Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 2,2T 20v Plokikaane tihendi taluvus katse läbitud (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 4949)
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.07.04 17:08 Tsiteeri
2,2T 20v Plokikaane tihendi taluvus katse läbitud



Eesmärk kui suurt üle rõhku talub AUDI S-2,2T 20v
Ühe B3 mootori remondiga oli seinale tekkinud vana plokikaane tihend mis sai vabastatud 45nm pingega tihend oli täiesti korras välja arvatud veekanali kohad olid sisse-laske klappide poolel läbi ussitanud alles oli vaid aimatav raua rooste puru, aitasin sirriga natuke kaasa ja kahe vee augu asemele tekkis 5cm vee pilu kolmnurksete otsa ussitanud vee aukudega paigaldasin tihendi S-6 (AAN)-le alt määrides vana vene nurgas kuivava krafiitmäärdega ja pealt lääne spets roosa spraiklega ja pingutades 35nm pingega (nõutud 40) seejärel järgnevatel päevadel sõites hakkasin järjest turbo sisse puhumis survet tõstma et käiks pauk(mõõdetud sisselaske kolektorist otse täpse manomeetriga) normaalsel audi kompuutris näitav 1,0 (tähendab normaal õue õhku lõpeb vaakum hakkab surve) ja kompuutri BAR =1,7 (see on manomeetris +0,7BAR=0,7atm) pauku ei käinud jätkasin surve tõstmist kompuutri 2,5ni (see on manomeetri +1,5BAR =1,5atm) pidas vastu selle surve peal jääb S audi kompuuter seisma ja edasi enam numbrid ei liigu. Jätkasin surve tõstmist kuni 2,5 atm ja ikka pidas vastu (sellise turbo survega sisseloske kolektoris võiks kumme pumbata) kurat! ikka pidas vastu see tegi mu murelikuks sest plokikaane tihendi vahetus S-6 võtab aega ???mitu tundi teile vist puksiir+ raha Revalile??? langetasin surve 2,2BAR ja sõitsin kaks kuud ~2500km võtme kastid peal ja pauk käis vastavalt mööfi seadusele 200km koduni PLOKIKAANE TIHEND TEGI PAUGU SÕITES ~800m pidevalt kiirenedes 2,2BAR -se kolektorist mõõdetud üle laadimisega.
S mootori fännid ärge ostke plokikaane tihendit (Revalist 1200 EEK ) minge AAVE poodi ja ostke 340 EEK (10 klapise turbo mootori plokikaane tihend) sest tihend on sama sugune ainult vee auke on vähem ja vee augud tuleks (1200eek) tihendil ka soovitavalt suuremaks teha. (minul on kõik vee augud ~8mm).
Lisan õpetuse 1=joonista pliiatsiga vana tihendi augud 340 kroonisele tihendile. 2=pane trelli paar mm soovitud august jämedam puur ja tihend sileda puidu peale. 3= puuri märgitud / kärnitud augud kahelt poolt tihendi sees oleva plekini (siis ei jää krasse) soovitavalt suurema pöördega ja vaikselt vajutades (tihend on pehme). 4= kuna puur on jämedam reguleerid augu sügavust puurides augu suuruse Sellega saab see ka hakkama kes enne pole puurinud. ja sa hoidsid mõne minutiga kokku 860 EEK.
Järelikult kui ühest servast pikalt ilma toeta vana tihend pidas vastu ei hakka mina tellima üleni alumiinium tihendit!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarts
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 27.07.04 17:41 Tsiteeri


aga mina jällegi ei jää ootama kuni mul tihend lendab ja ostan ikkagi üleni metallist tihendi...


www.eksperthooldus.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jõuvanker
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW

postitati 27.07.04 18:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
Eesmärk kui suurt üle rõhku talub AUDI S-2,2T 20v
Ühe B3 mootori remondiga oli seinale tekkinud vana plokikaane tihend mis sai vabastatud 45nm pingega tihend oli täiesti korras välja arvatud veekanali kohad olid sisse-laske klappide poolel läbi ussitanud alles oli vaid aimatav raua rooste puru, aitasin sirriga natuke kaasa ja kahe vee augu asemele tekkis 5cm vee pilu kolmnurksete otsa ussitanud vee aukudega paigaldasin tihendi S-6 (AAN)-le alt määrides vana vene nurgas kuivava krafiitmäärdega ja pealt lääne spets roosa spraiklega ja pingutades 35nm pingega (nõutud 40) seejärel järgnevatel päevadel sõites hakkasin järjest turbo sisse puhumis survet tõstma et käiks pauk(mõõdetud sisselaske kolektorist otse täpse manomeetriga) normaalsel audi kompuutris näitav (1,0 tähendab normaal õue õhku lõpeb vaakum hakkab surve) ja BAR =1,7 (see on manomeetris +0,7BAR=0,7atm) pauku ei käinud jätkasin surve tõstmist kompuutri 2,5ni (see on manomeetri +1,5BAR =1,5atm) pidas vastu selle surve peal jääb kompuuter seisma ja edasi enam numbrid ei liigu. Jätkasin surve tõstmist kuni 2,5 atm ja ikka pidas vastu (sellise turbo survega sisseloske kolektoris võiks kumme pumbata) kurat! ikka pidas vastu see tegi mu murelikuks sest plokikaane tihendi vahetus S-6 võtab aega ???mitu tundi teile vist raha Revalile??? langetasin surve 2,2BAR ja sõitsin kaks kuud ~2500km võtme kastid peal ja pauk käis vastavalt mööfi seadusele 200km koduni PLOKIKAANE TIHEND TEGI PAUGU SÕITES ~800m pidevalt kiirenedes 2,2BAR -se kolektorist mõõdetud üle laadimisega.
S mootori fännid ärge ostke plokikaane tihendit (Revalist 1200 EEK ) minge AAVE poodi ja ostke 340 EEK (10 klapise turbo mootori plokikaane tihend) sest vee augud tuleks soovitavalt suuremaks teha. (minul kõik vee augud ~8mm).
Lisan õpetuse 1=joonista pliiatsiga vana tihendi augud 340 kroonisele tihendile. 2=pane trelli paar mm soovitud august jämedam puur ja tihend sileda puidu peale. 3= puuri märgitud / kärnitud augud kahelt poolt plekini (siis ei jää krasse) soovitavalt suurema pöördega ja vaikselt vajutades (tihend on pehme). 4= kuna puur on jämedam reguleerid augu sügavust puurides augu suuruse Sellega saab see ka hakkama kes enne pole puurinud. ja sa hoidsid mõne minutiga kokku 860 EEK.
Järelikult kui ühest servast pikalt ilma toeta vana tihend pidas vastu ei hakka mina tellima üleni alumiinium tihendit!

Kuule forsin, kas Sa korralikult kirjutada ei oska ilma kirjavigadeta? Suht raske on aru saada Sinu kirja põhimõttest!


lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hai
huviline

Avatar


Registreerunud 12.07.04
Asukoht: põlvamaa metsad
Kasutaja on eemal

Auto: GT

postitati 27.07.04 18:13 Tsiteeri


ma sain küll väga hästi aru;)


rebane sumpsis............rähn mootoris
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
80quattro
klubiliige



Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3

postitati 27.07.04 18:39 Tsiteeri


Katse tulemused on selged, aga järeldus pisut imelik:o, kokkuhoid 800EEK=pukseerimine 200km+teiskordne tihendi vahetus:(


Toomas
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mike
huviline

Avatar


Registreerunud 13.01.03
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 3.0 Q

postitati 27.07.04 19:59 Tsiteeri


seda kirjavahemärkideta ja viimase peal segast joru on ikka tore lugeda küll! hea, et sul vähemalt tühikuid käepärast oli ja sa sõnu kokku ei kirjutanud!


www.auto24ring.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ve1ks
huviline

Avatar


Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Avant 2,6 V6

postitati 27.07.04 20:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja 80quattro
Katse tulemused on selged, aga järeldus pisut imelik:o, kokkuhoid 800EEK=pukseerimine 200km+teiskordne tihendi vahetus:(


Need ju lihtsad testi tulemused, vana tihendiga veel, st. et uus tihend peaks nagu muretult vastu pidama. Tegelt olen ka ise vana tihendiga mootori uuesti kokku pannud ja pole siiani mingit jama olnud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
greedy
huviline



Registreerunud 30.12.03
Asukoht: Järvamaa & Porvoo
Kasutaja on eemal

Auto: A4, coupe otsingul

postitati 27.07.04 20:51 Tsiteeri


vend aretab teemat aga muud ei märgata ,!"#¤%&/()=?kui kirjavigu ha ha.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
mike
huviline

Avatar


Registreerunud 13.01.03
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 3.0 Q

postitati 27.07.04 21:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja greedy
vend aretab teemat aga muud ei märgata ,!"#¤%&/()=?kui kirjavigu ha ha.


mis krdi teema arendamine see on kui tekstist arusaamiseks tuleb seda mitu korda lugeda ja mõistatada mida öelda on tahetud!

"Ühe B3 mootori remondiga oli seinale tekkinud vana plokikaane tihend mis sai vabastatud 45nm pingega tihend oli täiesti korras välja arvatud veekanali kohad olid sisse-laske klappide poolel läbi ussitanud alles oli vaid aimatav raua rooste puru, aitasin sirriga natuke kaasa ja kahe vee augu asemele tekkis 5cm vee pilu kolmnurksete otsa ussitanud vee aukudega paigaldasin tihendi S-6 (AAN)-le alt määrides vana vene nurgas kuivava krafiitmäärdega ja pealt lääne spets roosa spraiklega ja pingutades 35nm pingega (nõutud 40) seejärel järgnevatel päevadel sõites hakkasin järjest turbo sisse puhumis survet tõstma et käiks pauk(mõõdetud sisselaske kolektorist otse täpse manomeetriga) normaalsel audi kompuutris näitav (1,0 tähendab normaal õue õhku lõpeb vaakum hakkab surve) ja BAR =1,7 (see on manomeetris +0,7BAR=0,7atm) pauku ei käinud jätkasin surve tõstmist kompuutri 2,5ni (see on manomeetri +1,5BAR =1,5atm) pidas vastu selle surve peal jääb kompuuter seisma ja edasi enam numbrid ei liigu. "
See on kõik üks lause kus ei ole ühtegi kirjavahemärki!!! (välja arvatud punkt lõpus) On see normaalne?


www.auto24ring.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 27.07.04 21:22 Tsiteeri


Kirjutaja pole eestlane eks.Kes tehnikast jagab,see ilmselt saab aru ka kogu sellest jutust.Kes ei jaga,sellele on isegi parem kui ta aru ei saa.Ja imo on siin foorumis pea iga teine postitus üks suur kirjaviga,minu omad kaasa arvatud.
Rahu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Sermon
huviline



Registreerunud 06.07.03
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 330xd

postitati 27.07.04 21:23 Tsiteeri


arusaadav juba tekstist, et tegu pole vist eelstlasega..ärge palun vinguge eks :)

ka mina sain esmakordsel lugemisel asjast suht hästi aru :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ash
huviline

Avatar


Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: typ85 CQ '87

postitati 27.07.04 21:33 Tsiteeri


Ma ei saa aru misasja teil viga on, aega on palju üle, et virisete ? Krt mõned inimesed ikka muidu ei saa kui peavad teistele s*tasti ütlema. Mina sain näiteks kõigest aru mis öelda taheti.. see on juba teie probleem kui loete üle 2 rea ja ajate piinlikuseni iga kirjavahemärki taga. Vaevalt teil endilgi oli kunagi keskkooli kirjand 100 p., või äkki hoopis kibestumisest, et saite 20, olete nüüd targad poisid valmis?
Sry teema läbustamise eest ja selle võib ju hiljem kustutada, see on lihtsalt arvamus nendele, kes iga asja peale virisevad.

Teema ise ju norm.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarts
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 28.07.04 09:09 Tsiteeri


njah, olen selle inimese juttu kuulnud, minu arvates on tegu siiski eestlasega. Ka tavaelus läheb ta kuidagi väga ähmi täis ja keksib ühelt jalalt teisele nagu väike koolipoiss, kui hakkab autoga seotud teemat arendama ja nii ei saa ka siis suurt ta mõttest aru. Samas ennast nagu väga tehnikakaugeks inimeseks ka ei pea...
Kuid, et mitte teemast väga välja minna, siis siiski ei soovita mingil juhul hakata 300-400kr tihendiga üldse jamamagi. Ainuõige, modifitseeritud mootori juures, on kasutada üleni metallist tihendit. Kannatab korduvalt kasutada, min 2 korda!


www.eksperthooldus.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Ulvar
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Ioniq 5

postitati 28.07.04 10:07 Tsiteeri


Ma nüüd selguse mõttes küsin üle: kas 3B mootoril on originaalis ja ka varuosana, üleni metallist tihend?


Ulvar


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 28.07.04 10:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Ulvar
Ma nüüd selguse mõttes küsin üle: kas 3B mootoril on originaalis ja ka varuosana, üleni metallist tihend?


Ulvar


Arvan, et on, vähemalt minu masinal on metalltihend.


Kokku rohkem, kui 1100 hobust
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tarts
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 28.07.04 12:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Ulvar
Ma nüüd selguse mõttes küsin üle: kas 3B mootoril on originaalis ja ka varuosana, üleni metallist tihend?


Ulvar


olen laiali tõmmanud 2 mootorit, mis pole varem lahti käinud. Neil ei olnud metallist tihend. Ise olen vahele pannud ainult metallist tihendit (mingi aeg maksis veel 8xx krooni, viimati ostsin juba 12xx krooniga), originaal varuosana.
elring pakub seda mõnesaja kroonist varianti.


www.eksperthooldus.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 28.08.04 16:48 Tsiteeri


Loe uuest ja saad teada kas on metall tihend ??
Kõik AAVE ja tehase orig. tihendid on metallist kahelt poolt kaetud tihendi materjaaliga
10v-turbo=340eek ja 20v-turbo=1200eek on samad tihendid erinevused on ainult vee aukudes. Ja tehnika inimene puuriB augud mõlemil tihendil suuremaks.
On küsitud ka plokikaane poltide tugevust? kunagi ammu katsetasin ja poldid hakkavd venima umbes 140 kuni 190 NM ja sama tugevuse peal käib praks peale teist ringi. (katsetasin nelja poldiga ribadeks mootori küljes.)
Kuid hea on see et poldi alumise osa saab kätte suure magnetiga ülemist poldi osa keerates ja ei pea uuest plokikaant maha töstma
On olemas ka üleni alumiinium tihendeid =maitse asi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 10.09.05 20:27 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: forsin
Loe uuest ja saad teada kas on metall tihend ??
Kõik AAVE ja tehase orig. tihendid on metallist kahelt poolt kaetud tihendi materjaaliga
10v-turbo=340eek ja 20v-turbo=1200eek on samad tihendid erinevused on ainult vee aukudes. Ja tehnika inimene puuriB augud mõlemil tihendil suuremaks.
On küsitud ka plokikaane poltide tugevust? kunagi ammu katsetasin ja poldid hakkavd venima umbes 140 kuni 190 NM ja sama tugevuse peal käib praks peale teist ringi. (katsetasin nelja poldiga ribadeks mootori küljes.)
Kuid hea on see et poldi alumise osa saab kätte suure magnetiga ülemist poldi osa keerates ja ei pea uuest plokikaant maha töstma
On olemas ka üleni alumiinium tihendeid =maitse asi.


S mootori omanikud võiks õnnelikud olla ja AAVE poodi tänada sest nüüdsest on saadaval nelja kihiline metall tihend normaal hinnaga.
Ja see tihend talub kõik temperatuuri erinevused (nihkeid tekitavad paisumised ) sammuti talub väga kõrgeid turbo surveid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 10.09.05 20:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: forsin
...paigaldasin tihendi S-6 (AAN)-le alt määrides vana vene nurgas kuivava krafiitmäärdega ja pealt lääne spets roosa spraiklega ja pingutades 35nm pingega (nõutud 40) seejärel järgnevatel päevadel sõites hakkasin järjest turbo sisse puhumis survet tõstma et käiks pauk...


Mille pingutamisest 35Nm pingega on jutt???

ei kujuta küll ette, et plokikaas nii napi pingega peale tõmmataks :P

või sain millestki valesti aru?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 23.09.05 16:07 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
Tsitaat:
Algselt postitas: forsin
...paigaldasin tihendi S-6 (AAN)-le alt määrides vana vene nurgas kuivava krafiitmäärdega ja pealt lääne spets roosa spraiklega ja pingutades 35nm pingega (nõutud 40) seejärel järgnevatel päevadel sõites hakkasin järjest turbo sisse puhumis survet tõstma et käiks pauk...


Mille pingutamisest 35Nm pingega on jutt???

ei kujuta küll ette, et plokikaas nii napi pingega peale tõmmataks :P

või sain millestki valesti aru?


Täpselt nii said õieti aru et ainult 35 Nm-iga tõmbasin katse jaoks vana kõva tihendiga kaane peale.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 25.01.07 20:15 Tsiteeri


Aeg lisada täpsustus papi plokikaane tihendile mille kohta inimesed arvavad et unustage prügiga tegelemine.

Möödas on poolteist aastat ja mina sõidan endiselt papi tihendiga kuss juures mootor+ RS 2 turbo lajatab pidevalt üle rõhku kuni + 2,1 bari igapäeva tarbimises (kui kompu näitaks üle 2,5 oleks seal iga päev kümneid kordi 3,1 ) sest minu 2,5map aju jookseb lukku +2,2
Aga see on seadistus täpsus lisaks paigaldatud ülesurve klapi-le mis kaitseb ülitäpselt mootorit lõhkuvate lööklainete eest.
Samal põhjusel on minu moto kepsud sirged ja enne hakkab sidur libisema ? 580 NM ?
Koos seadistus WG vedruga millelt eemaltatud surve piiramis voolik mis ei suuda taltsutada turbot ja kaitsta mootorit.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 78.3% - SQL: 21.7%]