Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.09.14 08:02
|
|
|
Audi 100 2.2T Quattro - 1988 - MartenTe
Tervist!
Võtsime ligi Audi 100 nö sigari, mille väljalaske aasta on 1985. Mootoriks 2.2 turbo ja ilmselt MC1(cooleril samadelt pooltel toruväljundid). Auto ise
on vana ja sõitnud ligikaudu 210000 kilomeetrit. Seisnud viimased 3-4 aastat ja sellest tingituna tekkinud roostet põhjale. Piduri torud on enamus
läbiroostetanud ja mingi osa juba vasktorude vastu vahetatud. Interjöörist, autol on väga korralik nahksisu, originaal raadio, puhas põhjamatt ja
palju muud.
Tehtud töödest siiamaani - Hakkasin natukene teda laiali võtma, et jõuda selgusel, kust lekkis mootori õli, põhjustaja leidsin ka üles. Põhjustajaks
oli rooste, mis oli läbi hammustanud õliradika sissemineva toru . Eest on
võetud stange, tuled ja natukene ka mootori asju. Eemaldades cooleri ja teda natukene erinevat pidi keerates avastasin jalge ees õliloigu - Cooler ja
kõik muud sisselaske poolsed lõdvikud on PAKSULT õli sees!
Cooleri pesin puhtaks, puhusin läbi ja värvisin õiget värvi tagasi spray värviga. Turbol ei ole pikkilõtku, kuid kergelt tuntav ristilõtk on. Eile
õhtul pesin veel mootori puhtaks, kuna ei olnud võimalik leida üles asju, mida otsisin taga. Turbot alguses ei olnudki näha, korralik "kultuuri"kiht
oli peal... Täna eemaldan veel küünlad, jagajakaane ja vaatame mis elu nendega toimub. Küünlad, õlid, filtrid ja kõik muud võimalikud asjad tulevad
uued. Siiamaani on olnud väga korralik hooldus, hooldatud on autot Urmo Aava servic-es ja üle on käidud kõik vajalikud asjad, näiteks hammasrihm
jms.
Küsimused. 1) Miks on sisselaske torudes väga palju õli? 2) Mis jublakad võib välja jätta piduri süsteemist (nt regulaatorid jms.)? 3) Kust saab
odavalt kõik korralikud originaal lõdvikud, just sisselaske poole pealt? 4) Kuidas tõsta boosti? Eesmärk ei ole mingid ulme rõhud nagu näiteks 2.2bari
või 2 bari. Originaal seadest kasvõi natukenegi rohkem. 5) Tahhomeeter paneb aiateibaid, koha peal seistes tühikäigul näitab et pöördeid on 5000rpm ja
sõites umbes 5000rpm-iga näitab 1000, kuidas saada korda? 6) Kõik aknad peale juhi oma, ei toimi, kuidas saab sellegi korda?
|
|
|
rainma123
huviline
Registreerunud 06.12.09
Asukoht: Elva ja Norra
Kasutaja on eemal
Auto: 100 TQ avant,5000,200 20V Avant,Audi A6 C4 2,5TDI Avant,S6 Avant
|
postitati 13.09.14 13:38
|
|
|
Aknad ei toimi see pärast et ukse lõõtsa sees võivad juhtmed katki olla.
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.09.14 18:37
|
|
|
Kõik kolm korraga? Ei taha hästi uskuda.
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.09.14 19:18
|
|
|
Täna sai puhastatud erinevaid tuulutuse voolikuid ja asendatud vaakumvoolikuid uute vastu. Üllataval kombel olid kõik tuulutuse torud justkui tahma
täis, kruvikeerajaga urgitsedes tuli ainult maha, ei aidanud seal ka bensiin ja muud pesemise vahendid. Äkki on ka tingitud sellest sisselaske torude
ülepeakaela õline olek? Kontrollisin küünlaid ja piipe, tunduvad enamvähem, mõrasi ei esine. Piibud on küll natukene "väsinud", kuid töötavad.
Käisin kõik lõdvikud ja muud kummist ja plastikust materjalid silikoon sprayga üle. Alustasin ka esimeste piduriketaste ja sadulate liivapritsitamist.
Lähiajal võtan ette ka esimesed lääbad jms.
Kui ükskord tehniline pool korda saab(umbes 3 nädalavahetust veel) siis hakkan tegelema ka keretöödega. Plaanis on eemaldada kõige enam
silmapaistvamad ja kriitilisemad kohad ning peale kanda põhjale mingisugune kivikaitse vms...on ehk paremaid varjante? Hetkel ongi plaanis üle käia
tehniline pool ja siis võtan ette kere. Tehniline pool kindlasti kahel põhjusel - tehniline pool on rohkem käpas kui kere tegemine ja tehniline segab
kõvasti rohkem sõitmist kui kere. Kerel pole mitte ühtegi läbi mädanenud kohta peale tagaklaasi pealse, see saab olema ka kõige raskem tegevus.
|
|
|
Oja1
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Türi vald
Kasutaja on eemal
Auto: S5 & X5
|
postitati 13.09.14 20:38
|
|
|
See peaks olema ju tsingitud ja karbid ning põhi ei tohiks läbi olla. Tagaklaasi pealne on paljudel C3'del probleemne koht.
Paar pilti ei teeks ka paha.
|
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 14.09.14 06:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartenTe
Kõik kolm korraga? Ei taha hästi uskuda. |
Enda sigaril oli sama teema. Juhiuksest jooksvatest juhtmetest, oli üks puruks, mis arvatavasti andis signaali ka teistele tõstukitele.
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.09.14 19:33
|
|
|
Selline küsimus on ka veel, et targad mehed rääkisid tagasilla nö blokeerimissüsteemist, et väidetavalt läheb peale 30km/h reduktor täiesti lahtiseks
ja selle vastu pidi aitama mingi juhtme läbi lõikamine. Kui keegi teab, siis milline juhe nimelt? Pakuti, et sinine valge triibuga, aga seda S4-ja
puhul. On kellegil kogemusi Audi 100 puhul? Süsteem ise on üldse vaakumiga. Talvel on natukene mage kui peale 30km/h reduktor lahtiseks muutub .
|
|
|
treilop
huviline
Registreerunud 05.05.11
Asukoht: Sindi linn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 TQ Sport/ Audi 100 2,5 TDI Sport Avant
|
postitati 14.09.14 19:35
|
|
|
See auto küll aastast 1985 pole, ikka tunduvalt uuem!
|
|
|
treilop
huviline
Registreerunud 05.05.11
Asukoht: Sindi linn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 TQ Sport/ Audi 100 2,5 TDI Sport Avant
|
postitati 14.09.14 19:37
|
|
|
Ikka sini-valge!
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.09.14 19:49
|
|
|
Tõesti, oli meelde jäänud eelmise omaniku jutust, et auto on aastast 85, kuid passi piiludes leidsin aastaarvu 1988. Andestust!
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 15.09.14 10:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartenTe
Tõesti, oli meelde jäänud eelmise omaniku jutust, et auto on aastast 85, kuid passi piiludes leidsin aastaarvu 1988. Andestust! |
Muutsin teema pealkirjas ka aastaarvu õigeks.
Tsitaat: | Algselt postitas: rainma123
Aknad ei toimi see pärast et ukse lõõtsa sees võivad juhtmed katki olla. |
Tsitaat: | Algselt postitas: MartenTe
Kõik kolm korraga? Ei taha hästi uskuda. |
Aga nii võib olla. Sigaritel ja ka uuematel C4-del peaks käima kõikide el. akende vool läbi juhiukse lingi sees oleva lülititeploki. Välistatud pole
ka, et mõni juhe, mis plokist edasi läheb on end vastu ukse plekki katki teinud.
EDIT: Kuid suurem tõenäosus on, et Sul on ülejäänud kolm mootorit lihtsalt kinni jäänud. Aknatihendi vahelt läheb ikka veidi vett sisse ja sealt leiab
see tee, mööda aknatõstuki trossi, mootorisse. Aitab lahti võtmine, korralik puhastamine ja määrimine. Aga olen kahelt autolt nüüd leidnud ka moodsat
lahendust 5x5cm prussi näol, mis on ukse sisse pandud akent üleval hoidma.
Tsitaat: | Algselt postitas: MartenTe
Üllataval kombel olid kõik tuulutuse torud justkui tahma täis, kruvikeerajaga urgitsedes tuli ainult maha, ei aidanud seal ka bensiin ja muud pesemise
vahendid.
|
Mõtlesid karterituulutuse vollasid? Need võiks seletada küll õli "cooleris", kuid see võib ka turbost endast olla.
Küünlajuhtmed soovitan kindlasti ära vahetada, koos küünaldega, eriti kui hiljem veidi jõudu juurde tahad saada. Välistad sellega vahelejätmised jne.
Muidu otsid tükk aega taga, miks auto ei käi rõhu all vms.
|
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.14 15:33
|
|
|
Tänud vastamast! Klaaside teemat juurdlen natukene hiljem, kui on auto sõitmas jälle. Boosti tõstmisega on alustuseks see mure, et kõik lõdvikud jms
on murenenud ja on mõradega (need siis cooleri omad kõik) ja neid oleks hädasti minu uusi ja teiste vanu vaja, mis oleks ka korras.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 16.09.14 09:20
|
|
|
Kui leiad korraliku on muidugi hea, teine variant on kasutada silikoonlõdvikuid.
|
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.09.14 10:57
|
|
|
Isa ajab mingit originaalsuse rida, et peaaegu originaalina hoida siis on väärtus suurem, ehk siis oleks vaja originaale ikkagi. Mis hinnaga ja kust
need silikoonid kätte võiks saada?
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 16.09.14 11:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartenTe
Isa ajab mingit originaalsuse rida, et peaaegu originaalina hoida siis on väärtus suurem, ehk siis oleks vaja originaale ikkagi. Mis hinnaga ja kust
need silikoonid kätte võiks saada? |
Selliste masinate hinnad jah ei lange, vaid tõusevad.
Mida originaalsem, seda ihaldusväärsem.
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 16.09.14 13:25
|
|
|
Siis tuleb hoolikalt otsida ja siin turu alamfoorumil silm peal hoida. Aeg-ajalt meil neid 100/200 ikka liigub.
|
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.09.14 20:12
|
|
|
Täna kella poole kuuest kuni kella kümneni tegelesin sildade eemaldamisega. Võtsin maha nii esimese kui ka tagumise silla, lähevad liivapritsi ja
värvi. Sillad saavad plastikpuksid, uued piduri voolikud(eest taha välja). Pidurikettad on ka nüüdseks treitud, treial tegi juba eile või üleeile ära.
Tagumised olid rohkem kõveramad kui esimesed. Kuradima suur töö oli, et ära saada mõlemad sillad - Küll olid mutrid ümaraks kulunud jne. Nüüd on
õnneks rohkem ruumi, et koobastes eemaldada mastiks ja keevitada augud kinni. Eemaldan homme veel bendupaagi ja reduktori selle risti tala(täna seda
enam teha ei viitsinud, kuna mutrid on nii võrd mädad). Nüüdseks langetasime ka otsuse, et originaalsust on mõtetu taga ajama hakata. See oleks
tohutult suur töö, et saada seda kõike ideaalsesse korda originaal osadega. Hetkel on prioriteediks kolksude ja läbi vajumisteta sillad, teiseks kere.
Homme eemaldan kogu mastiksi ja teen eeltöid, et keevitada plekki kuskile. Peale seda Florin RS+krunt+värv ja viimane komponent on üks suur küsimus.
Millist mastiksit või kaitsvat ainet teie soovitate? Tavaline kivikaitse? Mis toodangust?
Üks küsimus veel, nimelt mis värvi värvida sillaosad? Valge määrduks liiga kiiresti.
Pilte lisaks ka, kuid linkidena oleks see jama.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.09.14 07:46
|
|
|
Mastiksiks kasuta Dinitrol 4941 või UBS (suts odavam), mõlemit saab püstoli või pintsli variandina. Alla kihiks tuleb lasta Dinitrol ML, see on
karbiõli mis sobib ka muudese õõnsustesse. Üldiselt soovitan püstoli varianti kuna pinstliga on väga tüütu mökeldada. Sillaosad on kenad ikka musta
värvi, selleks olen kasutanud Rilak 2K polüuretaan värvi, jääb piisavalt tugev tulemus. Üldiselt on mõtetu eemaldada mastiksit mis on kenasti kerel
kinni mitte lahti koorunud, see on lihtsalt lisatöö. Piisavalt tüütu töö et teha 1x ja korralikult.
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.09.14 21:49
|
|
|
Tänud vastamast! Järgmise nädala teises pooles ostame vastavad krundid ja kõik muu ära. Täna puhastasin teist koobast ja eemaldasin bensupaagi ära.
Paagi alt tuli veel lisakas üllatusi, pagasniku põhja kinnitus raam on üleni roostes ja ligipääs on väga halb. Teise koopa (paagi kõri poolne) on ikka
tohutult mäda, ilmselt siis bensiini aurudest ja kõigest muust. Esmaspäeval hakkab meie treial keretöid tegema ja mõlke välja sikutama kerest. Treial
ise on keretööde alal töödanud ligi 20+aastat, peaks käpas olema küll. Muret tekitavad tagumised lääba kinnitus otsad, mis on küljekarbi ligidal. Üsna
roostes ja juhipoolsel on lausa 2 auku sisse mädanenud . Homme tuleb sõber
appi ja hakkame kahe relakaga korralikult mastiksit eemaldama taguosa põhjalt, õhtuks võiks saada 2 kihti roostesurma peale juba. Roostesurmaks
kasutan Florin RS. Florin tundub olema siiani väga ilusti ennast tõestanud, tuttavad kes on enda roostekäkkidest teinud autod ja nendel kohtadel kuhu
on Florin kantud - 0 roostet. Problemaatiline on veel tagaklaasi ülemises servas olev rooste ja auk. Ilmselt selle eemaldame lokaalse liivapritsiga +
Florin + auku läheb klaasiliim ja lõpuks krunt ja värv. Hetkel ei tundu selle rooste eemaldamine olema eriti otstarbekas, auto on niigi üsna laiali ja
see tähendaks veel laepolstri ja klaasi eemaldust.
Kasti ja tagareduktori õli oleks ilmselt ka mõistlik ära vahetada, tunduvad üsna vanad olema ja ei ole eriti määriva omadusega (näpu vahel libistades
reduktori õli vs uus õli.). Mis õli oleks mõistlik kasutada? Kindlasti peab olema LSD-le mõeldud, või mitte? Mis süsteem seal reduktoris on üldse, kas
kuidagi vaakumiga lukstatav lsd, või ...?
|
|
|
otto
huviline
Registreerunud 23.07.06
Asukoht: L-Virumaa, Venevere
Kasutaja on eemal
Auto: 200 2.2 10V TQ Avant 1990, V8 D11 3.6 1988, 100 Sport 2.2TQ 1990
|
postitati 20.09.14 21:58
|
|
|
Kastis näeb tehas ette kasutada 75-w90 ning tagumises difris 80-w90 õli, kuid ise vahetuse aegu oma 200-le panin sisse 75-w90 mõlemisse.
Audi OOOO - Lord Of The Rings
|
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 21.09.14 07:52
|
|
|
Sul tundub olema väga häid kontakte. See tuleb vägagi kasuks kui ümber on inimesed, kes oma ala tunnevad. Siiski eemaldaks mina klaasi ka juba. Kuigi
jah, seda saab ka hiljem, kere värvimise eel teha. Tundub, et sinnapoole asi liigub? Hea lugeda kindlasti.
|
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.14 17:51
|
|
|
Tõesti, kontakte/tutvusi ja kõike muud on väga palju. Isa tegeleb Estfieldidega ja vend peab samasugust firmat mis toodab Performereid, ise tegelen
veel rallikrossi ja ringrajaga, millele aitavad isa ja vend ikka tohutult kaasa. Nüüd aga mõtlete, et huvitav, rallikrossis pole kedagi Martenit.
Tõepoolest, veel mitte, ehitame uut autot (BMW e36 compact touring car klassi tarbeks nii Eestis kui ka Euroopas.) Täna sai alustatud koobaste korda
tegemisega. Lõikasin kõik mädad plekid ära ja tegin valmis ka uued plekid. Homme tuleb teeb mees kes seda tööd oskab veel viimase lihvi ja keevitab
kinni ära. Üleni värvi lähiajal veel ei plaani, seda umbes 2 aasta pärast. Praegu on lihtsalt tohutu rooste valangu peatamine, kuigi jah, roostet ei
peata miski saab vaid aeglustada protsessi. Nüüd jälle nädalavahetus läbi ja jälle kooli. Selle nädala sees ei jõua kuidagi garaazi ka. Kui kerel saab
suurem rooste eemaldatud ja uued puksid silda treitud siis saaks hakata juba komplekteerima, kuid kõik asjad nõuvavad raha ja aega. Eile õhtul käis ka
üks tuttav garaazis vaatamas, jutuajamine kestis ligi 2 tundi ja sain STROKERI ehitamiseks know how-d väga palju. Jah, on plaanis ehitada sellele
autole kunagi vahele stroker ja uus väljalaske kollektor, võib-olla ka sisselase ja suurem turbo. Aju poolest poleks hetkel küsimust, riiulis on
seismas üks VEMS.
|
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
|
MartenTe
huviline
Registreerunud 11.09.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.09.14 17:35
|
|
|
Silla detailid käes ja värvimise peame ise tegema, kuna mingi arusaamatuse pärast ei värvitud seal ära. Liivapritsi töö on selle eest aga väga
korralik ja tuli välja ka üks läbi mädanenud tagasilla tala koht. Keevitan asjad ära, trein mõned puksid ja siis võib juba kokku panema hakata. Vaja
veel mõned roostekohad eemaldada ja siis valmis kere poolest. Ootan juba väga seda aega mil sõita saab
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |