karasik
huviline
Registreerunud 10.03.09
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.09 11:50
|
|
|
Kuidas hoida turbo korras?
Olen kuulnud,et ei tohi kohe seisma jätta kui trassi pealt tuled ja samas ei tohi ka sõitma minna koheselt.
Kaua pean siis näiteks kui trassi pealt tulen ja sõidu lõpetan autol laskma käija või kui linnas väikse sõidu näitseks mingi 3km ainult kas siis ei
tohi ka kohe välja suretada?
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 17.11.09 12:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: karasik
Olen kuulnud,et ei tohi kohe seisma jätta kui trassi pealt tuled ja samas ei tohi ka sõitma minna koheselt.
Kaua pean siis näiteks kui trassi pealt tulen ja sõidu lõpetan autol laskma käija või kui linnas väikse sõidu näitseks mingi 3km ainult kas siis ei
tohi ka kohe välja suretada? | Enne kui tallama hakkad 10 minutit rahuliku sõitu et mootor töösoojaks saada.Peale rahuliku sõitu võid
südamerahuga kohe seisma jätta.Kui tallad lase ikka kohapeal natuke käia et ilusti maha jahtuks,või sõidad rahulikult peale tallamist siis pead vähem
ootama.Trassi jutt natuke liiga ümmargune,täis tald koguaeg?
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 17.11.09 12:17
|
|
|
Kuskilt meelde jäänud, et pärast kõva "paugutamist" julgelt 2min lasta tühikäigul tiksuda.
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 17.11.09 12:26
|
|
|
Jahutuse kohapealt veel seda et 20vt peak olema juba kõigil järeljahutuspumbad peal.
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
tigeaudi
huviline
Registreerunud 03.11.08
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4
|
postitati 17.11.09 12:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pampkuri
Jahutuse kohapealt veel seda et 20vt peak olema juba kõigil järeljahutuspumbad peal. | Nii ongi.
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 17.11.09 13:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pampkuri
Jahutuse kohapealt veel seda et 20vt peak olema juba kõigil järeljahutuspumbad peal. |
Ma ei tea küll 20vT mootoritest mitte midagi, aga kas see siis tähendab, et käid paarutamas ja võid kohe julgelt seisma jätta, ning turbot jahutatakse
mingi elektoonilise pumba abil edasi?
Aga, see jahutamine toimub siis jahutusvedelikuga?
Kui nii, siis õlitus pool ju kaob ära ja turbo käib kuivalt ringi natuke aega!?
Olen õieti aru saanud süsteemist?
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 17.11.09 13:19
|
|
|
Ringi turbo vaevalt käib, suurte pööretega pole hea seisma jätta niikuinii, pigem kaob jahutus ära ja kuumus võib sattuda sinna kus teda vaja ei ole?
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 17.11.09 13:31
|
|
|
Pole mitte hea teda kohe seisma jätta.Teadagi seistes ei teki enam ringlust mis jahutaks mootorit ja turbot,ning ploki soojus eraldub kohe
jahutusvedelikku ja tekib ülekuumenemine,järeljahtus pumba töö ongi jahutus vedeliku ringi ajada läbi radiaatori ja seal olev ventikas jahutab teda
maha.20VT motodel on just kaks ventikat,see mis töötamise ajal jahutab ja teine mis seismisel jahutab kui temperatuur liiga kõrge.
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 17.11.09 13:32
|
|
|
Niipalju, kui minu loogika lõikab, siis põhjus, miks turbo võllid ära kuluvad ongi kehva õlituse pärast.
Tullakse sõidust, kus turbo on pidevalt "töös" ja siis jäetakse kohe seisma, et turbo ei saa "rahuneda" ja mingil määral peaks ta ikkagi veel
ringi käima.
Võib-olla mu teooria ei pea paika
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 17.11.09 13:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -ivar-
Niipalju, kui minu loogika lõikab, siis põhjus, miks turbo võllid ära kuluvad ongi kehva õlituse pärast.
Tullakse sõidust, kus turbo on pidevalt "töös" ja siis jäetakse kohe seisma, et turbo ei saa "rahuneda" ja mingil määral peaks ta ikkagi veel
ringi käima.
Võib-olla mu teooria ei pea paika | Tingitud jah kehvast
õlitusest ja kehvast õlist.Punaseks aetud turboga kipub õli kõrbema seistes.
|
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 17.11.09 13:41
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8
Siin videos näha, kui kaua käib reaalselt turbo veel ringi peale seisma jätmist.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
lehys
huviline
Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra Leon Sportstourer
|
postitati 17.11.09 13:44
|
|
|
Loogiline ju inerts ju.
|
|
|
|
Rst
huviline
Registreerunud 06.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: hall metallik diisel Q
|
postitati 17.11.09 13:52
|
|
|
Võiks ikka vahet teha kuullaageritel ja puksidel töötaval turbol. Enamus autodel on puksidel töötav turbo, mis jääb põhimõtteliselt kohe seisma, kui
mootori seiskad.
Muideks kuullaager turbo käib peaaegu 1.5min veel peale mootori seiskamist.
Üldiselt sellest kohapeal käimisest on suhteliselt vähe kasu, sest kuhu see kuumus seal kapoti all ikka läheb. Mõtkema on peale
paugutamist/peenestamist lihtsalt sõita mõni kilomeeter rahulikult. Ega see turbo nüüd nii õrnake ka pole, et kohe ära sureks seal.
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9sec@210km/h, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 17.11.09 13:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rst
Võiks ikka vahet teha kuullaageritel ja puksidel töötaval turbol. Enamus autodel on puksidel töötav turbo, mis jääb põhimõtteliselt kohe seisma, kui
mootori seiskad.
Muideks kuullaager turbo käib peaaegu 1.5min veel peale mootori seiskamist.
Üldiselt sellest kohapeal käimisest on suhteliselt vähe kasu, sest kuhu see kuumus seal kapoti all ikka läheb. Mõtkema on peale
paugutamist/peenestamist lihtsalt sõita mõni kilomeeter rahulikult. Ega see turbo nüüd nii õrnake ka pole, et kohe ära sureks seal.
|
Okei sain targemaks, aga ma nagu ei mõelnudki jahutuse poolt võid õlituse poolt...
Sest konkreetselt turbo jookseb ju laiali õlituse puudulikkuse pärast, mitte jahutuse puudulikkuse pärast?(kuigi natuke on need omavahel seotud)
|
|
|
karasik
huviline
Registreerunud 10.03.09
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.09 14:23
|
|
|
Sain nüüd veits targemaks küll.
Tänud
|
|
|