erx82
huviline
Registreerunud 12.01.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 09:18
|
|
|
Tere a4 salongi soendusradika vahetus.
autoremontija ütles,et se soendusradika vahetus suur töö,peab armatuuri eest võtma. Kas on ka nii?Vahetus koos uue radikaga 3000. kas on mõistlik
hind?
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 09:48
|
|
|
Nagu kasutajad on rääkinud, siis soojendusradikaid liigub väga erineva kvaliteediga ja hinnaga. 300kr kuni 1500 kr (originaal), siis viimase puhul
võiks hind koos tööga sinna 3000 kr kanti jääda tõesti.
Kui 300 kr-ine (või sarnane) isend paigaldatakse, siis on asi halvasti, kuna soojendustorusid on vist 2-3 korda vähem, kui originaalil ja seetõttu ka
soojendusvõimsus väiksem.
Tööd on tõesti omajagu aga tundub, et sellised ilmad nagu praegu, ei jäta muud võimalust.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
erx82
huviline
Registreerunud 12.01.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 09:54
|
|
|
reemontija ütles ,et radikas 1000 ju vast siis petta ei sa. ega se autoremont teenusena üks pime asi on,kui head tuttavat remontijat pole
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 09:58
|
|
|
Esindusest oled uurinud?
Kui pealinnas oled, siis audihooldusest oled uurinud?
Nende kõike-tegijatega on pahatihti selline lugu, et kui nad päevast päeva kindlate markidega ei tegele ja hakkavad autol juppi vahetades leiutama,
siis ei pruugi lõpptulemus kõige parem olla.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 11:20
|
|
|
Mul sama lugu -käisin täna CarStopis hinda uurimas:3000kr millegagi.Sellest 2000 tööraha;radikas 700 millegagi pakuti.Peab veel alternatiive
uurima.Ehk on kellegil mingi mõistlik lahendus pakkuda?
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 11:39
|
|
|
Ma ei tea küll kuidas sinu diisliga on, kuid vw-i 1,9tdi ei lähegi soojaks selliste ilmadega, sõidad 20km maanteed, siis hakkavad klaasid puhtaks
minema.
Lahendusena ongi välja pakkuda ainult eelsoojendus (ebersprecher või webasto) aga seegi toimib ainult siis, kui ikka akut ka vahepeal laed pikemate
sõitudega(linnasõitudega saab aku nädalaga tühjaks).
Radikat saab muidugi pesta ka, äädika lahusega ja ilmselt veidi isegi aitab (endal tehtud). Teine lahendus on ise vahetada radikas ära.
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
Mul sama lugu -käisin täna CarStopis hinda uurimas:3000kr millegagi.Sellest 2000 tööraha;radikas 700 millegagi pakuti.Peab veel alternatiive
uurima.Ehk on kellegil mingi mõistlik lahendus pakkuda? |
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 12.01.10 11:44
|
|
|
Sellise tööga läheksin mina spetsiaalselt audile spetsialiseerunud töökotta, mitte "remontija" juurde. Mehed on kümneid ja kümneid neid vahetanud,
läheb libedamalt ja ei pea leiutama.
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 11:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Ma ei tea küll kuidas sinu diisliga on, kuid vw-i 1,9tdi ei lähegi soojaks selliste ilmadega, sõidad 20km maanteed, siis hakkavad klaasid puhtaks
minema.
Lahendusena ongi välja pakkuda ainult eelsoojendus (ebersprecher või webasto) aga seegi toimib ainult siis, kui ikka akut ka vahepeal laed pikemate
sõitudega(linnasõitudega saab aku nädalaga tühjaks).
Radikat saab muidugi pesta ka, äädika lahusega ja ilmselt veidi isegi aitab (endal tehtud). Teine lahendus on ise vahetada radikas ära.
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
Mul sama lugu -käisin täna CarStopis hinda uurimas:3000kr millegagi.Sellest 2000 tööraha;radikas 700 millegagi pakuti.Peab veel alternatiive
uurima.Ehk on kellegil mingi mõistlik lahendus pakkuda? | |
Varem läks korralikult külmaga (pakasega) soojaks. 2aastat sellega talvel sõitnud. Nüüd sügisel kui esimesed külmad siis vajus asi ära. Kuidas see
äädikaga asi käib?
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 11:56
|
|
|
Mina tegin nii, et võtsin soojendusradikal lõdvikud küljest ära (kapoti all) ja puhusin kompressoriga olemasoleva jahutusvedeliku välja, niipalju kui
sai. Seejärel panin külge 2 kummist läbipaistvat voolikut (oli vist 22mm sisemõõt) pikkusega 1,5 meetrit ja tekitasin nö. reservuaari ja kallasin
lehtriga äädikalahust sisse ja ootasin 30 minutit. Seejärel pesin surveveega läbi ja puhusin veel kompressoriga läbi.
Siis uuesti lõdvikud külge, paisupaagis vedeliku tase normi (1 liitrit läks peale) ja hakkas küll paremini sooja tulema.
Muidugi võib see äädika lahus radika kuskilt jooksma ajada jne ja osad spetsid teevad veel ka puhta äädikaga. Ilmselt aitaks protsessi kiirendada ja
effektiivsemaks muuta kuuma veega äädika lisamine.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 12:07
|
|
|
See on siis nii umbes nagu katlakivi eemaldamine?
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 12:17
|
|
|
Aga mis seal muud ongi, kui katlakivi.
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
See on siis nii umbes nagu katlakivi eemaldamine? |
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 12:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Aga mis seal muud ongi, kui katlakivi.
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
See on siis nii umbes nagu katlakivi eemaldamine? | |
Kas sealt tuleb sodi tükkidena? Mõtlen, et äkki on mingi parem katlakivi lahustaja mis suuremaid tükke ei tekita ummistamis pärast?
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.01.10 12:27
|
|
|
Väga suuri tükke ei tulnud aga midagi siiski.
Sellega peab arvestama, et radikas koosneb suurest hulgast torudest, kui väga äkilise ainega läheneda (soolhape lõhustab vägagi edukalt katlakivi),
siis võib hakata radikas lekkima.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 12.01.10 13:58
|
|
|
Kas tõesti peab a4-l ka armatuuri eest kakuma nagu B4-l, et soojenduradikat vahetada?
|
|
|
|
kakskrooni
huviline
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.8Q
|
postitati 12.01.10 14:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Kas tõesti peab a4-l ka armatuuri eest kakuma nagu B4-l, et soojenduradikat vahetada? |
Nii see põhimõtteliselt on jah.
|
|
|
laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 12.01.10 14:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Kas tõesti peab a4-l ka armatuuri eest kakuma nagu B4-l, et soojenduradikat vahetada? |
Peab küll. Olen vahetanud nii B3, kui B5 kerel ja viimasel on palju rohkem kinnituskruvisid jm ning töö seetõttu aeganõudvam ja tüütum.
Kui vanematel (B3 ja B4) olen näinud vanadusest laialipudenenud sisenevat torustikku ja kärg on alati korras olnud, siis uuematel läheb vist just sisu
umbe. Lammutasin ühe A4 originaali laiali ning kärje torude sees on veel omakorda vaheseinad, mis ajavad vedeliku pöörlema ilmselt parema
soojuseralduvuse pärast. Seetõttu on seal üsna väiksed augud, mis kerged ummistuma.
Kokkuvõttes, vahetage õigeaegselt jahutusvedelikku. See paarsada krooni 2 aasta järel on suht tühine võrreldes radiaatori vahetuse kuluga.
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 16:29
|
|
|
Sai nagu kõik 100TUHAT teemat seoses soojendusradikatega läbi loetud ja pea paks otsas.
Jäi meelde mingi selline jutt et tosool süsteemist välja (destileeritud+) vesi + paar purki äädikat paisupaagist sisse.Üles soojendada 90¤ peale, siis
kogu kupatus süsteemist välja ,paar korda veega (destil?) süsteem üle pesta.Uus tosool sisse.
Mis te sellest arvate?
Kui paisupaak seestpoolt must, kas siis see süsteemis olev soga ja katlakivi sete?
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 20:36
|
|
|
Või kisub selline tegevus igalt poolt "sita" lahti ja keerab kogu süsteemi tuksi?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 12.01.10 21:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
Kui paisupaak seestpoolt must, kas siis see süsteemis olev soga ja katlakivi sete? |
Oleneb mustusest, kuid töenäoliselt on seal köike - katlakivi, roostesodi jne.
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
Või kisub selline tegevus igalt poolt "sita" lahti ja keerab kogu süsteemi tuksi? |
Kui teed seda eesmärgil, et salongiradikat puhastada siis vöib nii olla jah, kuna salongiradikast lahti pääsenud ollused vöivad kinni jääda juba
teises ringis olevale ollusele.
Kuna ka suur jahutusradiaator on suht tihedate ja pisikeste torukestega, siis ka selle osad jahutus torukesed vöivad ummistuda, mis omakorda halvendab
mootori jahutamist.
salongiradikat oleks möistlik siiski eraldi puhastada ja kui see tulemust siiski ei anna, välja vahetada.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
vagdiag
huviline
Registreerunud 10.01.10
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.10 21:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: erx82
autoremontija ütles,et se soendusradika vahetus suur töö,peab armatuuri eest võtma. Kas on ka nii?Vahetus koos uue radikaga 3000. kas on mõistlik
hind? |
Las keegi kontrollib üle, et üleliigset survet pole jahutussärgis. Kui plokikaane tihend lekib siis võib takistada ringlust süsteemis ja ei lähe ka
auto soojaks.
www.vagdiag.ee VAG grupi autode diagnostika, elektri ja remonttööd Ida-Virumaal. Kogemus 4aastat Vw, Skoda, Audi esinduses. 5a. kogemus Honda,
Citroen, Kia, Peugeot esinduses. Tel. 53043666 Küsi abi, hinnad soodsad, töö kvaliteetne. www.vaikneauto.ee Helisolatsioon ja helitehnika.
|
|
|
|
Heix
huviline
Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Phaeton 2011
|
postitati 12.01.10 21:35
|
|
|
Lihtsalt üks arvamus... aga äkki tõesti plokikaane tihend läbi, siis lisaõhk jahutus süsteemis ja kuna salongiradikas kõrgem koht siis ei tulegi
salongi sooja.
Vorsprung durch Technik
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.10 07:51
|
|
|
Kui mootor soojaks lasta ja autol nina kuskile kõrgemale künkale ajada siis peaks õhk radikast välja minema? Kust sel juhul saaks süsteemist õhku
välja lasta?
|
|
|
Heix
huviline
Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Phaeton 2011
|
postitati 13.01.10 10:31
|
|
|
Kõige parem viis õhutamiseks peaks olema salongiradikast tagasi tuleva toru natuke lahti laskmine, senikauaks kuni õhku veel tuleb.
Vorsprung durch Technik
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.10 10:51
|
|
|
Ok proovin mingi aeg kui sobiva kallaku leian.
Tsitaat: | Algselt postitas: A4Audi
Kõige parem viis õhutamiseks peaks olema salongiradikast tagasi tuleva toru natuke lahti laskmine, senikauaks kuni õhku veel tuleb. |
|
|
|