Lehekülgi: 1 2 |
roy
huviline
Registreerunud 02.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.09 11:34
|
|
|
Tahaks kummide surve kohta ütelda. Kevadel kui olin rattad alla pannud, käisin bensiinijaamas pumpamas. Kuskil juulis kontrollisin samas kohas surveid
ja imestasin, kõik väga korras. Nagu harjumuse asi, auto eriti ei huvitanud, peaasi kohe minema ja nõnda päevast päeva. Nüüd septembris kontrollisin
surveid ja oli oi,oi, oi. Vaatasin oli uus manomeeter pandud. Bena kulu ka linnas sõites tuntavalt suurem. Nüüd on auto hoopis teise minekuga. Tahaks
teistele sellistele meestele ütelda, et usalda aga kontrolli. Palju ma oma hooletuse kaudu raha kaotasin, ei taha mõtedagi. Muidugi selle ülekannete
muutmise kohta arvan, et on .....graafia. Kunagi tegin mootorratta 250 kuubiku pealt 350 peale. Tulemuseks oli raamlaagripesade suureks tagumine.
Nüüdsel ajal on kõik täpselt välja arvestatud ja varu väga vähe antud. Kuskilt ikka midagi kaotad.
|
|
|
Anz27
huviline
Registreerunud 26.10.04
Asukoht: Tallinn - Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (B3) + VW
|
postitati 15.09.09 12:57
|
|
|
Mis rehvimõõt hetkel all on?
Lihtsaim viis oleks kindlasti panna alla väiksema veeretakistusega rehvid + õige rõhk. 195/65 R15 mõõt peaks päris optimaalne olema.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 15.09.09 13:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Anz27
Mis rehvimõõt hetkel all on?
Lihtsaim viis oleks kindlasti panna alla väiksema veeretakistusega rehvid + õige rõhk. 195/65 R15 mõõt peaks päris optimaalne olema.
|
Kuna sigari orig mõõt on 185/70-R14, siis oleks need juba isegi 20 mm suurema läbimõõduga ja muudaks ülekannet 3.2% kiiremaks.
|
|
|
Anz27
huviline
Registreerunud 26.10.04
Asukoht: Tallinn - Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (B3) + VW
|
postitati 15.09.09 13:23
|
|
|
Seda ma mõtlesin jah, et siis ju ka pöörded langeks ja ehk ka veidi kütusekulu.
Teoreetiliselt peaks ka mingit väikest võitu andma kergemad veljed, aga see läheb vist liiga täppisteaduseks
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.09 15:41
|
|
|
Mitte ainult kergemad veljed, vaid üldse kergem auto. Ega tavasõitudeks
mõeldud autot vist kerge vaevaga eriti palju kergemaks ei saa teha, võibolla pagassist võimalikult palju kola välja ja kui riskid, siis ka
tagavararatas välja ning kütusepaaki mitte päris täis panna. C3-l peaks vist olema 80 l paak, kaalu poolest ikka suur vahe kas 80 l sees või 30.
|
|
|
CE
huviline
Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 1,9 TDI q
|
postitati 15.09.09 16:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Kuna sigari orig mõõt on 185/70-R14, siis oleks need juba isegi 20 mm suurema läbimõõduga ja muudaks ülekannet 3.2% kiiremaks. |
Sigarile peaks alla mahtuma ka veel 205/65R15 mõõdus rehvid. Ometi on ainult rehvi läbimõõduga pöörete allatoomine väheeffektiivne abinõu, vahetades
185/70R14 veljed-rehvid 205/65R15 mõõdus rõngaste vastu, langevad arvutuslikult pöörded 100 km/h sõites 2700-lt 2550-ni. C3 juppidest autot arendades
oleks pikimate ülekannete saavutamiseks variant otsida endale 88kW 100 TDI kast: 100 km/h 205/60R15 rehvidega =~2000 RPM...
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 15.09.09 17:19
|
|
|
Nagu eelpool mainiti, siis mina tegin oma esiveolisel 200-l käigukasti vahetuse pöörete alandamise eesmärgil. Kuna sellest on juba mitu aastat möödas,
siis ma enam täpselt kõiki detaile ei mäletagi. Vahetatud sai käigukast ise (3U tähisega, 016 tüüpi), mõlemad poolteljed (neid on erineva pikkusega),
kogu lülituse hoovastik...
Igaljuhul oli tulemuseks see, et kiirusel 100.3km/h olid pöörded 2100rpm 205/55 R16 rehvidega.
Arvutage ise:
peaülekanne 3.89
1. 3.6
2. 1.88
3. 1.19
4. 0.84
5. 0.64
KALKULAATOR
Füüsiliselt peaksid kõik R5 mootorite kastid sobima R5 plokkide külge. Erinevus tuleb sisse aastakäikudest, s.t. jälgima peab pooltelgede pikkusi,
väntvõlli otsalaagri/siduri jõuvõtuvõlli jämedust ning omavahelist sobivust, käiguhoovastiku sobivust, spidomeetri anduri sobivust. Võibolla veel
midagi, hetkel ei meenu... Samas on ka kõik need asjad vahetatavad ning
kokku sobitatavad.
3U kast tuli kasutusse typ43 C2 Audidel ja kasutati ka varasematel typ44 C3-del. Kusagilt on meelde jäänud huvitav fakt, et typ43 200 saavutas
tippkiiruse neljanda käiguga, mitte viiendaga. Viiendaga jäi jõudu väheks vist
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
HannesT
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant
|
postitati 16.09.09 09:36
|
|
|
Aga Sa tee selline katse, et sõida järgmine distants hoopis 4nda käiguga ja saad teada, kuipalju maanteekulu kõrgem tuli. Ma usun, et olulist vahet ei
tule.
|
|
|
ullivilli
huviline
Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal
Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100
|
postitati 16.09.09 13:52
|
|
|
Rehv on juba 195/65 R15
Rõhk on 2.1bar.
Ja nu eks ma hakkan neid kaste uurima, mis olemas, otsima vaatama, mis leidub.
Kas siis Diisli kast võiks ka istuda ilusti bena mootori otsa?
Vaat esimese hooga tehakse selgeks, et mõttetult kallis ja keeruline ning lõpuks tuleb välja, et täiesti teostatav, ka teostatud ja vbolla isegi
põhjendatud.
Võta nüüd kinni, kumba kohe uskuda
Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 16.09.09 23:35
|
|
|
Sinna läheks 15" velje peal alla nibinnabin ka 195/80 (täiskõrge) rehv, tean kuna omal oli, ainult sild peab hästi paigas olema, et pöörates vastu ei
käiks. Nii saad proovida, mis juhtub maanteekuluga (km arvesta ikka GPSiga, mitte odomeetriga, mis veelgi rohkem valetama hakkab).
Muus osas jagan nende inimeste arvamust, et see mootor on nõrk. Teiste sõnadega jõudu ju võib olla, aga kui anda mootorile suurem koormus peale
(aeglasem ülekanne või suuremad rattad), langeb kulu pöörete arvelt ja samas tõuseb koormuse arvelt. Lõpptulemus peaks olema üsnagi sama. Üks tuttav
tegi kah hirmus suure projekti, võttis väga ökonoomse Fordi 1.8D mootori ja pani selle suure Mercury aiste vahele. Tulemuseks oli see, et kütusekulu
tõusis mitmekordseks, maanteekulu oli samasse auku mis oli varem V8 bensiinimootoriga, linnakulu tuli tõesti mõned liitrid madalam, varasemast
muskelauto kiirendusest polnud enam midagi järel. Ma ise soovitaksin jätta praeguse seisu, või kui vahetada tahad, siis vahetada koos kastiga ka
mootori, nii saad tõesti ka kütusekulu väiksemaks (lisaboonusena ka kõvasti hobuseid juurde kapotialla )
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 17.09.09 06:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ullivilli
Vaat esimese hooga tehakse selgeks, et mõttetult kallis ja keeruline ning lõpuks tuleb välja, et täiesti teostatav, ka teostatud ja vbolla isegi
põhjendatud.
Võta nüüd kinni, kumba kohe uskuda |
Kõik on õige. Ongi mõttetult kallis kui võrrelda rahalist kasutegurit (kui just ise ei tee), samas ilmselt on teostatav ja ka teostatud. Kui see hobi
on, siis lase käia. Kuigi ma ei usu et see sulle hobi on, sa justkui otsid reaalset säästuvõimalust, asi on ikkagi praktilist laadi. Tuletab meelde
kangesti, kuidas siksidele viiekäigulisi kaste alla monteeriti elu hinnaga. 5k kastid olid kallid võrreldes suvalise sigulliga, aga ikka pressiti alla
ja kujutati ette et nüüd on maailma parim auto. kiire, vaikne, mugav - Lada.
Mõtle selle "võibolla isegi põhjendatud" osa peale siiski.
|
|
|
ullivilli
huviline
Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal
Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100
|
postitati 17.09.09 06:39
|
|
|
Aga miks ei võiks hobi olla ka praktilise suunaga
Esiteks kuna kasti vahetus plaanis, senine undab, ja üks teine kast doonoril olemas, siis vähemalt oskan vaadata, mida sinna alla panema hakkan.
Mingit jõutelge pole kuskilt suutnud leida aga huvitaks mis võiks optimaalne olla.
Kasvõi eelpool mainitud müra alandamiseks.
Kas kellegil reaalset kogemust tulemusest?
Näit, Kaits, mis sinu pöörete alandamise tulem oli? Kuigi jah, sinu masinal vähemalt poole rohkem kw.
Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
|
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 17.09.09 08:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ullivilli
Näit, Kaits, mis sinu pöörete alandamise tulem oli? Kuigi jah, sinu masinal vähemalt poole rohkem kw.
|
Ma olin põhimõtteliselt samas seisus kui Sina praegu: vana kast tegi häält ja ülekanded tundusid valed. Maanteel liigkõrged pöörded häirisid.
Vahetuse tulemuseks on see, et kast on vaikne ja pöörded madalad. Arvestades seda, et minu auto mootoril on jõudu üle 200hp, pole mingit tunnet, et
jõudu väheks jääks vms. Kuidagi eriti sobilikud ülekanded on. Kindlasti on see üks modifikatsioon, millega ma täiesti rahul olen.
Huvitava asjaoluna tooks välja veel selle, et spidomeeter hakkas näitama täpset kiirust. Tehasest pole nimelt selle aastakäigu autodele selliseid
kaste paigaldatud ja ju siis spidomeetri andur ja kellade plokk omavahel päris õiges vahekorras ei toimi. Tehases muidu programeeritakse spido näitama
veidi rohkem reaalsest kiirusest.
Kui mul on spido näit 110km/h, siis radaris on 114km/h...
Kütusekulu pole ma kunagi väga jälginud ja see polnud ka vahetuse eesmärgiks. Isa 2.1 R5 100 aastast 1983 (passis küll 1984) tuli tehasest 3U kastiga.
Kui see laiali läks, panime alla mingi teise kasti. Sellel pöörded tunduvalt kõrgemad ja isa väidab küll, et enne oli palju ökonoomsem.
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 17.09.09 09:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ullivilli
Aga miks ei võiks hobi olla ka praktilise suunaga
Kasvõi eelpool mainitud müra alandamiseks.
|
Müra alandamiseks kasuta pigimatti ja vilti. Aga no kui huvi on, meisterda terviseks. Ega ma maha laida, kui knowhowd leiad ja jupid sobima leiutad,
lase käia.
Edit: Ei, siiski. Unusta ära. Minu õnnistust sa ei saa . 8 l/100 kmh
peale on sellel kerel ja taolise vanusega autol hea tulemus. 5-6 l/100 kmh peale saada, nagu sa spekuleerisid.... Unusta ära. Civicud võtavad maanteel
5-6. Muinasjutt. Pealegi võidaksid sa vaid maanteekulus. Teinekord on nii, et mootor on tehases aretatud kasti külge sõitmaks 100 kmh just optimaalse
kuluga. Kui pööre madalam on, siis see ei tähenda automaatselt kulu kokkuhoidu. No heaküll, võidad 0,5 l 100km peale. Ehk teisisõnu 7.50 eeki. Mõtle
nüüd natuke.
|
|
|
westa
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8
|
|
husu
huviline
Registreerunud 20.07.12
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe 2.3 100kW '89
|
postitati 27.09.19 02:25
|
|
|
Vw omad õpetavad, et kasti pole vaja maha võttagi esiveolisel. Otsakaan maha ja hammasrattad ringi pista.
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 27.09.19 18:38
|
|
|
Kui kunagi noor ja ilus olin, ehitasin lõpnud aut. kastiga 100 c3 2.3 motoga 016 3U kastile. Konkreetne kast sattus küll juhuslikult. 100kw vedas
igast asendist antud kastiga ja küttekulu, dünaamika suhe oli oma ajastu kohta väga hea. Kust antud koodiga kasti leida, võib praeguseks olla juba
keerulisem.
3T peaks ka kiire kast olema.
Kokku rohkem, kui 1100 hobust
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 28.09.19 07:50
|
|
|
Kas C3 ja C4 kastid on omavahel vahetatavad? Kui mõlemad on näit. 2,3 mootoriga.
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 28.09.19 10:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Kas C3 ja C4 kastid on omavahel vahetatavad? Kui mõlemad on näit. 2,3 mootoriga. |
012 koodiga kastid on kõik samad.
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 28.09.19 10:46
|
|
|
Mõtlen seda, et mu C4-le sai A4 1,8T kast peale ja ilmselt siis sobiks C3-le ka see. Pöörded langesid veidi.
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 04.10.19 08:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Mõtlen seda, et mu C4-le sai A4 1,8T kast peale ja ilmselt siis sobiks C3-le ka see. Pöörded langesid veidi. |
Ainult 2.3 mootoritel C4/B4 kerel on 012 kast peal
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 08.10.19 19:19
|
|
|
Ilmselt see A4 1,8T kast on muu koodiga?
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 09.10.19 03:10
|
|
|
Kastid on omavahel vahetatavad. Nii C kerel ,kui B kerel. Olenemata mootori kubatuurist.Mul istub A6 c4 2,8 pärit kast 1,8t otsas,B4-ja kerel
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |