Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 2.8 12V mootor - head ja vead? (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 7655)
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline



Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE

postitati 07.03.10 22:56 Tsiteeri
2.8 12V mootor - head ja vead?



Jäi silma siis üks Audi, millel südameks just nimelt 2.8 liitrine v6, millel kilovatte 128.
Sooviks teada selle mootori nõrgemaid külgi. Kuulsin, et kirutakse suht palju aga mingit vettpidavat juttu pole veel kuulnud. Kes seda mootorit omab võiks sõna võtta, öelda mis vigu tal välja tulnud on ja mis jupid vajanud vahetust ja mis hinnaklassis. Millele tähelepanu pöörata kui vaatama lähen?

Auto on 1991 aasta C4 kerega sedaan.

Aitäh!

//nüüdseks auto ostetud


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 08.03.10 06:49 Tsiteeri


Kiruvad ilmselt need, kes on hooldamata isendi otsa sattunud või ise kehvalt hooldanud ja käest lasknud. Minul sellise mootoriga isendeid kaks ja läbinud nende kahega kokku nõks vähem kui paarsadatuhat km. Otseselt nõrku kohtasid ma ei oskagi välja tuua. HAL andur võiks alati varuks olla kindalaekas :). Kaaned võivad ajapikku lekkima hakata, aga see on ainult tihendite teema. Katalüsaatoreid on tavaliselt 2tk, mis rahvast mingl põhjusel hirmutab. Termostaat on nõks kehvemas kohas kui r4 õi r5 isendil ja kehva eksemplari puhul seda "kiirelt" ringi visata on suht tüütu. Üks selline veidi tüütu tegevus on ka ehk tühikäiguklapi puhastus (vahet pole kui hästi sa kogu sisselaske ja klapi enda ära puhastad, ikka ta sunnik tahab korra aasta või pooleteise jooksul uuesti puhastust saada. 8 aasta jooksul on läinud mul ainult üks lambda. Võrreldes rida mootoritega on V'd oma loomuses rohkem õlijanusemad ja kui lekkeid pole, siis sõltuvalt sõidustiilist ja mootori korrasolekust saan mina sisse kallata rahulikul sõidul 1L 7-8tkm peale ja intensiivsema sõidu juures 1L 5-6tkm peale. Üks asi, mida ma pole teinud on ~15tkm ootamine, "et õli õigel ajal vahetada". Masinad on saanud uue õli iga 10tkm või vähema läbisõidu juures ja ei ole mina "hõrenemist" täheldanud. Kapoti all on V mootoritel kohati vähem ruumi ja mõnda vidinat kätte saada on tülikam, aga siiani pole miski tapnud kui vaja on läinud ligi saada. Olles omanud ka eelnevalt 2,6 motoga isendit, siis sellega oli mul muresid rohkem, mis küll ei tapnud, aga ma ei leia sellel mootoriga isendi omamisel mingit mõtet, kui 2.8'l on palju vähem "lapsehädasid", lisaks oluliselt rohkem jõudu ja võimalus chippida ning küttekulus kohati tundub, et 2.8 on isegi maanteel vähem janusem.
Mis selle mootori selgeks eeliseks r5 või r4 mootorite ees samast ajast on juba el.süüde mitte jagajasüüde. Pole seda jama nukahammakate ja "tiirataara" ringi luusiva süütega.
Hinnaklassid rihmavahetusel jäävad vahemikku 4-8tuhhi sõltuvalt, kas teha s*tsti või hästi. Õli läheb mootorisse paar liitrit rohkem kui r5'l.

Mis küttekulu üldse puudutab siis eks ta selline janusem ole, kui jalg on raskem, aga seda raskemat jalga aitab tavaliselt suht nobedalt sinivalges plekkpurgis kodanikud taltsutada priske preemiaga, mis tavaliselt võiks liikuri juures palju ratsionaalsemalt kasutada :P.

Kokkuvõttes mina olen rahul ja hetkel eriti ei kiida oma otsust, et ühe liikuri r5'ga soetasin "ajutiseks liikumiseks" ja tööloomaks. Oleks võinud ikka see kah 2.8 olla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
JanariA4
huviline



Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia RS III

postitati 08.03.10 10:48 Tsiteeri


Olles omanud nüüdseks kahte B5 kerega autot (2.8 ja 1.8T), siis jagan ka natuke arvamust.
kps juba ütles tegelikkuses kõik ära mootori iseärasuste kohta.
Minu autod on olnud mõlemad quattrod ja bensiini rüüpavad nad minu hinnangul täpselt sama palju.
Minu silmis täna oli 2.8 liitrise miinuseks raske nina, mis kippus jäärajal otse minema, kuid linna liiksluses&maanteel sa sellest arvatavasti kunagi aru ei saa.
Mootoririhma vahetus on 2.8 kuskil 6000 krooni ja 1.8T kuskil 5000 krooni.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
pets56
huviline

Avatar


Registreerunud 14.10.08
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4

postitati 11.03.10 17:01 Tsiteeri


Oman b5 ka 2.8 q. Mootori kohta pole ühtegi halba sõna õelda. Kaalult on ta raske ja kipub otse minema. Aga samas on vastupidav mootor kui teda korraliselt hooldada.:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
a90q20v
huviline



Registreerunud 15.04.04
Asukoht: Viru
Kasutaja on eemal

Auto: zil157

postitati 11.03.10 17:11 Tsiteeri


Kui meeletuid õlilekkeid ei ole siis ainuke miinus see, et võtab kõik kütuse ära :) Paremat pedaali tallates vahest oodatust kiiremini.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 11.03.10 20:42 Tsiteeri


Kui keeruline selllel veepumpa vahetada, peab korralikult lõhkuma asju eest, et seda sooritada? Kas rihmavahetusel üldiselt vahetatakse ka veeepump?. Kui pika aja tagant sellel mootoril rihmavahetus välp on?


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 11.03.10 20:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KeveN
Kui keeruline selllel veepumpa vahetada, peab korralikult lõhkuma asju eest, et seda sooritada? Kas rihmavahetusel üldiselt vahetatakse ka veeepump?. Kui pika aja tagant sellel mootoril rihmavahetus välp on?


Lamerihm eest, katted eemaldada, nukkade ja väntvölli asend eelnevalt fikseerida, hammasrihm eemaldada ja siis saab asuda veepumba eemaldamisele.
Soovitatav on vahetada koos h.rihmaga ka veepump, kuid omal riisikol vöid jätta tolle vana ja mönekümne tuhande (vöib ka varem) uuesti lammutamisega alustada, kuna veepump ei pea teist ringi vastu.
Hiljuti läbitud toiming, kus h.rihma soovitati vahetada 60 000 vöi 4 aastat.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 11.03.10 21:00 Tsiteeri


Siit tulebki nüüd see vahe, mis puudutab rihmavahetust. Kui teed korralikult sõidad 120tkm, kui odavalt siis mina ei julgeks üle 50tkm eriti liigelda sellisega. Ehk siis soovitan soojalt, kui juba hakkate vahetama, siis vahetage korralike vastu, endal hiljem muret vähem. Mina olen nelja aastaga sõitnud ~120tkm, nii et ma oleks pidanud iga paari aasta tagant odava rihmarullipumba ringi tegema :D, no ei viitsi :D.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 11.03.10 21:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Siit tulebki nüüd see vahe, mis puudutab rihmavahetust. Kui teed korralikult sõidad 120tkm, kui odavalt siis mina ei julgeks üle 50tkm eriti liigelda sellisega. Ehk siis soovitan soojalt, kui juba hakkate vahetama, siis vahetage korralike vastu, endal hiljem muret vähem. Mina olen nelja aastaga sõitnud ~120tkm, nii et ma oleks pidanud iga paari aasta tagant odava rihmarullipumba ringi tegema :D, no ei viitsi :D.


Krt, kas peaks muretsema, et visati vahele kehvema kvaliteediga asjandused?
Ei tahaks eriti sedasi arvata.
Termostaat oli Behr´i toodang, mingi rull Swag, rihmasi kahjuks ei mäleta hetkel.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 14.03.10 00:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kuits
Krt, kas peaks muretsema, et visati vahele kehvema kvaliteediga asjandused?
Ei tahaks eriti sedasi arvata.

Kui öeldi, et soovituslik 60tkm, siis mida Sa ei taha arvata :).
Vihje, vanakooli nö. see esimene 2.8 on palju teravam ja mina pole suutnud tuvastada selle põhjust :(. Mitmed isendid, mida olen näppinud ja no on kurivaimud palju mõnusama minekuga kui mu uuem 2.8. Lähevad pöördesse paremini jne.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
paukpadrun
huviline

Avatar


Registreerunud 20.04.07
Kasutaja on eemal

Auto: A4 b6, Cabrio

postitati 14.03.10 11:27 Tsiteeri


Aga, kus piiri peal see korralik ja mitte korralik töö on selle rihma vahetuse juures?
Mis firma juppe siis kõige parem kasutada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 15.03.10 07:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: paukpadrun
Aga, kus piiri peal see korralik ja mitte korralik töö on selle rihma vahetuse juures?
Mis firma juppe siis kõige parem kasutada?

Mul on käinud suht lihtsalt. Autoeksperdis või Forsis olen öelnud, et "tahan sõita 120tkm". Kui sellist läbisõitu garanteerivat juppi pole parasjagu olemas, siis olen otse Tartu puhul Taufi jalutanud ja ikkagi vajaliku jupi saanud - tootjat pole ma sealjuures kunagi vaadanud ja alati pole pakendiks olnud ulme läikivat paber või papikarpi vaid lihtne kilekott koos audi/vw kleebisega ;). Ühel korral olen saanud pingutusrullikut vahetada, kuna muud polnud parasjagu külge keerata kui vuffel ja kestis samuti ~50tkm ning hakkas undama, asemele panin samuti vuffli, ehk kestab järgmise ringivahetuseni kui ülejäänud vidinad samuti vahetusse lähevad, kuigi hetkel ~86tkm ees ja vahetatud rullik küljes olnud mingi ~36tkm ning tundub jälle tuttav undamine kapoti alt tulevat :D. Muide teadmiseks, et näiteks Forsis polnud mul 2.3 ja AAR'ile 120tkm vidinaid võtta ja kuna auto laiali kakkumise jaoks oli endale juba aeg võetud, siis saigi külge odavam variant, millest on mul jäänud sõita alles mingi 40tkm peale ~7kuud, nii et kui samas vaimus jätkan saan pooleteise aasta pealt jälle selle ringi ära vahetada :D.

Nii et, eks igaüks peab ikka selle järgi otsustama, kui palju tal on plaanis masinaga sõitma hakata. Kui liikur on ajutine või sõidab tõesti ainult 5tkm aastas, siis ei näe tõesti põhjust, "miks mitte" odavamalt läbi ajada. Kui ikka plaanis masinaga rohkem kui 25tkm aastaga läbida, siis mina küll ei viitsi jännata nende jubinate tiheda vahetusega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 15.03.10 11:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Vihje, vanakooli nö. see esimene 2.8 on palju teravam ja mina pole suutnud tuvastada selle põhjust :(. Mitmed isendid, mida olen näppinud ja no on kurivaimud palju mõnusama minekuga kui mu uuem 2.8. Lähevad pöördesse paremini jne.

Sa mõtled ikka AAH-i piires? Et vanemad plastkaaneta on teravamad? Või 100 omad A6 omadest?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 16.03.10 07:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Sa mõtled ikka AAH-i piires? Et vanemad plastkaaneta on teravamad? Või 100 omad A6 omadest?

Mõtlen jah AAH ja esimest väljalaset, mida vist 91 ainult liikus ja mitte ainult C keret (nö. ilma plastkatete ja nende kinnitusteta). Kahjuks pole neid isendeid kunagi kõrvuti saanud, et kas välisel vaatlusel üldse midagi tuvastada on võimalik. Kardan, et mingi erinevus peab olema esimesel versioonil sisselaskekolde ehituses, ehk siis õhu 'voolavuses'. 2.6 kollete erinevusega olen kursis, kuna mitmeid versioone lammutatud, aga uuematel 2.8'tel olen ainult üht versiooni näinud ja vanemat pole au olnud lammutada (ära näpi töötavat asja - nagu juba vanasõna ütleb).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pillekas
huviline



Registreerunud 12.03.10
Asukoht: Läänemaa
Kasutaja on eemal


postitati 02.04.10 17:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: Kuits
Krt, kas peaks muretsema, et visati vahele kehvema kvaliteediga asjandused?
Ei tahaks eriti sedasi arvata.

Kui öeldi, et soovituslik 60tkm, siis mida Sa ei taha arvata :).
Vihje, vanakooli nö. see esimene 2.8 on palju teravam ja mina pole suutnud tuvastada selle põhjust :(. Mitmed isendid, mida olen näppinud ja no on kurivaimud palju mõnusama minekuga kui mu uuem 2.8. Lähevad pöördesse paremini jne.




Vaidleksin vastu,sinu arvamusele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 02.04.10 18:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Vaidleksin vastu,sinu arvamusele.
Ja mina sinuomale.

Kui nüüd proovida vähe konstruktiivselt rääkida, siis võiks vähemalt kuidagimoodi üritada enda arvamust põhjendada, lampi enda seisukohtade pritsimine eriti teemat ei arenda.


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 03.04.10 21:19 Tsiteeri


Kodanik KsenoonE ja muud tegelased kolivad nüüd kenasti oma offtopicuga SIIA teemasse. Aitab küll 2.8 mootori teemades vedelike ja rehvide üle arutelust!


Tsitaat:
Algselt postitas: pillekas
Vaidleksin vastu,sinu arvamusele.

Valgusta mind siis samuti, ära ole nii kidakeelne :cool:.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Teemo
klubiliige



Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Quattro

postitati 03.04.10 22:52 Tsiteeri


Jõle tobe on siia teemasse jätkusks vastata, kuid tänu ametile sõidan/proovin aasta jooksul u. 15-25 v6 12v mootoriga isendit. Tean vanat plastketeteta mootorit, kus EGR veel kasutuses ja tean uuemaid, kuid ilmselt teravuse tunde tekitab ka kere. Hiljuti panin kokku ühe a4 esivedu 2.8 AAH ja see auto tundus küll väga nobe, võiks öelda et särtsakam kui ükski 142kw mootoriga isend mida proovinud olen. Proovisõidu ajal oli mõnus mustal jääl pea kõikide käikudega tunda läbilibisemise piire, kuna momenti jatkus. Kus on aga vastus küsimusele-ei tea.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rl9
huviline



Registreerunud 11.08.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 2,8 coupe

postitati 13.08.10 05:09 Tsiteeri


Kellel on Audi coupe 2,8 ja elab Tartus,võtke ühendust!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaal
huviline



Registreerunud 05.02.11
Kasutaja on eemal


postitati 26.01.12 16:27 Tsiteeri


Kas erinevatel AAH-del mingeid väliseid erievusi ka on? Või saab näiteks A6 oma üks-ühele A4-ja peale ringi tõsta?
Mõtlen just karteripõhjasid,kinnitusi,tuulutusi juhtmestikke jms.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kristoff
huviline

Avatar


Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Tq & TSI

postitati 26.01.12 17:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaal
Kas erinevatel AAH-del mingeid väliseid erievusi ka on? Või saab näiteks A6 oma üks-ühele A4-ja peale ringi tõsta?
Mõtlen just karteripõhjasid,kinnitusi,tuulutusi juhtmestikke jms.

Karteripõhjad ja klapikambrikaaned (minimaalne erinevus vist ka karterituulutuse torudel) ning sisselaske õhukopsik on erineva aastakäigu AAH-idel erinevad. Juhtmestik peaks sama olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 50.4% - SQL: 49.6%]