symbo
huviline
Registreerunud 29.05.05
Asukoht: Maardu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 ja Audi 100 2,3 R5
|
postitati 15.02.10 16:37
|
|
|
Aku külmunud
Avastasin, et aku tühjaks saanud. Kiirustasin kohe maha võtma aga otsad juba kummis.
Korpus paistab terve olema. Kas aku nüüd omadega õhtul või saab üles sulatades veel asja.
nr.247
|
|
|
|
KMA4
huviline
Registreerunud 28.03.09
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.10 16:48
|
|
|
Kui puhudki eluvaimu sisse siis pikka iga sellele akule ei annaks.
|
|
|
olc
huviline
Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.10 16:52
|
|
|
Kui aku kuju muutnud juba siis ma ei viitsiks isegi üles enam sulatada, las sulab kusagil akude kogumiskastis
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 15.02.10 17:13
|
|
|
Eelmine talv läbikülmunud aku, seejärel üles soojendatud ja korralikult formeeritud. Töötab tänapäevani audi 80 b4 peal. Sulata aga rahulikult ülesse,
kontrolli elektrolüüdi taset, vajadusel lisa destileeritud vett, akulaadijaga minimaalse voolutugevusega laadima, umbes 24'ks tunniks. Laadimast ära,
21w pirn järgi, lasta senikaua kuni pirn kustumas/kustunud siis lasta akul taastuda paar tundi. Uuesti laadija taha 24'ks tunniks (nõrga vooluga).
Laadija tagant ja auto akule ning sõit võib alata. Suht aeganõudev tegevus, aga akust võid sedamoodi veel asja saada. Pole kellegil seda raha siin
niisama tuulde loopida, seda siis uue aku näol. Korralik uus aku ca 2000EEK.
|
|
|
Krooniline
huviline
Registreerunud 19.03.08
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: Jeep GC; Volvo V70
|
postitati 15.02.10 17:21
|
|
|
Praegult pole õiget külma enam olnud ? Pigem kahtlane, et aku külmunud on. Äkki aku keema läinud ja tuulutus auk kinni jne. Laadimisega probleeme?
Muidugi kui on aku happe asemel juba paljas vesi, siis pole midagi teha jah.
|
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 15.02.10 17:29
|
|
|
Olgu aku kasvõi vileuus, aga kui aku täiesti tühi on siis ta külmubki ära ja seda juba -5. -6 kraadiga. Kõik oleneb aku vanusest, kui palju on
destvett juurde lisatud jne. 5-6a vanuse aku puhul enam destvee lisamine ei aita kuna aku on lihtsalt väsinud ja aeg pensionile saata. Laadimise võiks
jah üle kontrollida ja ka eelpool mainitud tuulutused!
Ja hooldevaba akule ei saa mitte midagi enam juurde lisada. 
|
|
|
symbo
huviline
Registreerunud 29.05.05
Asukoht: Maardu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 ja Audi 100 2,3 R5
|
postitati 15.02.10 17:58
|
|
|
Aku 2,5-3 kuud vana seisval autol. Sai vahel käivitamas käidud ja kuna käima ei saanud, siis ta pooltühjana seisma jäi. Eks püüan ikka üles sulatada,
kahju uut akut ära visata.
nr.247
|
|
|
|
styler
huviline
Registreerunud 18.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4/c4 4,2 1994, audi a4 quattro 1.9 tdi 1996
|
postitati 19.02.10 16:15
|
|
|
Kui külmunud akku üles sulatada, kas ta võib lõhki minna ? Sulatamis ajal
Selle all mõtlen, et tuatemperatuuril üles sulatada ja kuulsin et laadimise ajal võib plahvatada. Kas on tõsi?
Tänud
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 19.02.10 16:41
|
|
|
Ei juhtu temaga mitte midagi kui sa ta toatemperatuuril ilusti ülesse sulatad. Ja siis hästi madala vooluga laadima paned. Vanad vene "Start"
laadiad olid ühed parimad, nendel 6 astmeline voolutegus. Omalgi selline olemas ja väga hea on temaga laadida, madala vooluga ca 3-4 ampriga. Võib
kasvõi 2 päeva laadimas hoida. Suurte külmadega sai ööseks akulaadija masinasse jäätud ja 1 astmega laadima(aku tagaistme all) Hommikul oli hea kindel tunne käivitada
|
|
|
mokits
huviline
Registreerunud 22.12.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4.2 V8 b5 Quattro, Trafic
|
postitati 19.02.10 19:05
|
|
|
Mul oli samuti aku jääs eile, kui essi tõin, panin bullerjani kõrvale ööseks sulama, ja siis hommikul oli juba must silmake roheliseks muutunud.
Laadija (Start) järele ja hoidis voolu sees küll... aga elueast on veel vara rääkida 
Alla kolme liitristesse käib piim ja vesi!
|
|
|
|
mokits
huviline
Registreerunud 22.12.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4.2 V8 b5 Quattro, Trafic
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 19.02.10 19:36
|
|
|
Mul pikendusjuhtmele just sellepärast pandud kõige nõrgem kaitse vahele. Isegi laadija pealt "Pusk" peale keerates küpses kaitse juba maha. Niiet,
väiksemgi lühis või ülepinge küpsetab pikenduse kaitsme maha.
|
|
|
styler
huviline
Registreerunud 18.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4/c4 4,2 1994, audi a4 quattro 1.9 tdi 1996
|
postitati 19.02.10 20:05
|
|
|
Plahvatuse kohta küsisin sellepärast, et elektrik rääkis: Jäätumise ajal võivad plaadid sees deformeeruda ja sellega kaasneb lühi ning ,PÕMM, (
laadimise ajal) Aga siin teema läbilugedes ei leidnud sellele kinnitust seega võin laadima panna kui üles sulab
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 19.02.10 22:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: j2mis
Mul pikendusjuhtmele just sellepärast pandud kõige nõrgem kaitse vahele. Isegi laadija pealt "Pusk" peale keerates küpses kaitse juba maha. Niiet,
väiksemgi lühis või ülepinge küpsetab pikenduse kaitsme maha. |
Piisab mõnest amprist, et auto põlema panna. Ei väide et ei tohi laadima panna kuid sinu jutt väiksest kaitsmest on lihtsalt vale.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.02.10 08:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: styler
Plahvatuse kohta küsisin sellepärast, et elektrik rääkis: Jäätumise ajal võivad plaadid sees deformeeruda ja sellega kaasneb lühi ning ,PÕMM, (
laadimise ajal) Aga siin teema läbilugedes ei leidnud sellele kinnitust seega võin laadima panna kui üles sulab |
See on õige küll. Ma eile teemat lugedes just mõtlesin, et kirjutan sellest võimalusest, aga ei viitsinud. 
Sulata üles ja lae esialgu järelvalve all.
|
|
|