Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 06:43
|
|
|
C4 100 sedaan, aku tühi, võti ei keera, kuidas sisse pääseda?
Selline lugu, et aku ootamatult 3 päevase seismisega nii tühjaks saanud, et signa dioodki ei vilgu, rääkimata siis kesklukuga uste avamisest.
Võtmetega polegi kunagi ust avanud vist (võibolla kunagi prooviks tegin), proovisin nii juhi kui kõrvalistuja poolt, ei saa avada. Juhi poolt sees see
nupp millimeetri kõigub siia-sinna, aga rohkem mitte. Ei tea, võibolla jääs kusagilt? Kui aku tühi ja kesklukk ei tööta, siis peaks ju võtmega ikkagi
mehhaaniliselt avada saama?
Nüüd mida teha? Voolu vist ei saa süsteemile kusagilt anda (aku tagaistme all, kapoti all ka plussjuhe, aga ega sinnagi vist ligi ei saa kuidagi
lihtsamalt kui salongi?
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 22.01.10 06:51
|
|
|
Kui kapoti lahti saad, siis kesklukule vajaliku särtsu ehk ikka suudab +klemmi ja massi kaudu anda.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 06:55
|
|
|
Siis poleks jah probleemi, aga ega kapotti vist ka lihtsamalt (ilma midagi lõhkumata) lahti ei saa kui ust? Pole kunagi uurinud, kas plussjuhe (millel
tavaliselt pinge peal on) jookseb otse kuni starterini (tõmberelee peale), et oleks võimalik ka starteri juurest anda kui sinna kuidagi altpoolt ligi
on võimalik pääseda (plastist karterikate)?
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 22.01.10 07:11
|
|
|
otsing andis sellise teema:
Uksed lukus, võti
autos
Lisaks on kirjutanud huviline Audi RS 2 08.11.03 järgmist:
" Ise endal juhtus ammu sama lugu et tross purunes.Lahti saad kõige paremini kanalil.Poed auto alla ja haara kaasa mõni pikem ja peenem ( kuid tugev
) pulk( metall ,puit) ning alt juba näed neid kapoti lukustusi.Neid pead lükkama ja ongi kapott lahti:Kasuks tuleb mõni kõrvaline isik kes samal ajal
alguses surub kapotti natuke alla ,alguses teete ühe poole ja siis teise poole.Endale panin uue trossi asemele Keevitus traadi ja peab vägagi hästi
vastu.Jõudu tööle."
Samuti on otsing andnud hädaabi vihjeks esiklaasi lõhkumise - lisaboonusena saad võimaluse ja motivatsiooni autole uue esiklaasi paigaldada.
Kuigi - enne kui haamriga klaasi kallale lähed - uuri lammustustes, mis hinnaga mõne ukse jklaasi saad. Osta klaas ära ja siis lõhu.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 07:59
|
|
|
Aga huvitav, kas võti peaks ukseluku avama? Kas on lihtsalt jääs midagi või blokeeritud?
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 22.01.10 08:03
|
|
|
Ma arvan, et ukselukk on selleks sinna pandud, et saaks võtmega avada. Lukusula võid ka proovida..Kas lukk üldse ei keera või keerab tühja?
Kas autol on põhjakate all? Tegelikult peaks saama starteri plussile mingi näpitsa peale panna, las laeb veidi; miinuse suskad ka kuhugi.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 22.01.10 08:04
|
|
|
Võti peaks loomulikult ust avama, kesklukk võtmest avamist ei takista.
Tõenäoline on aga see, et ´distantsjuhtimisega keskluku puhul ei ole lukku kasutatud, lukk seest sodine ja avamine selletõttu raskendatud. Leota lukku
WD40 ja muugi võtmega - ehk õnnestub.
Kehvemal juhul lukusüdamikus midagi lausa rooste läinud ja see blokeerib lukku. Siis ilma lukku lahti võtmata enam lukku käima ei saa.
Samuti teoreetiline variant, et võti süüstelukus käinud iga päev, ukse lukkudes aga mitte kunagi - võti kulunu lukkuidele "võõraks". Aga see pigem
ulme.
Proovi pigem suvaline lukk lahti saada - olgu või pagas.
Pagassist saad kätte kas keskluku pumba (ma pole kinel kus see C4 asub) v siis vaakumvooliku, milesse puhudes saab luku lahti.
Niiet esialgu - lukusula, palju WD40 ja võtmega lukke puhastama.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 08:10
|
|
|
Ok, eks proovin. Plastist kate on jah mootori all. Võti millimeetri-paar keerab, vähemalt see läikiv lukusüdamiku osa liigub ja juhiuksel salongis see
tõstetav nupp ka millimeetri tõmbeleb. Selline tunne, et lukusüdamikus ei ole probleem, aga igaks juhuks lähen ostan mingit vahendit ja lasen sisse.
Pagassilukuga selline jama, et seal lukuaugul see väike sulgur ei ole päris sulgunud ja ilmselt lund sisse läinud, võti ei lähe päris sisse. Selle
üriyan ka lahti sulatada ja proovin pagassi lahti saada.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 09:06
|
|
|
Lukusula ja WD ikka lõpuks aitas, sain juhiukse lahti. Veidi kauem läks aega pagasiluugiga, aga see tuli lõpuks lahti. Aku maha, mõõtsin pinget: 0,5
V Kui korgid maha keerasin, vaatas sealt vastu jäätunud kiht. Tervenisti
jäätunud vist ei ole, peal oli jääkiht, aga siiski karta on, et tuleb vist uue aku järgi minna.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 22.01.10 10:13
|
|
|
Hea kuulda.
Aku osas - karta ei ole enam midagi. Osta aga uus aku ja naudi talve.
Igaks juhuks maini, et ära väga palju võimsamat akut osta kui tehas ette näeb - siis jääb genekas aku laadimisega jänni. Tulemus see, et aku eluiga
võib lühikeseks jääda.
Ja kui uue aku külge kruvid, siis viska töötava mootori ja tavapäraste tarbijatega (tuled põlevad, makk mängib, ehk tagaklaasi küte ka) akule
voltmeeter peale - kui on palju alla 13V, siis vajab ka elektrisüsteem üldisemalt tähelepanu.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 22.01.10 12:25
|
|
|
Alla 13.0 peale ei tohiks mitte mingil juhul pinge kukkuda, vastasel juhul on ikka väga pahasti kuna sellisel juhul ei toimu aku laadimist. Korras
süsteemi korral peab pinge olema min 13.6 max 14.2 volti siis võib rahul olla. Oma masinal laeb selliste külmadega ikka enamus ajast 14.0-14.2
pingega, aga kui nats aega sõita kukub 13.8 peale. Suveperioodil on enamus ajas 13.7-13.6 Seda siis firma Dietz digitaalse voltmeetri jälgimisega mis
on auto töötamise ajal koguaeg nähtav.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 22.01.10 12:40
|
|
|
Lihtsalt infoks, et C4 kapoti saab traadi abil mõne sekundiga lahti. Ära ei pea midagi lõhkuma. Lihtsalt taskulambiga natuke vaatama võre vahelt sisse
ja saab aru, kuhu traat panna.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 12:47
|
|
|
Tänud nõuannete eest.
Akuks sai 63 Ah Hankook. Põhimõtteliselt siis sama Ah nagu eelmine (64). Peab tunnistama, et ilma vahepeatusteta (vaid kätt vahetades) 1,2 km käe
otsas vedamist võttis üsnagi higistama. 
Mõõtsin pinget niimoodi kui klaasi- ja peeglite soojendus töötas, lähituled põlesid, raadio töötas, ventilaator oli keskmisel koormusel, mootor
tühikäigul. Siis oli 12,9-13,0 V. Sealjuures kindlasti toimus aku laadimine, ostes oli pinge 12,2-12,3 V. Kui tuled ei põle ja klaasisoojendus ei
tööta, siis u. 14,5 V (Autoekspert küll ütleb, et üle 14,4 V ei oleks hea, aga ega eriti pikalt ju ilma tuledeta ja ilma olulise elektritarbimiseta
mootor ei tööta. http://www.autoekspert.ee/index.php?page=181). Kui
laetud aku pinge üldiselt peab olema 12,65-12,8 V ja genekas annab näiteks 13,9, siis peaks ju laadimine ikkagi toimuma?
Loodetavasti nüüd mõned aastad ei pea aku pärast muretsema.
Igaks juhuks mõõdan lähipäevil ka seisva auto (valve peal) voolutarbimise, et välistada mingi tundmatu voolulekke võimaluse.
Taavi, tänud, eks proovin igaks juhuks järgi, äkki kunagi vaja.
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.01.10 13:31
|
|
|
Jah, kindlasti tasub poest ostetud akut laadida enne peale panemist. Võivad olla kaua seisnud seal ja vaevalt et neid vahepeal laetakse. Mul lihtsalt
akulaadija hetkel maal.
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 22.01.10 16:41
|
|
|
Ma ostsin ka vahetult enne külmasid sellesama Hankook 63 Ah. Laadisin ära ka, läks iga ilmaga käima, aga lühikeste otste tõttu järjest uimasemalt iga
päev, kuni ükshommik oligi kutu. Laadisin siis umbes poolteist ööpäeva ja nüüd mitu nädalat külmadega on OK olnud.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.01.10 15:25
|
|
|
Algul laadisid lühemat aega?
Mõõtsin aku kelmmidelt töötava mootoriga uuesti pinget erinevate koormuste korral. Kui eelmisel korral vahetult peale aku ostmist ja külge panekut
langes klaasisoojenduse, lähitulede ja ventika keskmise koormuse korral pinge isegi kuni 12,9 V-ni, siis nüüd sain tulemuseks 14,05 V, kusjuures
töötas klaasisoojendus, põlesid KAUGtuled, ventikas töötas max. kiirusel. Eks vist aku erinev laetuse tase (kui palju genekal seda laadida vaja on)
mõjutab seda aku klemmidelt mõõdetavat pinget (mida rohkem on vaja laadida, seda madalamaks pinge langeb)?
Püüdsin ka auto voolutarvet mõõta nii sisselülitatud signa kui ka väljalülitatud olukorras. Olen kuulnud, et mõni tarbija (aju) võib alles peale
teatud aega nö. puhkere˛iimi minna. Mõne minuti ikka ootasin, aga äkki seda oli liiga vähe? Igatahes testriga 200 mA mõõtepiirkonnas mingit näitu
peale "1" ei saanud, see nagu näitaks, et voolutarve oli suurem kui 200 mA. Kahjuks 10 A mõõtepiirkonnas ei saanud mõõta, ei tea kas asi minus või
testris, aga mingit näitu sealt ei saanud. Kui voolutarve puhkere˛iimis töötava signaga üle 200 mA oleks, see oleks juba veidi liiga palju. Üritan
sõbra testriga uuesti mõõta.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.10 16:42
|
|
|
Nii, kui juba alustasin, siis räägin ka lõpuni. Üleliigset voolutarbimist auto valves oleku ajal õnneks siiski pole, kui signa peal on, siis oli
tarbimine 0,02 A ehk u. 20 mA. Täitsa hea peaks olema. See oli siis 10A mõõtepiirkonnas mõõdetud. Täpsema tulemuse saamiseks üritan 200 mA
mõõtepiirkonnas ka ära mõõta, aga täna ei saanud seda teha, sest oskasin 200 mA kaitsme läbi sulatada, sest kogemata ei pannudki tähele, et tester oli
mA peale keeratud, aga üritasin mõõta aku pinget. 
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 25.01.10 18:20
|
|
|
Ei tea, mis tester sul on, osadel peab juhtme ka ümber tõstma, et mõõta kas pinget või voolutugevust. Vastasel juhul läheb kaitse tõenäoliselt
läbi.
See 0,02 ongi hea, nii peakski igal autol olema.
Ma jõudsin ka ära kiita, et aku täis ja nüüd on ok, aga eile jälle ei saanud käima. Külmaga lihtsalt ei ole akus vunki ja kogu lugu, olgu ta siis uus
või mitte
Teisel autol on mingi vana excide jublakas peal ja -30 juures ka polnud probleemi, kuigi juba uimasem küll oli. -20 juures väntab nagu polekski külm.
Eks see asi ikka aku ehituses jne seisab, et kas on külmalt jõudu või mitte. Laetus kaob külma käes lihtsalt ära isegi uue aku puhul. Tuleb osta aku
ja loota, et on hea iga ilmaga ja et kaua kestaks ka
Teema juurde tagasi minnes - kuidas sa lõpuks autosse said?
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.10 18:47
|
|
|
Juhtme peab jah ümber tõstma ja eks ta seal amprite mõõtmise augus oligi ning lüliti ka vastavas asendis, aga tegutsemise käigus läks täiesti meelest
kõik see ja korraks tahtsin pinget mõõta. 
Ju sul siis lühikeste sõitudega lihtsalt ei lae täis korralikult ja peadki nädala-paari tagant laadijaga korralikult ära laadima.
Autosse saamist eespool mainisin ka, lukusula ja WD ikka lõpuks aitas, sain lõpuks siiski võtmega lahti.
|
|
|
|