martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 01.12.09 20:30
|
|
|
A6 C4 2.5TDI vahel liigub hästi, vahel uimane...milles asi?
Juba pikemat aega on selle mootoriga probleem olnud. Lonkab kuidagi imelikult, kütusekulu võiks väiksem olla ja edasi võiks ka paremini minna. Küsimus
ongi selles, et miks vahel selline lonkav hääl tugevam on, miks vahel vähem märku annab? Erksusega on samamoodi, vahel päris hea mõnus sõita,
teinekord jälle ei taha üldse pedaalile reageerida. Vahe pole võibolla väga suur aga mina saan ilusti aru. Käivitumisega on sama teema. Mõnikord läheb
poolest pöördest ja ilma küünlatagi, vahel annab küünalt ja ikka on vaja pikemalt käiata.
Seoses sellega tekib küsimus, et kas mehhaanilises osas saab siis üldse viga olla? Süütenurka on kaks korda diagnostika käigus kontrollitud, mõlemal
korral olid paigas. Ühe korra käisin audihoolduses, teise korra test-remis. Test-remis tahtsin just pumba tööd kontrollida, täpsemalt siis kaane
asendit. Pumba kaas oli paigas, süütenurk samuti, kuid ainuke asi, mida täheldati, oli see, et kütuse etteandekogus kõikus veidi liiga suures
ulatuses. Too meister sealt soovitas proovi mõttes pumba kaant vahetada.
Üks asi, mis võib ökonoomsusele halvasti mõjuda, on plokikaane kanalite ummistumine. Kui vaadata sisselaskekollektorisse, siis on see tugevalt musta
nögiga koos. Kindlasti on samasugused ka sisselaske kanalid. Selle arvelt kaob arvatavasti veidi jõudu ja ökonoomsus ka väheneb, kuid kas see ikka
muud mõjutada saab?
Andke nõu, kuskilt otsast tuleb ju alustada Kas mõni andur või sensor või
muu asi ei või ka veidi trikitada või mineku peal olla? Igasugu võimalikke variante võiks pakkuda.
Samas teeks ettepaneku, et mõni tark mees, kes on sama mootoriga autot pikemalt omanud ja pikemalt sellega sõitnud, võiks minu masina oma silmaga üle
vaadata ja proovisõitu teha. Siis on kindlasti pilt selgem ja saab asja üle edasi arutleda.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 02.12.09 09:56
|
|
|
Sellise tsüklilise vea puhul kipuks ka pigem kahtlustama õhu juurdepääsuga seotud vigasid- kas siis turbo, lõdvikute või õhukoguse määramisega
seonduvalt. Seda tüüpi pumbad ja pumbakaaned on korraliku kütuse kasutamisel pmst igavesed ja väsimise esmasteks tundemärkideks on hoopis teistmoodi
sümptomid (probleemid käivitamisel või pöörete kõikumine)
Võimalusi on tegelt nii palju, et oletamine ei tarvitse kuigi tulemuslik olla.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Pikkpoizz
huviline
Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.
|
postitati 02.12.09 10:08
|
|
|
Ei tea kas võib sama asi olla, aga minu poolsed tähelepanekud selle mootoriga. Tehaseseadistustes mul auto ei liikunud üldse normaalselt ja hommikuti
ei käivitunud hästi. Igatahes on mul plunseri nurk pandud pumbal 12 kraadi (tehaseseadistuses oli 3-4 kraadi). arvuti näitab veateadet et vale, aga
auto sõidab minu jaoks ideaalselt. Ja eriti rahul olen kütuse kuluga, mida suvel näiteks üle 6 ei saa ka parima tallamisega. Varem ka poos kinni
kuidagi ja olin ka arvamusel et ei saa õhku peale korralikult jne. Eriti hea oli talvel..igasuguse miinusega läks poolest pöördest käima. Eks targemad
oskavad seda paremini kommenteerida aga minu arust vanal autol, mis kulunud ja tööd juba oma jagu teinud, ei ole alati tehase seaded kõige parem
valik.
Horsepower sells cars, torque wins races.
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 02.12.09 11:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Pikkpoizz
Ei tea kas võib sama asi olla, aga minu poolsed tähelepanekud selle mootoriga. Tehaseseadistustes mul auto ei liikunud üldse normaalselt ja hommikuti
ei käivitunud hästi. Igatahes on mul plunseri nurk pandud pumbal 12 kraadi (tehaseseadistuses oli 3-4 kraadi). arvuti näitab veateadet et vale, aga
auto sõidab minu jaoks ideaalselt. Ja eriti rahul olen kütuse kuluga, mida suvel näiteks üle 6 ei saa ka parima tallamisega. Varem ka poos kinni
kuidagi ja olin ka arvamusel et ei saa õhku peale korralikult jne. Eriti hea oli talvel..igasuguse miinusega läks poolest pöördest käima. Eks targemad
oskavad seda paremini kommenteerida aga minu arust vanal autol, mis kulunud ja tööd juba oma jagu teinud, ei ole alati tehase seaded kõige parem
valik. |
Süüte varasemaks keeramine toob just kaasa mootori kõvema hääle ja suurema küttekulu. Endal oli ka ärast rihmavahetust mingi 12 ja käivitud alati
ideaalselt. Kuid lasin paikka panna ja mootor vaiksem ja küttekulu langes. Käima läheb küll sipa halvemini kuid midagi hullu küll pole.
|
|
|
Pikkpoizz
huviline
Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.
|
postitati 02.12.09 12:42
|
|
|
Ei vaidlegi selle koha pealt vastu...aga mul tiksub ilusti ja küttekulu madal...lihtsalt minu autole see seadistus sobib.
Horsepower sells cars, torque wins races.
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 02.12.09 17:26
|
|
|
Pumba nurk on tõesti selline kahtlusi tekitav küsimus. Töö juures oli mul hiljuti pm sama mootoriga A6 ja sellel pandi ka süüdet. Andmed annavad ette
ühtemoodi aga teadjad ja kogenud mehed väidavad, et teise nurgaga töötab paremini ja nii pidigi olema. Kuna esimeste eelduste kohaselt tuleb minu
autol jõulude paiku ette suurem remont (plokikaane kapremont, kolvirõngaste vahetamine, vb saalded ja muu pudi-padi ka kui vajalik), siis on mul
täpselt vaja teada ka õiget süütenurka. Esialgu plaanisin teha nii, et mõõdan süütenurga enne lahtivõrmist ära ja vaatan kuidas on, sest diagnostika
näitab, et nurk on paigas. Siis saab teada, mis see niiöelda õige nurk olema peaks.
Turbost nii palju, et see on vahetatud ja korras, rõhku peaks ka diagnostika järgi normaalselt lööma. Õhulugejat ei julge kahtlustada, sest juhtme
lahti ühendamisel töötab samamoodi edasi.
Ühe asjana olen täheldanud veel seda, et mootor on ergas siis kui kohe gaasi vajutamisel terav hääl taha tuleb. Kui hääl teravaks ei lähe, siis
minekut samuti ei ole. See terav hääl on korras diislile iseloomulik tunnus ja uuemad käivad kõik sama häälega. Terav peaks hääl ka selleks olema, et
küttesüsteemi põhidetailid on kõik uute ja korralike vastu vahetatud (pihustiotsad, pumba pea jne). Vahel tunduks ikkagi nagu oleks süüde kord ühes
asendis, kord teises asendis. Varemalt korra juba oli masinal käbi lahti ja hammasrihmaratas lokerdas otsas, siis aga näitas diagnostika ka süüte
kõikumist. Nüüd ei kõigu ja paistab paigas olevat, saa sa siis niimoodi asjast sotti...
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 02.12.09 18:28
|
|
|
Vaata üle pihustid, stendi ja surved paika, vaadata, kuidas rõhku hoiab ennem avamist - ei tohi tilkuda ots.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 02.12.09 19:55
|
|
|
Seda tüüpi pihusti tavaliselt kas töötab hästi või ei tööta, st perioodilisi hädasid ei tekita. Küll aga on käivitumine pissiva pihustiga tõesti kehv.
Vabalt võib pissiv pihusti suurema survega igati korralikult toimida, st sõidul ei tarvitse mitte midagi pahasti olla.
Sissepritsehetke valeks keeramisel mootori töö paranemine võib viidata muuhulgas ntx paigast ära gaasijaotusele.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 02.12.09 20:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Vaata üle pihustid, stendi ja surved paika, vaadata, kuidas rõhku hoiab ennem avamist - ei tohi tilkuda ots. |
Pihusti otsad on vahetatud, viiest neli on korraliku 900 eegused boschi otsad, üks sai mingi 600 kroonine, aga peaks ka korralik olema. Vea üles
leidmise lootuses on pihusteid peale otste vahetamist isegi paar korda uuesti kontrollitud. Pihustid töötasid korralikult. Kui suurema lammutamise
ette võtan, siis kontrollin pihustid huvi mõttes uuesti üle, tahan oma silmaga näha kuidas korras pihusti töötab
Kas juhtpihusti ei või siiski kuidagi jukerdada?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 03.12.09 05:48
|
|
|
Kas selle mootori pumbaga ei ole seda jama, et kulumisest tekkiv metallipuru kaane alla elektromagneti külge koguneb ja seal segama hakkab? Kuskilt
teemast jäi silma, et 1.9-ga on nii. Või on pump juba laiali käinud?
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 03.12.09 06:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Kas selle mootori pumbaga ei ole seda jama, et kulumisest tekkiv metallipuru kaane alla elektromagneti külge koguneb ja seal segama hakkab? Kuskilt
teemast jäi silma, et 1.9-ga on nii. Või on pump juba laiali käinud? |
Pump on mitu korda maas käinud ja kaant sai ka teise vastu vahetatud. Puru kohta ei oska midagi öelda, sest oma silmaga pole sisse näinud. No oletame
et pumbaga on ikkagi mingi jama, kelle juurde võiksin sel juhul pöörduda, et 100% kindlusega asi korda saada (mõistliku rahaga muidugi). Olen kuulnud,
et Oisus pidid teadjad ja tegijad mehed olema, vastab see tõele?
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 03.12.09 07:24
|
|
|
Pole küll pikka aega diislimiis olnud, aga olen ka aru saanud, et vahel on tõmme parem...
Ise arvan, et äkki see mingi automaatkasti kala, mis ei lase korralikult pöörde käia.
Kohapeal kerkivad pöörded ikka maru kiiresti lõppu, aga sõites enamjaolt jääb korraks 3000 peale seisma ja siis läheb edasi, kui on nö "parem tõmme"
siis talda andes kerib ennast sujuvalt üle kolme tuhande. Siiani arvasin, et see oleneb lihtsalt sellest, mis käik parasjagu sees on.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 03.12.09 16:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -ivar-
Pole küll pikka aega diislimiis olnud, aga olen ka aru saanud, et vahel on tõmme parem...
Ise arvan, et äkki see mingi automaatkasti kala, mis ei lase korralikult pöörde käia.
Kohapeal kerkivad pöörded ikka maru kiiresti lõppu, aga sõites enamjaolt jääb korraks 3000 peale seisma ja siis läheb edasi, kui on nö "parem tõmme"
siis talda andes kerib ennast sujuvalt üle kolme tuhande. Siiani arvasin, et see oleneb lihtsalt sellest, mis käik parasjagu sees on.
|
Automaatkastiga on veidi teine lugu jah. Loeb kasti õlitemperatuur ja kõik sellised asjad. Mul oli eelmine auto ka automaatkastiga, seega tean, kuidas
asi käitub. Praegune auto on manuaalkastiga ja manuaalkast vaevalt et tõmmet mõjutab. Üks asi, mis turbodiisli erksust kindlasti mõjutab, on ilm ja
õhutemperatuur. Mida jahedam ja rõskem on õhk, seda paremini masin liigub. Mina oma masina trikitamist selle arvele panna ei saa, sest tõmme võib
kaduda lambist, ilma et ilm muutuks.
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 03.12.09 21:47
|
|
|
Vot jah, kahtlustan ise ka ikka veidi seda. Soovitati pumba kaant vahetada ja seda peab vist tegema ka. Pumpa tervenisti vahetada ei taha, sest see on
hiljuti remondi läbinud. Pea on uus ja sisu ka korralik. Kaan on kusjuures hetkel mingi bemmi oma. BMW 525 on peale kirjutatud. Pidid samasugused
olema. Kaan vahetati ära proovi mõttes, kui eelmine kord mootori lonkamise põhjust taga aeti. Siis ei muutunud kaane vahetuse tagajärjel midagi.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 17.01.10 21:10
|
|
|
Teeksin siis oma vanale teemale lõpu Auto läbis nüüd suurema mootori
remondi. Remonti tegin ise, üritasin võimalikult odavalt läbi ajada, kuid lõppsumma läks ikka kuskil 8000kr ligi. Oleks nii suures mahus tööd lasknud
kuskil teha, siis oleks kaugelt üle 10k läinud.
Mis siis ikkagi tehtud sai? Võtsin plokikaane maha, puhastasin põhjalikult kõik sisse- ja väljalaske kanalid, sealhulgas sisselaskekollektori ja kõik
muud osad. Lihvisin klapid, vahetasin nuka simmerid, klapisääretihendid, kõik klapi juhtpuksid, kaas sai lihvitud jne. Ühesõnaga plokikaas läbis
kapremondi, kõik tihendid said samuti uued. Alumisest otsast läksid vahetusse kaks alumist kepsu saalet (ülejäänud olid väga heas korras), kepsupoldid
ja kolvirõngad. Peale selle läksid veel veepump, lamerihmapinguti amort, visko laager, kõrgsurvepumba hammasrihma juhtrull ja pingutusrullik.
Kusjuures surved mõõtsin enne mootori laiali katkumist ära ja need jäid siis vahemikku 26,5-29bar. Plaanin nüüd mõned tuhanded sõita ja siis huvi
pärast srved uuesti ära mõõta. Samuti sai täpselt paika pandud süüde ja nukkvõlli asetus.
Mootori sain kokku, kuid käib siiani ebaühtlaselt ja lonkab veidi. Peale remonti käisin koheselt ka ühe diislimehe juures, kes on mul ka varem pumpa
ja pihusteid teinud. Juhtpihusti surve oli millegi pärast 170bar-le langenud. Sai see siis 190 peale aetud nagu kõik teisedki olid. Ülejäänud pihustid
olid survetega vahemikus 193-195bar. Pihustiotsad hiljuti vahetatud ja väga heas korras. Vahetatud sai uuesti ka pumba kaas ja seda natuke sätitud.
Eelmise korraga polnud vist nii hästi õnnestunud ja vajas veidi taha poole nihutamist, et pump rohkem peale lööks.
Tulemus siis selline, et mootor lonkab tõesti endiselt, kuid minek tunduvalt parem. Sõidaks nagu hoopis teise masinaga, edasi rebib paremini kui
kunagi varem. 85kw kohta väänab mootor ikka uskumatult hästi. Samamoodi on ka näha et kütuse seier ei taha kuidagi langeda Käivitumine on samuti parem. Tulemus on igati positiivne. Aru ei saa ainult
sellest mootori ebaühtlasest tööst, siiani pole keegi sotti saanud.
Et selline lugu siis minu mootori remondiga
|
|
|
|