Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 21.05.10 19:03
|
|
|
Audi s6 c4 1995 4,2q, kas keegi suudab sellele autole diagnostikat teha?
Tere!
Et mis siin ikka pikalt keerutada, oleks vaja diagnostikut kes suudaks pealkirjas kirjeldatud isendi ecu ja automaatkasti aju hingeelusse väheke
süveneda.
Auto veiderdab nagu vaimselt ebastabiilne inimene. Hommikul külmalt tööle pannes on jõud ja kiirendust ja kõik on nii nagu peab olema, käiguvahetused
on sujuvad ja reageerivad pedaalivajutusele või järgi laskmisele jne....
Kuid seda esimese väljasuretamiseni. Uuuesti käima pannes töötab mootor kuidagi väga loiult ja jõuetult (kuid imestamapanevalt ühtlaselt),
automaatkast ei taha mitte kuidagi käike alla lüüa vaid üritab õnnelikult joristada täpselt sama käiguga mis sees (ja kui ta ka pika tallamise ja
sõtkumise peale pauguga käigu alla lükkab, ei ole vahet kas gaas põhjas 2000rpm või 4000rpm, jõudu ikka sama palju.
Imestama pani see, et lambda oli tehase oma (auto 360K sõitnud) Vahetasin ära, kuid palju ei muutunud. Tegelikult isegi muutus, ennem ei olnud külmalt
jõudu, vaid auto pidi pikalt kohapeal soojenema, et kõik normaalselt toimiks, nüüd vastupidi, külmalt on jõudu ja see kestab esimese
väljasuretamiseni- on see siis 2
minuti või 2 tunni pärast peale auto esimest käivitamist.
Ise asun pärnus, olen sela läbi jooksnud võib õelda, et kõik tuntud kohad kus tehakse diagnostikat.
Vag com ei leia ecu-d
Bosch-i eri generatsioonide diagnostiseadmed ei leia ecu-d
jne... keegi ligi ei saa ja kõik räägivad nagu ühest suust, et selle aasta autole ei saagi teha jne...
Kas oskab keegi seda väidet kinnitada või ümber lükata? Veel parem oleks kui keegi suudaks kuidagi sellest autost väheke informatsiooni välja
pigistada/peksta.
See on suhteliselt kindel, et viga on elektroonikas, sest see tuleb ja läheb sama kaootiliselt kui naabri õunapuu ladva peal varesed istuvad. Kõiki
andureid aga ei ole ju mõtet ehku peale vahetada (läheb kulukamaks kui kogu üritus väärt on)
Samas ootan ka anonüümseid vihjeid vea asukoha kohta, kellelgi ehk kogemusi.
Võin tulla ka ntx tallinnasse kui keegi arvab, et suudab ehk millegiga abiks olla.
Ette tänades,
entusiasmi kaotav audifanaatik.
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 22.05.10 07:01
|
|
|
Tegelikult tuli möte... Kas viga vöïb olla ajus?
On ehk kellelgi vedelemas korralikku käigukasti ja mootori aju. Prooviks korra mölemad ära vahetada ja katsetaks vähe... Kui asi toimima hakkab siis
ostan muidugi mölemad ära ka.....
Mootor 213kw ja kast vist 4 käiguline...
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 22.05.10 07:46
|
|
|
Ega see masin pole eestisse ~2007.a. toodud ja värvuseks tumesinine? Eritunnuseks oli originaal webasto ja el. nahk istmed. ~2007 sügisel sai ühel
sellisel isendil kõik ajud lahti lõhutud ja kogu elektroonika üle joodetud. Lõpuks tuli välja, et üks ecu laia pistiku pin oli mingi imekombel või
siis eelnevate tegelaset lahti kakkumise tegevusel kenasti kannatada saanud ja ei andnud korralikult ühendust, sai sinna käepäraste vahenditega mingi
muu sobiv klemm sisse organiseeritud, aga minul sellesse väga usku pikaldasemalt polnud. Moto Ecu tundus olevat "chipitud" ja mitte kolvi vaid
"kirvega" . Kast oli tollel isendil eestisse jõudes avariirezhiimil, aga
viga kadus müstiliselt mõni päev pärast nikerdamist, tundus olevat kasti multifunktsioonlüliti mure, mis lihtsalt pikalt seisnud isendil oli ära
"idanenud" ja sai nüüd natuke liigutamist ja tööle hakkas. Pole rohkem sellest masinast midagi kuulnud, läks Tallinnasse tol hetkel.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 22.05.10 09:39
|
|
|
Ei ole sama auto, minu oma must ja toodud Eestisse 1997. Tundub, et on lihtsalt liiga kaua Eestis olnud ja meie solkkütust rüübanud.
Aju vötsin muidu lahti, pistik oli korras, aju oli chippimata, kondentsijälgesid ega mingeid kahjustusi ei leidnud, luubiga otsisin ka külmjooteid,
kuid ei leidnud.
Miskipärast kahtlustan siiski ecu-d, sest käigukasti aju saab ju ka ecu-lt infi millal käiku vahetada jne.
Kripeldama jäi aga see, et ecu peal oli suurelt valhge markeriga "4,2 V8" kirjutatud. Selge romula tunnusmärk, millest hakkasin kahtlustama kas ikka
öige aju pandud, samas ta ju peab olema kui aastaid töötas korralikult ja nüüdki ikka neid häid päevi leidub (küll harva kuid neid siiski on)
Miskipärast kahtlustan, et aju saab kuskilt maalt mingisuguselt andurilt väga vasturääkivat infot ja ajab küttesegu liiga vaeseks aga tekib küsimus
milliselt andurilt.... Samuti paneb mind imestama vaid üks lambda V mootoril. Lambda on juhipool ennem katti, teisel pool pole isegi mitte lambda
kohta... Väljalase on originaal. Igastahes vahet pole, ennem töötas ühega korralikult ja kui jöud ära kadus vahetasin ära aga viga löplikult ei
kadunud....
Kuskil teemas märkasin silmanurgast, et taga ka üks aju (tagumine ja esimene aju) oskab keegi kommenteerida?
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 23.05.10 15:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Raika42
Samuti paneb mind imestama vaid üks lambda V mootoril. Lambda on juhipool ennem katti, teisel pool pole isegi mitte lambda kohta... Väljalase on
originaal. |
Minu 4.2 on ühe katti küljes olnud temp andur ja teisel on lambda olemas.
Seni tehtud diagnostika ei tunne puudust temp andurist ja ei näita lambda näite.
Alguses näitas automaatkast pidurikonna viga, see sai vahetatud ja enam kastile ligi ei lase.
Seega oleks ka mina huvitatud natuke suuremast aju operatsioonist.
Iseenesest sõidab masin normaalselt(vist), 80% maantee sõit ja keskmine kütusekulu ~15 kanti.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 23.05.10 16:15
|
|
|
Kui sa 200-ga ei sõida, siis 15 liitrit ei ole normaalne kulu 80% maantee kohta minu arust...
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 23.05.10 16:22
|
|
|
Mul tiksub sajaga söïtes kütusekulu 8.8 ja 10,5 vahel. Linnas kuskil 16 ja keskmist näitab kui maantee ja linn pooleks kuiskil 13. Kui ise
kilomeetrite ja läbisïdu järgi arvutada tulevad 0,5 liitrit suuremad näidud aga samas kui täpselt seieri järgi ikka aru saad kui palju paagis järgi.
Iseenesest kütet väga ei röövi aga lahja on, muud midagi.
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 24.05.10 18:17
|
|
|
On kellegil mõtteid, kuhu ja kelle poole selliste muredega võiks pöörduda.
Revali, Audihoolduse ja muud kindla tunnihinnaga asutused jätaks esialgu välja.
Oleks vaja siis inimest kellel on sportlik huvi asi korda saada.
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 24.05.10 19:55
|
|
|
Revalist rääkides, käisin seal uurimas. Õeldi, et diagnosti tund maksab 500.- ja kui hästi läheb, saab 5 tunniga hakkama... Ühesõnaga min. 2500.- kuni
mis? Lõpmatus? Tuttava tuttav töötab seal, naeris, et enamus ajast seisab auto tõstuki peal, mehed joovad kohvi ja tund tiksub. Ühesõnaga pole mingit
tuju sinna minna. Üleüldse auto aastanumbrit kuuldes muutus tegelane, kellega suhtlesin, kuidagi külmaks ja napisõnaliseks. Sain aru, et nii vana
rondiga mul nii nooblisse kohta asja ei ole ja rohkem pole sinna torkinud ka ennast. Ahjaa... kaks aastat tagasi tellisin hammasrihma katte sealt, mis
pidi max 2 nädalaga kohale jõudma. Lubati helistada kui järgi võin minna. Siiamaani ootan seda kõnet.
Loomulikult ei taha teenust tasuta.
See selleks. Sirvisin autodatat ja avastasin, et 2,6 V6-e elektriskeemid ja kõikide andurite kontrollimiseks vajalikud väärtused on sealtäiesti olemas
kuid 4,2-e kohta täielik tühjus. Kas askab keegi soovitada kust antud infot leida võib 4,2-e kohta? On ehk kellelgi olemas? Sümboolse tasu eest võiks
jagada. Ma võin ise ka selle kapotialuse kõik üle mõõta kui vaid teaks mis andur mida näitama peaks.
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 25.05.10 19:28
|
|
|
Nii... Roomasin nüüd natuke aega kapoti all ja mõõtsin testriga... Kuuna 4,2-e kohta andmeid ei ole otsustasin võrrelda 2,6-e omadega, eeldades, et
väga katastroofiliselt andmed ju erineda ei saa.
Kuna juba kaua aega kahtlustan vaikselt gaasiklapi asendi andurit alstasin sellest. Kinnise klapiga on ette nähtud takistus 750-1300 oomi, minu näit
950 oomi. Tundub, et ilus kuldne kesktee. Järgnevalt peaks gaasi vajutades takistus sujuvalt tõusma kuni max 3600 oomini ja tõusiski kuni järsku
(umbes kolmandik oli veel vajutada) katkes signaal 1700 oomi peal. Katset korrates katkes 1900 oomi peal ja kolmandal korral u 1650 oomi peal. Iga
kord katkemise väärtus sutsu erinev. Katkemise all pean silmas seda, et tester näitas takistuseks lõpmatust. Vajutada oli veel kolmandik pedaali
käigust, ja edasi vajutades liikusid ka gaasiklapid edasi.
2,6-l näeb aga manuaal ette, et täielikult avatud klapiga võib maksimumnumber olla 3600. Tean, et ei saa neid identselt võrrelda, kuid olles omanud
2,6-e tean, et need andrid näevad identsed välja ja ka väärtus ei tohiks nii katastroofiliselt erineda.
Targemad, palun kommenteerima. Kas pean uut andurit otsima või võib see olla normaalne?
|
|
|
|
cobra
huviline
Registreerunud 16.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 3.0 TFSI
|
postitati 30.05.10 14:30
|
|
|
Pärnus käisid sa valtocaris ja aivar tiisleris juures jah? Nemad ka ei saanud ligi seega?
|
|
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.05.10 14:54
|
|
|
No igatahes peab gaasiklapi asendiandur andma sujuvat signaali, ilma häireteta, seega tuleks välja vahetada see. Kui autol on selline kahtlane jama,
kus viga käib kolamas, siis see võib tähendada, et kuskil on halb ühendus. Seega soovitaks mõõta andureid aju pealt, see ei tohiks väga raske olla
seal armatuuri all kummardada. Kindlasti ei tohi aga mõõta takistust sedasi, et see võib aju kahjustada(takistuse mõõtmiseks annab tester ju volte
välja).
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 30.05.10 20:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cobra
pärnus käisid sa valtocaris ja aivar tiisleris juures jah? nemad ka ei saanud ligi seega? |
Ainuke koht kus ei käinud, on Aivar, kuna lambda juba vahetatud ja muud diagnoosi sealt raske oodata... Samuti pole mul võimalust jätta auto 3 päeva
diagnostikasse, kuna sõidan sellega iga päev. Päevaks saaks veel, aga kauemaks küll mitte.
Tsitaat: |
Seega soovitaks mõõta andureid aju pealt, see ei tohiks väga raske olla seal armatuuri all kummardada. Kindlasti ei tohi aga mõõta takistust sedasi,
et see võib aju kahjustada(takistuse mõõtmiseks annab tester ju volte välja).
|
Hea mõte, olen isegi selle peale mõelnud ja oleks juba ammu ära teinud, kahjuks aga ei ole suutnud leida järgnevat informatsiooni:
1. Mis pin aju pistikus vastab millisele andurile? (kas kõik vag pistikud on standartsed või on sama mudeli eri mootorite puhul ka erinevusi juhtmete
paigutuses)
2. Mis võtta andurite lähteväärtuseks? (mis on normaalne tehase poolt ette nähtud näit andurilt, kui palju on selle näidu normaalskaalasse mahtuv
tolerants ja mis oludes mõõta- kas süüde väljas või süüde sees)
Mul on olemas need andmed 2.6 V6-e kohta, 4.2 V8 kohta aga puuduvad. Lihtsalt on õhus küsimus, et kui palju nendest näitudest kattuvad, kui üldse.
Kui leiaks need andmed, ei oleks ausaltõeldes diagnostikat vaja, sest ka ecu annab veakoode just nimelt sama põhimõttega- Võrdleb signaale sellega,
mis ette nähtud ja kui signaalide tolerants on liiga suur, salvestab vea ja saad kaabli kaudu veakoodi. Ühesõnaga saades andmed, läheb küll
diagnostiga kordades rohkem aega, kuid sama teeb lõppkokkuvõttes välja.
Minu autol aga kahjuks kaablist kasu pole, kuna nagu eespool mainisin ei leia ei vag-com ega ka eri generatsiooni boschi diagnostikaseadmed ecu-d.
Käigukasti ja kliima leiavad üles, ühesõnaga katkise kaabli võib välistada.
Testrit olen paar korda ennem ka käes hoidnud ja natukene tundlikumaid süsteeme mõõtnud kui autoelektroonika, niiet see ei ole raske.
Kui oleks vaid andmed.....
Või siis diagnostik kellel oleks andmed ja viitsiks teostada mõõtmise ise, hoides oma ametisaladust...
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 28.07.10 11:39
|
|
|
Nii, võib nüüd selle teema lukku panna ja ära kustutada.
Vihjeks niipalju, et mingisugune hälvik oli autole manuaalkastiga abh mootori aju peale toppinud, immoplokid maha kiskunud jne. Lõpptulemus siis see,
et kasti ja mootori ajud omavahel ei suhelnud, diagnostikaablid ka ecu-ni ei jõudnud, sest need jooksevad ju läbi immoploki ja käigukasti aju.
Halliandur koos terve jagajaga küpse, niiet sisuliselt töötas mootor enamus ajast 4 püta peal. Aga noh, töötas ikkagi, seegi saavutus... 
Ja seegi huvitav, et poolt kapotialust elektroonikat ei olnud suvatsetud aju taha ühendadagi.
Aga jah, kahjuks ei saa eelmist omanikku kätte et uurida kes see geenius oli kes sellise supi kokku keetis, sest sellele soss-sepast elektroonikule
kes ennem sellest autost üle käinud oli, tahaks küll natuke ihunuhtlust manustada.
Krt no tahaks päriselus näha seda tegelast, kes selle jama sinna aretas. Siin on vist küll viga 21. kromosoomis või midagi, aga eks see näost ja
peopesast näha oleks.
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 28.07.10 17:22
|
|
|
Teema võiks ju ikka alles jätta, kunagi ei tea millal midagi vaja on.
Kuidas siis sellele "näputööle" jälile said?
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 28.07.10 19:26
|
|
|
Suure ringiga sattus kasutaja ur666 kätte mu auto. Hakkas järjest lammutama ja jõudsimegi selleni. Loodetavasti on max paari päeva pärast asi koos ja
kodus Vähemalt on veel inimesi kes viitsivad.
Aga jah, niipalju siis nendest superdiagnostikutest ümberringi. Olen ise vale aju värki kahtlustanud ammu aga ühe mehe juures sain sellise jutu peale
sõimata, et siis ei läheks asi käimagi. Üks kontrollis väidetavalt diagnostikaablid ära ja ajuni pidi jooksma aga aju ise ei pidavat suhelda tahtma.
Jne....
Et jah, süveneda ei viitsi keegi, kõik ajaks aga kahe käega viiesajaseid taskusse mingi si*ase kaablijupi taha ajamise eest. Kena ju, tuled puhta
käega auto juurde, lükkad kaabli taha, vajutad arvutis nuppu ja pärast küsid puhta käega viiesajase. Veel parem on siis kui auto remonti jätad ja ise
minema lähed, siis saab sama jama eest mitu viiesajast küsida ja pärast järgi lähed kuuled milline n*ss oli.
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 29.07.10 05:17
|
|
|
Seepärast ongi hea kui on "oma kindel" remondimees võtta, kui omal mõistus otsa saab.
Lihtsalt niisama pole seni veel raha küsitud.
Umbes kaks aastat tagasi sai ühe Pologa maadeldud, vahelduva eduga ~10 päeva diagnostikat ja nuputamist, masin töötas ja arve oli 2000.-raha .
|
|
|
|
|