Crysine
huviline
Registreerunud 25.11.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.11.09 11:22
|
|
|
Audi A4 1.9 TDI turbo siiber ei liigu
Turbo all olev n.ö wastegate siiber ei liigu,teeninduses öeldi et on klapi viga,vahetasin klapi ära (pilt ka http://www.autotech.com/images/products/N75_J_big.jpg ) <--
selline klapp oligi 1 pistik ja 3 voolikut läksid külge.Aga turbo alumine siiber ikka ei liigu.Oskab keegi aidata milles veel viga võib olla?Tean seda
et turbot maha võttes käega liigutades see siiber mul liikus.Aga gaasi andes see siiber ei liikunud.
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 25.11.09 11:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Crysine
Turbo all olev n.ö wastegate siiber ei liigu,teeninduses öeldi et on klapi viga,vahetasin klapi ära (pilt ka http://www.autotech.com/images/products/N75_J_big.jpg ) <--
selline klapp oligi 1 pistik ja 3 voolikut läksid külge.Aga turbo alumine siiber ikka ei liigu.Oskab keegi aidata milles veel viga võib olla?Tean seda
et turbot maha võttes käega liigutades see siiber mul liikus.Aga gaasi andes see siiber ei liikunud. | See sama mis siibrit liigutab
selle membraan on läbi ilmselgelt.N75 solenoid laseb WG alla rõhu et see varras seal siibrit liigutama hakkaks.Antud juhul vahetasid N75 solenoidi
ära.
|
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 25.11.09 11:29
|
|
|
Siin on joonis,mis moodi asjad toimivad.Niisama tuuritades kohapeal ei
peakski ta seal midagi tegema,teatud rõhu juures alles hakkab avanema.
|
|
|
|
Crysine
huviline
Registreerunud 25.11.09
Kasutaja on eemal
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 25.11.09 15:06
|
|
|
Lase kompressoriga rõhk sisse wg-sse saad teada kas liigub või mitte.
|
|
|
|
Crysine
huviline
Registreerunud 25.11.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.11.09 15:31
|
|
|
MM kompressoriga sai lastud õhk WG (N75 voolikust) ja siis liikus,aga n.ö teeninduse spetsialistid rääkisid et ta peab juba suust puhudes õhku
liikuma,et ise liikuma puhuda ei jõua aga kompressoriga jõuab,nende arust peab vastupidi olema.
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 25.11.09 15:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Crysine
MM kompressoriga sai lastud õhk WG (N75 voolikust) ja siis liikus,aga n.ö teeninduse spetsialistid rääkisid et ta peab juba suust puhudes õhku
liikuma,et ise liikuma puhuda ei jõua aga kompressoriga jõuab,nende arust peab vastupidi olema. | Loomulikult sa ei jõua puhuda,sa
pead ületama vedru pingsuse mis wg sees asub,kui teatud surve on saavutatud siis hakkab alles wg avanema.Need teeninduse vennad ei tundu just turbo
süsteemidest midagi teadvat.See on minu seisukoht.
|
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 26.11.09 13:39
|
|
|
Sa võid seda WG varrast näpitsatega logistada ja põhimõtteliselt kui sa suuga imed või puhud peaks ta liikuma natuke, samamoodi saad testida kas N75
klapp töötab imed ja puhud ning on kuulda klõbinat. Endal jamasin ja töötas aga imedes tuleb nö jõudu rakendada
EDIT: Kontrolli ka vaakumvoolikud igaks juhuks üle, soovitavalt vaheta ära.
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 26.11.09 14:18
|
|
|
Minu seat leonil sai seda klappi kontrollida nii. Sõitsin tõstukile tõsteti auto ülese ja siis kohapeal antsin kaasi ja töömees vaatas alt kas klapp
liigub või mitte. Seati puhul on see turbo nii nõmeda kohapeal ,et sinna klappi satub vesi ,tolm ja muud prahti. Siis on klapi töö raskendatud ja
klapp ei toimi õigesti.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 04.12.09 06:58
|
|
|
99a vw bora 81kw roostetas ka läbi see turborõhu regulaator vaakumklapp (wg pidi teine asi olema).
Audi mootoril peaks ikka ka muutuva geomeetriaga turbo olema, mille labasid vaakumklapp liigutab.
Üks pilt klapist:
http://s.ecrater.com/stores/23878/49b1f8eb6fbbd_23878n.jpg
Bora puhul on klapi varras üles poole ja sodi läheb sisse, laiali lõhkudes selgus, et membraani mõlemal pool olev metall tugevdustaldrik varda otsas,
mis peab vedru peale toetuma, oli ära roostatanud, ja vaakum tõmbas membraani lihtsalt kortsu ühte asendisse, ilma et varras liiguks.
Vedrul ei olnud toetuspinda kust varrast tagasi lükata.
Sai väljamaalt suvaline no-name jublakas tellitud, millel küll vaakumvooliku ots 90* teise suunaga, aga voolik ulatas ja toimib (u8-900 oli vist koos
postiga).
Siin üks turbodiisli foorumi teema koos piltide ja videotega välismaalt:
http://myturbodiesel.com/1000q_how_to/a4/VNTadjust.htm
Lahti võetud turbo, labad ja liigutav rõngas näha:
http://myturbodiesel.com/1000q_how_to/a4/VNTturboclean.htm
Üks muutuva geomeetriaga turbo joonis Volvolt (vnt = variable nozzle turbine)
http://www.motorsportscenter.com/uploads/vnt_turbo.jpg
Labade nurgaga reguleeritakse gaaside liikumisnurka turbo labadele ning sellest sõltub pöörelmiskiirus.
Hea animatsioon, labade nurga ja turbo pöörete sõltuvusest:
http://www.youtube.com/watch?v=lXDFFH3K45g
|
|
|