Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Maanteesõidu pöörete ja küttekulu vähendamine C3 (Vastuseid: 47 | Vaatamisi: 6881)
roy
huviline



Registreerunud 02.09.05
Kasutaja on eemal


postitati 15.09.09 11:34 Tsiteeri


Tahaks kummide surve kohta ütelda. Kevadel kui olin rattad alla pannud, käisin bensiinijaamas pumpamas. Kuskil juulis kontrollisin samas kohas surveid ja imestasin, kõik väga korras. Nagu harjumuse asi, auto eriti ei huvitanud, peaasi kohe minema ja nõnda päevast päeva. Nüüd septembris kontrollisin surveid ja oli oi,oi, oi. Vaatasin oli uus manomeeter pandud. Bena kulu ka linnas sõites tuntavalt suurem. Nüüd on auto hoopis teise minekuga. Tahaks teistele sellistele meestele ütelda, et usalda aga kontrolli. Palju ma oma hooletuse kaudu raha kaotasin, ei taha mõtedagi. Muidugi selle ülekannete muutmise kohta arvan, et on .....graafia. Kunagi tegin mootorratta 250 kuubiku pealt 350 peale. Tulemuseks oli raamlaagripesade suureks tagumine. Nüüdsel ajal on kõik täpselt välja arvestatud ja varu väga vähe antud. Kuskilt ikka midagi kaotad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Anz27
huviline



Registreerunud 26.10.04
Asukoht: Tallinn - Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 (B3) + VW

postitati 15.09.09 12:57 Tsiteeri


Mis rehvimõõt hetkel all on?
Lihtsaim viis oleks kindlasti panna alla väiksema veeretakistusega rehvid + õige rõhk. 195/65 R15 mõõt peaks päris optimaalne olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 15.09.09 13:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Anz27
Mis rehvimõõt hetkel all on?
Lihtsaim viis oleks kindlasti panna alla väiksema veeretakistusega rehvid + õige rõhk. 195/65 R15 mõõt peaks päris optimaalne olema.

Kuna sigari orig mõõt on 185/70-R14, siis oleks need juba isegi 20 mm suurema läbimõõduga ja muudaks ülekannet 3.2% kiiremaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Anz27
huviline



Registreerunud 26.10.04
Asukoht: Tallinn - Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 (B3) + VW

postitati 15.09.09 13:23 Tsiteeri


Seda ma mõtlesin jah, et siis ju ka pöörded langeks ja ehk ka veidi kütusekulu. :)
Teoreetiliselt peaks ka mingit väikest võitu andma kergemad veljed, aga see läheb vist liiga täppisteaduseks :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
vx_105
Bännitud



Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal


postitati 15.09.09 15:41 Tsiteeri


Mitte ainult kergemad veljed, vaid üldse kergem auto. :) Ega tavasõitudeks mõeldud autot vist kerge vaevaga eriti palju kergemaks ei saa teha, võibolla pagassist võimalikult palju kola välja ja kui riskid, siis ka tagavararatas välja ning kütusepaaki mitte päris täis panna. C3-l peaks vist olema 80 l paak, kaalu poolest ikka suur vahe kas 80 l sees või 30.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
CE
huviline



Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 1,9 TDI q

postitati 15.09.09 16:13 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Kuna sigari orig mõõt on 185/70-R14, siis oleks need juba isegi 20 mm suurema läbimõõduga ja muudaks ülekannet 3.2% kiiremaks.


Sigarile peaks alla mahtuma ka veel 205/65R15 mõõdus rehvid. Ometi on ainult rehvi läbimõõduga pöörete allatoomine väheeffektiivne abinõu, vahetades 185/70R14 veljed-rehvid 205/65R15 mõõdus rõngaste vastu, langevad arvutuslikult pöörded 100 km/h sõites 2700-lt 2550-ni. C3 juppidest autot arendades oleks pikimate ülekannete saavutamiseks variant otsida endale 88kW 100 TDI kast: 100 km/h 205/60R15 rehvidega =~2000 RPM...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: RS 6 Avant

postitati 15.09.09 17:19 Tsiteeri


Nagu eelpool mainiti, siis mina tegin oma esiveolisel 200-l käigukasti vahetuse pöörete alandamise eesmärgil. Kuna sellest on juba mitu aastat möödas, siis ma enam täpselt kõiki detaile ei mäletagi. Vahetatud sai käigukast ise (3U tähisega, 016 tüüpi), mõlemad poolteljed (neid on erineva pikkusega), kogu lülituse hoovastik...
Igaljuhul oli tulemuseks see, et kiirusel 100.3km/h olid pöörded 2100rpm 205/55 R16 rehvidega.
Arvutage ise:
peaülekanne 3.89
1. 3.6
2. 1.88
3. 1.19
4. 0.84
5. 0.64

KALKULAATOR

Füüsiliselt peaksid kõik R5 mootorite kastid sobima R5 plokkide külge. Erinevus tuleb sisse aastakäikudest, s.t. jälgima peab pooltelgede pikkusi, väntvõlli otsalaagri/siduri jõuvõtuvõlli jämedust ning omavahelist sobivust, käiguhoovastiku sobivust, spidomeetri anduri sobivust. Võibolla veel midagi, hetkel ei meenu... :) Samas on ka kõik need asjad vahetatavad ning kokku sobitatavad.

3U kast tuli kasutusse typ43 C2 Audidel ja kasutati ka varasematel typ44 C3-del. Kusagilt on meelde jäänud huvitav fakt, et typ43 200 saavutas tippkiiruse neljanda käiguga, mitte viiendaga. Viiendaga jäi jõudu väheks vist ;)


"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
HannesT
huviline



Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Avant

postitati 16.09.09 09:36 Tsiteeri


Aga Sa tee selline katse, et sõida järgmine distants hoopis 4nda käiguga ja saad teada, kuipalju maanteekulu kõrgem tuli. Ma usun, et olulist vahet ei tule.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
ullivilli
huviline



Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal

Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100

postitati 16.09.09 13:52 Tsiteeri


Rehv on juba 195/65 R15
Rõhk on 2.1bar.

Ja nu eks ma hakkan neid kaste uurima, mis olemas, otsima vaatama, mis leidub.
Kas siis Diisli kast võiks ka istuda ilusti bena mootori otsa?

Vaat esimese hooga tehakse selgeks, et mõttetult kallis ja keeruline ning lõpuks tuleb välja, et täiesti teostatav, ka teostatud ja vbolla isegi põhjendatud.
Võta nüüd kinni, kumba kohe uskuda :P


Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 16.09.09 23:35 Tsiteeri


Sinna läheks 15" velje peal alla nibinnabin ka 195/80 (täiskõrge) rehv, tean kuna omal oli, ainult sild peab hästi paigas olema, et pöörates vastu ei käiks. Nii saad proovida, mis juhtub maanteekuluga (km arvesta ikka GPSiga, mitte odomeetriga, mis veelgi rohkem valetama hakkab).

Muus osas jagan nende inimeste arvamust, et see mootor on nõrk. Teiste sõnadega jõudu ju võib olla, aga kui anda mootorile suurem koormus peale (aeglasem ülekanne või suuremad rattad), langeb kulu pöörete arvelt ja samas tõuseb koormuse arvelt. Lõpptulemus peaks olema üsnagi sama. Üks tuttav tegi kah hirmus suure projekti, võttis väga ökonoomse Fordi 1.8D mootori ja pani selle suure Mercury aiste vahele. Tulemuseks oli see, et kütusekulu tõusis mitmekordseks, maanteekulu oli samasse auku mis oli varem V8 bensiinimootoriga, linnakulu tuli tõesti mõned liitrid madalam, varasemast muskelauto kiirendusest polnud enam midagi järel. Ma ise soovitaksin jätta praeguse seisu, või kui vahetada tahad, siis vahetada koos kastiga ka mootori, nii saad tõesti ka kütusekulu väiksemaks (lisaboonusena ka kõvasti hobuseid juurde kapotialla :cool: )


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 17.09.09 06:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ullivilli
Vaat esimese hooga tehakse selgeks, et mõttetult kallis ja keeruline ning lõpuks tuleb välja, et täiesti teostatav, ka teostatud ja vbolla isegi põhjendatud.
Võta nüüd kinni, kumba kohe uskuda :P


Kõik on õige. Ongi mõttetult kallis kui võrrelda rahalist kasutegurit (kui just ise ei tee), samas ilmselt on teostatav ja ka teostatud. Kui see hobi on, siis lase käia. Kuigi ma ei usu et see sulle hobi on, sa justkui otsid reaalset säästuvõimalust, asi on ikkagi praktilist laadi. Tuletab meelde kangesti, kuidas siksidele viiekäigulisi kaste alla monteeriti elu hinnaga. 5k kastid olid kallid võrreldes suvalise sigulliga, aga ikka pressiti alla ja kujutati ette et nüüd on maailma parim auto. kiire, vaikne, mugav - Lada.

Mõtle selle "võibolla isegi põhjendatud" osa peale siiski.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ullivilli
huviline



Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal

Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100

postitati 17.09.09 06:39 Tsiteeri


Aga miks ei võiks hobi olla ka praktilise suunaga ;)
Esiteks kuna kasti vahetus plaanis, senine undab, ja üks teine kast doonoril olemas, siis vähemalt oskan vaadata, mida sinna alla panema hakkan.
Mingit jõutelge pole kuskilt suutnud leida aga huvitaks mis võiks optimaalne olla.
Kasvõi eelpool mainitud müra alandamiseks.
Kas kellegil reaalset kogemust tulemusest?

Näit, Kaits, mis sinu pöörete alandamise tulem oli? Kuigi jah, sinu masinal vähemalt poole rohkem kw.


Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: RS 6 Avant

postitati 17.09.09 08:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ullivilli
Näit, Kaits, mis sinu pöörete alandamise tulem oli? Kuigi jah, sinu masinal vähemalt poole rohkem kw.


Ma olin põhimõtteliselt samas seisus kui Sina praegu: vana kast tegi häält ja ülekanded tundusid valed. Maanteel liigkõrged pöörded häirisid.
Vahetuse tulemuseks on see, et kast on vaikne ja pöörded madalad. Arvestades seda, et minu auto mootoril on jõudu üle 200hp, pole mingit tunnet, et jõudu väheks jääks vms. Kuidagi eriti sobilikud ülekanded on. Kindlasti on see üks modifikatsioon, millega ma täiesti rahul olen.

Huvitava asjaoluna tooks välja veel selle, et spidomeeter hakkas näitama täpset kiirust. Tehasest pole nimelt selle aastakäigu autodele selliseid kaste paigaldatud ja ju siis spidomeetri andur ja kellade plokk omavahel päris õiges vahekorras ei toimi. Tehases muidu programeeritakse spido näitama veidi rohkem reaalsest kiirusest.
Kui mul on spido näit 110km/h, siis radaris on 114km/h... :)

Kütusekulu pole ma kunagi väga jälginud ja see polnud ka vahetuse eesmärgiks. Isa 2.1 R5 100 aastast 1983 (passis küll 1984) tuli tehasest 3U kastiga. Kui see laiali läks, panime alla mingi teise kasti. Sellel pöörded tunduvalt kõrgemad ja isa väidab küll, et enne oli palju ökonoomsem.


"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 17.09.09 09:31 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ullivilli
Aga miks ei võiks hobi olla ka praktilise suunaga ;)

Kasvõi eelpool mainitud müra alandamiseks.


Müra alandamiseks kasuta pigimatti ja vilti. Aga no kui huvi on, meisterda terviseks. Ega ma maha laida, kui knowhowd leiad ja jupid sobima leiutad, lase käia.

Edit: Ei, siiski. Unusta ära. Minu õnnistust sa ei saa :D. 8 l/100 kmh peale on sellel kerel ja taolise vanusega autol hea tulemus. 5-6 l/100 kmh peale saada, nagu sa spekuleerisid.... Unusta ära. Civicud võtavad maanteel 5-6. Muinasjutt. Pealegi võidaksid sa vaid maanteekulus. Teinekord on nii, et mootor on tehases aretatud kasti külge sõitmaks 100 kmh just optimaalse kuluga. Kui pööre madalam on, siis see ei tähenda automaatselt kulu kokkuhoidu. No heaküll, võidad 0,5 l 100km peale. Ehk teisisõnu 7.50 eeki. Mõtle nüüd natuke.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
westa
huviline

Avatar


Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8

postitati 17.09.09 11:19 Tsiteeri


Mitu korda mainitud, et kasti vahetus tuleb seoses vana kasti rikkega(undab). Hetkel esiveolise kast romulast kordades odavam kui vana remont.
Ja kui vahetada siis miks mitte uurida ja vahetada kiirema kasti vastu?
Samas nagu juba ise mainisin, on ka tehasest tulnud c3 R5 85kw kiiremate kastidega. Ja trassi kulu 100 sõites
oli minu masinal peale stendis käiku 7l/100km.
Möödasõit (viienda käiguga ja tavaliselt kolmekesi autos) kulges ka piisavalt normaalselt.

Muidugi ei saa seda kõike võrrelda võimsamate masimatega nt. c3 R5 121kw esivedu 95km/h 6,5l(100km/h olid pöörded seal maal, et turps rakendus ja kulu oli kohe teine)
Või Audi V8 3,6 184kw q 100km/h (cruisiga aga pöördei ei mäleta enam) 7,5-8l sajale aga selle juures möödasit :D:D:D
Või siis hetkel olev C4 2,8 V6 q 100km/h ka pöörded 2800 ja kulu mingi 8,5-9l


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
husu
huviline



Registreerunud 20.07.12
Kasutaja on eemal

Auto: Coupe 2.3 100kW '89

postitati 27.09.19 02:25 Tsiteeri


Vw omad õpetavad, et kasti pole vaja maha võttagi esiveolisel. Otsakaan maha ja hammasrattad ringi pista.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 27.09.19 18:38 Tsiteeri


Kui kunagi noor ja ilus olin, ehitasin lõpnud aut. kastiga 100 c3 2.3 motoga 016 3U kastile. Konkreetne kast sattus küll juhuslikult. 100kw vedas igast asendist antud kastiga ja küttekulu, dünaamika suhe oli oma ajastu kohta väga hea. Kust antud koodiga kasti leida, võib praeguseks olla juba keerulisem.

3T peaks ka kiire kast olema.


Kokku rohkem, kui 1100 hobust
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 28.09.19 07:50 Tsiteeri


Kas C3 ja C4 kastid on omavahel vahetatavad? Kui mõlemad on näit. 2,3 mootoriga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
SalmA
huviline

Avatar


Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal

Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90

postitati 28.09.19 10:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Kas C3 ja C4 kastid on omavahel vahetatavad? Kui mõlemad on näit. 2,3 mootoriga.

012 koodiga kastid on kõik samad.
https://www.upload.ee/thumb/10531356/Screenshot_2019-09-28-13-12-38.png

SalmA


Some seek forgiveness, others escape...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 28.09.19 10:46 Tsiteeri


Mõtlen seda, et mu C4-le sai A4 1,8T kast peale ja ilmselt siis sobiks C3-le ka see. Pöörded langesid veidi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
SalmA
huviline

Avatar


Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal

Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90

postitati 04.10.19 08:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Mõtlen seda, et mu C4-le sai A4 1,8T kast peale ja ilmselt siis sobiks C3-le ka see. Pöörded langesid veidi.


Ainult 2.3 mootoritel C4/B4 kerel on 012 kast peal


SalmA


Some seek forgiveness, others escape...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 08.10.19 19:19 Tsiteeri


Ilmselt see A4 1,8T kast on muu koodiga?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laurz
huviline



Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: b4TQ :D E39

postitati 09.10.19 03:10 Tsiteeri


Kastid on omavahel vahetatavad. Nii C kerel ,kui B kerel. Olenemata mootori kubatuurist.Mul istub A6 c4 2,8 pärit kast 1,8t otsas,B4-ja kerel:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 40.8% - SQL: 59.2%]