rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 04.04.11 16:01
|
|
|
1.9tdi 81kw afn suri ära (korras, lahendus teemas)
Tere
Auto A4 1.9 tdi 81kw ja 1996 aasta
Metsikult jahutud mootor kindlasti, aga mina sarnast teemat koos lahendustega ei leidnud.
Probleemid hakkasid pihta natuke enam kui nädal tagasi sellest, et mootor ei käivitunud hästi peale mõningast seismist(1-3h). Samas käivitus külmast
peast hommikul startides ja töösooja mootoriga hästi.
Probleem progresseerus: eelpool kirjeldatud olukorras muutusid käivitumised vaikselt võib-olla vaevalisemaks(pikem ketramine, hall/hele suits peale
käivitumist). Aga hommikul ja töösooja mootoriga käivitus auto endiselt hästi.
Nädalavahetusel muutus asi juba tõsisemaks, käiata tuli mesikult. Vältisin auto pikemaks seisma jätmist päeval. Hommikul ja töösooja mootoriga
endiselt käivitus täiesti normaalselt. Kuid tagantjärgi mõeldes oli tunda ka võib-olla jõu vähenemist.
Probleem muutus järsult hullemaks täna hommikul, kui auto enam ei tahtnudki käivituda. Peale mõningast mõttepausi ja uuesti proovides siiski lõpuks
käivitus ja sõitsin tööle. Kuna juba oli kahtlus, et kütusefilter on äkki kinni jäänud, oli tahtmine see enne lõunat selgeks saada ja tööjuurest
asusin filtri järgi sõitma, kui järsku suri mootor välja keset sõitu. Starteriga käivitus hästi, aga jõud oli vähenenud, pöördesse ei läinud. Sain ära
parkida ja mootor suri ise välja. Proovisin veel starteriga ja läks käima tänase päeva viimaseks umbes 10 sekundiks, kuid suitses(hele suits),
puterdas ja pöördesse ei läinud.
Mis siis ikka, plaani pooleli ei jätnud ja vahetasin siiski kütusefiltri ära. Tulemus null. Ei luba, ega ka käivitu(proovisin ka tõmmates). Õhku
süsteemi ei jäänud.
Mis veel kontrollisin:
Suretusklapile tuleb vool peale, klõps käib.
Õhku sees ei tohiks olla, pihustisse minevatest torudest ka küte tuleb.
Jahutusvedelikku ja õli pole ära kadunud, ega juurde tekkinud. Jahutusvedelik pole õline.
Turbo ringi käib, survekoda pole õline.
Karteris survet pole.
Katalüsaatori ummistust jooksvalt ei osanud kontrollida. Kui reaalne see on? Võiks vähemalt ju lubada või puterdada starterit andes?
Kuna kiiret lahendust on vaja, aga raha pole ju ka kunagi ülearupalju, siis küsin igaks-juhuks foorumist üle. Kui midagi eriti targemaks ei saa, siis
viin vast homme diislikeskusesse(Auto on seal varem ka remondis käinud eelnevate(mitte eelmise, kelle käest küsida saaks) omanike poolt, kleps on
kapotiall. Või kargab kellelegi mõni parem koht pähe?).
Kellelgi ideid?
Raul
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 04.04.11 18:04
|
|
|
Kas sa hammasrihma oled kontrollinud ehk on puru või mõned hambad üle visanud.
|
|
|
rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 05.04.11 06:02
|
|
|
Tõenäoliselt on vändaotsas oleval hammasrihma rattal kiil kulunud ja loksus sealt kuni selle momendini klapi ja pumba ajastus mööda kuni mootor üldse
ei käinud.
Rihm on korralik ja pingul - ei usu, et üle viskas.
Selgub täna või homme täpsemalt.
|
|
|
rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 24.04.11 06:23
|
|
|
Nii, vahepeal siin unustasin teema, aga kuna mina ei leidnud probleemi tekkides varasemat täpsemat infot selle kohta, siis täiustan, et teistel oleks
ehk tulevikus kergem.
Oligi väntvõlli otsa rihmaratta kinnituspolt lahti loksunud ja rihmaratta kiil ära kulunud. Õnneks oli kiilust mingi 1/3 veel alles, klapid pähe ei
käinud ja väntvõlli ots väga OK:
Koos kogu täiega sai vahetatud ka väntvõlli ja nuka simmer, mootoririhm, veepump ning kõik muu sinna juurdekuuluv ja mootor käivitus esimesest
katsest, varasemad käivitusprobleemid on kadunud ja kõik on korras.
Tänud meistrimees Erkile!!
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 24.04.11 07:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rau1
Nii, vahepeal siin unustasin teema, aga kuna mina ei leidnud probleemi tekkides varasemat täpsemat infot selle kohta, siis täiustan, et teistel oleks
ehk tulevikus kergem.
Oligi väntvõlli otsa rihmaratta kinnituspolt lahti loksunud ja rihmaratta kiil ära kulunud. Õnneks oli kiilust mingi 1/3 veel alles, klapid pähe ei
käinud ja väntvõlli ots väga OK:
Koos kogu täiega sai vahetatud ka väntvõlli ja nuka simmer, mootoririhm, veepump ning kõik muu sinna juurdekuuluv ja mootor käivitus esimesest
katsest, varasemad käivitusprobleemid on kadunud ja kõik on korras.
Tänud meistrimees Erkile!! |
Kui sa ilma otsa taastamatta kokku panid asja siis võid juba uut laialilendamist oodata.
|
|
|
rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 24.04.11 18:41
|
|
|
Visuaalsel vaatlusel polnud ühtegi kiilu põhjustatud kulumise märki, miks peaks laiali lendama?
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 24.04.11 18:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rau1
Visuaalsel vaatlusel polnud ühtegi kiilu põhjustatud kulumise märki, miks peaks laiali lendama? |
No kui pilt on samast autost ja väntvõlli otsast siis ma küll ei ütleks, et se korras on. Kiil on ainult fikseerimiseks töötab väntvõlli ots mis peab
ideaalselt sile olema. Pildil paitab see väga ümmargune ja täkkeid täis. Ma lihtsalt olen näinud kuda on korduvalt uus ratas pandud kuid ei jää
pidama enne kui väntvõlli ots ära lihvitakse. Diislikeskus Tallinnas taasab seda otsa väga edukalt näiteks.
|
|
|
rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 24.04.11 18:54
|
|
|
Pilt on tehtud kehva valgusega, telefoniga ja moment peale rihmaratta eemaldamist/enne puhastamist - reaalsuses oli metallipuru jm täis, mis jättis
pildile sellise imeliku ümara mulje.
Ütleks, et elame-näeme - niisama ma autot küll diislikeskusesse praegu ei vii.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 24.04.11 19:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rau1
Pilt on tehtud kehva valgusega, telefoniga ja moment peale rihmaratta eemaldamist/enne puhastamist - reaalsuses oli metallipuru jm täis, mis jättis
pildile sellise imeliku ümara mulje.
Ütleks, et elame-näeme - niisama ma autot küll diislikeskusesse praegu ei vii. |
Ega ma pahapärast lihtsalt jäi pilt silma ja sinu kiidusõnad. Loodame, et
jääb pidama.
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.04.11 17:32
|
|
|
Kas nüüd siis sai see asjandus õige jõumomendi- ja keermeliimiga kinn pandud?
|
|
|
|
rau1
huviline
Registreerunud 22.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b5 Avant
|
postitati 01.05.11 18:22
|
|
|
Rahu, asi on koos täpselt nii, nagu ette nähtud!
Küll mul on hea meel, et kõik mu auto pärast nii mures on
|
|
|
raivar12
huviline
Registreerunud 17.12.08
Asukoht: Revel
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.05.11 20:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rau1
Nii, vahepeal siin unustasin teema, aga kuna mina ei leidnud probleemi tekkides varasemat täpsemat infot selle kohta, siis täiustan, et teistel oleks
ehk tulevikus kergem.
Oligi väntvõlli otsa rihmaratta kinnituspolt lahti loksunud ja rihmaratta kiil ära kulunud. Õnneks oli kiilust mingi 1/3 veel alles, klapid pähe ei
käinud ja väntvõlli ots väga OK:
Koos kogu täiega sai vahetatud ka väntvõlli ja nuka simmer, mootoririhm, veepump ning kõik muu sinna juurdekuuluv ja mootor käivitus esimesest
katsest, varasemad käivitusprobleemid on kadunud ja kõik on korras.
Tänud meistrimees Erkile!! |
Mul oli sama asi.jooksis sõidu ajal lahti aga õnneks klapid pähe ei lennenud aga vända otsa rikkus pisut ära mida tuli pisut restuareerida.
Auto tuli pikast sõidust ning tänu sellele et toores kütus lemdas kuuma summutisse lõi kõik summuti pütid ka veel laiali
|
|
|