ole mingi probleem. Tagasi panek on samas paras täppistöö, sest midagi ei ole ju näha. Parema võlli taga on kate mida elusalt
kätte saada on põhimõtteliselt võimatu. Remondijuhendis ongi kirjas, et see tuleb ära lõhkuda. Jama on selles, et seda ei olnud (vähemalt minul)
kaasas rihmakomplektis. Oli vaja eraldi tellida. Pumba fikseerimiseks sobib tavaline pikk 6mm polt. Auk peab olema täpselt üleval ja polt läheb lupsti
sisse ja hoiab kõike täpselt õiges asendis. Siis võib väikse rihma mis pumpa ringi ajab ära võtta. Selle pinguti on igavese vägeva kaane küljes mis
tuleb ära võtta ja mille osad poldid hoiavad kinni ka veepumpa. Need augud tuleb meelde jätta, et pärast veepumpa vahetades need augud ikka vabaks
jääks. Väntvõlli jaoks oleks hea kui oleks olemas spets lukustuspolt. VAG-3242. See ei ole samas mingisugune eriline probleemiallikas, sest liigub
originaale, liigub mõõte/jooniseid ja seda on lihtne teha või lasta järele teha. Teeb elu oluliselt lihtsamaks, sest saab ilma suurema jamamiseta
lahti keerata igasugused rihmarattad jne. Polt käib sisse mootori vasakul küljel oleva vändaanduri august. Nukkvõllide rihmarataste poldid keerata
lahti nii palju, et saab rihmarattad koonustelt maha tõmmitsaga tõmmata. Nii palju, et rihmarattaid saab vabalt käega ringi ajada. Põhimõtteliselt
saab seda vahetada ka ilma rihmarattaid lahti laskmata, aga sellisel juhul on asi jälle oluliselt raskem. Siis vana rihm maha, uued rullikud, veepump,
vajadusel termostaat. Kuna see termostaat ei ole kõige kallim asi, siis mina paneks igaks juhuks igal juhul uue, sest kui hiljem selgub, et on vaja
seda ikkagi vahetada, siis peab kogu selle rihmasüsteemi uuesti lahti kiskuma ja see on jama. Juhtrulliku vahetus on lihtsalt poltide keeramine, aga
pingutusrulliku pingutit ei saanud mina muud moodi sõbraks kui võtsin küljest ära ja surusin kruustangide vahel kokku. Ideaalis käib sinna mingisugune
splint mida mul ei olnud ja panin naela. Uus rihm peale ja pingule. Nukarattad võllide külge kinni. Uus pumbarihm peale, sinna tuleb ka panna uus
pingutusrullik. Seda rihma ajab ringi vasak nukkvõll ja sellel on seal otsas eraldi rihmaratas. Kolme poldiga teise rihmaratta külge kinnitatud ja
poldid on piklikes aukudes. Need kolm polti võib sealt lõdvaks lasta, et nuka rihmaratas laseks mängima. Lihtsustab oluliselt rihma paigaldamist.
Nukkvõll ja pump ise on fikseeritud, seega rihmaratta keerutamine ei muuda midagi. Kuna nüüd peaks mõlemad rihmad peal ja pingul olema, siis korja
kokku kõik võllide fikseerimiseks installeeritud kolinad ja aja mootorit käsitsi ringi nagu seda ikka tehakse. Nukkvõllide taha seal käivad asjad
tagasi ja ülejäänud teema ka kokku tagasi ja peaks kõik vinks-vonks olema.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 21.09.11 14:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AndreasS
olemas spets lukustuspolt. VAG-3242. See ei ole samas mingisugune eriline probleemiallikas, sest liigub originaale, liigub mõõte/jooniseid ja seda on
lihtne teha või lasta järele teha. |
Kas kellelgi on üle seda VAG 3242 tooli või joonist?
Kui palju V6 mootoril hammasrihmadega seonduvalt vahetust vajavat kama on? Veepump, 2 rihma, pigutusrullikuid 2? või 3? nukkvõlli tagumine kate, veel
midagi?
On seal midagi ebatavalist vaja silmas pidada?
Edit: ehk keegi saab autodata vmt andmeid avaldada lingina v emailile ntx?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 21.09.11 16:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Edit: ehk keegi saab autodata vmt andmeid avaldada lingina v emailile ntx? |
Mõtlesid midagi sellist?
|
|
|
|
AndreasS
huviline
Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 01.10.11 21:06
|
|
|
Vahetasin lõpuks rihmad ära, esimesel korral on ikka mahukas ettevõtmine küll, kohe kuidagi ei mahtunud tehasejuhendi 4,5 tunni sisse. Klõpsisin
enamvähem igast liigutusest ka pilte, kuid nende ülespanek ja korrapärastamine jääb ilmselt mõnda järgmisse aastasse.
Minu jaoks suurimad probleemid:
Stangekanduri poldid olid nii krdi sigakõvasti kinni, et oma igati korraliku võtmega ma seda lahti ei saanudki ning pidin hankima tugevama. Kui
õigesti mäletan siis on see T45
Päris tükk aega nägin vaeva, et leida kuhu lukustusrakis 3242 pista. Instruktsioonis toodud pilt ei meenuta isegi natukene reaalset olukorda,
millegipärast lootsin sellist kohta leida mootori hoorattapoolsest otsast, kuid võta näpust, täpselt mootori keskel ja täpselt poolraami taha
peidetud.
Viskosiduri aluse rulli laagrit vahetatakse ainult koos eesmise kaanega, maksab see minimaalselt u 250.- Kogu see rullikumudru (pingutus- ja
ülejooksurulle sain kokku 8 kui lugemisega sassi ei läinud) on sel masinal ikka metsik, järgmisel korral ma neid kõiki enam kindlasti ostma ei hakka,
igati edukalt kannatab ka eraldi laagreid vahetada. Eksperimenteerisin kliimapumba rullikuga mis forsis letis maksab üle 40.-, autoturult hommikul
ostsin laagri 1.- eest.
Mingist erilisest keerukusest selle töö juures küll mu meelest rääkida ei saa, rohkem selline "tuima näguga" lappamine, rohkem kui poole ajast
võttis mul esiotsa lammutamine.
Samuti on mu arvates täiesti üle tähtsustatud erivahendite vajalikkus. Muidugi on mugav fikseeritud vända-pumba-võllidega seda tööd teha, kuid igati
edukalt saab ka ilma hakkama, piisab täiesti kui special toolidest on "pljääd, joptvoimatt ja suuka", ühel õigel autoremontijal on sellised abinõud
aga nagunii olemas.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
martvl
huviline
Registreerunud 31.08.11
Asukoht: tapa
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.02.14 16:36
|
|
|
kus täpsemalt to auk asub,kuhu lukustusrakis 3242 pista.
juhipool või kõrvalistuja ?
on seal mingi kork või asi ka ees ?
pääseb alt ligi,või peab midagi eest ära keerama,Roolivõimu pump geneka vms ?
|
|
|
quattrodiisel
huviline
Registreerunud 04.07.13
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B7 TDI Quattro
|
|
martvl
huviline
Registreerunud 31.08.11
Asukoht: tapa
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.02.14 02:13
|
|
|
Nii Parempoolse nukaga lihtne,autodata järgi sai see samamoodi pandud,kuid vasakpoolne ?
läheb kaanega siis see metalltükk tasa,või mille järgi ?
pisut segaseks jääb see tagant poolt nuka paika ajamine,parempoolne sai pandud siis nii et see vaakumi kinnitus kõrvaga,nukk võlli soon
tasa,vasakpoolne siis enamvähem samamoodi,kuid ei usu et see,nii peaks minema,hetkel aku laeb.
Ei sooviks varem proovida,kui on selgusele jõudnud kuidas need tagumised viksaatorid asetsema peaksid.
kas siis klapikambri kaanega tasa ?
|
|
|