Lehekülgi: 1 2 |
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 22.11.20 09:30
|
|
|
Ott, Ära unusta mainida asjaolu, et Sinu auto talvel ei sõida. Soovitused on kõik õiged. Lapsevigade suhtes ise nii pessimistlik võib olla isegi ei
oleks, kuid seda näitab aeg, kui asi on reaalselt valmis ja võimalik kasutada.
|
|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 23.11.20 09:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: masuurik
Kangesti optimistlik budget tegelikult. Kardan, et kujuneb oodatust kallimaks, kui lópuks lapsevigu parandama hakkad ja head odavad liitmiku tükid
maapóhja kirud. Mul kulus óigete metallist stutside, róhundurite, kellade ja armeeritud silla voolikute ja kinnitusvahendite peale juba ca 1800 eurot.
Kompressorid, padjad, paak ja managment juurde. Mis managment tuleb ja kas torustik 1/8 vôi 3/8? Soovitan soojalt kóik 3/8 peale teha, sest auto on
suur ja raske. Opereerimiskiirus on totaalselt teine 3/8 torustikuga. Eeldab muidugi, et ka padjad ja ventiiliplokk on 3/8 jaoks.
Kui talvel paarutada ei plaani, ära veefiltreid pane ja paagile tee alla veeóhutusventiil 2m peenikese toruga. Lased kaks korda kuus vee välja.
150-200PSI juures on lihtsalt väga keeruline lekkevabu veefiltreid leida. Läbi käidud tee. Ja kui talvel sóidad, siis soovin edu ja kannatust
odavamate komplektidega tee ääres seista...seljuhul veoka óhupiduri külmumisvastane aine sisse.
Eks kui huvi ja küsimusi ehitamise osas, anna märku(A5 coupe 3a Accuair/Airlift performance-0 viga selle ajaga). |
Autot ehitada ilma optimismita vist suht keeruline? Nii ei jõua kuhugi ju Suuresti peaks olema kõik olemas olema. Mingit nipet-näpet pudinaid ja võibolla on miskit, mida ma ei oska ette näha. Armeeritud voolikud tulevad
koos patjadega... Kui need padjad ükskord valmis saavad. Õhusüsteem ka nii palju koos, et padjad külge panna siis võiks tagasi kokku panna ja hetkel
ei paista midagi puudu olevat. Seega mingit ulmelist väljaminekut ei tohiks tulla rohkem.
Torustik 6mm peal. Tatehnixi juhtimis komplekt sai võetud(444cc TaTechnix kroomitud kompressor, 19L kroomitud õhupaak, Topelt nõelaga rõhukell, 4x el.
õhuklapid 1/4", Vee eraldaja, 2x avarii täiteventiili, 5x rõhuandurid (4tk reguleeritav), Tarvikud (Juhtmed, kaitse, relee, nupud, liitmikud jne) ja
veel muud mudru)
See talv vist veel sõidan sellega, mis järgmine talv saab, eks seda näeb sügisel- kas tuleb mingi teine auto või ei. Tegelikult ma juba mõni aeg
tagasi kirjutasin ka sulle U2U 
Tsitaat: | Algselt postitas: siimuu
Ott, Ära unusta mainida asjaolu, et Sinu auto talvel ei sõida. Soovitused on kõik õiged. Lapsevigade suhtes ise nii pessimistlik võib olla isegi ei
oleks, kuid seda näitab aeg, kui asi on reaalselt valmis ja võimalik kasutada. |
Arvan ka, eks suures pildis aeg näitab, mis seis siis on, kui padjad küljes ja õhk sees.
|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 26.12.20 15:41
|
|
|
Täna on selline seis, et endiselt ootan patju ja auto seisab ikka pukkidel. Kui läks hästi siis pandi eelmine reede nad teele juba. Ehk on väike
lootus uueks aastaks sõitma saada? Samas näpud veits sügelevad ja tahaks ikkagi tegeleda ju. Nii ma siis käin ja nokitsen pisiasjade kallal
aeg-ajalt.
Vahepeal on asi nii palju arenenud, et nupud jõudsid. Sain juhtimispaneeli lõplikult kokku panna ja läks külge. Natukene tahab kohendamist mõni
pisiasi, mis ennast häirib. Suures pildis, aga süsteem on valmis ning nuppe vajutades teevad releed/klapid ilusti plõksu . Luuk ei tahtnud algul eriti kinni minna, kuna lukustus pulk, oli gramm liiga
väike. Kinni ta läks, kuid jäi tunduvalt rohkem sisse poole, üle jäänud paneelist. Tõin lukustus mehhanismi mõni millimeeter alla poole ja sai mure
lahendatud.
Kella panin samuti vahepeal külge ära. Kuna see rõngas üksi jäi veits liiga karjuma, siis tegin riidega terve topsihoidja kopsiku üle. Kas ta on parem
või ei, eks see ole maitse asi ja jääb igaühe enda otsustada.
Vahepeal vedasin natukene juhtmeid veel. Üldiselt pannakse rõhukellad siiski nähtavale silma alla, seega kui peaks kuskilt midagi katki minema
tõenäoliselt märkab seda. Minul aga sai kell suhteliselt silma alt ära. Alguses tundus üsna mõttetu ja "vahepeal ikka vaatad rõhkusid". Reaalsuses
tõenäoliselt siiski mitte. Targemate kogemus paraku ütleb sedasama.
Algul mõtlesin siis selle buzzeri külge panna, mis kaasas oli, aga noo see tegi ikka liiga jubedat häält seega läks ta tagasi puhkama. Lisaks, ilmselt
oleks ta suht tüütu olnud kui süüde sees ja auto vastu maad lastud koha peal. Järgmine variant oli siis led tuluke. Kuhu ma ta panen, et ta ei karjuks
ja jääks ilus? Algul otsisin lihtsalt mingit kohta kuhu auk teha või lihtsalt vahelt välja pista. Järgmine mõte oli, armatuuris oleva nupu koha
kattesse auk teha ja sinna taha meisterdada see. Kodus oli vanast autost alles parkimisanduri nupp, mis sai kunagi välja vahetatud. Sealt napsasin
"klaasi" tegin augu katte sisse ning sai liimitud külge. Ise arvan sai selline väga okei. Tõenäoliselt autosse istudes, kui ei tea siis aru ei
saaks, et see ise tehtud.
Mõni teravama silmaga võibolla märkab, külge on tekkinud c7 käigukanginupp. Seda on veel tulevikus plaan natukene timmida, salongiga ühtsemaks.



|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 02.01.21 12:18
|
|
|
Peale postituse tegemist tundus endale ka see eelnev postitus natukene liiga optimistlik, kas ikka jõuavad ja saab alla?. Aga 28.dets padjad siiski
jõudsid. Sama päev kahjuks asi oluliselt kuskile ei arenenud, kuna oli veel vaja nipet näpet leiutada.
Odava kiti võlud? Patjade tegemisega pole väga vaeva nähtud? Igatahes oli vaja adaptereid padja ja bracketi(Vedrukann? vms eestikeelne vaste tal olla
võiks) vahele. Seega esimene päev läks natukene aia taha. 29.dal tegelesin kuigi palju tagumise otsaga. Kompressori õhuvõtule panin filtri külge veel.
Õhtu lõpuks sai padjad ühendatud ning õhk sisse. Ööga padjad alla ei vajunud.
30.da päeval sain siis adapterid kätte treialilt ning sai nokitsema mindud uuesti.
Istusin soliidselt kella neljani öösel garaažis, lootused olid üleval, et garaažist enne uut aastat veel välja sõita.
Asi sai too päev nii kaugele, et padjad sai vahele pandud ja testitud,uuesti lahti võetud ning padjad coilidele ära liimitud. Järgmine päev käisin
ladusin asja kokku uuesti ning sai õhk sisse lastud. Õhk püsis. Kuna mul talvekaid garaažis polnud siis otsustasin, et asi jääb sinnapaika ja uut
aastat autot nokitsedes ikkagi vastu ei võta. Seega sai õhk sisse lastud ja jäi nelja ratta peale- lõpuks ometi.
Järgmiseks päevaks endiselt midagi kuskilt alla vajunud polnud. Paagis oli rõhk sees - ainult positiivne. Hetkel siiski sõiduasend still natuke way
too low, seega on vaja veel kõrgusi timmida. Bagiga pole mul paraku enam üles poole kuhugi minna, seega peaks bagi peale flantsid tegema. Siis peaks
lõpuks hea saama.


|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 21.01.21 21:41
|
|
|
Õhkvedrustus on all ja siiani soliidselt end üleval pidanud, miskit kuskilt lekkima siiani pole hakanud. Ausalt öeldes polnud usku, et esimese korraga
pidama jääb.
Kuna see talv vaja veel sõita, siis oli vaja teised veljed alla panna nagu ka eelnevalt mainitud sai. Alustuseks tõin siis nad ära ja voilaa, alla
need ei mahtunud. Oli vaja veel flantse juurde, et veljed koopas keerama mahuks. Kindlasti oleks seda saanud natukene ennetada, kui oleks mõelnud ja
numbreid omavahel veidi rohkem kõrvutanud. Coilide pikkus pani siiski piirid lõpuks. Ülespoole enam minna ei saand. Enda veljed siiski alla ei tahtnud
mahtuda, skeemitasin siis endale teise jooksu talvekaid. Need istusid paremini ja sellega mure lahendatud saigi.
Kuna auto juba laiali oli, sai vahetatud ka sisemine veovõlli otsakumm ja ees mõlemad tugipadjad. Sellega ühelpool, oli lõpuks aeg otsad kokku tõmmata
ja veel logarid ja muud pudinad tagasi panna, mis oma aega ootasid.
6. jaanuar sai lõpuks garagest välja sõidetud. Kuna auto näeb välja nagu inetu pardipoeg siis ega väga pildistand pole. Mõne pildi, mis telefonist
leidsin panen alla poole.
Lõpuks üle 2 kuu ilma autota olemist sain jälle ringi kärutada. Paraku selles osas olin ma küll liiga optimistlik. Paar päeva hiljem esimese korraliku
külmaga enam auto käima minna ei tahtnud. Ei osanud seda kohe millegagi seostada ja arvutit käepärast polnud. Sai ta siis garage lohistatud. Pärast
soojenemist käivitus matsust jälle. Halb kütus? Kõrgsurvepump? Mõtteid käis palju peast läbi. Arvuti aga ütles kokkuvõtteks, et natukene teine lugu
on.
001648 - Glow Plug Module 1; Glow Plug Circuit
P0670 - 002 - Electrical Malfunction
Eelsüüteküünalde relee oli otsustanud koostöölepingu üles öelda, saigi uus külge pandud. Viga kadus ja hetkel tundub toimivat.
Sellega seiklused ei lõppend.
Vahepeal oli Dpf ennast nii umbe tõmmanud, et ennast ise põletama hakata ei soovinud, viskas spiraali vilkuma ja osa jõust võttis ka endaga Narniasse
kaasa.
Miks asi nii kaugele läks? Eks see kivike mu enda kapsaaeda kukub ikka. Viimati sõitsin ju sügisel selle autoga, temperatuurid tõusid siis ilusti ja
põletatud sai ta ka ennast. Nüüd külmemate ilmadega enam temp ei tõusnud ja oligi kõik.
Sai siis otsast termostaate vahetama hakatud. Kõigepealt suur, kahjuks c6 ei hiilga ruumi üleküllusega mootori ruumis. Selle saime sõbraga niisama
ilma nina laiali lammutamata ära vahelt ja panime uue külge. Eest sai võetud ainult lisaveepump. Kuna see aga asja paremaks ei teinud, tuli ette võtta
järgmine, väiksem termostaat. Sellega oli üsna suur hirm tegelt, kuna kuuldavasti, kes vahetanud olnud olevat öelnud, et enam seda tsirkust ette ei
võtaks. Õnneks nii hull asi polnud või siis polnud üldse hull.
Turbo õlitus lahti, mõni voolik siit-sealt ja pääses juba suht adekvaatselt ligi. "Adekvaatselt ligi" või õigem oleks öelda nägi adekvaatselt sinna
mutiauku sisse. Kätt sinna sisse ei mahutanud igatahes, heal juhul näpu. Vahetus läks siiski üllatavalt lihtsalt. Reaalselt aega läks ehk tunnikene.
Vana termostaat tuli põhimõtteliselt juppidena välja. Sees olev kronsa, mis seda süsteemi korpuses hoidis oli oma aja ära elanud ja ei püsinud vedru
surve all enam kinni.
Neid kahte termostaadi vahetust võrreldes siis pigem vist vahetaks uuesti väikest.
Äkki nüüd Jann vaatab lähipäevadel üle, kas saab põletades sellest tahmakast elulooma veel või peab sellele teisiti lähenema 
Ülemisel pildil max kõrgus
All kõige madalam -aired out

Aired out

Mutiauk, kust ma selle termostaadi ära vahetasin.

vana termostaadi jäägid

|
|
|
k4lmer
huviline
Registreerunud 14.12.10
Kasutaja on eemal
Auto: RS4 B8
|
postitati 22.01.21 07:53
|
|
|
Aired out on nagu mõne mehe tavavedrustusega auto :O
|
|
|
masuurik
huviline
Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo S
|
postitati 22.01.21 09:34
|
|
|
Palju kõrgeimas ja madalaimas asendis käigu pikkus tuli?
Kas need esimesed tugipadjad kapronina padja ja püstaku põhja vahel kolisema ei hakka, kui veidi sisse on töötanud? Seal võiks kummi moodi asi olla.
Kui huvi, saab peaaegu õiged asjad Motonetist. Saan lingi saata. Minul sama lahendus juba 3a Airlifti püstakute peal.
|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 22.01.21 13:05
|
|
|
Juhuu! Jann puhus selle tahmaka tühjaks ja andis teise võimaluse sellele veel.
Tsitaat: | Algselt postitas: k4lmer
Aired out on nagu mõne mehe tavavedrustusega auto :O |
Well see on suhteliselt ajutine hetkel nii, kuna a) talvekad ei mahtunud alla keerama b) antud talvekatel on kõrge profiiliga, mis tõstab ka autot oma
jagu- suvekatega võrreldes oli ca 3 cm vist diameetri vahe. Kevade poole on plaan asi uuesti korra laiali võtta ja timmida asi paika suvekate
järgi.
Tsitaat: | Algselt postitas: masuurik
Palju kõrgeimas ja madalaimas asendis käigu pikkus tuli?
Kas need esimesed tugipadjad kapronina padja ja püstaku põhja vahel kolisema ei hakka, kui veidi sisse on töötanud? Seal võiks kummi moodi asi olla.
Kui huvi, saab peaaegu õiged asjad Motonetist. Saan lingi saata. Minul sama lahendus juba 3a Airlifti püstakute peal. |
ca 5 cm. Alla poole vist saaks veel minna, kui timmida. Sai mõeldud selle peale, et äkki hakkab kolistama ja tegelikult on seal kummilindist lõigatud
tükid vahel. Muidugi vaataks hea meelega üle. Saadaksid äkki u2u?
Tegin paar paremat klõpsu kah.


Nendel piltidel olid ainult adapterid ilma flantsideta.
Max aired

Aired out- paremat pilti kahjuks pole


|
|
|
masuurik
huviline
Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo S
|
postitati 23.01.21 11:33
|
|
|
Kes tahab, see naerab nüüd , aga materjalina ideaalne veermiku padi ja minul 3a all olnud püstaku ja kere vahel. Ise freesisin airlifti padjale
sobivaks. Kumerused altpoolt olid juba ôiged. https://www.motonet.ee/et/toode/807524/Jack-Pad-ohkpadi-o100-mm
5cm padja käik on küll kahtlane, see justkui on ju nagu oem a6 süsteem siis. Kindel, et sul on kôik transpordi lukud eemaldatud?
Airlifti padja käik ees on mul 16cm ja taga 13. Auto on kas täiesti nokk lennus ja rusikas tiiva ja rehvi vahel vôi ratas koopas ja raam kóhupeal.
Pildi järgi su padjal ikka käiku oleks.
|
|
|
afp
huviline
Registreerunud 09.02.20
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.01.21 11:38
|
|
|
Maru madal näib jah tõstetuna, tehase õhk tõstab kõrgemale. Suverattad+flantsid oleks nagu täitsa asi juba.
|
|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 17.04.21 19:27
|
|
|
Suht vaikus on maad võtnud siin. Vahepeal sai suvekad uuesti alla pandud ja otsast asja nokitsema hakatud. Kuna talveks sai auto suht lihtsalt kokku
pandud ja käepärastest asjadest- taha amortidele sai pandud orig läbilöögi puksid, et ta siis liiga alla ei vajuks ja kuskile kerele liiga ei teeks.
Tookord sai, neid aga vähe rohkem kui vaja oli, seega auto kandis tagant peamiselt puksidel. Nüüd sai normaalsed jäigad puksid pandud täpselt nii
palju kui teda vaja oli.
Kuna enne ta puksidel kandis siis arvasin, et puksid lihtsalt hoiavad teda nii palju üleval, et tal väga pole kuhugi tõsta enam. Nii see aga polnud.
Sai proovitud siis, 3.5 cm flantse padja alla. See tõi tulemuseks aind ca 1 cm võitu. Nüüd, kui padi alt ära oli siis sai võimalust kasutatud
mõõdulint välja otsitud lõpuks ja mõõdetud padja pikkus kuivalt ära ja padi alla tagasi pandud. Reaalsus oli see, et padi isegi mitte ei lähe lahti
piisavalt.
Kuna kodulehel on neil kirjas selline lause " the pressure in the bags 130: max 6 bar" siis nagu rohkem ei julgend ka lasta väga palju. Kirjutasin
siis Mapet-tuuningusse, mis nad asjast arvavad. Pakuti välja , et saadavad uued tagumised 3snowball padjad mulle. Said padjad vahetatud. Natukene nagu
tuli juurde, aga ausalt öeldes, oleks need padjad ise uuesti ostnud siis vist oleks natukene kahju rahast olnud, sest polnud päris see ikka mida
lootsin.
Tsitaat: | Algselt postitas: masuurik
Kes tahab, see naerab nüüd , aga materjalina ideaalne veermiku padi ja minul 3a all olnud püstaku ja kere vahel. Ise freesisin airlifti padjale
sobivaks. Kumerused altpoolt olid juba ôiged. https://www.motonet.ee/et/toode/807524/Jack-Pad-ohkpadi-o100-mm
5cm padja käik on küll kahtlane, see justkui on ju nagu oem a6 süsteem siis. Kindel, et sul on kôik transpordi lukud eemaldatud?
Airlifti padja käik ees on mul 16cm ja taga 13. Auto on kas täiesti nokk lennus ja rusikas tiiva ja rehvi vahel vôi ratas koopas ja raam kóhupeal.
Pildi järgi su padjal ikka käiku oleks. |
Minu arvates väga leidlik lahendus. Korra otsisin ise ka miskit taolist, kuid ei leidnud ja kuna treial seal auto ümber seltsis ka käis siis läks seda
teed.
Padja käikudest rääkides, võibolla oleks olnud õigem, mitte neid numbreid eelmine kord öelda, sest ta polnud päris nii koos nagu ta oleks pidanud.
Täna on ees käik ca 10cm ligi. Võibolla midagi imeks sealt veel välja, kuid ilmselt kindlasti mitte seda, mida airlift pakub. Auto on aired out
asendis täiesti kõhupeal .Tagumisega vaatan jooksvalt, mis saab. a) rullib koopaid b) rattad lääpa. Suurespildis, läheb madalamaks 0 asend veel.
Vahepeal, kui vaikus oli tekkis endal huvi, et teeks asja telefoniga juhitavaks bluetooth/wifi abil vms. Seda süsteemi aga stipi eest naljalt ei osta.
Kuna antud süsteem pole tegelikult üldse keeruline, natukene koodi kirjutamist on ülikoolis juba külge ka jäänud. Tellisin Hiinast proovi pärast
lihtsalt ühe 4 way relay BT mooduli. Järgmiseks oli vaja aga mingit sorti app leiutada telefonile. Selle ma kirjutasin siis täiesti nullist. Töötab ja
oleks võimalik asi tegelt täitsa autole külge panna juba.
Pärast seda, kui ma enda app'i valmis sain siis nagu ikka kõigega - kui sul on siis küll foori taga kindlasti mõni teine samasugune auto sinuga
seisab seal. Nii ka sellega tundaega hiljem pandi facebooki grupis müüki analoogne lahendus. Antud lahendus oli tehtud kohe Arduino peale, mis oli
minu plaan b. Sai natukene suheldud inimesega ja sain sealt päris huvitavaid mõtteid, mida antud lahendusega veel teha, kui juba teha. Sellepärast ka
hetkel väga auto külge pookimisega ei kiirusta.
Lisaks nagu piltidelt silma paistab siis maxton design stangelisa on külge ilmunud. Stangelisa "toed" said pandud katsetamise pärast, kuidas jääb.
Hetkel veel päris kindel pole endas, kas see on ka jääv nähtus seal.
Ees Kõrgusega tegelemine tõi tagasi olukorra nagu ühes eelnevas postituses näha oli- auto karjus flantsi järele. Eilse seisuga läks 1,5 cm flants
vahele.

Ei midagi erilist ja täitsa toored pildid.






|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 15.05.22 17:07
|
|
|
Üle aasta hiljem kirjutame siis jätku jälle. Hooaeg oli suhteliselt mure vaba ning sai rohkem sõidetud, kui auto all veedetud. Autoga sain koha
sellisele üritusele nagu "CC Nation", mis peaks olema väidetavalt baltikumi suurimaid. Kahjuks ürituselt lahkusime tühjade kätega. Kuid see süstis
kindlasti tahtmist teha asja veel suuremalt ning tulla tagasi paremana. Tänaseks olen saanud kinnituse, et autole on koht olemas ka sellel aastal!
Enne hooaja lõppu auto juures suurt väga midagi ei teinud, peamiselt oli asi raha taga. Igatahes lõpuks võtsin kätte ning paigaldasin auto peale
reaalselt ära DIY BT juhtimise. Mooduli poetasin lae alla juhtmed külge ja toimis. Asjaga edasi arendamisega olen tegelenud nii palju, et olen ostnud
ära väiksed displayd, millest ehk kunagi hakkab ka nägema patjade rõhke?
Sai ostetud flat bottom rool ära ning külge poogitud. Vahetuse osas midagi väga meenutada pole. Vana küljest uus külge. Tänaseni on seisab vana 3
kodaraga rool riiulis koos bagiga. Kui keegi tunneb sellisest puudust siis võib kirjutada pm. Edit: Müüdud
Lisaks otsin allroadi välimisi ukseliiste, võib pakkuda pm.
Talveks läks auto garaazi puhkama. Juhtus nii, et ega ise ka väga sinna ei sattunud. Oli mõtted, mida tahtsin teha, kuid rahaline seis tegi otsused
minu eest ning plaanid jäävad tulevikku.
Stange tassisin vahepeal koju, et teha vigadeparandusi eelmisest aastast. Otsustasin, et vardad stange ja lisa vahel on jäädavad, soetasin vähe
viisakamad ning polditavad. Üks parkandur tahtis vahetust ning stangelisa tahtis saada natukene ümber sättimist. Olen suht põgusalt koguaeg mõelnud,
mida teha nende udutule võredega. Ideaalis tahaks sinna saada kärge, kuid fl tavalisele stangele ei ole poest leidnud sellist võre. Mõtlesin ise
proovida leiutada midagi. Tulemus, oli selline, et ideel võiks olla jumet aga teostus üsna jama. Nimelt nende äärtega peaks midagi ette võtma. Näiteks
paremal pool jäid päris augud stange ja kärje vahele.
Talvel sai tellitud summutiotsad, et ajutised vihmaveetorud välja vahetada. Lisaks on külge ära pandud küljekarbilaiendid.
Eelmise postituse jätkuks läheks edasi enda patjade saagaga. Võin vist öelda, et lõpuks on töötav lahendus päriselt. Nimelt tundus terve aeg ikkagi
midagi pahasti olevat nende tagumistega. Padi nagu ei surunud ennast sirgelt üles. Natukene asjale lähemalt otsa vaadates siis tagumine õõtakauss pole
päris paralleelselt kerega. Sai katsetatud, et teha kallakuga flantsid. Hetkel tundub, et asi läks kõvasti paremaks võrreldes ennesega.






|
|
|
MartinVaht
huviline
Registreerunud 26.02.20
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Q 3.0TDI
|
postitati 02.08.25 11:26
|
|
|
Mitu hooaega pole siia midagi kirjutanud enam. Tegelikult oli miskit koguaeg sahtli põhjas. Katsun nüüd midagi eelnevale juurde kirjutada ja mingi
kokkuvõtte teha
Asi, millega ma olen suht algusest peale jännis olnud peale auto madalaks laskmist on olnud rehvi söömise probleem. See hooaeg otsustasin panna
grammike kõrgema rehvi. St enne oli 235/35 sailun nüüd sai 235/40 Goodride (sai valitud kõige odavam rehv üldse, sest olin arvestanud, et hooaja
lõpuks on nagunii otsas). Voilaa rehvi kulumise probleem kadunud. Terve suvi nüüd ringi vuranud ja hetkel mingeid märkimisväärseid kulumisi pole
täheldanud samuti ei tundu nad ka treppis enam olevat. Sild sai täpselt samasse seadesse nagu viimane kord. Raskusindeks - 91 vs 96, teine rehv
teistsugune segu?
Mingi hetk tekkis kiirendades autol vibratsioon, mis oli kord tugevam kord väiksem, täpselt mingi mustrit ei osanudki välja tuua. Kuna nende rehvidega
jama oli ka nagunii siis arvasin, et ju see sealt tuleb. Peale rehvivahetust ja stendi asi aga paremaks ei läinud. Hoolduse käigus sai vahetatud
juhipoolne sisemine veovõlli ots, sest kattekumm oli paraku katki ja sai kõik uus pandud. Pärast seda vibratsioon kadus.
Vahepeal olen nokitsenud valmis enda arduino peal jooksva süsteemi. Võimalik ühendada sama eelneva BT appiga ning juhtida releesid. Lisaks on külge
poogitud ka väiksemad OLED ekraanid, millele ma tegin 3d printeriga ümbrised ning panin keskkonsooli tühjadesse pesadesse. Hetkel neli rõngast
ekraanidel on pigem ajutine. Tulevikus on mingi mõte vahetada välja praegused andurid solenoid plokkidel ning sinna panna miskit, mis annaks
tagasisidet rõhkude kohta, siis oleks plaan panna rõngaste asemele sildade rõhud. BT appiga releesi juhtides näitab vastav ekraan interaktiivselt
vastavat suunda.
Hetkel süsteem ei ole järgi ühendatud ning autos on kaks süsteemi paralleelselt. Arduino hoolitseb ainult ekraanide põlemise eest, ega muud kasutust
ei leia. Solenoidide juhtimise ühendan kunagi, kui tekib viitsimine ja aeg auto laiali võtta.
Autole said soetatud uued aftermarket mingid tuled. Sai võetud see risk ja proovitud, sest kipun arvama, et uued originaalid oleks varem või hiljem
uue tiiruga mõrased. Tuledel on siis dünaamilised suunatuled ning päevakad c7 stiilis rohkem. Muidu kena tore, aga c6l on suunatuled halogeenid ning
auto teeb aeg-ajalt cold checki. Pole kindel, mis see lahendus olema peaks, sest nii palju kui ma elektroonikat jagan ütleb minu mõistus, et takistid
ei ole siin abiks, sest auto tulesid katkiseks ei tunnista hetkel ju. Internetist leidsin ka mingi sellise jubina 7-LIGHTS Check Terminator
v1.2. Mõtlesin, et telliks ja teeks reverse engineeringut aga 15€ + 15€ saatmine ei pakkunud väga huvi. Jäi plaan, et vaatan mõne pädevama
elektroonikuga seda asja, kui aega leiame.
Varasemalt välja hõigatud “plaanid” on mingil moel tänaseks teoks saanud ning leidnud ka aega, et see siia kirja panna.
See projekt paneb kindlasti paljusid ahhetama ja peast kinni hoidma, aga mis seal ikka, lohutuseks võin öelda, et vähemalt te ei pea sellega
sõitma.
Tundsin, et auto on saavutanud mingi verstaposti ja oli vaja mingit uut väljakutset. Kuna c6 kerele mingeid laiendeid kuskilt poest võtta pole, siis
see mõte, et miskit ise teha on olnud aastaid mõttes. Algselt tegelikult oli plaan A tellida mingit sorti laiemad tiivakaared ning need külge
keevitada. Jäi natukene peale hakkamise taha asi kinni, et asjad päriselt ära tellida. Mingi hetk mõtted muutusid ning ma jõudsin järeldusele, et
võibolla polditav lahendus polegi nii võrd halb. Võttes arvesse, milline paat see c6 välimuselt on ja ega antud isendi värv hetkel ei soosi ka seda.
Nimelt jõudsin järeldusele, et kui teha ilusate poldipeadega lahendus, siis see ehk rõhutaks natukene rohkem tiibasid.
Palju pakuti ka, et aga miks mitte RS tiivad kuskilt otsida ja külge aretada. Selle idee ma enda jaoks olin maha matnud juba üsna algusest peale. Kuna
see juba oli selline teistsugune tegemine ja custom aretamine siis ma arvasin, et kui juba teha siis teha ülevõlli see asi.
Lisaks sellele, et autole midagi külge saaks siis mulle pakkus huvi see protsess ise, modelleerida ja printida midagi nii suurt. Seega sellest
tulenevalt minu jaoks sai üsna lihtsalt tehtud otsus, kuidas prototüüp valmis saada. Täna selle kogemuse pealt ma ütleks, et ilmselt lihtsam
lähenemine oleks olnud makrost asi üles ehitada.
Tahaks siinkohal ära mainida, et ma polnud elu sees mitte midagi nii suurt modelleerinud. Ma olin mingeid lihtsamaid pudinaid 3D printimise jaoks
teinud, kuid sellega asi piirdus. Kindlasti oleks saanud paremini asju teha.
3D mudelite osas väga palju rääkida ilmselt pole. Palju voolimist katsetamist. Palju undo nuppu siis Google siis uuesti undo, korra delete project ja
siis kuidagi umbes nii ta mul valmis sai. Vahepeal printisin ühe versiooni välja ka arvates, et see on nüüd hea, auto külge proovides sain aru, et
tagasi joonistama, kuna tagumine ei kõlvanud kuhugi. Pärast seda sai tagumisi umbes 3-4 versiooni veel valmis treitud enne, kui final printima sai.
Printisin neid oma koduse printeriga mis on aind 235*235*250mm printimise võimalusega. Sellest tulenevalt lõin selle asja tükkideks ning printisin
tiiva eraldi puzzlena välja. Tagumine tiib tuli välja 19 eri jupist ning esimene 11 jupist. Printimise aega läks nende alla meeletult, siinkohal me
räägime päevadest ühe tiiva kohta.


Jupid said omavahel kokku pandud. Auto külge ja pahtel selga. Kindlasti on kellegil küsimus - millest printisid? PLA+ Kuna see lõplik ei pidanud olema, siis ma ise selles probleemi ei näinud ja
prototüüpimiseks käib küll. Kuuma vastupidavust sain kohe alguses meelde tuletada endale. Tiivad said autole külge jäi jaanipäevaks seisma ja
tulemuseks oli ära vajunud tiib. Sain jälle uue teha.
Pahtlit selle asja sirgu ajamiseks läks kilodes. Sellest tulenevalt ka eelnev mõte, et ilmselt sellisel kujul seda projekti uuesti ei teeks, sest
printides see viga on liiga suur. Ainuke eelis ilmselt asja juures on see, et saad asja enne arvutis valmis visualiseerida.





3D prinditud valmis tiivad seisid ka päris pikalt tegelt, sest isegi peale auto külge proovimist polnud enam nii suurt vaimustust asjast ja asjad
ootasid terve talve oma uut aega. Suve keskpaigaks sain siiski auto garagest välja ajada ja isegi üritusel käidud.
Kuna mõistliku raha eest huvi pakkuvaid velgi ei leidnud siis said praegu JR võetud, sest enamikke ei toodeta nii laiasid või polnud saada sellised
offsetiga nagu mul vaja oli.
Ainuke võimalus tundus olevat teha custom veljed aga mul rahakott ei lubanud veel 3-4 tuhat velgedesse panna.
Veljed on 20”, 12” laiad ja offset 20. Rehv on peal 275/30

Tagasi tiibade juurde tulles siis need prototüübid oli küljes aind üks üritus. Said vormid võetud, kuna pikka eluiga nendele ei olnud eeldada, sest
peale seda ühte üritust oli näha juba defekte, mis hakkasid välja tulema. Vormidest sai lastud teha fiibrist tiivad. Harjutust korda. Tänaseks on
fiibrist tiivad viimistletud ning auto küljes.
Eelmisel aastal sai selgeks, et auto on tasakaalust väljas ning eest/tagant vaadates tiivad ei mänginud enam autoga kokku. Otsustasin koos uute
tiibadega panna ka uue esistange. Algselt oli mõttes panna Sline+ stange, et saada natukene agressiivsust juurde nurkadesse. Uus stange sai juba
soetatud aga viimasel hetkel sai hoopis otsus tehtud C7 stiilis stange kasuks. Arvan, et see oli õige otsus ning stange mängib väga hästi tiibadega
kokku.
Peab nentima, et esistange kvaliteet on antud raha eest ikka võrdlemisi kohutav :/ .
Väikse detailina sai veel külge pandud allroadi ukseliistud. Nüüd on veel vaja tegeleda tagumise otsaga ning mõningate detailidega ees.

pilt:lkpsh0ts


|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|