1.9TDI-le twinturbo.
Aga mis juhtub kui panna 1.9tdi-le 2 ühesuurust turbot (väiksemad) ja ühele näiteks wastegate tüüpi klapp ette? Mõte järgmine, gaasid lükavad esimese
turbo käima. Kui esimene turbo saavutab soovitud rõhu hakkab wastegate avanema, osa gaasidest juhitakse teisele turbole ja hakkatakse seda pöörde
ajama. Kui turbodele tulevat gaasi jagatakse, ei lähe nad nii pöörde ja rõhk hoitakse ning tootlus suureneb gaasidega. Vastavalt rõhu ümber jaotus
toimub läbi klapi. Lisaks saaks ka nii, et sekundaarse turbo külma poole ja kolektori vahel on ühtepidi käiv klapp, mis avaneb turbost välja
puhutavale õhule. Mõte selles, et kui esimene turbo puhub siis ta hoiab teise turbo ees klapi kinni ja turbot ei hakata tagurpidi ajama (esimese poolt
kui puudub gaaside vastusurve). Kui teine turbo saab gaasid peale siis lükkab ise klapi lahti rõhuga.
Muidugi on üks probleem, see on juhtimine, originaal aju soft ei saa sellega hakkama. Ehk siis peab dynos softima aju. Huvitab just mingi osa kw
juurde saamine, kuid ka just igapäeva sõidus oleks madalamal jõudu mõnusalt. Ehk siis mida ma diislist ennekõike ootan.
Üritasin nii arusaadavalt kirjutada kui võimalik .
***
Edit by Black: Splittisin siit teemast, kuna kaldus sealsest
jutust väga kõrvale. Omaette teemaarendusena võib samas teistelegi huvitav olla.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|