uudi
huviline
Registreerunud 19.03.06
Asukoht: Rapla mk. Järlepa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: EX: A4B5 Avant 1997 1.8TQ
|
postitati 21.06.09 19:37
|
|
|
A4 B5 kliimamootori ja soojendusradika vahetus (Piltide lingid uuendatud)
Kuidas siis vahetada kliimamootoreid ja soojendusradikat? Esiteks tahaks öelda, et see on päris hull töö. Tuleb arvestada, et aega võib kuluda
rahulikult 2 päeva. Käed on siuksed nagu oleks kassi käest peksa saanud, suht katki. Muidu isenesest midagi keerulist ei ole. Aga siiski kui majanduslikult on võimalik siis laske parem teha kuskil ÜHTKI DETAILI EI TULE JÕUGA LAHTI KISKUDA!!!! AKU
JUHE MAHA!!!
ok! Alustasin siis salongi lahti võtmist tagareisijate tuhadoosi juurest mille all on diagnosti pistik ja üks 8 mutikas
Mina siis tegin sedasi, et jätsin istmed sisse, kuna need ei seganud mind ja oli mugavam lammutada istudes. Järgmisena siis nii juhi- kui kõrvalistuja
sisemistel külgedel keskkonsoolis on peidus kaks polti. Käsipiduri küljes olevad plastik detailid tulevad tõmmates ära.
Käigukangi nuppu ja nahk katet oskavad kindlasti kõik ära võtta ei hakka kirjeldama seda. Järgmisena siis pardakas ja juhi jalgade kohal oleva
plaastikkatte(kus on ka paar panipaika) eemaldamine.Pardaka sees on 3 polti, kaks on vasakul pool ja kolmas ülevalkeskel. Valgustus tuleb
ettevaatlikult kruvikaga või millegiga aidates.Ning küljepealt plastikkatte alt leiate veel kaks polti. Pildipeal punaste ringidega näidatud.
Juhi poolt siis sedasi, et plastikkatte taga peidus on kaks polti, ning kaks polti on ka laegastes nii vasakulpool kui ka paremal pool rooli.
Edasi siis keskkonsool. kõigepealt makk välja siis maki külgedel olevad plastik vahetükid, mida tuleb seest keerata kruvikeerajaga.kui need on
eemaldatud siis saab keerata lahti 4 polti mis hoiavad kinni kas puitimitatsiooniga või millest iganes kaetud plastikkatet.Hästi ettevaatlikult tuleb
eemaldada see kate kuna läheb suht hästi katki, vähemalt eelmine omanik suutis seda minu autol. Kinnitused on nii täitsa üleval kui ka all kliimaploki
küljes olevate poltidega, hiljem näete.
Nonii kui see eemaldatud siis edasi kliimaploki juurde. kinnitub kahe kuuskant poldiga, tagant juhtmed ära ja voilaa, pistikud sobivad vaid oma pessa,
sassi ei saa ajada tagasi pannes.kliimaplokk on eemaldatud siis tagasi keskkonsooli juurde, kinnitub 4 poldi ja ühe mutikaga. Mutter asub gaasipedaali
juures, paremat kätt kummist katte taga, ning on hästi näha. Ohutulede ja muude lülitite blokk tuleb ära kahe poldiga.
Ning siis tuhadoosi eemaldamine. Tehke see lahti ja võtke tuhadoos välja sealt on näha kaks metallist nii öelda klambrit need tuleb kas kruvika või
millegagi kõigepealt alla lükata ja siis kas sigarisüütaja august endapoole tõmmates või tagant lükates saabki selle kätte. Sigarisüütajalt pistik
ära.
Nüüd siis on suurem detail keskkonsooli ära ning see maki ja kliimaplokki plastikraam tuleb 4 poldiga ülevalt. ning vasakul küljepeal on mingi mootor
või midagiigastahes kahekruviga on kinni see, tuleb ka eemaldada. Airbagi
sensor tuleks lahti keerata kereküljest. nii väidab üks välismaa DIY.
Mina jätsin rooli külge kuna polnud selliseid võtmeid, kuid võib ka maha võtta. Igastahes plastik tuleb rooliümber ära võtta, sama detaili alumineosa
on kinni kahekruviga. Mitte küll seda kus eeblid on(suunatuled, kojamehed jne.), et pääseda ligi näidikute blokile kus on kaks kruvi.
Nüüd kui näidikuteplokk on emmaldatud siis tuleb ära võtta tembiandur, sealt kus puhub esiklaasile õhku, mina igastahes sidusin igaks juhuks juhtme
järgi et oleks lihtsam tagasi panna hiljem.
Nüüd siis saab armatuuri kallale minna, ei pea hakkama õhuavasid lammutama ja väänama kruvikatega kuna need ei sega absoluutselt. Poldid siis asuvad
külgedel, mõlemalpool 2 tükki, rooli juures mõlemalpool 1. Keskel see metallistraam, mis jäi alles keskkonsoolist, võtsin mina ära parempoolse ja
vasakpoolse keerasin lahti lihtsalt kuid kinni jätsin tagumise otsa.Ära võtsin ka airbagi juures oleva metallist detaili mille külge kinnituvad need
samad detailid millest just rääkisin. Põhimõtteliselt kui pea armatuuri alla pista siis on ka näha polte mis hoiavad armatuuri kinni. kõik võimalikud
pistikud tuleb lahti lasta osad on suht peidus mida alguses ei näegi eriti. Siis vahelduseks ka kapotiall vaja toimetada, nii soojendusradika kui ka
kliima otsad tuleb lahti keerata(eeldades et kliimaradikas on tühi). pildil nool näitab ,et olen ka ära võtnud salongiõhufiltri ning selle plastik
korpuse mis on kinni 3 mutriga.
Soojendusradikas!
Ma arvan, et nüüdseks peaks olema armatuur väljas, siis nagu näha on seal pikk tala kuhu kinnitub enamus detaile mis eelnevalt sai lahti keeratud.
Kindlasti oleks võibolla mingil määral lihtsam kogu seda koda sealt välja võtta kui tala eemaldada, kuid mina jätsin selle alles. Minul oli ka abilisi
kõrval, kes aitasid välja nikerdada seda tuulekoda või mis iganes ka selle nimi pole. aga kui ei taha sedasi siis tuleb lahti lasta kaitsmeplokk ja rooli sammas. Aega kulub rohkem aga saab kvaliteetsemalt.
ok aga igastahes on nüüd mul see käes mida tahtsin. Saab lihtsa vaevaga vahetada kliimamootorit ja soojendusradikat. Pildi peal on näha aint uue
soojendusradika otsasid kuid seda ka lihtne vahetada.kinnitub kahekruviga, kuid kleepige see svamm radika küljepeale mis te kaasa saate kui ostate
radika, siis ei hakka see seal loksuma.
Üksasi veel, et need labad mis nüüd reguleerivad, et kas plokivad soojaõhu ära või külmaõhu, neil peaks olema tegelt svamm ümber, kui ei siis oleks
hea ka need kohe ära vahetada. Mina seda ei teadnud, nüüd kunagi hiljem tuleb vist uuesti osa seda protsessi läbi teha. aga pildilt on näha
natukene.
Põhimõtteliselt ongi kõik, kui asjad vahetatud siis tagasi kokku lappima. Minul läks kokkupanemini kiiremini, kuna ei olnud nii palju uurimist enam.
Kokku läks kuskil poolteistpäeva. Aga ikkagi, hull töö, kuid vähemalt ei pea enam kuuma ilmaga kuuma õhku sisse hingama ja vastupidi. Nüüd kliimat
täitma ja elu on lill jälle.
Mõtlesin, et lisaks siis ka detailid mis sai ära vahetatud ning ka hinnad.
1)kliimajuhtmootor 1696.-
2)sooj.radiaator 424.-
3)Jah.vedelik pun. 1l 61.-
4)salongifilter 153.-
5)Välistemp.andur 422.-
6)välistemp.anduri hoidik 257.-
7)tuhadoosipirn 52.-
8)esitulevibreerimisv. kronstein 78.-
kõik kokku 3143.-
ok edu!
|
|
|
Aht0
huviline
Registreerunud 29.08.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2.3Q
|
postitati 05.04.11 21:43
|
|
|
Ise lammutasin ka armatuuri ja seda tuhatoosi ära võtmise nippi oleks olnud vaja teada. Endal lõhkusin need klambrid ära.
Teadmiseks, et käetoega versioonidel on diagnostika pistiku juures kaks mutrit ja üks on eespool panipaga all.
Pealkirja või teemasse võiks kirjutada "armatuuri eemaldamine" siis leiaks otsinguga üles (ise nüüd kirjutasin ).
"Täissöönul pole isu ja nälginul toitu ning hädas on mõlemad." A. H. Tammsaare
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 04.10.14 09:09
|
|
|
Kellegi veel teadmisi antud teemal ja hiljutisi läbielamisi?
Nimelt, et kuidas see armatuur sellest esiklaasile puhuvast osast lahti saada, igatepidi liigub, kuid keskelt jääks nagu kusagile kinni?
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 04.10.14 14:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Kellegi veel teadmisi antud teemal ja hiljutisi läbielamisi?
Nimelt, et kuidas see armatuur sellest esiklaasile puhuvast osast lahti saada, igatepidi liigub, kuid keskelt jääks nagu kusagile kinni?
|
Pöhjus peitus ühes muttris, mis hoidis keskmist toru kinni.
10.38-17.17 läks radiaatori vahetuseks ja seda üksi.
Vöiks öelda, et polegi kõige keerulisem ja raskem ettevõtmine.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 01.02.15 11:44
|
|
|
Jagage nüüd oma kogemusi soendusradikate osas.
Hetkel silma jäänud:
Hella Behr (8FH 351 311-421), 50-60€ - foorumis jäänud silma, et pidavat audile originaal soendusradikaid tootma
Valeo (812237), 105€, saadavus kahtlene, sest tootmisest maas vist - foorumis jäänud silma, et pidavat samuti audile originaal soendusradikaid
tootma
Swag (30 91 4741), 20-30€ - pole selle kohta midagi leidnud foorumist
Nissens (70224) 20-30€ - foorumis silma jäänud, et külmaga ei pidavat ennast ära õigustama
|
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 01.02.15 12:33
|
|
|
Hella/Behr ja mitte midagi muud, arvestades kui rõve see töö on.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 01.02.15 16:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Fugitive
Hella/Behr ja mitte midagi muud, arvestades kui rõve see töö on. |
Nöustun tootja poolelt, aga pole nii rõve töö midagi, võib leida nii mõndagi põnevat/huvitavat .
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
mossejumal
huviline
Registreerunud 12.08.14
Asukoht: Tallinnast väljas
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 avant 1.9 tdi Quattro 81kw.Iz412ie.Iz2715ie
|
postitati 01.02.15 18:04
|
|
|
Nii tegin täna ära ja originaal radikas ongi tol hella behr.Läks ka hella behr sisse ja täitsa talutav töö ,aga see suht päeva töö.
Ütlen omast kogemusest et roolisammas tuleb lahti lasta,kui seda ei lase siis vähe kehvem armatuuri ära võtta,soovitaks isegi rooli maha võtta,kuigi
ise ei võtnud.Roolisammast hoiavad kinni neli kuuskant polti,minu teada oli nr 6 kuuskant mis sinna otsa läks.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 01.02.15 18:14
|
|
|
No siis selge pilt, siis tuleb just nimelt Hella Behr võtta. Hetkel parim hind sellele, mis leidnud olen, on ~55€. Nädala lõpuni aega otsida, keegi
teab soovitada veel soodsamat kohta?
|
|
|
|
mossejumal
huviline
Registreerunud 12.08.14
Asukoht: Tallinnast väljas
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 avant 1.9 tdi Quattro 81kw.Iz412ie.Iz2715ie
|
postitati 01.02.15 18:55
|
|
|
No
varuosakaubamaja.ee 47 euri hella ja autospetsialist mdea .Mina sain radika igatahes 40ega
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 01.02.15 19:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
No siis selge pilt, siis tuleb just nimelt Hella Behr võtta. Hetkel parim hind sellele, mis leidnud olen, on ~55€. Nädala lõpuni aega otsida, keegi
teab soovitada veel soodsamat kohta? |
Leian, et selle 10€, mis linnas mööda kaugemaid kaupluseid maha kõdistad, on see 55€ hea. Kui jutt käiks originaali puhul 15-30€ vahemikus, oleks juba
teine lugu .
Isiklikult pole ka roolisammast mitte puutunud, kõik väljus ilusti ja samuti läks tagasi, törge oli ühe kruviga, mida esimese hooga ei pannud tähele.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
mossejumal
huviline
Registreerunud 12.08.14
Asukoht: Tallinnast väljas
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 avant 1.9 tdi Quattro 81kw.Iz412ie.Iz2715ie
|
postitati 01.02.15 19:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
No siis selge pilt, siis tuleb just nimelt Hella Behr võtta. Hetkel parim hind sellele, mis leidnud olen, on ~55€. Nädala lõpuni aega otsida, keegi
teab soovitada veel soodsamat kohta? |
Leian, et selle 10€, mis linnas mööda kaugemaid kaupluseid maha kõdistad, on see 55€ hea. Kui jutt käiks originaali puhul 15-30€ vahemikus, oleks juba
teine lugu .
Isiklikult pole ka roolisammast mitte puutunud, kõik väljus ilusti ja samuti läks tagasi, törge oli ühe kruviga, mida esimese hooga ei pannud tähele.
|
No mina tegin nii .Ma selle sõidu peale ei mõelnudki,asi selles et ma ise
suhtlen varuosade müüjatega ennem ja siis kas lähen kohale või lasen tööjuurde ära tuua
|
|
|
|