kuusk623
huviline
Registreerunud 02.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 avant
|
postitati 24.01.10 11:05
|
|
|
Kuidas vahetada klapisääretihendeid? Audi 100 c4 2,5 tdi 85 kw.
Tere
Kas klapisääretihendite vahetuseks tuleb ka nukkvõll lahti lasta? Kas sellist asja on üldse mõtekas kodustes tingimustes teha?
Kui auto seisma jätan siis valgub esimesse silindrisse teatud hulk õli. Käima pannes natukeseks sinine suits taga. Muidu õlikulu autol iseenesest suur
ei ole.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 24.01.10 11:09
|
|
|
Kui sa küsid kas nukkvõll tuleb lahti lasta siis mine lase kuskil vahetada! Vaja tööriistu mida sul ei ole arvatavasti.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 24.01.10 11:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kuusk623
Tere
Kas klapisääretihendite vahetuseks tuleb ka nukkvõll lahti lasta? Kas sellist asja on üldse mõtekas kodustes tingimustes teha?
Kui auto seisma jätan siis valgub esimesse silindrisse teatud hulk õli. Käima pannes natukeseks sinine suits taga. Muidu õlikulu autol iseenesest suur
ei ole. | Kuidas sa tead,et just esimesse silindrisse teatud hulk õli satub?
|
|
|
kuusk623
huviline
Registreerunud 02.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 avant
|
postitati 24.01.10 13:56
|
|
|
Vahetasin eelsüüteküünlad ära. Külma mootoriga välja keerates oli esimese silindri küünal õline. Teised ilusad küpsed. Häirib just käivitamise järel
lenduv sinakas suits. Pärast pisut käimist kaob tossamine.
|
|
|
kuusk623
huviline
Registreerunud 02.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 avant
|
postitati 24.01.10 14:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Kui sa küsid kas nukkvõll tuleb lahti lasta siis mine lase kuskil vahetada! Vaja tööriistu mida sul ei ole arvatavasti. |
Küsimus tekkis sellest, et ei ole hetkel just aega, et minna selle klapikambrikaane alusega tutvuma. Samas ülevaatuselt läks puhtalt läbi. Võiksin ka
jätkata sõitu samade sümptomitega, kuid juhul kui vahetus mingi raketiteadus ei ole siis võiks ju selle ise ühel hetkel ette võtta. Vastavad
tööriistad saab kah siis sebitud - kui aga asi hakkab nuka mahavõtmisega siis jääb see töö ilmselt rihmavahetuse ajale.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 24.01.10 14:48
|
|
|
Mina arvan, et esimese silindri küünal võis õline olla ka sellepärast, et see lihtsalt ei tööta. Kui küünal ei ole mõnda aega enam kuumaks läinud,
siis ta ongi teistsuguse väljanägemisega. Klapisääretihendite vahetamine pole just eriline kunst, kuid spetsiaalseid tööriistu on tõesti vaja.
Selleks, et säärekaid vahetada, tuleb nukkvõll ja hüdrotõukurid eemaldada. Klappi oleks mõistlik kinni hoida suruõhuga. Diislil on põlemiskamber kolvi
sees ja seega klapivedru eemaldamisel klapp silindrisse kukkuda ei saa (seda muidugi juhul, kui kolb on ülemisse surnud seisu keeratud). Suruõhu
soovitaksin silindrisse lasta sellepärast, et klapp on kindlas asendis sisse töötanud ja kui nüüd vedru eemaldada ja klappi pesas mingid kraadid
keerata, siis ei pruugi klapp pärast enam normaalselt pidama jääda ja surve silindris langeb. Kui rõhk on silindris, siis ei tohiks saada klappi
kuskil suunas pöörata. Plokikaane avad oleks mõistlik kaltsuga kinni katta, et juhul kui mõni kiil peaks minema lendama, ei kuku need mootorisse.
Üldiselt on ka minul sama soovitus mis teistel. Lase see töö ära teha professionaalidel. Kõige mõistlikum on siiski plokikaas terve täiega maha võtta
ja töösse viia. Kaane kapremont tuleb mootori tööle ainult kasuks. Klapid lihvitakse ilusti sisse, kaas pestakse ja kanalid puhastatakse ning
plokikaane pind lihvitakse üle. Töö maksumus on 1350kr ja sellele lisanduvad siis klapisääre tihendite ja kahe nukkvõlli simmeri hind. Seoses kaane
maha võtmisega tuleb asendada plokikaane tihend, plokikaane poldid ja kollektorite tihendid. Kõik jääb siiski sinu otsustada
|
|
|
kuusk623
huviline
Registreerunud 02.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 avant
|
postitati 24.01.10 16:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: martin471
Mina arvan, et esimese silindri küünal võis õline olla ka sellepärast, et see lihtsalt ei tööta. Kui küünal ei ole mõnda aega enam kuumaks läinud,
siis ta ongi teistsuguse väljanägemisega. Klapisääretihendite vahetamine pole just eriline kunst, kuid spetsiaalseid tööriistu on tõesti vaja.
Selleks, et säärekaid vahetada, tuleb nukkvõll ja hüdrotõukurid eemaldada. Klappi oleks mõistlik kinni hoida suruõhuga. Diislil on põlemiskamber kolvi
sees ja seega klapivedru eemaldamisel klapp silindrisse kukkuda ei saa (seda muidugi juhul, kui kolb on ülemisse surnud seisu keeratud). Suruõhu
soovitaksin silindrisse lasta sellepärast, et klapp on kindlas asendis sisse töötanud ja kui nüüd vedru eemaldada ja klappi pesas mingid kraadid
keerata, siis ei pruugi klapp pärast enam normaalselt pidama jääda ja surve silindris langeb. Kui rõhk on silindris, siis ei tohiks saada klappi
kuskil suunas pöörata. Plokikaane avad oleks mõistlik kaltsuga kinni katta, et juhul kui mõni kiil peaks minema lendama, ei kuku need mootorisse.
Üldiselt on ka minul sama soovitus mis teistel. Lase see töö ära teha professionaalidel. Kõige mõistlikum on siiski plokikaas terve täiega maha võtta
ja töösse viia. Kaane kapremont tuleb mootori tööle ainult kasuks. Klapid lihvitakse ilusti sisse, kaas pestakse ja kanalid puhastatakse ning
plokikaane pind lihvitakse üle. Töö maksumus on 1350kr ja sellele lisanduvad siis klapisääre tihendite ja kahe nukkvõlli simmeri hind. Seoses kaane
maha võtmisega tuleb asendada plokikaane tihend, plokikaane poldid ja kollektorite tihendid. Kõik jääb siiski sinu otsustada |
Tänud asjaliku vastuse eest - seega jääb töö rihmavahetusega samasse aega.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 24.01.10 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: martin471
Kõige mõistlikum on siiski plokikaas terve täiega maha võtta ja töösse viia. |
Mitte ühelgi juhul ei ole natukenegi mõistlik muidu korralikult töötaval mootoril heast peast plokikaant maha kiskuda põhjusel, et käivitamisel tuleb
pisut sinist suitsu.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 24.01.10 21:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat: | Algselt postitas: martin471
Kõige mõistlikum on siiski plokikaas terve täiega maha võtta ja töösse viia. |
Mitte ühelgi juhul ei ole natukenegi mõistlik muidu korralikult töötaval mootoril heast peast plokikaant maha kiskuda põhjusel, et käivitamisel tuleb
pisut sinist suitsu. |
Eks ma mainisingi, et asi jäb omaniku otsustada Olles tegelenud selle
mootoriga ja remontinud neid plokikaani, siis tean, et selle mootori tüüpveaks on sisselaskekanalite ummistumine. Kanalite seintele tekib väga paks
tagi kiht, mis takistab mootori "hingamist". Kui kaan maha võtta ja korda teha, siis suureneb tõenäoliselt silindrites surve, paraneb käivitumine,
mootor muutub erksamaks ja ökonoomsemaks. Samuti on siis võimalik vahetada klapi juhtpuksid. Nii palju kui neid kaani teinud olen, on kõigil neil
väljalaske juhtpuksid täiesti kulunud olnud. Kulunud juhtpuksiga ei ole lihtsalt sääretihendi vahetamisest mingit kasu, sest ka uus sääretihend ei
takista loksuvate klappide puhul õli silindrisse valgumist. Ja nagu mainisin, siis ebaõigete töövõtete puhul niimoodi sääretihendeid vahetades, et
kaas peal on, on võimalik asi hoopis hullemaks teha. Minul on sama mootoriga auto ja kusjuures ühe korra vahetatigi sääretihendid nii ära, et kaas oli
peal. Õlikulu sellega ära ei kadunud.
Ühesõnaga minu arvamus on selline, et kas vahetada klapisääretihendid nii, et plokikaas maha võtta ja siis juba kõik tööd korraga ära teha või üldse
mitte mootorit puutuma hakata. Vana auto puhul pole ju väike õlikulu ja väike sinine vine mitte midagi ebatavalist
|
|
|