rida5
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 12.04.05
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a8
|
postitati 19.04.09 13:06
|
|
|
On kellegil kogemusi kui kuumaks xenoni pirn läheb?
Küsimus selles et tekkis mõte et peaks vaatama kui hästi hakkavad täistuled näitama kui sinna panna xenoni pirnid koos plokkidega aga kas ma enda
reflektoritest ei saa siis lahti?
raske tallaga
|
|
|
|
Memphisc
huviline
Registreerunud 21.05.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 19.04.09 15:57
|
|
|
Katsume omale selgeks teha, millest me räägime. Xenon (eesti keeles ksenoon), on geemiline element, sümboliga Xe, mis esineb toatemperatuuril
gaasilises olekus ning mida kasutatakse väga erinevate lampide valmistamisel.
Ksenooni võib leida nii tavalistest hõõgniidiga pirnidest kui ka HID lampidest. Mõlemal juhul on selle gaasi ülesanne kaitsta pirni läbi põlemise eest
- st. see gaas ei osale otseselt valguse tegemise protsessis.
Hõõgniidiga lampides aetakse hõõgniit elektrivoolu abil piisavalt kuumaks, et see hakkab kiirgama valgust ja nii ongi.
HID lambis on gaas koos metalli sooladega. Lambi käivitamisel rakendatakse elektroodidele kõrge pinge, mis metalli soolad aurustab nõnda, et
elektroodide ümber moodustub plasma, mis annab valgust. Plasma hoidmiseks pole enam väga kõrget pinget vaja - vastav lülitus (ballast) reguleerib
selle parajaks.
Seega, kui räägitakse mingitest müstilistest "xenoni pirnidest", siis võib selle all mõelda päris mitmesuguseid lampe.
Oletame, et küsija mõtles mõnda HID süsteemi.
Hea hõõgniidiga autolamp annab välja umbes 30 luumenit vati kohta. Hea HID lambi efektiivsus on umbes 90 luumenit vati kohta - ehk siis HID on
keskmiselt kolm korda efektiivsem.
Siit võiks arvata, et HID pirn toodab auto esilaternas soojust kolm korda vähem kui tavaline pirn, kuid päris nõnda see ei ole - nimelt teeb tavaline
HID lamp ka rohkem valgust kui halogen pirn.
Osrami Silverstar H4 pirn teeb kataloogi järgi 1650 luumenit 55W korral samal ajal kui sama firma Xenarc toodab 3200 luumeni jagu valgust 35.5W
võimsuse juures.
Pannes numbrid kokku, võiks oletada, et autos kasutatav HID lamp on umbes 1.5 korda jahedam kui tavaline halogen pirn.
Kokkuvõttes:
- Jah, halogenile mõeldud reflektorid ei sula ära, kui nende ette HID lamp panna.
- Jah, ka HID pirn läheb kuumaks - sellist valgusallikat, mis oleks piisavalt efektiivne, et praktikas kasutada ja ei toodaks üldse soojust, pole
inimene veel välja osanud mõelda.
- Ei, ka kaugtuledesse pole mumeelest mõistlik aftermarket HID kit'e panna.
|
|
|
rida5
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 12.04.05
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a8
|
postitati 19.04.09 17:16
|
|
|
Aga kas keegi on proovinud panna kahte pirni ühe ploki otsa?
Mure seles et pooltuled näitavad peaaegu samapalju nagu täistuled ja olemas on kaks xenon pirni ja üks plokk ja huvitabki kuidas kõige odavamalt oma
täistuled paremaks teha.
raske tallaga
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 19.04.09 17:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rida5
Aga kas keegi on proovinud panna kahte pirni ühe ploki otsa?
Mure seles et pooltuled näitavad peaaegu samapalju nagu täistuled ja olemas on kaks xenon pirni ja üks plokk ja huvitabki kuidas kõige odavamalt oma
täistuled paremaks teha. |
Kaks pirni ühe ballasti otsa ei sobi. Iga pirni jaoks on vaja eraldi plokki.
|
|
|
rida5
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 12.04.05
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a8
|
postitati 19.04.09 18:01
|
|
|
Kas ta põletab selle ploki läbi või ei lähe pirnid põlema?
raske tallaga
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 19.04.09 20:12
|
|
|
Täpselt ei teagi, aga on seal vahet? Tööle nagunii ei hakka ju. Ma pakuks et ta ei suuda neid pirne põlema panna, sest ta peaks mõlemale pirnile umbes
23k V välja andma, kokku siis 46k V. W samamoodi topelt. Minu kirjutatud teemast on graafik ka palju süütamisel tarbib ballast voolu.
Võibolla on tal mingi ülepinge kaitse ka vms. Või teine variant et põletad seal mingi ühenduse maha endal. Kuigi loogiliselt võttes ei tohiks ta sealt
üle 23k V suurt välja lasta seega ei lähe kumbki põlema. Porno ühesõnaga, unusta ära see. Aftermarket plokid on nii odavad praegu, ma võin sulle isegi
ühe müüa kui huvi on.
Aga muidu wookie vastas ilusti ära jah. Omalt poolt lisan niipalju, et üritasin mõõta kunagi HID pirni ümbert kuumust. Mul oli laseriga termomeeter
mida kasutavad automaalrid pleki temperatuuri mõõtmiseks. Maitea kui õigesit ta näitas seestpoolt, võibolla kroomi peegeldus mõjus kuidagi. Hästi
pirni lähedalt kroomi pealt sain kuskil 200 kraadi kätte. Väljast oli jahedam ja mida kaugemale siis suht ruttu läks jahedaks. Täpset temperatuuri
nüüd ei mäletagi, peaks üle mõõtma, nagunii üks projekt pooleli.
|
|
|
rida5
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 12.04.05
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a8
|
postitati 19.04.09 20:24
|
|
|
Palju ploki hinnaks oleks?
raske tallaga
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on foorumis
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 20.04.09 04:37
|
|
|
Fakt on see: Kuumust on piisavalt, et aja jooksul ära kärsatada reflektorid seestpoolt.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
mclx
huviline
Registreerunud 04.10.05
Asukoht: stabiilselt Tallinn - Võru
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Quattro
|
postitati 20.04.09 05:48
|
|
|
Olen näinud mustaks tõmmanud reflektorit millel oli xenon pirn ja seda mitmel autol, niiet ma arvan et see polnud mingi juhus, vaid xenon keerabki
reflektori peeti.
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 20.04.09 06:47
|
|
|
On olemas ka muidu 50W HID pirnid ja ballastid. Need on tunduvalt kuumemad. Võis asi selles olla. Kuid loomulikult ei välista, et ta mõjubki halvasti
halogeen tulele. Sealne kroom v plast on vb natukene õrnem.
Näiteks infinity luubid on üldse alumiiniumist. Jann sa vast mäletad, et sinu omal olid originaalis plastist eksole? Ma küll ei mäleta kas sul oli
halogeen või xenon. Audidel on ka xenonid plastid, väljaarvatud uuemad C6 A6 ja teised mudelid, mis sellest generatsioonist pärit. Nendel on mingi
pleki sarnane asi see kuppli materjal.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 20.04.09 07:38
|
|
|
Mnajh, tarbitav võimsus, efektiivsus, soojushulk, temperatuur ja ruumala millest see soojus eraldub...
Hõõglamp toodab summaarselt rohkem soojust kui HID, see on selge, kuid hõõglambis eraldub see soojus võrreldes HIDiga maru suurelt pinnalt ja seega
võiks levida kaugele.
Kui järele mõelda, siis peaks HID pirni sees plasma olema oluliselt kuumem kui hõõglambi niit aga seda plasmat on ruumalalt jällegi oluliselt vähem
kui hõõgniiti, seega ei tohiks see soojus väga kaugele jõuda. Seega kõrvetab HID pirni lähedalt ainult?
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on foorumis
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 20.04.09 07:43
|
|
|
Mu autol on originaal xenonid, sees olid 35W Osrami D2S pirnid( arvatavasti tehase omad alles, kuna suht punakad olid juba). Reflektorid on mingist
tugevamast plastist ja olid ikka suht kärsanud seest pirni kohalt ülevalt.
Peale reflektorite vahetust on asi palju parem, uued philipsi D2S pirnid ka sees.
Seega kokkuvõtteks, orig. xenon 35W kärsatab reflektoreid väga edukalt aja jooksul.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 20.04.09 13:31
|
|
|
Minnes mööda teemaalgataja mõttearnduse soovist küsin:
"kas on mõeldud ka sellele, et henoon võtab süttimiseks aega, st kui vastutulevast kolonnist möödunud oled, siis peale kaugtulede klõpsamist ei juhtu
midagi eriti... henoon vajab valguse korralikuks tekitamiseks aega, lisaks ei meeldi henoonidele eriti sagedane sisse ja väljaklõpsimine kuna iga
süütamine on ca 23kv ja kristalliseerumata sooladega pirnile veidi kurnav."
Am I write Laur?
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 20.04.09 15:19
|
|
|
Esimene lülitus võtab tõesti aega. Hella plokkidega jõuavad pirnid õige valgustugevuseni umbes 30s pärast. Aftermarket plokkidega läheb tavaliselt
kauem väheke. Järgnevad lülitused käivad suhteliselt kiirelt kuna gaasid on juba soojad sees. Aga nagu sul kirjas oli siis see igakordne 23kV
sooladele ei mõju eriit hästi. Kuigi mõned on siin väitnud et nad on aastaid nii sõitnud ja pole midagi viga.
Ning väike mõttearendus kah veel: kui sõidad pimedas lähituledega, ega sa siis kohe kraavi ei sõida sest ei näe. See asi nüüd nii hull ka ei ole.
Kuigi jah, mina endale vist vabatahtlikult ei paigaldaks neid, esiteks oleks igakord neid põlema pannes pirnidest vist kahju ja kui eraldi
juhtmestikku ei vea siis ma kujutan ette et see põlksimine tapab auto elektroonikat kordades kiiremini kui lähitule korral.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.04.09 15:51
|
|
|
Mõni päev tagasi tuli üks Wrangler vastu. Sellel olid väikesed aftermarket ksenoon-prosed ees. Vilgutas kellelegi tähelepanu juhtimiseks vms, ma lausa
imestasin, kui kiirelt süttisid ja kui head valgust kohe andsid. Päevane aeg oli.
Tsükleid ei ole ka enam mõtet kahjutundega lugeda. Aftermarket lambid maksavad ~600/paar (või isegi vähem juba), nii et kui neid ka korra aastas
vahetama peaks, poleks see mingi väga oluline kulu. Reaalselt peavad vast ikkagi pigem paar aastat vastu.
Kuumuse kohta nii palju, et kui ma oma A8-l hõõglambid ksenoonide vastu vahetasin, siis pärast seda oli laterna klaas küll varasemast jahedam. Mingi
punktkuumuse kohta ei oska öelda. Aasta sai sõidetud ja mingit tulede tuhmumist ei täheldanud.
|
|
|
|