laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 11.09.09 06:40
|
|
|
1,6D mootor läheb 'lõhkuma'
Mootoriks on vana vabalthingav 1,6D 40kW. Probleem selles, et kui gaasi rohkem anda kohapeal, siis pöörded enam alla ei tule vaid lähevad ise lõpuni
ja nii jäävadki. Aitab ainult käigu sisse panemine ja sõitma hakkamine või väljasuretamine. Kuni ca poole gaasini töötab ilusti ja pöörded tulevad ka
alla. Gaasitross ei ole kinni. Olen kuulnud, et (väga) vanadel diislitel võib sellist asja juhtuda, aga oskab keegi öelda, mismoodi sellest veast
lahti saaks?
Kuna auto on pikalt seisnud ja ilma kindlustuse-ülevaatuseta, siis remonditöökotta pole võimalik minna.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.09.09 06:45
|
|
|
Kütuselati taandusvedru vms on ära surnud? Kui kindlustuse ära teed, siis on tegelikult lubatud ilma ülevaatuseta lähimasse remondikohta sõita.
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
|
rainerboy
huviline
Registreerunud 11.12.08
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: audi80 b4 1.9td ja audi80d
|
postitati 11.09.09 06:59
|
|
|
ei oska öelda mis seda sul põhjustab, aga mul teine audi sama mootoriga ja sellel jooksis rihm puruks,nüüd putitan uut mootorit peale, millel turps ka
peal ja vana täitsa mootor alles.
Kui mingeid juppe vaja anna teada.
pump veel küljes ja käivitus väga hästi.
Starterit, genekat pole aga muu asjad kõik alles.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 11.09.09 09:55
|
|
|
ISe olen kohanud sellist asja kahel juhul (variante on kindlasti rohkemgi):
1. Surve karteris, lööb tuulutuse kaudu nii palju õli sisselaskesse, et mootor hakkab seda põletama. Õli muidugi kauaks ei jätku . Madalatel pööretel pole probleemi, karteris ka surve väiksem, jama tekib just
pöördeid tõstes. Analoogiliselt võib sisselaskesse sattuda õli rikkega turbost, aga see on pole praegu teemaks (vabalthingav mootor).
2. Kinnijäänud pihusti(d). Mingitel ersatspihustitel on kombeks jääda päris avatuks just kõrgematel pööretel. Ainuüksi ühe pihusti rike tekitab juba
sõites "turboefekti", ehk siis rebib istmesse, samas kui käiku sees pole, lööb ka pöörded põhja. Ei kujuta ette, kuidas käituks auto, kui samal
viisil oleks rike mitmel pihustil. Oleks selline asi kuidagi etteennustatav, võiks sellisel viisil pihustite avamist kasutada äkki tuuninguks
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 11.09.09 11:44
|
|
|
No kui asi peaks ikka päris "lõhkuma" minema siis seda enne sa seisma ei jäta, kui karterist õli otsas! Või siis käiguga. Süüteväljakeeramine ei
aitaks mitte midagi!!!
|
|
|
andriu
huviline
Registreerunud 21.06.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: a6c6
|
postitati 11.09.09 12:09
|
|
|
Olen ise sama asja kogenenud paar korda erinevatel 1.9td'l. Sain korda mõlemal, kui tühikäigu pöördeid madalamale lasin.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 11.09.09 14:22
|
|
|
Ainuke kindel lahendus, mis aitab mootorit säästa täielikust hävingust on see, kui õhuvõtt blokeerida. Üle aga tasub kindlasti kontrollida
karterituulutus. Kõige lihtsam variant.
12.301@181km/h
|
|
|
|
laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 11.09.09 14:37
|
|
|
Tänud kaasamõtlejatele.
Ajutiselt kindlustuse tegemisest pole kasu, sest pika seismisega on kinni jäänud ka pidurid jm ning seega kuhugi sõita ei saa.
Ise kardan, et 2-3 aastase seismise järel on rõngad kinni jäänud. See tekitaks survet karteris küll piisavalt. Võtsin just õhufiltri välja ja vaatasin
karterituulutuse koha üle. See on päris tahmane, kuid otseselt õli selles kohas filtri peal ei ole. Sisselaske põhjas leidub seda aga küll. Praegu on
mootori töötades taga kogu aeg sinine vine ja gaasi andes on ümbruskond kohati läbipaistmatu.
Pihustites võib samuti viga olla. Arvestades auto vanust ja võimalikk läbisõitu, siis on neid kindlasti remonditud või vahetatud. Proovin millalgi
veel korraks pöörded üles saada ja välja suretada. Seni suretasin käiguga välja ja süütest väljasuretamist ei proovinud.
|
|
|
meelo
huviline
Registreerunud 07.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 3.0 BiTDI Q Avant S-Line
|
postitati 11.09.09 16:14
|
|
|
Pigem tundub, et pumbal kiilub regulaator või reg latt kinni ja ei see tõttu ei tulebi pöörded maha. Gaasihoob võib tagasi tulla pumba pealt, kuid
gaasipedaali põhja vajutades toimub max kütuse etteanne plunser-latt keeratakse põhja kuni piirikuni ja sees on pumbal tsentrifugaal labad, mis kinni
kiiluvad (need teevadki vanadel pumpadel seda kolinat).
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 12.09.09 10:43
|
|
|
Õhufiltri peal õli loomulikult pole, kuna karterituulutus ühineb sisselaskega alles õhufiltri taga. Kuigipalju õli seal põhjas ei tähenda ilmtingimata
veel midagi hullu. Kui rõngad kinni, siis neid võiks üritada lahti leotada (naftat silindritesse, seda tasuks teha alati ka autot väga pikaks ajaks
(aastateks) seisma jättes või mahavõetud mootorit konserveerides). Peale leotamist ei tohi aga kohe käivitada (nafta peab jõudma rõngaste vahelt alla
õlisse joosta), kuna põlemiskamber on nii väike, et vedelikku seal kokku suruda sisuliselt ei õnnestu - samal põhjusel lendavad pilbasteks (kepsud
kõveraks jms) ka need diiselmootorid, mis suurest loigust läbi sõites vett mootorisse on imenud.
PS: ma ei ole siin mitte ühegi väljapakutud vea "poolt", aga ise alustaksin nende kõige lihtsamini/odavamalt likvideeritavate vigade välistamisega,
kuna kaua seisnud masinal tasuks nagunii kõik asjad ikkagi üle käia, sh ka pihustid, isegi kui need enamvähem töötavad
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 20.09.09 12:05
|
|
|
Lõhkuma minevaid õli põletavaid veoka diisleid ei saa ju seisma ka muul moel kui parema jalaga kõvasti pidurile, viimane käik sisse ja sidur hopp!
üles - barbaarne see ju on, aga midagi muud suure mootoriga eriti ei tee, kui see juba sellisesse seisundisse on lastud minna.
Õhuvõtu blokeerimises on se risk, et nii võib mootor midagi õhuvõtu kaudu sisse imeda...
|
|
|