A6 C5 tagumise ukse polstri ja raami eemaldamine ning pigimati paigaldus
Mõtlesin, et teen ka väikse teema oma katsetustest.
Väike juhend siis põhiliselt uksepolstri ja raami eemaldamiseks ukselt.
Alustada tuleb siis kahest kruvist, mis on nooltega näidatud.
Kui need kruvid on välja võetud peaks saama polstri kätte. Selleks tuleb kogu polstrit ülespoole tõmmata.
Esimene asi mis lahti tuleks võtta on ukse sisemise lingi juurde jooksev tross. Tuleb lihtsalt konks välja võtta ja siis pääseb juba paremini
polstritagusele ligi, et lahti võtta pistikud.
Ainuke juhe mis ma lahti ei saanud oli elektriakna lüliti juurde minev juhe. Ei olnud päris kindel kuidas see lüliti sealt välja käib. Seal on küll
pisike auk lüliti all, aga kuna polnud piisavalt peenikest kruvikeerajata ka, siis ei saanudki kahkjuks seda proovida. Kui keegi oskab sellel lahti
teha, siis pärast on mugavam natukene tööd teha, aga saab ka ilma.
Polstri tagant näeb siis uks välja selline.
Järgmisena tuleks lahti ühendada ukse lukku minev pistik, mis minule valmistas tõsist peavalu. Kuna ei ole ise väga palju erinevate pistikutega kokku
puutunud. Kinnituskoht pistikul oli uksepleki poole ja seega ei saanud kuidagi näha mismoodi ta täpselt kinni on. Peale pikka nikerdamist sain
pisitiku põhimõtteliselt jõuga lahti. Lisan ka pildi pistikust, et saaks paremini pistikust aru.
Järgnevalt võiks võtta lahti ukse tihendi ukse alt otsast kuni aknaraami alguseni, sest muidu ei saa raami välja tõsta. Vaikselt kruvikeerajaga
meelitades tulevad ilusti välja. Jõuga ei soovita kallale minna.
Siis võib võtta maha vahtkummist jullad akna alumistes nurkades. Pildil paremal pool on ka see nurga plastik mis käib ära lihtsalt tõmmates. Samuti
tuleks lahti võtta tross mis jookseb siis lukusti nupu juurde. Piisab sellest kui ainult üks ots lahti teha (lihtsam võtta lahti nupu poolne ots) Siis
saab osaliselt selle all oleva vahtkummi ilusti kätte. Peale seda võib nooltega näidatud poldid lahti keerata. NB: tähikvõtmega keeratavad poldid,
suurust ei tea.
Kui poldid on lahti, siis ei pea kartma, et raam eest ära kukuks. Ta on ilusti paigas seal ja tuleb ära ülespoole tõstes. Igaks juhuks mainin ära ka,
et ei pea võtma rohkem asju lahti. Näiteks akna mootor jms jäävad ilusti raami külge.
Kuna mul jäi see aknatõstuki lüliti juhe lahti võtmata pidin nii polstri kui raami keerama autosse sisse. Kahjuks peab mõlemat korraga keerama, mis
võib olla natuke ebamugav, aga saab hakkama.
Peale raami äravõtmist jääb suhteliselt tühi pind alles.
Peale lahtivõtmist sai siis alustatud ukse puhastamisega. Kõigepealt kaltsuga suurem mustus ära ning seejärel hakkasin nühkima atsetooniga. NB:
atsetoon võtab värvi maha, niiet vaadake kuhu seda ajate.
Kui pinnad puhtad siis sai alustatud paksema mati paigaldusega. Seda soovitati panna siis kõlari lähedusse ja nii ma ka tegin. Ühele uksele kulus seda
üks leht. See on suhteliselt väike leht, aga kõlari lähümbruse saab kaetud.
Alustasin ka natuke tormakalt (esimest korda elus proovisin asja teha) ja nägu näha ei ole kõige ilusamad esimesed lõiked. Materjaliks StP Bomb - see
on siis raskem ja paksem, mida ei soovitaks panna tervele üksele. 6 kg/m2 kohta oli vist.
Ülejäänud uks sai kaetud vähe õhema materjaliga. Üsna aeganõudev töö on, eriti kui teha esimest korda. Suuremad alad saab kiiresti kaetud aga neid
väikseid juppe läheb päris palju. Samuti soendasin ma materjali fööniga 450 C juures. Mõte siis selles, et materjal vähe pehmemaks läheks ja paremini
ukse külge jääks. Üks tööriist mis võib olla kasulik, aga saab ka ilma on tapeedirull. Mina ostsin lolli peaga plastmassist rulli millel on sooned
sees. See jätab materjalile jälgi. Kui leiate soovitan osta väikse ca. 4 cm laiusega puidust rulli. Ma ei tea kust audio paigaldajad neid saavad ja
kas neil on üldse tapeedirull või on mingi spets pigimati rull.
Mina kasutasin siis kõige rohkem riidetükki ja oma käsi. Riidetükk siis selleks, et vahel läks pigmatt natuke liiga soojaks ja siis ei kõrveta käsi
ära ning lisaks ei hakka käte nahka nii lihtsalt ära hõõruma.
Kõik mis on ülevalpool punast joont on siis pandud õhema materjaliga.
Paar väikest tähelepanekut mis ise õppisin töö käigus.
Lihtsam on lõigata mõõtu hõbedase poole pealt, saab mugavamalt ja täpsemalt.
Jälgige alati kumbalt poolt lõikate kui lõikama hakkate. Asi siis selles, et ühe suure tüki lõikasin kogemata peegelpildis - nii et hõbedane pool
oleks pleki külge pidanud minema.
Ukse all ääres on mõned augud. Kuna polstrit lahti võttes märkasin, et ukse plekk oli seestpoolt niiske, ei julgenud ma neid auke kinni katta, kuna
minu loogika järgi jookseb sealt vesi ära. Akna vahelt ikka vett natuke tuleb.
Viimase pildi peal, seal kus jookseb musta trossi lahtine ots. Selle taga olev ukseplekk on siis ukse ülaosas ja asub akna klaasile väga lähedal.
Võtsin riski ja panin ka sinna matti. Lõppkokkuvõttes mahtus aken täpselt mööda käima ja vastu ei käi kuskile. Kui keegi peaks kasutama paksemat matti
seal üleval, siis sinna osale ei soovita seda panna - klaas võib vastu käima hakata.
Õhemat materjali kulus mul 1 leht ja natukene peale. Kindlasti saaks veel ükse külge panna, aga mitte väga palju.
Ärge küsige, et kas on vaiksem ka - hetkel ainult üks uks tehtud ja pigimatt ustes on vaid üks osa saamaks vaiksemat ja kvaliteetsema audioga
autot.
Loodan, et vähemalt kellelegi on sellest infost natukene kasu.
|