reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 26.01.10 20:46
|
|
|
S4 2.2t Rõhk jahutussüsteemis
Tere, tulin autoga sõitmas ja ajasin garaazi. Tõmbasin kapoti lahti ,et vaadata jahutusvedeliku ja õli taset. Nimelt tekkis kohe üks küsimus.
Jahutusvedeliku paaki tulev ülevoolu toru oli rõhu all, nimelt terve jahutussüsteem. Keerasin jahutuspaagilt(paisupaagilt) korgi maha ja tuli
kuuldavale sisin, jahutusvedeliku paagis tase tõusis ja lõdvik vabanes rõhu alt. Kas jahutussüsteemis peab olema selline rõhk sees, mis lõdviku punni
lööb ? Kas mitte paagi kork ei peaks õhu läbi laskma (ise eeldan ,et kork enda aja ära elanud ja ei lase läbi) ? Või ongi see normaalne nähtus ?
Lisaks, mis on S4 2.2t normaalne mootori töö temperatuur ? 90 peaks olema selline temperatuur, kus mootor kulub kõige vähem. Endal on 45 ja sealt üle
ei lähe, isegi mitte linnas paarutades. Termostaadi vahetan ära, kuid mis temperatuuriga termostaat sinna käib ?
Minu esimene S4 ja ei ole asjadega sina peal. Vaikselt nokitsenud.
Rait
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 26.01.10 20:50
|
|
|
Jahutussüsteemi normaalne töörõhk on ca 1bar. Võid väljavahetada paisupaagikorgi, paha see ei tee. Kui on jahutusvedeliku näidikuseir 45C peal, siis
ilmselt, kas andur valetab, näidik paneb puusse või on ikkagi termostaadiviga. Kas salongi sooja tuleb, mootori jahutusradikas on kuum terves
ulatuses?
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 26.01.10 20:53
|
|
|
Sooja mootoriga EI KEERATA KUNAGI paisupaagi ega radika korki maha. Kehvemal juhul leiate ennast reanimatsioonist, kus teil pee pealt nahka mujale
siirdatakse.
Jah, seal peabki rõhk olema ja kõigil autodel on. Kui kunagi koolis füüsikast ka miskit kõrva taha jäi, siis ilmselt saad aru.
Termostaat tavaline 87c´ ja mitte kõige odavam.
|
|
|
|
reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 26.01.10 20:53
|
|
|
Salongi hakkab suhteliselt kiiresti sooja puhuma. Kui -15 kraadiga väljas seisnud ja käima panna, siis 5min jooksul hakkab kliima juba sooja viskama.
Radikat ma katsunud veel pole. Kui ma ta endale sain, siis näitas algul ikka sinna 90mne juurde ja törts alla. Kuid nüüd 45 peal ja üle ei tule. Suure
külmaga aga trassil isegi langeb suts.
Füüsikas käin siiani, kuid see rõhk tundus ikka suurem. (e36-l ei olnud see rõhk nii suur). Ja ega ma seda kohe maha ei keeranud ja hooga. Nii palju
ikka mõistust on.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 26.01.10 21:04
|
|
|
Omal olnud juhus, kus juba kergel paisupaagi korgi päästmisel viskas korgi keermelt maha ja tuline du oli olemas.
Päästsid vaid nokamüts ja nahast tsikliriided.
|
|
|
|
reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 26.01.10 21:07
|
|
|
Aga seda rõhku reguleerib siis paisupaagi kork ? Sest öeldud ,et neil ise õhutav süsteem, kui näiteks õhk sees.(jäi kellegi postitusest silma) Seega
kuskilt peab üleliigne õhk/rõhk ju välja pääsema.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 26.01.10 21:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: reizor
Aga seda rõhku reguleerib siis paisupaagi kork ? Sest öeldud ,et neil ise õhutav süsteem, kui näiteks õhk sees.(jäi kellegi postitusest silma) Seega
kuskilt peab üleliigne õhk/rõhk ju välja pääsema. |
Sulle on korduvalt öeldud, et peab olema rõhk jahutussüsteemis. Kui on liigne rõhk, siis hakkab lõdvikuid laiali peksma vms. Endiselt, kas: andur,
näidik, termostaat.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 26.01.10 21:46
|
|
|
Sain aru jah ,et peab olema. Kuid rõhul ja rõhul on kaa vahe. Lihtsalt kui on liigne rõhk siis lööb lõdvikud minema. Selge, seega suletud süsteem,
midagi muud kuskilt järele ei pea andma. Sain natuke targemaks, tänud.
Homme kisun termostaadi välja ja keedan seda. Kui see ok, saab järgmised asjad käsile võtta.
Ise kaldun nüüd arvama anduri veale, trassil saab kütuse kulu ökotades 9,2l sajale. Kuid linn ikkagi 15-16. Seega peaks mootor soe olema. Poole
normaal soojusega oleks kütusekulu suurem.
Mingi küsimus kripeldas veel, mis hetkel ei meenu. Aa, valget suitsu tuleb tagant. Päris hea londi viskab välja kui tallata. Selline lumivalge suits.
Õli ei võta, see on normis kogu aeg. Jahutusvedelik kaa märgatavalt ei kao.
Andke andeks, et lollid küsimused. Kuid esimene S ja asjad häirivad silma.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 26.01.10 21:54
|
|
|
Kui termostaati keedad, siis kindlasti eelenevalt läbi keedetud vees. Aga termostaadi võid korraga uue vastu ka avhetada. Wahler toodang hea, end
audil maksis ta 160kr.
|
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 27.01.10 08:21
|
|
|
Kui mootori temperatuur mada siis on termostaat kogu aeg avatud nii et milleks teda keeta?
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.10 23:31
|
|
|
Vanad paisupaagikorgid pidavatki nii tuksi minema, et rõhk ületab normaalse piirid, nii et vana kork võibolla tasukski välja vahetada. Andur ja
termostaat on vanal autol mõlemad potentsiaalsed probleemiallikad - termostaadil ei ole vaja enamat kui millimeetri-paari jagu irvakile jääda, kui
talvekülmas jääbki mootor päris jahedaks.
Põhimõtteliselt ilmnevad anduri- ja termostaadiviga veidi erinevalt - vigase termostaadiga soojeneb mootor kohapeal töötemperatuurini ja sõitma
hakates jahtub kohe maha (mida külmem ilm, seda kiiremini). Vigase anduri puhul võib näit jäädagi valeks või seier ei liigu algasendist üldse edasi.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 01.02.10 16:30
|
|
|
Tehase manualis on muidu sooja mootoriga korgi avamise kohta lause, et aseta riie paagile peale ja ettevaatlikult ava kork. Kahjuks ei mäleta kas see
oli nüüd mitsu või audi manualis. Igatahes soovitus on hea.
12.301@181km/h
|
|
|
|