carputer
huviline
Registreerunud 28.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro 2.4 V6 121kW
|
|
carputer
huviline
Registreerunud 28.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro 2.4 V6 121kW
|
postitati 13.10.09 07:21
|
|
|
Maru vaikus, vist kõik asusid tellima ja katsetama
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 13.10.09 08:22
|
|
|
Ma arvan,et see on sama ¤¤¤¤¤ , ainult ,et uues kuues.. Säästu saad sõites säästlikult.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 14.10.09 06:59
|
|
|
Kui auto on normlaase tehnilise tervisega, siis on ta ilmselt täpselt nii ökonoomne kui olla saab. Erinevus tuleb kasutajatest - mõni saab ökomalt
hakama kui teine.
Kui nüüd hakata autot jõuga ökonoomsemaks suruma, siis on tulemuseks usutavasti ka jõudluse kadu. Kui see ei ole probleem, siis on mõtet kohe ökom
auto hankida.
Selline ise ökomaks aretamine meenutab mulle mu sõbra vanaisa, kes võttis pähe, et mosse ei tohiks ikka linnas üle 9l/100km bena võtta.
Ja tinutas karburaatori düüsidesse kitarrikeeltest jupid sisse, et düüsist vähem läbi mahuks korraga.
Tulemus oli see, et selle autoga kohalt ära saamine oli sarnane RIGA punnvõrriga sõitmisele - siduri ja põhjagaasi koostöö pidid olema üliosav. Aga
nagu kuulsime - olevat asja väärt olnud. Võta nüüd kinni, kas tasus ära v mitte
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 14.10.09 07:49
|
|
|
Väga õiged puntkid tood esile, Undu. Samas fakt on ka see, et aju andmeid muutes saab auto käitumist muuta. Tavaliselt on selleks siis võimsust tõstev
chip või progeaju. Ning pole võõrad ka väited, et "panin chipi ning lisaks võimsusekasvule vähenes rahulikul sõitmisel ka keskmine kulu". Minujaoks
tekkis alati küsimus, et kuidas see võimalik on. Jõudu rohkem kui vajutad, võtab varasemast vähem kui ei vajuta?? Mida siis see chip teisiti teeb, kui
tootearendusele-tootmisele-marketingile hirmsuuri summasid kulutav autotehas? Peamine muutus on siis ikkagi aju andmete optimeerimine: kütuse-õhu
graafikud on täpsemad ning sellest tulenevalt saabki masin läbi elada sellised muudatused. Võiks muidugi küsida, et miks autotehas kohe neid andmeid
ei optimeeri selliselt? Üks vastus, mille ma sellele küsimusele sain, oli: "see pole otseselt tehase huvides, sest igasugune lisaressurss tuleb
millegi arvelt". Nõus kuid ma suht sügavalt kahtlen, et need mootorid on ehitatud väikse valuressursiga...
Loomulikult tuleb siin mängu ikkagi hind ja tootja. Selle chipi tootja peab ju olema piisavalt tasemel, et auto ajus olevaid andmeid optimeerida?? Ta
peab ju ka olema suuteline kulutama aega-raha tootearendusele? Täpselt nii! Seetõttu ei saagi loogiliselt mõeldes vaadata neid 1000 krooniseid
vidinaid, sest vähemalt minul ei ole usku, et sellise raha eest saab asja arendada selliselt, et ta toimiks.
Olles ise diiselboxe müünud ja paigaldanud, on kokkupuuted olnud otsesed. Audi Q7 3.0Tdi kütusekulu linnas kukkus autol 2L peale boxi paigaldamist.
Võimsus kasvas u. 20% (tootja-andmed muidugi), jõu tõusu tagumikutunne kinnitas (numbreid loomulikult ilma dynota kinnitada ei saa). Sellised boxid ei
tee midagi muud, kui muudavad diisli kõrgsurvepumba tööd. Ja krdi edukalt.
Korra sai paigaldatud ka LandCruiser diislile box, mis käis aju vahele. Hind u. 15 000.- ning arvestades asja ehitust, kaablite rohkust ning OEM
pistikuid, ei kahelnud ma hetkegi, et asi ei toimiks. Oli kohe näha, et vaeva oli nähtud. Õnnestunud investeeringut kinnitas ka omanik.
Antud julla juurde tulles, siis see lubab ka tekstis MAP´i korrektuure. Selliste asjade puhul ei näe ma muud varianti vaidluste vältimiseks, et keegi
selle ära ostab ning peale paneb ning ENNE/PÄRAST dynotesti teeb ning ka linna/maantee testi. Hind on naeruväärselt odav, et isegi mitte-toimisel
prügikasti visata.
|
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 14.10.09 08:17
|
|
|
Nõus. Saab muuta auto aju karakteristikuid nii, et tekivad nn ökonoomsemad ja rajumad alad erinevalt tehase seadest, mille eesmärk on pakkuda
võimalikult ühtlase ja sujuva loomuga käitumist.
Tuntavam on selline muutmine turbomootoritel, vabalthingavatel need boonused nii lihtsalt kätte ei tule.
Arvestades esimeses postis toodud toote hinda, siis mitte ei usu, et ta on üldse võrreldav Tuningboxi v progeajuga selles mõistes, nagu AC foorumis
erinevates tuunimise teemades palju juttu on olnud.
Eks ma hetkel lahmin, aga lihtsalt ei ole usku nii odavasse tootesse. Kipub jääma turbonaatori tasemele minu silmis.
Paralleele tõmmates - Cosmodisk v siis Dormeo-ortopeedik-madrats - otseselt asja ära ei riku, kui usku on, siis platseebo-efektina on ka abi.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
ash
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: typ85 CQ '87
|
postitati 14.10.09 09:22
|
|
|
Hei hei!
Sellistesse kahtlastesse karpidesse mis ühe liigutusega kusagile suvalisse kohta vahele käivad ei usu ise ka väga enne, kui antud asi peal on ja
proovitud.
Aga omast kogemusest võin öelda, et minu küll mitte Audil (vaid BMW'l) asi toimis ideaalselt.
Tegemist on turbomootoriga millel ette nähtud jõudu 105 ja oli vist 266 NM, chip lubas + 22 kw ja 60 NM.
Tegu on automaatkastiga - enne paigaldamist oli autol maanteel keskmine küttekulu ca 6.5 -7 l sajale, linnas kuni 12. Üsna palju, kuid automaat ja
raske auto andsid loogilise järelduse.
Peale paigaldamist kukkus maantee küttekulu 4.5-5 liitrile ja linnas ca 10 (tagasi ei hoia sõites).
Ausaltöeldes see 22 kw ja 60NM väänet oli just täpselt niipalju puudu, et seda autot mõistlikult sõitma panna ja ei peaks tundma, et mootor nutab käes
ja auto lihtsalt ei liigu. Kiirendusautot ma ei ootagi diislist, aga oleks ma seda enne teadnud et 2500 krooniga saab nii toreda investeeringu, oleks
chipi juba ammu lasknud panna.
Terv,
Kristjan
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 14.10.09 09:29
|
|
|
Ka mina ei ostaks loomulikult sellist vidinat iial. Ainukene asi, mis võiks huvi pakkuda, oleks selle testimine testimise mõttes
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 14.10.09 10:48
|
|
|
Pisut skeptiliseks teeb see "Engine(s) ALL". Kas tõesti on võimalik nii odavalt müüa kogu mootorivalikule optimeeritud softe sisaldavat seadet?
Tsitaat: | Algselt postitas: ash
Aga omast kogemusest võin öelda, et minu küll mitte Audil (vaid BMW'l) asi toimis ideaalselt. |
Sa vast lasid ajusse uue chip'i paigaldada, mitte ei torganud lihtsalt mingit dongle'it diagnostikapessa?
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
|