ABS tõesti ei pane autot pidurdamisel vibama. Ja see, et piduripedaal vibreerib jala all tugeval pidurdamisel või libedaga, on täiesti normaalne - abs
nii toimibki, st. ei lase ratastel blokeeruda ja auto juhitavus säilib, ei tasu sellest ära ehmatada. NB! ABS-iga pidurdamisel ei tohi ise pidurit
"pumbata", kuna siis kaotab ABS igasuguse mõtte. Ka ei ole mõtet loota, et ABSiga auto nüüd märkimisväärselt kiiremini seisma jääb, pidurdusmaa võib
libedaga isegi pikeneda, kuid samal ajal säilib siiski juhitavus ja on võimalik õnnetust vältida, takistusest mööda põigates. Lihtsalt "hambad
ristis" pidurdamine efekti ei anna.
Kui ei usu, soovitan kuskil suletud alal katsetada autot ABSiga ja ilma ABSita - tee näiteks mingi plasttorbikutega katserada.
ABS ongi selleks, et psühholoogilist efekti vältida - takistuse ilmnemisel inimene ikka üritab meeleheitlikult pidurdipedaali all hoida. Sellest ei
ole aga liiga suure kiiruse korral kasu - kokkupõrge tuleks igal juhul. Blokeerunud ratastega auto ei ole juhitav, mistõttu sellisel pidurdamisel ei
ole võimalik ka autot samal ajal takistusest eemale juhtida, pööra rooli kuhu tahad, auto läheb ikka otse. Kui vabastada piduripedaal, siis tavaliselt
taastub ka auto juhitavus ja on veel võimalik õnnetust vältida, selles olukorras aga pole tavaliselt aega mõelda ja ABS seda kompenseeribki.
Kui aga tavalise kuiva asfaldi peal auto isegi kergel pidurdamisel vibreerib, on enamasti pidurikettad kõverad(levinud viga) või siis midagi lahti
auto esisillaga - sillakontroll, sillaremont ja stend tulevad kasuks. Vahel võivad tõesti ka ABSi andurid olla vigased.
Auto tasuks lasta spetsialistidel üle vaadata.
Kui ABSi ja pidurisüsteemiga on kõik korras ja sild ka kontrollitud, kuid ikka ABS endast märku annab - st. pedaal vibreerib jala all, on ikka viga
oma sõiduvõtetes, hoida pikivahet, hakata varem pidurdama ja sõita sujuvalt mõistliku kiirusega. Tavasõidul ei tohiks ABSi toimetamist tunda olla,
rakendub see ikka järsul pidurdamisel - libedal piisab ka vähesest.
|