MEEMEES
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tampere, Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C7 BI-T, Audi TTQ, Audi A3 2009,SeaDoo 300hp,Hanomag1934, Ford Scorpio RS Mk1, BMW E39,Honda CBR F4S2
|
postitati 15.09.04 07:00
|
|
|
K:Soovitused autoga Soome minekuks
Soov siis autoga natuke reisida Soomes,mida peaks enne tegema,kui autoga sinnakanti minek? Kütust peab ikka eestist võtma,aga kuidas on selle rohelise
kaardiga?
|
|
|
ryblik
huviline
Registreerunud 21.07.03
Asukoht: Göteborg, Rootsi
Kasutaja on eemal
Auto: hetkel autotu
|
postitati 15.09.04 07:20
|
|
|
lihtsalt mine oma kindlustusseltsi ja ütle et soov välismaale sõita ning lase endale roheline kaart teha. Alates 1. Maist saad Sa selle täiesti
tasuta. Pikim aeg milleks rohelist kaarti saad teha on hetkel käesoleva kindlustuspoliisi (või oli lepingu) lõpuni. Seega soovitan ka kaart võtta seni
kauaks. Järgmine kord lähed uut kindlustust tegema, lased kohe rohelise kaarti ka juurde trükkida ;)
C.R.E.A.M.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 15.09.04 07:20
|
|
|
Rohelise kaardi saad kindlustusest kust on liikluskindlustus ja see on tasuta.Ja kui selle võtad siis tähtajaks pane kuni tavakindlustuse lõpuni.Ja
kui teed kunagi uue kindlustuse siis võta ka kohe roheline kaart,kui ma käisin küsimas siis nad niutsusid küll et blankette pole jne. aga klient on
kuningas ja nad peavad selle väljastama.Kütust kindlasti paak täis.Rohkem nagu ei teagi.Sai suvel käidud ja liikluse kohta võib öelda et väga viisakas
liiklus,suu jäi lahti kui Helsingis olin mõne kilomeetri sõitnud.Teed on väga head,kindlasti kohtad trassidel selliseid poste,mis pildistavad nii eest
kui tagant kui kiirust ületad 
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 15.09.04 07:31
|
|
|
Rohelise kaardi saad tasuta, ning selle järgi võid kindlustusse saata ükskõik kelle. Kui on diiselauto, siis tangi teisel pool lahte, ja kui ei leia
odavamat kütust kui Eestis, siis säästad vähemalt vähenenud kütusekulu pealt. Kui on bensukas, siis bensiin on Soomes tõesti kallim, kuid samas võid
arvestada, et mootor muutub kuni 20% (mõnede tuttavate kogemuste põhjal isegi 25%) ökonoomsemaks, kuid see ei kompenseeri kahjuks täielikult
hinnavahet. Kiirust ületada ei soovita, sest kui on reid, siis võetakse rajalt maha 100% kõik kiiruseületajad ja suunatakse nad heinamaale, kust lähed
siis politseibussi ukse taha ca tunni pikkusesse järjekorda (neil puhkudel näinud peaaegu alati ka Eesti reg numbritega autosid seal patuste hulgas).
Osadel teedel on ka kiirust mõõtvad kaamerad, kuid ei teagi hetkel, kas sealt hetkel trahv Eestisse tuleb või mitte (vist viitsimise küsimus, harva on
tulnud, reeglina mitte). Ning kui vastutulijad vilgutavad tuledega, siis ei tähenda see mitte ohtu politsei näol, vaid teel nähti põtra/kitsi. Samuti,
kui on põder jookseb teele, siis jääb tavaliselt kogu liiklus mõlemas suunas praktiliselt seisma, sest reeglina jookseb tema järel veel paar põtra.
Erilist ettevaatust vaja aga Lapimaal, sest põhjapõdrad liiguvad eriti suurte karjadena ning see loom on veel sada korda lollim kui lammas . Tankida ei tasu suurte kiirteede äärest (kallim), vaid väiksemate teede
äärest ning kaugemal Helsingist, odavaim kütus on tavaliselt kesk-Soomes, Tamperelt põhja poole (julgeks pakkuda, et 200km raadiuses Jyväskyläst).
Toidu jm nodi ostmiseks on soodsaimad Prisma, Lidli ning Maksimakasiini, palju asju (sh riided, autovaruosad jm) teinekord odavamad kui Eestis. Kuid
ei tasu põlata ära ka väikesi külapoode: hinnavahe on küll natuke nende kahjuks, kuid samas tehakse neis ääretult maitsvaid pirukaid jms, mida ei saa
mitte kusagilt mujalt. Marsruudi võid panna paika kaardi järgi, ning viitade järgi orienteerudes jõuad alati kohale. Kui tahad nautida ilusat
maastikku, tasub valida kiirtee kõrval alati olev paralleeltee. Ning ei maksa unustada, et kui märgid just ei luba, on Soomes lubatud maanteekiirus
MAX 80km/h (mitte 90+10km/h nagu Eestis)!
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
MEEMEES
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tampere, Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C7 BI-T, Audi TTQ, Audi A3 2009,SeaDoo 300hp,Hanomag1934, Ford Scorpio RS Mk1, BMW E39,Honda CBR F4S2
|
postitati 15.09.04 07:42
|
|
|
Tänan kes aitasid 
|
|
|
T.P.
huviline
Registreerunud 19.03.04
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal
Auto: puudub
|
postitati 15.09.04 08:01
|
|
|
1 asi veel - kui juhtub et tahetakse trahvi määrata siis trahvi määratakse ameti järgi. Tasub rääkida et oled pankrotis iseüritaja - summa on nii
kõige odavam.
jalgratturid jalgrattateele
|
|
|
|
Mairo
huviline
Registreerunud 27.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.04 16:38
|
|
|
Kuna soomes on vahemaad linnade vahel tihti nii sured, kui eestis ühest otsast teise, siis on algul harjumatu sõita ühe korraga pikka maad.
Minu kogemus ütleb, et liikluspolitseid kohtab kiirteel harva. Soomes, viimase 2000 km tiiru järel ei mäleta ühtegi patrulli. Helsingist Turgu sõitsin
vahepeal nii kiiresti kui auto võttis. Ka kaamerate pildid on tihti vaid psüholoogiliseks mõjutamiseks. Liikluskultuur on aga tasemel. Keegi ei
vingerda vasakus reas ilma põhjuseta ja kui tagantpoolt tuled kiiremini, siis eessõitjad annavad parema suunaga märku, et nad on sind märganud ja ette
ei keera. Eespool kirjutaja kogemust politseitööst ei ole õnnestunud näha, nii et enda jutt on vaid subjektiivne kogemus ja arvamus.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 15.09.04 19:51
|
|
|
Lisaks Mairo jutule, et kiirteedel on tõesti peamiselt liikuvad patrullid, nii eravärvides autode kui tsiklitega (kuna kiirteel kedagi kinni ei peeta,
vaid juhitakse rikkuja kiirteelt maha, siis sellepärast hetkel trahve kirjutavaid patrulle kiirteel näha ei saagi). Selliseid reide tehakse aga
väiksematel teedel, ning vähemalt pooltel kordadel olnud nii, et kiirust mõõdetakse mitu kilomeetrit varem kusagilt viadukti pealt, harvem ka teest
eemal kusagilt eravärvides autost, mis tavaliiklejale nagunii märkamatu. Ning asjatu lootus, et keegi vastutulijaist neist kiirusemõõtmistest märku
annaks . Kaamerad pole mingi psühholoogiline nõks, vaid täiesti töötav
süsteem, kuid mitte päris kõigis neis kestades pole reaalselt kaamerat sees, vaid neid kaameraid vahetakse pidevalt kestade vahel. Kui huvi, saab
neist lugeda siit: http://everyday.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=3922#49299 (peaks tegema lahti õige kommentaari kohalt, mis kirjutatud 04.37 -
06.06.03)
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 19.09.04 09:25
|
|
|
Kas Soomes on lubatud kasutada ka naastudega M+S rehve?
Ja millisel perioodil on lubatud ja millisel on kohustus sõita talverehvidega?
|
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 19.09.04 11:35
|
|
|
Minu teada on soomes naast rehv keelatud viimased 10A Võin eksida. Lubatud peaks olema ainult lamell, võrastele autodele võib kehtida erand kuid
kahtlen.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
T.P.
huviline
Registreerunud 19.03.04
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal
Auto: puudub
|
postitati 20.09.04 05:55
|
|
|
naastud on ikka lubatud....
jalgratturid jalgrattateele
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 22.09.04 01:00
|
|
|
Kui õieti mäletan, siis on naelkummid lubatud oktoobri algusest maipühadeni. Praktikas on olukord natuke teine, ja on lubatud sõltuvalt
ilmastikuoludest. Siin kus ise elan, on peaaegu igal aastal esimene lumi juba septembri lõpus, ning kui minna põhja poole, siis on ka Jaanipäeva ajal
veel lumi maas (Inaril jääpealt kalapüügivõistlused just Jaanipäeval). Ning kui hakkad Helsingist sinna päris põhja sõitma, võid panna naelad alla,
mitte ei pea talvekumme eraldi kaasa vedama ja poolel teel vahetama
Talvekummid on samas kohustuslikud samuti 3 talvekuud nagu Eestiski
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
|