Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Kas liisingul on kasko kohustuslik? (Vastuseid: 49 | Vaatamisi: 9690)
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 26.08.10 09:03 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Tsitaat:
Algselt postitas: Cari
Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
pealegi kui osata mõistlikult autoga ümber käia, saab ka küllaltki vähese hooldusega hakkama, kõik oleneb kuidas autot hoida ja sõidustiil korra hoolega üle vaadata. Küllaltki palju sõltub ka nii vanal autol eelmisest omanikust, kui heaperemehelikult oma autosse on suhtutud.


Üldiselt kipub nii olema, et selle aastakäigu autodel hakkavad igasugused imeosad ära väsima ning nende vahetus võib ebameeldivalt kulukaks osutuda. Ilmselt seda pidas ka kasutaja prj silmas.



Mis mõttes nagu??Teie arvamus on see,et kui uut autot ei jõua osta,siis käid jala??Nagu ma teie profiilidest näen,siis ise te ei sõida ka uute autodega,miks te ostsite vanad autod, äkki hakkavad lagunema!???Ei ole mõtet,mingit mõtetut juttu ajada ju!Käib ka sinu kohta prj.


Teemaks oli tegelikult hoopis kasko. Kui keegi tahab endale kasutatud BMW osta, siis selle üle emotsionaalselt kisendada võiks näiteks Delfis, SR-is või kasvõi margiklubis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Amadeuz
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.05
Asukoht: Tarbatu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 avant TQAT 110 kW õlipress '99 (Nora), MB W639 kombi AT CRD 80kW (Jasmin)

postitati 26.08.10 09:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
... Ma ise lähtun põhimõttest, et Kasko on siiski vabatahlik...

See ongi ju auto omanikule vabatahtlik - aga pea meeles, et kuniks viimase osamakseni on omanikuks liisingu andja. Seega pead sa alluma omaniku tahtele ja oma kulu ja kirjaga tema vara kindlustama vastavalt tema soovidele. Õnneks nii vana auto puhul enamasti piisab minikasko omamisest. See ei ole nii kallis nagu sa eelnevalt kirjeldad.
Muide E39 kasko on tema lihtsa ärandamise pärast nii kulukas. Seega iseenda südamerahu pärast oleks juba mõistlik teha see varguse vastane kindlustuskaitse. Jama küll kui asi hoovist minema jalutab ning sina pead seda raibet veel asja-eest-teist-takka kaks aastat maksma.


_________________
www.andmebaas.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 26.08.10 09:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Mis mõttes nagu??Teie arvamus on see,et kui uut autot ei jõua osta,siis käid jala??Nagu ma teie profiilidest näen,siis ise te ei sõida ka uute autodega,miks te ostsite vanad autod, äkki hakkavad lagunema!???Ei ole mõtet,mingit mõtetut juttu ajada ju!Käib ka sinu kohta prj.

Soovitan omandada lugemisoskuse...
Räägiti vana luksklassi auto liisimise mõtekusest, millel keskmine hoolduskulu ületab liisingumakse.
Muidugi Harry_R-l on õigus, tegelikult ei ole see minu asi, mida keegi oma rahaga teeb ning Amadeuz-e postitusest välja tulev point on väga hea.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
pillekas
huviline



Registreerunud 12.03.10
Asukoht: Läänemaa
Kasutaja on eemal


postitati 26.08.10 09:31 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Mis mõttes nagu??Teie arvamus on see,et kui uut autot ei jõua osta,siis käid jala??Nagu ma teie profiilidest näen,siis ise te ei sõida ka uute autodega,miks te ostsite vanad autod, äkki hakkavad lagunema!???Ei ole mõtet,mingit mõtetut juttu ajada ju!Käib ka sinu kohta prj.

Soovitan omandada lugemisoskuse...
Räägiti vana luksklassi auto liisimise mõtekusest, millel keskmine hoolduskulu ületab liisingumakse.
Muidugi Harry_R-l on õigus, tegelikult ei ole see minu asi, mida keegi oma rahaga teeb ning Amadeuz-e postitusest välja tulev point on väga hea.




Sa võid ise lugema õppida,kulla mees!Kui sul raha nii palju on nagu ma jutust välja loen, miks sa siis vana s6 sõidad,kui küsida tohib??Mõtetu vaielda üldiselt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 26.08.10 09:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Sa võid ise lugema õppida,kulla mees!Kui sul raha nii palju on nagu ma jutust välja loen, miks sa siis vana s6 sõidad,kui küsida tohib??Mõtetu vaielda üldiselt.

Keegi ei vaidle, sa paned inimestele sõnu suhu, mida nad pole öelnud. Seepärast kirjutasingi, et õpi lugema. Siiamaani ei ole sa näidanud, et oskad seda teha.
S6 ülalpidamine on muide kordades kallim, kui uue tagasihoidlikuma auto liisimine. Samamoodi ei ole E39 just odav auto, mida pidada.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
M2ikret
huviline



Registreerunud 05.11.08
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a6 2,5tdi,Bmw 530D ,Golf 6,7 tsi ,Yamaha r1 2005,Audi a4 1,9tdi

postitati 26.08.10 10:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
Tere!
Mure on taoline, et soovin endale autot liisida ja kas liisingul on kasko kohustuslik? Kuskilt on nagu kõrva jäänud, et üle 10 aastaste autode puhul ei ole. Kindlustuses arvutati välja, et minu riskiastme juures ja auto kilovatte arvestades oleks aastane kaskomaks 21 000.- (auto ise 1997 aasta oma ja hind 50 000.-) mis teeks liisinguvõtmise küllaltki mõtetuks kui on kohustus peal sõlmida kasko. Küsimus ongi selles, et kas selline kohustus üldse on?



Kahtlaselt kallis on ?
Ma tean nii ,et see sõltub auto turuväärtusest ka swedbankis on nii vist et kui auto turuväärtus ja jääkväärtus on alla 100 000 siis saad kaskovabaks muuta aga kaskovaba leping annab autole juurde 1-2 protsenti lepingule intressi juurde. Just uurisin.
Ja samas kui vaevalt nad su auto turuväärtuse üle hindasid.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
SilverLine
huviline

Avatar


Registreerunud 27.03.10
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Facelift, Volvo S60 D5

postitati 26.08.10 12:02 Tsiteeri


Tegelikult ongi liising välja mõeldud selleks, et saaks makaronidest väheke eksootilisemat toitu (näiteks pelmeenid) omale lubada. Kui 500 krooni kaupa kuus korjata autoraha siis sedasi korjab pool elu, aga kui suuremaid summasid kõrvale panna hakkab kõht korisema miski aja peale, kuid kas te ei leia et elus ka muud palju olulisemat kui auto? Ja kõik ei ole nii rikkad, et saaks omale uut autot lubada. Ilmselt on siin loos kas üks tüliõun see, et soovin BMW-d osta. ega sellise raha eest ka olulisemalt targemat Audit-ki ei leia, niiet ... . Pealegi valik on lai ja esimest ettejuhutvat romu ei pea ära ostma ja loomulik, et nii vana auto võib "üllatada". Kuid palju sõltub kasutatud autol ka eelmisest omanikust, sellepärast tulebki enne ostu autole tehnokontroll teha sest takkajärgi tarkusega pole kahjuks midagi peale hakata.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 26.08.10 13:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
Tegelikult ongi liising välja mõeldud selleks, et saaks makaronidest väheke eksootilisemat toitu (näiteks pelmeenid) omale lubada. Kui 500 krooni kaupa kuus korjata autoraha siis sedasi korjab pool elu, aga kui suuremaid summasid kõrvale panna hakkab kõht korisema miski aja peale, kuid kas te ei leia et elus ka muud palju olulisemat kui auto? Ja kõik ei ole nii rikkad, et saaks omale uut autot lubada.

Ära mõista mind valesti. Minu kogu jutu point on see, et auto maksab 50 000 eek, aga hoolduse peale võib sellisel autol kuluda aasta jooksul vabalt samapalju või rohkem.
Tsitaat:
Ilmselt on siin loos kas üks tüliõun see, et soovin BMW-d osta. ega sellise raha eest ka olulisemalt targemat Audit-ki ei leia, niiet ... . Pealegi valik on lai ja esimest ettejuhutvat romu ei pea ära ostma ja loomulik, et nii vana auto võib "üllatada". Kuid palju sõltub kasutatud autol ka eelmisest omanikust, sellepärast tulebki enne ostu autole tehnokontroll teha sest takkajärgi tarkusega pole kahjuks midagi peale hakata.

BMW vastu vaevalt, et kellelgi midagi on ja E39 on hea valik. See, et kasko sellise kirve selga lajatas on suure tõenäosusega vanuse/automargi/liiklusstatistika kombinatsioon, vahet pole, et sa korralik liikleja oled.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
SilverLine
huviline

Avatar


Registreerunud 27.03.10
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Facelift, Volvo S60 D5

postitati 26.08.10 13:42 Tsiteeri


Ei mõistagi valesti, risk on tõepoolest olemas, et võib sattuda õnnetu eksemplari otsa. Samas aga praegune majanduslik aeg, kui inimesed ei teeni enam nii hästi sunnib kunagi head raha maksnud autosid odavalt müüma ja võib ka väga korraliku leida. Ei pea ostma esimest ettejuhtuvat, samas on ka küllaltki levinud mootor, eksootilisemat kraami nagu 4,0 v8 tasuks nii vanal autol vältida, sest hooldada on kallis. Mõtteainet siin loos igal juhul jagub ja täiesti vale juttu pole keegi rääkind, ilmselt on mõtekas võtta väikelaen, siis ei ole liisingu ümber kemplemist ega sundkaskosid jne, keegi ära ka autot võtma ei tule kui makseraskused kaelas, sest väikelaene antakse enamasti tagatiseta.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 26.08.10 13:43 Tsiteeri


Väikelaenu intress on väga kõrge. Alates 20% aastas oli vist.
Soovitan võrrelda, kas tuleb odavam liising + minikasko või väikelaen.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
SilverLine
huviline

Avatar


Registreerunud 27.03.10
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Facelift, Volvo S60 D5

postitati 26.08.10 13:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Väikelaenu intress on väga kõrge. Alates 20% aastas oli vist.
Soovitan võrrelda, kas tuleb odavam liising + minikasko või väikelaen.



Sõltub täiesti kust võtta, BIG-il ja muudel selletaolistel võib-olla jah, aga hästi ei taha uskuda, et näiteks Swedbankil või SEB-l oleks see nii kõrge! Aga kõige selle saab teada pangaga konsuldeerides.

Põhimõtteliselt võib teema lukku panna! Aätih neile kes tarku nõuandeid raatsisid jagada! :)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 26.08.10 13:57 Tsiteeri


Swedbank, väikelaen, 50000 krooni, 24 kuud. Tagasi maksad 61200 krooni.
Arvestades, et intressi maksad jäägilt, siis tulebki kuskile sinna 20% kanti.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 26.08.10 14:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Sul on sama mentaliteet, mis neil, kes ei mõista, miks võetakse kodulaene. Väga suletud silmaringiga tegelased.

Tarbimislaenu ja investeeringu vahe on tegelikult päris suur. Kinnisvara on pikas perspektiivis investeering (mis siis, et hinnad korraks kukkunud on, nagu nad on), auto aga kaotab iga aastaga oma väärtusest vähemalt 10-20%. Rääkimata sellest, et eluase on paratamatult igalühel olemas, maksab ta siis omanikule üüri või on ise omanik ja maksab pangale tagasi laenu, autota aga saab ka hakkama. Pank küsib lepingutasu ja liisinguintressi. Kasko tuleb kohustuslikult juurde. Samas on sul alles raha, millega teha raha (kui võtad liisingusse, kuigi võiks ka välja osta) ja/või auto, mis loob ka paremaid teenimisvõimalusi, kui jalamehel on. Hea oleks, kui tarbimislaenu võtja arvutaks alati välja, kui kalliks see laen talle kokkuvõttes läheb. Enamik seda ei tee, vaatavad vaid, kui suure osa oma palgast nad saavad iga kuu ära anda. Teistel on ju ilusad asjad, tahaks ka. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SilverLine
huviline

Avatar


Registreerunud 27.03.10
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Facelift, Volvo S60 D5

postitati 26.08.10 14:36 Tsiteeri


Noo minul ei tule tööl jala käimisest mitte midagi välja sest töökoht asub kodust 60 kilomeetri kaugusel, ikka ratastel transpordivahendit on vaja, bussiliiklus sinnasuunda on ka nigel. Samas ma mõtlen nii, et parem osta 50 000 üks korralik auto, kui 10 000 vanaraud, mis vaid mõne kuu mind teenib ja omadega õhtul on.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 26.08.10 15:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tarbimislaenu ja investeeringu vahe on tegelikult päris suur. Kinnisvara on pikas perspektiivis investeering (mis siis, et hinnad korraks kukkunud on, nagu nad on), auto aga kaotab iga aastaga oma väärtusest vähemalt 10-20%. Rääkimata sellest, et eluase on paratamatult igalühel olemas, maksab ta siis omanikule üüri või on ise omanik ja maksab pangale tagasi laenu, autota aga saab ka hakkama. Pank küsib lepingutasu ja liisinguintressi. Kasko tuleb kohustuslikult juurde. Samas on sul alles raha, millega teha raha (kui võtad liisingusse, kuigi võiks ka välja osta) ja/või auto, mis loob ka paremaid teenimisvõimalusi, kui jalamehel on. Hea oleks, kui tarbimislaenu võtja arvutaks alati välja, kui kalliks see laen talle kokkuvõttes läheb. Enamik seda ei tee, vaatavad vaid, kui suure osa oma palgast nad saavad iga kuu ära anda. Teistel on ju ilusad asjad, tahaks ka. :)


See on küll kasko seisukohast räige OT, aga tegelikkuses on laenu hind imaginaarne ja arvutuslik, iga inimese jaoks tähtis ongi see, kui suur summa igakuiselt rahakoti vahelt ära anda tuleb. Kui valikuks on korralik auto ja kallim laen versus peldik ilma laenuta, siis pole tingimata laenuvaba otsus ainuke ja õige. Selle odavama auto hooldamine võib neelata rahaliselt rohkem kui kallima ja liisitud auto pidamine. Mustvalget ja ainukest tõde ei ole siinkohal olemas.

Salligem enda kõrval ka teiste otsuseid. Ja seda veel, et minuarvates ei ole meie praegune majandusolukord selline autoliisijate pärast :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M2ikret
huviline



Registreerunud 05.11.08
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a6 2,5tdi,Bmw 530D ,Golf 6,7 tsi ,Yamaha r1 2005,Audi a4 1,9tdi

postitati 27.08.10 05:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Väikelaenu intress on väga kõrge. Alates 20% aastas oli vist.
Soovitan võrrelda, kas tuleb odavam liising + minikasko või väikelaen.



Sõltub täiesti kust võtta, BIG-il ja muudel selletaolistel võib-olla jah, aga hästi ei taha uskuda, et näiteks Swedbankil või SEB-l oleks see nii kõrge! Aga kõige selle saab teada pangaga konsuldeerides.

Põhimõtteliselt võib teema lukku panna! Aätih neile kes tarku nõuandeid raatsisid jagada! :)


Swedil 14 kui ma ei eksi :D
See intress peaks sinu auto aasta kohta käima vb eksin. Midagi 12, .... millegiga võis ka olla


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
SilverLine
huviline

Avatar


Registreerunud 27.03.10
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Facelift, Volvo S60 D5

postitati 27.08.10 09:31 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: M2ikret
Tsitaat:
Algselt postitas: SilverLine
Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Väikelaenu intress on väga kõrge. Alates 20% aastas oli vist.
Soovitan võrrelda, kas tuleb odavam liising + minikasko või väikelaen.



Sõltub täiesti kust võtta, BIG-il ja muudel selletaolistel võib-olla jah, aga hästi ei taha uskuda, et näiteks Swedbankil või SEB-l oleks see nii kõrge! Aga kõige selle saab teada pangaga konsuldeerides.

Põhimõtteliselt võib teema lukku panna! Aätih neile kes tarku nõuandeid raatsisid jagada! :)


Swedil 14 kui ma ei eksi :D
See intress peaks sinu auto aasta kohta käima vb eksin. Midagi 12, .... millegiga võis ka olla



Autol oli intress 12,8...teeb sama välja pm, pane sinna juurde see nn minikasko, tuleks isegi kallim. Liisingul on intress vist ikka auto kogu summa pealt ja fikseeritud perioodi peale mis ajaks liisingu võtad mitte et iga aasta maksad 12,8 intressi.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 27.08.10 10:29 Tsiteeri


Ma ei tea, kust see lambinumber tuleb, Swedbankis on 16% miinimumintress minu teada väikelaenul, reeglina pigem 20% kanti.
Intress on ikkagi aasta kohta ja intressi maksad sa jäägilt.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 27.08.10 14:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Ma ei tea, kust see lambinumber tuleb, Swedbankis on 16% miinimumintress minu teada väikelaenul, reeglina pigem 20% kanti.
Intress on ikkagi aasta kohta ja intressi maksad sa jäägilt.


Copy/paste SwedŽi lehelt:
Intressimäär on 15-26%, tagatist pole üldjuhul vaja.
Intressimäär sõltub Teie sissetulekust, kohustustest ning laenusummast.
Intressi arvutatakse laenujäägilt.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
serxx
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 28.08.10 18:26 Tsiteeri


SEB intress on ka umbes vahemikus 16-20.
Olen sealt mitu korda just täpselt 50k laenu võtnud, autode ja garaazi ostuks.
See 20% pole nii hull midagi, kui laenu aastaga tagasi maksad. Umbes ühe makse jagu (~4.5-5k) maksad rohkem tagasi kui laenu võtsid.
Kui osturaha on olemas, aga ei taha vaba raha käest anda, on laen suht mõistlik. Kui raha pole, on laen kurjast.

Kui siin räägiti, et auto hooldus võib aastas ületada auto väärtuse, siis olen sellega 100% nõus. Seda muidugi juhul, kui soovid autot tõesti hästi hooldada. Ma suutsin oma Coupe alla ka esimese aastaga umbes 50k matta, kuigi auto oli ostes suhteliselt heas korras. Aga ikka leidis ja tekkis igasugu vigasid, mille likvideerimine kokkuvõttes on suhteliselt kallis, eriti siis, kui soovid keerata külge ainult uusi (ja miks mitte ka originaal) detaile ja tegemist pole just väga levinud autoga.

Ka ühe A4-ga läks hiljuti nii, et esialgu tundus ta ~30k eest hea ost, kuid esimese kuuga sai leitud erinevaid vigasid mis arvutatuna rahasse tegid kokku ~20k, mis on juba peaaegu auto hind.

Mis mu jutu point on?
1. Laenu on mõistlik siis võtta, kui omal raha olemas, või vähemalt suurem osa olemas.
2. Autot ostes peab olema valmis miinimum 10k kohe autosse investeerima, kui just ei osta mõne hea tuttava käest, kes täiesti ausalt kogu auto ajaloo ära räägib ja autol on tõesti kõik ideaalses korras. Kasvõi juba selle pärast ei tohi kogu vaba raha auto ostu alla panna. Kui pole alguses seda 10k investeerida, on aasta pärast juba vajadus 20k+ summa järele, mis aga tundub juba liiga suur ja nii jäetakse kõik see mis otseselt sõitmist ei takista tegemata ja ka see mis tehtud saab, tehakse võimalikult odavalt. Veel aasta pärast tundub mõistlikum auto romulasse/vanarauda lohistada, sest auto heasse korda saamine maksab rohkem kui uue samasuguse auto ost. Ongi jälle üks auto hingusele saadetud, sest peale auto ostu enam hoolduseks raha ei jäänud.

Ise olen selle tee läbi käinud ja ostnud vist ~10 aastat tagasi auto niimoodi, et remondiks raha ei jäänud. Juhuslikult oli tegemist samuti BMW-ga (vanusest tulenevalt kohustuslik ost :) ). Paari aasta pärast polnud auto enam sõiduvõimeline, sest õigel ajal ei investeerinud autosse ja lõpuks oli vigasid nii palju, et uue auto ost tuli odavam kui remontimine.
See oli hea õppetund. Järgmiseks autoks valisin juba palju odavamate hoolduskuludega populaarse rahvaauto, mis minu selle hetke palganumbriga oluliselt paremini sobis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 30.08.10 18:21 Tsiteeri


Tsitaat:

1. Laenu on mõistlik siis võtta, kui omal raha olemas, või vähemalt suurem osa olemas.


Vot selles asjas saan ma valesti aru või mõtlen ise teistmoodi.
Milleks võtta laenu, kui endal raha olemas? Mina käiks enne kogu summa välja, kui võtaks liisingusse. Vähemalt olen kohe omanik ja ei ole võlgu ning ei maksa pangale lisaraha. Nii tegin ka Chevyga. Audi oli liisingus, sai kolm aastat makstud, kuna ei olnud kohe 100K välja käia. Nüüd sai Audi liising läbi ja auto maha müüdud 65 000.- ja ostsin otse välja 57 000.- maksva auto. Milleks mulle veel liising sellisel juhul?
Laenu mõistlik võtta on minu arusaamade järgi siis, kui sul ei ole raha olemas kogu summaks, aga sul on raha olemas maksta igakuist makset.
Ma oleks heameelega korteri ka kohe välja ostnud, kui mul oleks 650 000.- käes olnud. Kahjuks ei olnud, aga on maksta iga kuu pangale.....siiani. :P Lotoga võidan vastva summa, siis esimene asi oleks kohe kodulaen tagasi maksta.


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 30.08.10 19:47 Tsiteeri


Ega seal ühest vastust olegi. Ühtpidi on väikeste rahaliste ressurssidega inimese poolt suht sundseis, mis paneb panga rõõmust käsi kokku hõõruma, kuid võimaldab inimesel siiski soovitav kinnis- või vallasasi enda kasutusse saada, teiselt poolt on aga olemas ettevõtlikke inimesi, kes näiteks selle 650000-se summa aasta-paariga kahekordistada suudaks ja kelle jaoks seega panga küsitav intress on suht kommiraha. Selleks on aga vaja käibekapitali. Vana tõde - money makes money. Kus juba pole, sinna ei tule ka lisaks niisama lihtsalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rainer9968
huviline

Avatar


Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1,9TDI

postitati 31.08.10 10:31 Tsiteeri


Mina olen asjast nii aru saanud, et kui soovid osta uut või vähekasutatud autot (kuni 5 a. vanust) siis tasub liising ära kuna intress väiksem. Aga vanema auto puhul (10 ja rohkem aastaid)tasub laenu võtta kuna intress on liisingi ja laenuga sama kõrge. Teiseks on laenurahaga lihtsam, saab alla tingida jne. Vana auto ostuga pead arvestama et auto väärtus ei kuku sama kiiresti kui laenu tagasimaksmine, et kui on raske rahaline seis suudad auto kiiresti maha müüa ja sellega laenu katta. Üldjuhul auto turuväärtus ei lange nii kiiresti, eriti vanade autode puhul. Väikelaenu puhul on tavakliendile intress 20 % (kuna summa on väike, nii öeldi pangast), võibolla VIP või Kuldklient saab ka 15 % intressiga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 01.09.10 10:36 Tsiteeri


Väikelaenu puhul ei pea kaskot tegema, panka ei huvita mida sa laenatud raha eest ostad, aga intress on reeglina kõrgem.

Liisingu, järelmaksu või kapitalirendi (nimetagem seda kuidas tahame, väikeste nüanssidega) puhul on auto "panga oma" ja liisija/laenaja vastutav kasutaja. Laenu lõppedes saab (või ei saa, sõltuvalt laenust/liisingust) laenaja/liisija sõiduki omale, või õiguse see välja osta. Laenu antakse vaid konkreetse sõiduki jaoks ja sõiduki peab kindlustama. Hansas vähemalt oli nii, et alla 100k auto puhul minikasko (varguse vastu, umbes 150-200 eeki kuus sõltuvalt auto hinnast), kallima puhul on nõutav täiskasko.

Millise finantseerimise variandi keegi valib, see on igaühe enda arvutada. Tuleb kogukulud kokku lüüa. Laias plaanis üle 50k ja 2a mina väikelaenu ei võtaks aga eks kõik ole arvutamise küsimus. Ja mina ei kritiseeriks 50keekise auto laenajaid (tingimuseks muidugi see, et laenu jõutakse teenindada ja ei teki olukorda, kus hoolduseks, toiduks ja õlleks enam raha ei jäägi, kuigi lõhkilaenanutele vaevalt pangast midagi antaksegi, kui siis äkki BIG-ist). Ise ostsin ka nüüd täpselt 3a tagasi 65k eest panga järelmaksuga auto. Nüüdseks laen läbi. Ei olnud mul korraga nii palju välja käia, tean oma rahavooge kindlalt ja ma tõesti ei viitsi elada nii, nagu nõuka ajal, et 4 aastat kogutakse raha ja siis ostetakse külmkapp terve perega.


Edit: Üks asi veel. Teinekord on raha olemas, aga tegemist on kulude hajutamisega. Võtkem seda alternatiivkuluna. Kui ma ostan auto välja, siis mu raha läheb ära ja ma muud sellega teha ei saa. Kui ma aga liisin auto, siis mulle jääb osa raha mingiks ajaks alles ja ma saan seda äkki targalt mujal kasutada. See on näide lihtsalt. Ega ettevõttedki ei osta autosid välja, isegi kui saaks. Raha läheb kinni. Ma ei kujutaks ette, et kui ma tahaks 200k eest autot osta ning ma ostaks selle korraga välja. Lollus. Eks nüansse ole palju muidugi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
serxx
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 01.09.10 16:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
Tsitaat:

1. Laenu on mõistlik siis võtta, kui omal raha olemas, või vähemalt suurem osa olemas.

Vot selles asjas saan ma valesti aru või mõtlen ise teistmoodi.
Milleks võtta laenu, kui endal raha olemas?

Kui räägime ~50k summast, on asi lihtne:

Variant 1:
Sul on umbes 50k raha, mida oled paar aastat kõvale panud, see pole just teab mis suur summa.
Sa tahad osta auto, mis maksab umbes 50k.
Sa käid kogu raha välja ja sul on null raha.
Homme tuleb välja, et on tekkinud ootamatu hädaolukord ja sul on kiiresti vaja 25k raha. Aga sul pole raha. Tekib probleem. Pangast ka samal päeval laenu ei saa, läheb ikka paar päeva aega.
Ülehomme tuleb välja, et 25k eest on müügis mingi x asi, mida sa väga tahaks, aga raha pole, jälle probleem.

Variant 2:
Sul on 5k raha.
Sa tahad 50k maksvat autot.
Võtad pangast 50k laenu ja ostad auto.
Homme tuleb välja, et on tekkinud ootamatu hädaolukord ja sul on kiiresti vaja 25k raha. Aga sul pole raha. Tekib probleem. Rohkem laenu võtta ka ei saa.
Ülehomme tuleb välja, et 25k eest on müügis mingi x asi, mida sa väga tahaks, aga raha pole, jälle probleem. Pole raha, ei saa!
Kaotad töö. Oled pangale võlgu. Mis teha? Tuleb auto kiirelt maha müüa. Kiirelt tähendab aga palju odavamalt kui auto väärt on. Saad täiega vastu pükse.
Pangale kogu võlga tagasi maksta ikka ei saa.
Raha juurde tulemas pole.
Peetis!

Variant 3:
Sul on umbes 50k raha, ükskõik mismoodi või kuidas saadud.
Sa tahad osta auto, mis maksab umbes 50k või natuke rohkem.
Lähed panka, võtad väikelaenu 50k, ütleme aastaks, kuumaksega 4.5k.
Ostad laenuraha eest auto.
Sul on auto ja sul on 50k raha.
Kui tekib mingi ootamatu kulutuse vajadus, pole probleemi.
Kui kaotad töö, maksad kogu võla korraga ära ja pole ka probleemi.
Kui vaja, võid auto maha müüa, müügiga pole kiiret, saad küsida turuhinda.

Mina ütleks, et see viimane variant on kõige riskivabam.
Aga samas öeldakse ka seda, et jänes shampust ei joo.

Eks igaüks peab ise valima, kui palju ja milliseid riske võtta. Mina eelistan varianti 3. Aga see on kõigest minu arvamus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 55.8% - SQL: 44.2%]