MorpheusS
huviline
Registreerunud 03.07.07
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 1.8T Quattro C5
|
postitati 28.02.09 12:06
|
|
|
Püsikiirushoidjaga tööpõhimõttega seotud mõned küsimused
Kas audi originaalpüsikiirushoidja pump peab kogu aeg töötama või tõmbab õige vaakumi ülesse ja jääb seisma, klapp seal sees hoiab vaakumit?
Mis väike ava see on seal pumba huuliku juures (see vaakumvoolik külge läheb)?
___i i_______
____________
Pilt näeb umbes selline välja nagu siin üleval kiiresti kujutasin (ava on see, mis on i-tähtega tehtud).
Mis tolku on pedaalide juures oleval elektrilisel ühendusel kui see kuidagi töötada ei saa. Lisan siinkohal ühe kiiresti kritseldatud seletuse oma
mõtte kohta.
http://www.speedyshare.com/953403507.html
Mis peaks siis katkestama püsikiirushoidja töö? Kas peale jooksev pluss piduripedaali lülitist või selle puudumine?
Kuhu... Kuhu... Kuhu ma olen küll sattunud???
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 28.02.09 15:32
|
|
|
Niipalju kui enda masina Cruisi lahanud olen, siis peaks too pump ikka pidevalt töötama. Pumba sees on klapid mis vastavalt vajadusele reguleerivad
vaakumit, kui ta välja lülitada, siis ei hoia pump enam mingit rõhku.
Tolle pisikese ava kohta ei oska midagi öelda, proovi ehk sellest kasvõi mobiiliga mingisugune pilt teha, et täpsema ülevaate saaks.
Pedaalide juures olev elektriühendus toimib koostöös vaakumklapiga. Kui pedaal alla vajutatakse, siis katkeb elektriühendus, ning vaahumsüsteemi
tihedus.
Mu masinal polnud küll cruisiga seotud piduripedaali ahelas mingit teist (lahtist) lülitit, ega sa samale joonisele kogemata piduritule lülitit ei
pannud?
Et oleks raskem!
|
|
|
|
MorpheusS
huviline
Registreerunud 03.07.07
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 1.8T Quattro C5
|
postitati 28.02.09 15:45
|
|
|
No originaaljoonisel on näidatud et tuleb piduripedaaliga ühendada, aga see on ju kogu aeg lahti. Sellest tuligi see küsimus mul.
Kuna ühendasin kogu kupatuse ise peale, siis tekkisidki need küsimused. Sain täna asja töökorda aga paraku ilmnes väike probleem. Kui ma hakkan mäest
ülesse minema, siis ta võtab ise nagu peaks hoogu ülesse, aga niipea kui mägi otsa saab ja tasane tee (või mäest alla minek) ta ei lase gaasi pealt
maha. Ehmatas ikka ropult ära kui 90 km/h kiirusest sai järsku 120km/h.
Kus kohas võiks asuda õhu sissetõmbe ava?
Lisan siia pildi sellest avast
http://www.speedyshare.com/634765113.html
Kuhu... Kuhu... Kuhu ma olen küll sattunud???
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 28.02.09 16:08
|
|
|
See on üks päris kaval skeem.
Vaatame asja lähemalt: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1995/A6/SYSTEM WIRING DIAGRAMS/fig12.pdf, samuti võtame kõrvale ka selle skeemi (kus on
erinevad tuled, kaasa arvatud pidurituli): http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1997/A6/SYSTEM WIRING DIAGRAMS/fig16.pdf
Näeme, et tõesti, kõik need lülitid on üksteise järel jadamisi: piduritule lüliti (vajutamisel sulgub) ja piduripedaali ning siduripedaali lülitid
kruiisi jaoks (vajutamisel avanevad), kuid näeme ka seda, et piduritule lüliti on sillatud kondensaatoriga. Kondensaator juhib aga voolu ainult siis,
kui seda parasjagu täis või tühjaks laetakse - ehk siis kondensaator laseb läbi vahelduvvoolu, kuid ei lase läbi alalisvoolu. Ilmselt kruiisi (või
mõni teine) moodul rakendab sellele ahelale perioodiliselt mingit koormust, mis tekitab ahelas läbi kondensaatori (pidurit ju vajutatud ei ole, seega
on see lüliti avatud) voolu, mis on piisav, et seda ära tunda, kuid ebapiisav, et pidurituli põlema panna.
Miks see asi nõnda lahendatud on, ärge küsige - saksa insenerid teevad vahetevahel veidi imelike asju... Võib-olla üritatakse sedasi piduritule ahela
korrasolekut kontrollida ka olukorras, kus pidurit pole vajutatud ja kui see lahendus juba olemas on, siis miks mitte ka kruiisi sama ahela abil
juhtida...
Sellisel juhul - kui see kondekas sealt vahelt ära võtta, võiks masin karjatada, et pidurituli on läbi....
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.02.09 16:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Niipalju kui enda masina Cruisi lahanud olen, siis peaks too pump ikka pidevalt töötama. Pumba sees on klapid mis vastavalt vajadusele reguleerivad
vaakumit, kui ta välja lülitada, siis ei hoia pump enam mingit rõhku.
Tolle pisikese ava kohta ei oska midagi öelda, proovi ehk sellest kasvõi mobiiliga mingisugune pilt teha, et täpsema ülevaate saaks.
Pedaalide juures olev elektriühendus toimib koostöös vaakumklapiga. Kui pedaal alla vajutatakse, siis katkeb elektriühendus, ning vaahumsüsteemi
tihedus.
Mu masinal polnud küll cruisiga seotud piduripedaali ahelas mingit teist (lahtist) lülitit, ega sa samale joonisele kogemata piduritule lülitit ei
pannud? |
Trossiga gaasiga B4 ja elektrilise pedaaliga C5 kruisid on ses osas ilmselt erinevad. C5-l vast pedaali alla enam vaakumvoolikut ei tule.
|
|
|
|
MorpheusS
huviline
Registreerunud 03.07.07
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 1.8T Quattro C5
|
postitati 28.02.09 17:33
|
|
|
C5 trossiga versioonil käivad need voolikud ikka sinna, aga elektriline on jah teine teema.
Jummal tänatud et keegi näitas selle kondekat seal, see teeb asja loogilisemaks. Enda joonisel seda ei olnud ja see skeem ajas julmalt segadusse.
Ise küsin, ise vastan. See ava või auk seal on selleks, et lasta õhku süsteemi. Just peale seda mäest ülesse minekut. Tegin endal sinna augu uuesti
sisse ja süsteem toimib ilusasti.
Kuhu... Kuhu... Kuhu ma olen küll sattunud???
|
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 28.02.09 17:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MorpheusS
Mis tolku on pedaalide juures oleval elektrilisel ühendusel kui see kuidagi töötada ei saa. Lisan siinkohal ühe kiiresti kritseldatud seletuse oma
mõtte kohta.
http://www.speedyshare.com/953403507.html
Mis peaks siis katkestama püsikiirushoidja töö? Kas peale jooksev pluss piduripedaali lülitist või selle puudumine? |
Sul on joonesel üks PISIASI joonistamata - peale esimest lülitit _/_ läheb juhe pidurituledesse ja piduritulede kaudu (läbi hõõgniitide saab CC massi
läbi nende kahe normaalselt suletud lülitite. Mingeid müstilisi kondensaatori kaudu laadimisi ega muid müstilisi asju seal ei toimu - puhas loogika.
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 28.02.09 21:03
|
|
|
Tjah, võib tõesti ka nõnda olla, et kruiisi moodul annab ahelasse mingit madalat pinget, mis veel pirni põlema ei pane aga on piisav, et ahela koos
olekut kontrollida. Nõnda on tõesti loogilisem.. pisut "saksapärane" aga ikkagi :-)
|
|
|
|