1,9 tdi generaatoririhm
Autoks A6 1,9 tdi (66 kw) aastast 1995 kliimaga.
Autol sai vahetatud generaatorihm koos juhtrulli ja pingutiga. Peale seda tekkis probleem, et rihm hakkab veo poole pealt laperdama u. 1 cm ulatuses
üles-alla ja seda just tühikäigul. Eriti hull on asi peale külmalt mootori käivitamist. Soojenedes asi justkui paraneks. Samuti tundub asi ok pööretel
või kui lülitada sisse kliimakompressor. Uuritud mitmete kohalike remondimeeste käest, kuid keegi pole osanud konkreetset vastust anda.
Varuosad sai ostetud Forsist. Forss müüs rihma Optibelt mõõtudega 6PK 1180. Kohe peale paigaldust tundus, et rihm on pisut pikk, kuna pinguti töötas
suht lõpust. Järgmisel hommikul autot käivitades, kostus käivituse hetkel selline kerge kriuks. Siis panin ka esimest korda tähele seda rihma
laperdamist. Tekkis kahtlus rihma õiges pikkuses. Pöördusin tagasi töömehe juurde kes asjad vahetas. Proovisime tagasi vana rihma, kuid see vilistas
ja laperdas koguaeg.
Uuritud rihma mõõte Auto Eksperdist ja tulemuseks rihm mõõtudega 6PK1173 Gates. Mõeldud-tehtud. Uus rihm ja peale. Juhtrull muutis oma asukohta 1cm
võrra allapoole, rihm ei kriuksata käivitades kuid laperdab ikka.
Minu mõistus on otsas. Hetkel ise kahtlustab vigast-praaki pingutit. Pakutud on ka varjant, et mootori pöörded ehk liiga madalad. Nädal aega tagasi
ülevaatust läbides näitas tahmatesti lehel tühikäigupööreteks 860 p/min. Kuna see mul esimene traktor, siis mina seda ei kommenteeri.
On äkki kellegil olnud samalaadset probleemi või oskab pakkuda mida kahtlustada.
|